aA
Naujojo „Volvo XC90“ debiutas Lietuvos rinkoje pažymėtas išskirtine premjera Valdovų rūmų kieme. Iki šiol šioje vietoje nė vienas gamintojo atstovas nesiryžo surengti naujo modelio pristatymo.
Volvo XC90
© Organizatorių nuotr.

Renginys prasidėjo neįprastu laiku – 19:27 val. Kodėl pasirinkti tokie skaičiai? Pasirodo, tai kompanijos „Volvo“ įkūrimo data – 1927 metai. Ir būtent šis simbolinis laikas prisimintas atverčiant naująjį puslapį įmonės istorijoje.

Bendrovės „Sostena“ vadovas Donetas Karčiauskas sakydamas kalbą akcentavo, kad „Volvo XC90“ švedų markei yra naujos eros pradžia. O Vilniuje šis įvykis pažymėtas išties įspūdingai. Į renginį Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) valdovų rūmuose susirinkę svečiai po oficialių kalbų išgirdo būgnų gausmą ir išvydo arkadose išsirikiavusius trimitininkus. Suskambus fanfaroms ekrane pasirodė Gedimino prospektu riedantys keturi naujutėlaičiai „Volvo XC90“. Po kelių minučių jie įriedėjo pro rūmų vartus, o klasikinių juodos, baltos ir smėlio spalvų visureigius iš paskos atlydėjo 4 raitelių bei policijos ekipažų palyda.


Antros kartos XC90 buvo itin laukiamas. Pirmasis modelis pasirodė dar 2002 m. ir praktiškai nepakeistas buvo gaminamas apie 12 metų. Šiuolaikiniais automobilių pramonės standartais, tai yra labai ilgas laikotarpis – dauguma gamintojų modelius keičia kas 5-6 metus.

Naujasis XC90 yra pirmasis „Volvo“ automobilis, sukurtas po to, kai šios markės valdymą perėmė Kinijos kompanija „Zhejiang Geely Holding Group“. Vis dėlto jeigu skeptikai prognozavo, kad kinai sužlugdys Švedijos pasididžiavimą, įvyko priešingas dalykas – „Volvo“ gavo daugiau investicijų, kurių pirmuoju vaisiu tapo didžiausias šios markės visureigis – XC90.

Lyginant su pirmtaku, naujokas ne tik tapo modernesnės išvaizdos, bet ir gerokai didesnis. Sukurtas pagal naują „Volvo“ platformą, jis bus apie 13 cm ilgesnis, 10 cm platesnis, kiek žemesnis ir turės 13 cm ilgesnę važiuoklės bazę.

Automobilio salone svarbiausiu akcentu tapo centrinė konsolė, kuri yra tarsi planšetinis kompiuteris, neturintis nė vieno mygtuko – viskas valdoma jutikline sistema. Kaip ir anksčiau, „Volvo XC90“ bus galima rinktis ir kaip septynvietį visureigį, o gamintojų teigimu, trečios eilės sėdynės bus patogios keleiviams iki 1,70 m ūgio.

Kaip ir galima tikėtis, „Volvo“ į naująjį XC90 įdiegė inovatyvias saugumo sistemas, tarp kurių labiausiai išsiskiria dvi – automatinis stabdymas sankryžose ir nuslydimo nuo kelio apsauga. Pastaroji funkcija visų pirma bando išlaikyti automobilį važiuojamoje dalyje, o jeigu vis dėlto tai nepavyksta, tuomet keleiviams suteikiama maksimali apsauga siekiant išvengti rimtų sužalojimų.

Su tokiais vokiškais visureigiais kaip BMW X5, „Audi Q7“ ir „Mercedes-Benz GLE“ konkuruosiančio naujojo XC90 pigiausia versija kainuoja nuo 51 719 eurų. Už šią sumą siūlomas priekiniais ratais varomas automobilis su dyzeliniu 2.0 l, 190 AG, 400 Nm varikliu, žymimu „D4 Drive-E“. Visi kiti modeliai turi visų varančiųjų ratų sistemą, automatinė 8 laipsnių pavarų dėžė yra standartinėje įrangoje. Brangesnis D5 „dyzelis“ bus su 2.0 l, 225 AG, 470 Nm motoru ir kainuoja nuo 56 888 eurų. Benzininių variklių gamoje bus T5 (2.0 l, 254 AG, 350 Nm – nuo 58 906 eurų) ir T6 (2.0 l, 320 AG, 400 Nm – nuo 64 217 eurų) versijos. Septynviečių versijų kainos – apie 1,5 tūkst. eurų didesnės.

„Volvo XC90“ pirkėjai galės rinktis iš trijų skirtingų įrangos lygių: „Momentum“, „Inscription“ ir sportišką „R-Design“. Standartinė komplektacija bus „Momentum“, kurioje pirkėjai ras platų įrangos paketą – galinio parkavimo sistemą, patobulintą ir papildytą naujomis funkcijomis „City Safety“ sistemą, eismo juostos kirtimo įspėjimo sistemą („Lane Departure Warning“), šildomas priekines sėdynes, 19 colių lengvo lydinio ratlankius, kelio ženklų atpažinimo sistemą, centrinėje konsolėje įtaisytą 8 colių jutiklinį ekraną, automatinę greičio palaikymo sistemą, LED priekinius žibintus, kurie bus prisitaikantys, t.y. apšvies posūkius ir bus su išmania priešpriešinių vairuotojų neakinančia tolimųjų šviesų sistema bei kt.

Gamintojai taip pat yra paskelbę, kad siūlys „XC90 T8 Twin Engine“ elektra įkraunamą hibridinę versiją, kurios bendras pajėgumas bus 407 AG ir 640 Nm, o vidutinės degalų sąnaudos – tik 2,1 l/100 km. Vis dėlto šios modifikacijos dar teks palaukti - ji pasirodys šio rudens pabaigoje ir kainuos nuo 77 200 eurų.

„Volvo“ atstovų Lietuvoje, bendrovės „Sostena“, teigimu, naująjį „Volvo XC90“ dar prieš oficialų debiutą jau užsisakė 40 pirkėjų, kurių dažniausias pasirinkimas buvo dyzelinis D5 variklis.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Porsche“ pareiškė, kad nekuria „Tesla“ konkurentų, todėl elektrinio 911 nebus

„Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume pareiškė, kad jam nepatinka, jog jų...

Lietuviai parduoda ir perka senus automobilius, tačiau vis dažniau atsisako „dyzelio“ (5)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Dar vienai „Toyotai“ oro pagalvės po avarijos neišsiskleidė: gamintojo atstovai paaiškino, kodėl (46)

Kiek daugiau nei prieš metus Lietuvą sukrėtė žinia, kai susidūrimo su laukiniu žvėrimi metu...

8-osios serijos atgimimas tęsiasi: pristatytas „BMW M8 Gran Coupe“ (10)

Sportiškiausias BMW modelių versijas kuriantis „M“ padalinys pristatė dar vieną naujieną –...

„Porsche“ pristato dar vieną elektromobilio „Taycan“ versiją (2)

Rugsėjo mėnesį „Porsche“ trijuose žemynuose vienu metu pristatė pirmąjį elektromobilį...

Top naujienos

NT mokesčio mokėtojų paieškos parlamente: mokėsiu, ir daug (111)

Dalis tarp turtingiausių šalies politikų patenkančių Seimo narių net nebando išsisukinėti ir...

Pinigai teka į NT: įspūdingai išaugo turinčių 5 ir daugiau butų skaičius (179)

Lietuvoje daugėja gyventojų, kurie turi ne po vieną butą, bet ir po du, tris ar net penkis ir...

Prieš oficialią JAV sąjungininkę Trumpas ėmėsi neįprastų veiksmų Pence'as: Trumpas Erdogano prašė sustabdyti invaziją

JAV iždo departamentas, reaguodamas į Ankaros puolimą Sirijos šiaurėje, pirmadienį įvedė...

Chuliganizmas tribūnose: dėl rasizmo rungtynės tarp Bulgarijos ir Anglijos buvo sustabdytos du kartus (9)

2020-ųjų Europos futbolo čempionato atrankos rungtynėse Anglijos rinktinė 6:0 išvykoje sudorojo...

Populiariausias Kauno rajonas po 10 metų gali tapti neatpažįstamu (54)

Vilijampolė – vienas aktyviausiai besikeičiančių Kauno rajonų, išsidėstęs palei Neries ir...

Daugiau vaikų su žmona nebeplanuojantis Tomas Sinickis apie jam atliktą vazektomiją: ilgą laiką artimieji manė, kad aš juokauju (172)

Kai kam nors pasakai, kad pasidarei vazektomiją, reakcija būna daugmaž vienoda. Pirma tavimi...

7 patarimai pakeis jūsų gyvenimą: naudodamiesi jais padidinsite savo optimizmą ir sumažinsite nerimą (21)

„Žvelgiant iš psichologinės pusės, nerimas yra savotiškas apsirikimas. Jis atsiranda, kai...

Neteko kantrybės dėl siuntinių pristatymo chaoso: ar klientai „Lietuvos paštui“ trukdo dirbti? (7)

Papasakosiu, kaip „Lietuvos paštui“ klientai trukdo dirbti. Rašau netekusi kantrybės nuolat...

„Patrulis“ Algirdas Radzevičius skiriasi su žmona Milisandra

Dar viena garsi pramogų pasaulio pora nusprendė pasukti skirtingais keliais. Grupės...

Po pirmųjų 100 Nausėdos dienų – skirtingi vertinimai: laukia labai svarbus lūžis (118)

Vertinant prezidento Gitano Nausėdos darbo šalies vadovo poste pirmąsias šimtą dienų, kurias...