aA
Per 9 šių metų mėnesius Lietuvos draudimo įmonės sudarė apie 15-20 proc. daugiau trumpalaikių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutarčių nei pernai tuo pačiu metu, rašoma pranešime spaudai.
© Corbis

Pasak draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Verslo vystymo departamento direktoriaus Mariaus Jundulo, pastaraisiais mėnesiais vis daugiau vairuotojų taupo ir renkasi trumpalaikes draudimo sutartis – savo civilinę atsakomybę draudžia trims mėnesiams arba dar trumpesniam laikotarpiui.

„Kuo trumpesnė draudimo sutartis, tuo dažniau ją reikia atnaujinti ir tuo didesnė tikimybė, kad dalis vairuotojų kurį laiką gali važinėti be jokio draudimo dėl to, kad nepastebi pasibaigusio sutarties termino arba tiesiog pamiršta apsidrausti iš naujo. Mūsų praktikoje pasitaiko, kad vairuotojai atskuba prasitęsti jau pasibaigusios galioti draudimo sutarties – tai reiškia, kad dėl to jie ne tik gali būti baudžiami policijos, bet ir rizikuoja savo finansine gerove, nes galiojantį privalomosios vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo polisą turi turėti kiekvienas šalyje registruotas automobilis, net jei jis eksploatuojamas labai retai“, – sakė M. Jundulas.

Anksčiau draustis vienam mėnesiui buvo labai populiaru registruojant naujai perkamus automobilius. Šiais metais Lietuvoje įregistruotų automobilių skaičius sumažėjo 14 proc., o naujų automobilių pirkimai krito 68 proc. Pagal tai, kad rinkoje trumpalaikių sutarčių yra daugiau nei naujai įregistruotų automobilių, galima spręsti, jog šį draudimosi būdą renkasi ir nuolat tą patį automobilį vairuojantys žmonės.

Draudikų teigimu, draustis trumpam laikotarpiui yra ne tik mažiau patogu, nes sutartis reikia dažniau atnaujinti, bet ir brangiau. Mėnesio draudimo poliso kaina nuolat jį atnaujinant yra iki 50 proc. didesnė nei draudžiantis vieneriems metams iš karto.

Pasak M. Jundulo, šiais metais Lietuvoje daugėja žmonių, kurie dėl išaugusių kaštų atsisako važinėti nuosavu automobiliu ir renkasi kitą keliavimo būdą. Tačiau naujai sudaromų TPVCA draudimo sutarčių procentas mažėja sparčiau nei atsisakančių vairuoti automobilius skaičius.

„PZU Lietuva“ užsakymu vasarį atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad apie 6 proc. vairuotojų svarstė galimybę atsisakyti TPVCA draudimo ir su juo susijusias problemas spęsti važinėjant automobiliu rečiau. Pasak M. Jundulo, tikėtina, kad šiuo metu važinėjančių neapsidraudusių vairuotojų gali būti dar daugiau.

„6 procentai nuo 2,1 mln. Lietuvoje registruotų automobilių, net ir atmetus susidėvėjusius ir neeksploatuojamus automobilius, yra labai didelis skaičius. Prognozuojame, kad šiuo metu gali būti apie 100 tūkst. vairuotojų, kurie vairuoja nedraustus automobilius. Važinėjantys be civilinės atsakomybės draudimo labai rizikuoja, nes eismo įvykių atveju patirtą žalą jiems tektų kompensuoti savomis lėšomis“, – teigė M. Jundulas.

2008 m. vidutinė TPVCA draudimo žala buvo 3273 Lt. Šiais metais ji yra 4 proc. didesnė ir siekia 3405 Lt.

Nuo šių metų gruodžio 1 d. rinkoje įsigalioja naujos draudimo sumos, todėl rizikuojantys važinėti be draudimo arba pamirštantys laiku atnaujinti galiojančias sutartis rizikuoja tris kartus didesnėmis sumomis, kurias tektų išmokėti žalos atveju iš savų lėšų.

Draudimo išmokos dėl žalos asmeniui ir jo sveikatai pagal naująją tvarką padidėja nuo 1,72 mln. Lt iki 8,62 mln. Lt. Išmokos už automobilio padarytą žalą turtui išauga nuo 345 tūkst. Lt iki 1,72 mln. Lt, o išmokos už moralinę žalą didėja nuo 3,45 tūkst. Lt iki 8,62 tūkst. Lt.

„Mūsų bendrovė jau yra registravusi atvejų, kai eismo įvykio metu padaromos didesnės žalos turtui nei šiuo metu siekia galimos išmokėti draudimo sumos. Šiais metais fiksavome draudiminį įvykį, kurio kaltininkas sukėlė eismo įvykį, kurio žala vertinama 600 tūkst. litų – geležinkelio pervažoje atsitrenkė į traukinį ir jį apgadino. Iki šiol galiojanti draudimo suma turtui kompensuoja 345 tūkst. litų, o likusią dalį savo lėšomis turės padengti įvykio kaltininkas. Dar didesnės žalos skaičiuojamos, kai panašūs eismo įvykiai nutinka užsienyje – žala turtui ir žmonių sveikatai gali siekti kelis milijonus litų. Šie pavyzdžiai rodo, kad automobilių eksploatavimas be civilinės atsakomybės draudimo turėtų labai rimtas finansines pasekmes įvykio kaltininkams“, – teigė M. Jundulas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi e-tron“ gavo netikėtą iššūkį – užkopti į tik slidininkams įveikiamą šlaitą (5)

„ Audi “ savo pirmąjį vien tik elektra varomą visureigį išbandė kalnuose, kuriuose geriausi...

„Regitra“ perspėja: kaip bus keičiami vairuotojo pažymėjimai ir ką būtina žinoti (33)

Kaip žinia, kovo 29 d. yra numatytas Jungtinės Karalystės išstojimas iš Europos Sąjungos,...

Kas nutinka, kai mieste automobiliai yra visiškai uždraudžiami (45)

Pontevedros mieste (Ispanija) šaukti nebūtina – susikalbėti galima ir nekeliant balso. Mat tam...

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (62)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (34)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

Top naujienos

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (318)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (127)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (15)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1878)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (186)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (563)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (80)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...

Susižadėjo Mantas Katleris ir jo mylimoji Aistė: šiemet jų laukia ne tik šis rimtas žingsnis (105)

Kol Lietuvoje spaudžia šaltukas, komikas ir laidos „Kitokie pasikalbėjimai“ vedėjas Mantas...

Naujos dirbtinio intelekto sistemos kūrėjai patys išsigando savo kūrinio: tai kelia šiurpą (48)

Pamenate, kai Elonas Muskas sakė, kad dirbtinis intelektas yra didžiausia grėsmė žmonijai? Ką...

Ar spiralė gali sugadinti seksualinio gyvenimo kokybę? (19)

Ar galima turėti priekaištų gimdos spiralei? Juk įterpta į gimdą ši nuo nėštumo apsauganti...