Nors iki šiol buvo galima daugiau girdėti apie bepiločius lengvuosius automobilius, didieji autokoncernai sėkmingai eksperimentuoja ir su analogišką sistemą turinčiais sunkvežimiais. Štai „Mercedes-Benz“ iki 2025 m. žada į magistrales išleisti vilkikus su autopilotu.
Mercedes-Benz Actros
© Gamintojo nuotr.

Bepilotės transporto priemonės galės pristatyti krovinius nustatytu maršrutu, o tam naudos 3D žemėlapius, radarų parodymus ir stereoskopines kameras. Vokiečių gamintojas taip pat numatė, jog orientuotis kelyje tokiems vilkikams padės ir kitų eismo dalyvių bei infrastruktūros objektų siunčiami signalai.

Savarankiškai galinčio važiuoti sunkvežimio prototipas su „Mercedes-Benz Actros“ platforma šiuo metu aktyviai bandomas, o vieša demonstracija gali įvykti rugsėjo mėnesį.

Vilkikų radarai stebi aplinką 250 metrų ir 70 metrų atstumu, apimdami sektorius aplink transporto priemonę atitinkamai 18 ir 130 laipsnių kampu. Įvertinama kelio dangos būsena, reaguojama į daiktų ir gyvų būtybių pasirodymą. Stereoskopinė kamera įvertina situaciją 100 metrų atstumu aplink transporto priemonę.

Kameros gali matyti ne tik judančius ir nejudančius objektus priešais automobilį, tačiau stebi kelio žymas ir kelio juostų eiliškumą. Jei kelio juostų nėra, sistema stebi atitvarus bei augmeniją šalikelėse. Šoniniai radarai, esantys priešais priekinę ratų ašį, kontroliuoja manevrus posūkiuose.

Bevielė duomenų perdavimo sistema leidžia gauti informaciją apie spūstis, pavojingus gamtos reiškinius ir kelių remonto darbus. apsikeitimas duomenimis veikia iki 500 metrų atstumu netgi esant sudėtingoms oro sąlygoms.

Jei koks nors dispečerių siunčiamas pranešimas negali būti perduotas tiesiogiai, jis bus siunčiamas per priešais važiuojančių automobilių grandinę. Aišku, šios transporto priemonės privalo turėti analogišką sistemą. Galima bus naudoti ir mobiliojo ryšio tinklus. Tokiu būdu, vairuotojai galės atsisakyti šiuo metu naudojamų radijo stotelių.

„Mercedes-Benz“ atstovai tikisi, kad naujoji sistema leis padaryti eismą keliuose tolygesniu ir labiau prognozuojamu, kartu sumažinti degalų išlaidas. Šiuo metu vilkiko prototipas gali judėti iki 80 km/val. greičiu. Teigiama, kad pokyčiai vilkiko valdymo sistemoje privers keisti kabinos interjerą – daugiau laiko bus skirta vairuotojo poilsio zonai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (41)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Vokietijos greitkeliuose – savivaldžių automobilių bandymai (6)

Technologijų kompanija „ Continental “ plečia savivaldžių automobilių technologijų bandymus...

Top naujienos

Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika: „sublizgėjom“ antirekordais   (101)

Turtingųjų valstybių klubu pakrikštytoje Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (...

Palanga išskėstomis rankomis jau laukia poilsiautojų: kokiomis maisto kainomis pasitiko (84)

Kaip privilioti kuo daugiau turistų šiltuoju sezonu, Palangos verslininkai jau gerai apgalvojo....

Savaitgalį laukia gražūs orai, o po jų – fantastiški karščiai (17)

Iškeliaujanti gegužė karščio mėgėjų nenuvils ir toliau: karštas bus ne tik savaitgalis, bet...

Specialistai neteko amo: darželiuose ir mokyklose sviestą pakeis margarinas (313)

„ Sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba margarinu, kurio sudėtyje sočiųjų riebalų...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (73)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...

Lietuvos nacionalinės filharmonijos darbuotojų stilius: per koncertus ir po jų – kaip diena ir naktis (21)

DELFI Stilius apsilankė didžiausiame šalies klasikinės muzikos koncertų centre – Lietuvos...

Šaras po pergalės juokavo apie aštuonis kartus operuotą gerklę ir mokė žurnalistus (24)

Kauno „Žalgiris“ be didesnio vargo žengė į Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) pusfinalį....

Sostinėje atgimė vienuolyną su skandalais palikęs baras (22)

Praėjusių metų rugpjūtį baro „ 7 fridays “ darbuotojai staiga turėjo susirinkti daiktus ir...

Vilniuje per susidūrimą sužalotas motociklininkas neteko sąmonės (15)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23.20 val., Vilniaus senamiestyje, Maironio g., susidūrė...

Kitokia pažintis su Berlynu: nuo apleistų CŽV pastatų iki linksmybių šimtamečiame šokių klube (11)

Planuodami atostogas ar trumpas išvykas svetur, dažniausiai renkamės turistų patikrintas,...