aA
Per 9 šių metų mėnesius Lietuvos draudimo įmonės sudarė apie 15-20 proc. daugiau trumpalaikių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutarčių nei pernai tuo pačiu metu, rašoma pranešime spaudai.
© Corbis

Pasak draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Verslo vystymo departamento direktoriaus Mariaus Jundulo, pastaraisiais mėnesiais vis daugiau vairuotojų taupo ir renkasi trumpalaikes draudimo sutartis – savo civilinę atsakomybę draudžia trims mėnesiams arba dar trumpesniam laikotarpiui.

„Kuo trumpesnė draudimo sutartis, tuo dažniau ją reikia atnaujinti ir tuo didesnė tikimybė, kad dalis vairuotojų kurį laiką gali važinėti be jokio draudimo dėl to, kad nepastebi pasibaigusio sutarties termino arba tiesiog pamiršta apsidrausti iš naujo. Mūsų praktikoje pasitaiko, kad vairuotojai atskuba prasitęsti jau pasibaigusios galioti draudimo sutarties – tai reiškia, kad dėl to jie ne tik gali būti baudžiami policijos, bet ir rizikuoja savo finansine gerove, nes galiojantį privalomosios vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo polisą turi turėti kiekvienas šalyje registruotas automobilis, net jei jis eksploatuojamas labai retai“, – sakė M. Jundulas.

Anksčiau draustis vienam mėnesiui buvo labai populiaru registruojant naujai perkamus automobilius. Šiais metais Lietuvoje įregistruotų automobilių skaičius sumažėjo 14 proc., o naujų automobilių pirkimai krito 68 proc. Pagal tai, kad rinkoje trumpalaikių sutarčių yra daugiau nei naujai įregistruotų automobilių, galima spręsti, jog šį draudimosi būdą renkasi ir nuolat tą patį automobilį vairuojantys žmonės.

Draudikų teigimu, draustis trumpam laikotarpiui yra ne tik mažiau patogu, nes sutartis reikia dažniau atnaujinti, bet ir brangiau. Mėnesio draudimo poliso kaina nuolat jį atnaujinant yra iki 50 proc. didesnė nei draudžiantis vieneriems metams iš karto.

Pasak M. Jundulo, šiais metais Lietuvoje daugėja žmonių, kurie dėl išaugusių kaštų atsisako važinėti nuosavu automobiliu ir renkasi kitą keliavimo būdą. Tačiau naujai sudaromų TPVCA draudimo sutarčių procentas mažėja sparčiau nei atsisakančių vairuoti automobilius skaičius.

„PZU Lietuva“ užsakymu vasarį atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad apie 6 proc. vairuotojų svarstė galimybę atsisakyti TPVCA draudimo ir su juo susijusias problemas spęsti važinėjant automobiliu rečiau. Pasak M. Jundulo, tikėtina, kad šiuo metu važinėjančių neapsidraudusių vairuotojų gali būti dar daugiau.

„6 procentai nuo 2,1 mln. Lietuvoje registruotų automobilių, net ir atmetus susidėvėjusius ir neeksploatuojamus automobilius, yra labai didelis skaičius. Prognozuojame, kad šiuo metu gali būti apie 100 tūkst. vairuotojų, kurie vairuoja nedraustus automobilius. Važinėjantys be civilinės atsakomybės draudimo labai rizikuoja, nes eismo įvykių atveju patirtą žalą jiems tektų kompensuoti savomis lėšomis“, – teigė M. Jundulas.

2008 m. vidutinė TPVCA draudimo žala buvo 3273 Lt. Šiais metais ji yra 4 proc. didesnė ir siekia 3405 Lt.

Nuo šių metų gruodžio 1 d. rinkoje įsigalioja naujos draudimo sumos, todėl rizikuojantys važinėti be draudimo arba pamirštantys laiku atnaujinti galiojančias sutartis rizikuoja tris kartus didesnėmis sumomis, kurias tektų išmokėti žalos atveju iš savų lėšų.

Draudimo išmokos dėl žalos asmeniui ir jo sveikatai pagal naująją tvarką padidėja nuo 1,72 mln. Lt iki 8,62 mln. Lt. Išmokos už automobilio padarytą žalą turtui išauga nuo 345 tūkst. Lt iki 1,72 mln. Lt, o išmokos už moralinę žalą didėja nuo 3,45 tūkst. Lt iki 8,62 tūkst. Lt.

„Mūsų bendrovė jau yra registravusi atvejų, kai eismo įvykio metu padaromos didesnės žalos turtui nei šiuo metu siekia galimos išmokėti draudimo sumos. Šiais metais fiksavome draudiminį įvykį, kurio kaltininkas sukėlė eismo įvykį, kurio žala vertinama 600 tūkst. litų – geležinkelio pervažoje atsitrenkė į traukinį ir jį apgadino. Iki šiol galiojanti draudimo suma turtui kompensuoja 345 tūkst. litų, o likusią dalį savo lėšomis turės padengti įvykio kaltininkas. Dar didesnės žalos skaičiuojamos, kai panašūs eismo įvykiai nutinka užsienyje – žala turtui ir žmonių sveikatai gali siekti kelis milijonus litų. Šie pavyzdžiai rodo, kad automobilių eksploatavimas be civilinės atsakomybės draudimo turėtų labai rimtas finansines pasekmes įvykio kaltininkams“, – teigė M. Jundulas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (12)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (10)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (97)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Top naujienos

Druskininkuose prasideda atsisveikinimas su netikėtai Ispanijoje mirusiu Vitalijumi Cololo (87)

Šeštadienį po pietų Druskininkų laidojimo namuose „Nutrūkusi styga" būriuojasi netikėtai...

Kardiologai įspėja 40-mečius ir vyresnius: jei nenorite staiga mirti, metas imtis priemonių (40)

Laidoje „Sveikatos receptas“ pokalbis apie ligą, kuri kardiologijoje laikoma ligų karaliene....

Landsbergis: kaip gali pasitikėti valstybe, jei už surinktus mokesčius asfaltuoja premjero kelią papildyta (815)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partija šeštadienį Vilniuje...

Antra diena Egipte įstrigę lietuviai: nuvežė į viešbutį, kur nėra net vandens papildyta (167)

DELFI pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame teigiama, kad jau antrą dieną iš Egipto į Lietuvą...

Augustas Marčiulionis įvardijo, kuo jis aikštėje pranašesnis už tėvą ir kuo jam nusileidžia (12)

Legendinio krepšininko Šarūno Marčiulionio sūnus ir Vilniaus „Perlo“ įžaidėjas 17-metis...

Konfliktas Radviliškio ligoninėje: žurnalistas teigia gynęsis nuo direktoriaus (45)

Gruodžio 5 d. Radviliškio ligoninėje įvyko konfliktas tarp „ Radviliškio krašto “...

„Aro“ pareigūnai išbandė naują pirkinį – įspūdingą kovinį katerį (20)

Specialus greitaeigis kateris, skirtas antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“...

Profesorius Landsbergis: ar Lietuvoje nesiformuoja vis didesnė blogovės valstybė? (541)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas...

Kasinėjimai žvelgiant į ateitį: kuo virs Lukiškių kalėjimas? (2)

Lukiškių kalėjimas visada buvo daugiafunkcė erdvė. 1904 m. pastatytas kompleksas buvo vienas...

Konservatoriai prašys Nausėdos vetuoti biudžetą: nauji mokesčiai įeis į istoriją kaip patys kvailiausi (155)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partija ( TS-LKD ) šeštadienį surengtame...