Nuo 1996 m. galiojančių taisyklių, kurios nustato sunkiasvorių krovininių transporto priemonių specifikacijas, pakeitimai suteikia gamintojams galimybę keisti vilkikų dizainą ir viršyti dabartinius svorio ir ilgio apribojimus, jei tai padidina jų saugumą ir ekologiškumą.

Suapvalinta kabinų forma leis padidinti vairuotojų regėjimo lauką ir sumažinti sunkaus pėsčiųjų sužalojimo pavojų susiduriant nedideliu greičiu. Aptakai priekabos gale padės taupyti kuro sunaudojimą, o tai mažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Vilkikai su hibridiniais varikliais galės būti viena tona sunkesni.

Naujose taisyklėse griežtinama sunkvežimių svorio kontrolės sistema, o ES valstybės įpareigojamos patvirtinti atskiras svorio kontrolės nuostatas. Be to, siūloma vilkikuose įdiegti svorio jutiklius, kurie informuotų vairuotoją apie jų transporto priemonės svorį esamuoju laiku.

Nors šios taisyklės dar gruodžio mėn. buvo neformaliai suderintos su ES Taryba, joms įsigalioti reikia formalaus ES Tarybos pritarimo. Po to ES valstybės turės dvejus metus perkelti jas į savo teisę. Europos Komisija taip pat turėtų kitąmet parengti atskiro teisės akto projektą dėl vilkikų kabinų dizaino.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją