aA
Nors vairuotojai vis labiau raginami iš asmeninių automobilių persėsti į viešąjį transportą ar naudotis kitomis keliavimo alternatyvomis: automobilių dalijimosi paslaugomis, dviračiais, elektriniais paspirtukais ir kitomis judėjimo priemonėmis, statistika rodo, kad atsisakyti automobilių lietuviai neskuba, mat kiekvienais metais šalyje automobilių vis daugėja. Tiesa, specialistai tikina, kad tai – ne visada turi įtakos spūstims.
Vairuotojai piktinasi spūstimis, tačiau patys automobilių atsisakyti nežada – jų skaičius kasmet didėja dešimtimis tūkstančių
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Regitros“ duomenimis, 2022 metų rugsėjo 1 dieną šalyje buvo registruotos 1 643 878 M1 kategorijos transporto priemonės. Per šiuos metus šis skaičius pasipildė 22 986 transporto priemonėmis. Tiesa, skaičiaus augimas mažėja, mat per 2021-uosius Lietuvos automobilių parką papildė 47 524 (1 620 886) M1 kategorijos transporto priemonės. Ankstesniais metais fiksuotas dar didesnis šio skaičiaus didėjimas – 59 186 (1 573 362) transporto priemonės per 2020 m. ir 71 843 (1 514 176) M1 klasės transporto priemonės per 2019 m. 2018 metais Lietuvos lengvųjų automobilių parką sudarė 1 442 333 transporto priemonės.

Panašus automobilių skaičiaus augimas fiksuojamas ir sostinėje. 2022 m. rugsėjo 1-osios duomenimis sostinėje registruota 310 277 M1 klasės automobiliai. Tiesa, skirtingai nei visoje šalyje, sostinėje automobilių skaičius didėja netolygiai, mat per šiuos metus iki rugsėjo 1-osios automobilių jau padaugėjo 6 463 vienetais, o štai per visus 2021-uosius sostinėje registruotų automobilių skaičius paaugo tik 2 121. Didelis skaičiaus augimas buvo fiksuotas 2020-aisiais, kai Vilniaus lengvųjų automobilių parkas pasipildė 12 218 automobiliais. Šį skaičiaus šuolį galima sieti ir su pandemija, kai žmonės dažniau rinkosi keliones nuosavu, o ne viešuoju transportu. 2019 metais automobilių skaičius sostinėje padidėjo 4 005 automobiliais.

Vairuotojai piktinasi spūstimis, tačiau patys automobilių atsisakyti nežada – jų skaičius kasmet didėja dešimtimis tūkstančių
© Skaitytojo nuotr.

Spūsčių trukmė mažėja

Vis dėlto, Vilniaus miesto savivaldybės įmonės JUDU („Susisiekimo paslaugos“) atstovai pabrėžia, kad šiuos skaičius reikėtų vertinti kritiškai, mat ne visi registruoti automobiliai dalyvauja eisme, kaip ir ne visi dalyvaujantys eisme yra registruoti Vilniaus miesto savivaldybės ribose.

Nors JUDU atstovai teigia, kad situaciją vertinti dar anksti, jie užsimena, kad didėjantis automobilių skaičius mieste ne būtinai reiškia ir ūmėjančias eismo sąlygas, mat bent kol kas, palyginus 2021 metų visą rugsėjo mėnesį su 2022 metų rugsėjo savaite, srautai dar nesiekia praėjusių metų ir yra apie 5 proc. mažesni, o ir spūsčių laikas šiemet per pirmą rugsėjo savaitę vis dar trumpesnis – 79 minutės, nors 2021-aisiais spūsčių trukmės laikas per pirmą savaitę siekė 93 minutes, o viso mėnesio vidurkis buvo 88 minutės.

„Įvertinus spūsčių trukmės situaciją, peržiūrėjus 2021 m. pirmos rugsėjo savaitės duomenis ir palyginus juos su 2022 m. pirmos savaitės turimais skaičiais, galima fiksuoti spūsčių trukmės mažėjimą, siekiantį net 15 proc. Tuo galime pasidžiaugti, kad intensyvėjant srautams, po karantino automatizuotas šviesoforinis valdymas ir eismo organizavimo sprendimai gerina susisiekimą. Įtakos spūsčių trukmės mažėjimui turi ir pačių miestiečių pasirinkimas keliauti darniais būdais – viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukais.

Vairuotojai piktinasi spūstimis, tačiau patys automobilių atsisakyti nežada – jų skaičius kasmet didėja dešimtimis tūkstančių
© DELFI / Josvydas Elinskas

Skaičiaus augimas lėtėja

Žvelgiant ir analizuojant situaciją visoje Lietuvoje, matome, kad automobilių – daugėja, tačiau didėjimo tempas yra kur kas apmažėjęs. Jeigu analizuotume situaciją Vilniaus mieste ir rajone, matome, kad situacija drastiškai pasikeitė tik pandemijos metu. Kol kas tas didėjimas išlieka gana stabilus“, – „Delfi“ komentavo JUSU komunikacijos specialistė Snieguolė Valiaugaitė.

Anot jos, bendras srautų didėjimas Vilniaus mieste, palyginus šių metų rugpjūtį ir pirmą rugsėjo savaitę – 11 proc., tačiau palyginus pirmas dvi 2021-ųjų metų rugsėjo savaites su analogišku laiku šiais metais, fiksuojama, kas srautai padidėjo tik 3 procentais. Vis dėlto, ji pabrėžia, kad tiksli situacija bus matoma tik įsibėgėjus rudeniui.

„Tai leidžia prognozuoti palaipsninį srautų didėjimą mieste. Aiški srautų situacija turėtų pasimatyti rudeniui įsibėgėjus, mat dalis studentų įprastai atvyksta į Vilnių spalio mėnesį“, – komentavo JUDU atstovė.

Vilniaus miesto savivaldybės eismo informacinės sistemos duomenimis, šių metų rugsėjį per parą tik Geležinio Vilko gatve centro link pravažiuoja virš 40 tūkstančių automobilių. Ozo gatvę kerta apie 25 tūkstančius., Ukmergės gatvę – taip pat apie 25 tūkst. automobilių. T. Narguto gatve per parą pravažiuoja virš 22 tūkst. automobilių. Daugiau nei 28 tūkst. transporto priemonių per parą įveikia Drujos gatvę nuo Olandų g. iki Paplaujos g., o Gariūnų gatvėje šis skaičius yra kiek didesnis nei 35 tūkst. transporto priemonių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
2.0714

„Tesla“ pardavėjai Lietuvoje sureagavo į Elono Musko įrašus: nurodė, kaip keisis šių elektromobilių pardavimas (3)

Turtingiausio pasaulio žmogaus Elono Musko įrašai „Twitter“ paskyroje nuvilnijo per visą...

Daugiau kilometrų viena elektromobilio įkrova – misija įmanoma: mieste įveikia ir 700 km

Viena įkrova elektromobiliu nuvažiuojamas atstumas gali gerokai skirtis ne tik dėl pasirinkto...

„Regitra“ kartu su STT ieško sprendimų, kaip užtikrinti dar didesnį veiklos skaidrumą

Siekiant kurti maksimaliai korupcijai atsparią aplinką, „Regitros“ valdybos pirmininkė Orijana...

Rugsėjį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje vėl ėmė didėti

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis tampa rimtu iššūkiu pastatų administratoriams Baltijos šalyse

Sparčiai auganti elektromobilių rinka ir įkrovimo stotelių poreikis jau per ateinančius penkerius...

Top naujienos

Dėl šnipinėjimo įtariamas teisininkas: man nedraudžiama bendrauti su Baltarusijos KGB (5)

Antradienį policija informavo, jog įtariant šnipinėjimu suimtas vilnietis teisininkas Mantas...

Paleckis kalėjime telefoninius skambučius išnaudoja ne šeimai paskambinti: toliau dirba Kremliui? (6)

„Sveiki visi, tikrai smagu, kad yra galimybė kreiptis į jus, mieli žiūrovai“, – toks už...

„Delfi“

Metų seklys. Kauno tyrėjai demaskavo nusikaltėlių kontrabandą: iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą slapta vežė beveik pusę mln. eurų

„Delfi“, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetį pasakojimų ciklą „Metų...

Čempionų lygoje – sėkmingas Kuzminsko debiutas ir pergalė prieš buvusio žalgiriečio ekipą

Mindaugas Kuzminskas su Izmiro „Karšiyaka“ (1/0) marškinėliais sužaidė pirmas rungtynes...

Toma Miknevičienė

Gydytoja pasakė, kodėl pastojama naudojant net patikimiausias kontraceptines priemones: paprastai pasikartoja tas pats modelis

Ieškant atsiliepimų apie kontraceptines priemones kone prie kiekvienos galima rasti gausybę...

Madingiausi sportiniai įvaizdžiai kasdienai: nuo šiol nesuklysite, įšokdami į treningus

Kaip rengtis einant sportuoti ir kokią judėjimo rūšį rinktis, kad tikrai jaustumėtės...

Agnė Keizikienė

Į šias kūno vietas dažna moteris neatkreipia dėmesio, o veltui: gydytoja pasakė, kas išduoda jūsų tikrąjį amžių

Moterys jau kaip du kart du žino kasdienę veido priežiūros rutiną: prausiklis, tonikas, serumas,...

Vyrui šokas: bankomatui „prarijus“ 950 eurų, į sąskaitą atgavo tik dalį, o kur likę – nežinia (9)

Kaunietis Audrius Chmieliauskas pasakoja, kad į bankomatą įnešdamas grynųjų pinigų prarado 900...

Karas Ukrainoje. Rusų okupantams – nauji smūgiai: Ukrainoje skelbiama apie dar kelias išlaisvintas gyvenvietes Bidenas pažadėjo naują 625 mln. JAV dolerių saugumo pagalbos paketą

Antradienio naktis Ukrainoje vėl buvo nerami – Rusijos pajėgos dar kartą atakavo Charkovą....

Ilgalaikis stresas gali baigtis liūdnai: profesorius įspėja apie nematomą žaizdą, kurią dažnas pastebi per vėlai

Pasaulį sukrėtus pandemijai ir karui, streso žmogaus gyvenime yra kaip niekada daug. Ilgalaikį...