Net ir prižiūrimas automobilis kartais ne iš pirmo bandymo sėkmingai įveikia techninės apžiūros (TA) barjerą. Paradoksas, tačiau tik labai retais atvejais į avarijas patenkantiems automobiliams panaikinamas TA galiojimas. Policija neslepia, kad jau pastebėjo šią klaidą, kai po techninių eismo įvykių užpildomos eismo deklaracijos ir vairuotojai išsiskirsto su automobiliais, kurie tikrai TA neįveiktų. Tačiau iš esmės jokių kliūčių jiems dalyvauti eisme nėra, nors akivaizdu, kad techniškai po eismo įvykio jie nebėra tvarkingi.
Techninė apžiūra
© Organizatorių archyvas

Planuojama kurti mechanizmą, kaip įvertinti automobilių būklę, kai užpildomos deklaracijos, nes absoliučia dauguma eismo įvykių atvejų būtent pildomos deklaracijos, nekviečiant policijos pareigūnų.

Grubiai skaičiuojama, kad Lietuvoje per metus įvyksta apie 100 tūkst. eismo įvykių, tačiau TA galiojimas panaikintas vos kiek daugiau nei 1,5 tūkst. automobilių.

Policija spragą pastebėjo

TA galiojimą panaikina į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai, o tai reglamentuoja aiškūs kriterijai. Beje, TA galiojimą policijos pareigūnai gali panaikinti bet kuriuo metu.

„Tie atvejai yra aiškiai apibrėžti – tai neveikianti stabdžių sistema, lietaus metu neveikiantis vairuotojo valytuvas, tamsinti stiklai, po eismo įvykių neveikiančios sistemos, tokios kaip oro pagalvės ir taip toliau. Jei kalbėtume apie eismo įvykius, tai po jų policijos pareigūnai TA panaikino daugiau nei pusantro tūkstančio automobilių. Tačiau policijos pareigūnai negali įvertinti kai kurių atvejų, ar automobilis atitinka TA reikalavimus, ar ne. Šioje vietoje iš tiesų yra tam tikra niša“, – DELFI sako Lietuvos kelių policijos vadovas Vytautas Grašys.

Policijos ekipažas į įvykio vietą dažniausiai kviečiamas, kai įvyksta rimtos avarijos, sužalojami žmonės ar kitais atvejais, kurie susiję su kasko draudimu, kai vairuotojai nesutaria dėl eismo įvykio aplinkybių ir panašiai. Bet kokiu atveju, absoliučia dauguma atvejų vairuotojai patys išsisprendžia reikalus ir siunčia dokumentus draudimo kompanijoms.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI skaitytojas

„Manau, geriausias mechanizmas būtų toks, kad draudimo kompanijos informuoja TA atliekančias bendroves, kad buvo tam tikri pažeidimai ir reikia į juos atsižvelgti, kai bus atliekama einamoji TA. Kitas atvejis, kad jei buvo fiksuojamos, tarkime, iššovusios oro pagalvės, tai dalyvavimas eisme stabdomas, kol bus sutvarkyti defektai ir įveikiama tam tikra ekspertizė. Kol kas sunku pasakyti, kaip veiktų mechanizmas ir čia yra dar daug vietos diskusijoms, kad būtų priimtas geriausias sprendimas, tačiau mes pastebime, kad čia niša iš tiesų yra“, – sako V. Grašys.

Vertinti nenori

Tiesa, draudikai nauja mintimi neliko sužavėti.

„Tai nėra draudiko prigimtis. Techninės būklės tvarkymas ir vertinimas yra atitinkamų tarnybų reikalas, o draudikai net neužsiima mašinos techninės būklės įvertinimu – draudikai vertina žalą. Tai absoliučiai ne draudiko pareigos, tai valstybės pareiga užtikrinti, kad eisme dalyvautų tik tvarkingi automobiliai. Tai viešo administravimo dalykai ir valstybė negali permesti pareigų, kad draudikas įvertintų transporto priemonės saugumą. Draudikas tik įvertina žalos dydį, o remonto darbus jau atlieka specialistai“, – sako Andrius Romanovskis, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius.

Bet kokiu atveju, jei draudikams bus primestos naujos prievolės, neišvengiamai už tai sumokės visi besidraudžiantys žmonės.

„Reikia suprasti, kad tokios idėjos, naujos prievolės tik didina draudiko sąnaudas teikiant paslaugą. Galiausiai didėjant sąnaudoms galutiniame rezultate tai pajaučia vartotojas per draudimo įmoką. Viskas labai elementaru. Jei kažkas norės, kad draudikas vertintų techninę būklę, kad užsiimtų duomenų analize, mašinos būklės analize ir sprendimų priėmimu, ar gali transporto priemonė dalyvauti eisme ar ne, tai be abejonės didins sąnaudas. Be to, tai gilins konfliktus tarp draudikų ir vartotojų, nes faktiškai draudiko sprendimas prilygs leidimui transporto priemonei dalyvauti eisme“, – sako A. Romanovskis.

Specialistas teigia, kad avarijų skaičius Lietuvos keliuose vis didėja. Vien 2016 m. avarijų skaičius šoktelėjo net 15 proc. lyginant su 2015 metais.

„Tai yra milžiniški skaičiai“, – konstatavo A. Romanovskis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (2)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (437)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Naudotų automobilių rinka auga: į Lietuvą vežami 11 metų amžiaus dyzeliai (9)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, nutatė, kad liepą...

Porelė prarado tris „Lexus“, mat vagys pasinaudojo viena „protinga“ automobilio sistema (7)

Anksčiau nuvaryti automobilį būdavo labai lengva. Tačiau po to atsirado šiuolaikinės...

Top naujienos

Nuo kitų metų pradžios gausite didesnį atlyginimą? Neskubėkite džiaugtis – piniginę paplonins papildomos sąlygos* (176)

Nuo kitų metų pradžios gausime didesnius atlyginimus – tokia džiugi žinia sklandė viešojoje...

Gražuolis grafas, pradėjęs Palangos pramogų erą: širdžių daužytojas, vaikų auklėms kėlęs ypatingus reikalavimus (37)

Juozapas Tiškevičius – grafas , sukūręs Palangos, kaip pramoginio kurorto, veidą. Nutiestas...

Šįkart situacija dėl Turkijos gali susiklostyti visai kitaip, analitikai perspėja: mums tai nepatiks (30)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas ne kartą įrodė, kad verčiamas aplinkybių...

„Maxima“ atidaro dvi išparduotuves (52)

Prekybos tinklas „ Maxima “ praneša ketvirtadienį atidarantis išparduotuves Kaune ir Klaipėdoje.

Didžiuosiuose prekybos centruose ir vaistinėse – patikrinimai dėl lojalumo kortelių (29)

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija ketvirtadienį pradėjo tikrinti didžiuosius maisto, namų...

Vilniaus stoties rajonas pasikeis neatpažįstamai (47)

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo teritorijos, esančios tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties...

Nėščiosios pilvą parai išbandęs Žygimantas Gečas: iki tol maniau, kad jos tik naudojasi savo padėtimi (36)

Praėjusią savaitę sūnaus Žako susilaukę dainininkai Anžela ir Žygimantas Gečai gyvena...

Įspūdžiai po atostogų Lenkijoje: Lietuvai yra ko pasimokyti iš kaimynų, ten net girtuokliai padorūs (8)

Kelionė į Gdanską iš Klaipėdos, deja, tik aplinkui. Mus ji vedė pro Vilnių. Norėjosi...

„StiliuSOS“ išnarpliojo Victorios Beckham garderobą: yra ko pasimokyti kiekvienai (11)

Victoria Beckham – viena didžiausių šių dienų stiliaus deivių, kuri ne tik diktuoja gatvės...

Naujas FIFA reitingas: viršūnėje – Prancūzija, didžiausią šuolį atliko Rusija Lietuva – 127-a (27)

Naują skaičiavimo formulę pritaikiusi FIFA organizacija ketvirtadienį paskelbė pasaulio...