aA
Kai sekasi, tai sekasi: nors dėl akreditacijos į Ženevos parodos išvakarėse vykstančią visos „Volkswagen“ grupės modelių išankstinę prezentaciją tariausi gerokai iš anksto, tokios negavau – į išskirtinį renginį pakvietimų skaičius itin ribotas. Ir kai jau buvau nusiteikęs kukliai pirmadieninei vakarienei viename brangiausių Europos miestų, oro uoste mane pasiekė žinia – kvietimas gautas ir renginyje būsiu vienintelis žurnalistas iš Baltijos šalių.
"Volkswagen Arteon"
© Gamintojo archyvas

Nors Ženevos automobilių paroda akredituotiems žurnalistams prasideda tik antradienį, pirmadienį „Palexpo“ centre lankiausi du kartus. Dieną čia buvo skelbiamas 2017 Metų automobilis, o 20 val. prasidėjo „Volkswagen“ grupės išankstinė modelių prezentacija – tradicinis kasmetinis renginys Ženevos parodos išvakarėse, kur galima pirmiesiems išvysti naujausius „Bugatti“, „Lamborghini“, „Bentley“, „Porsche“, „Audi“ ir „Volkswagen“ automobilius, taip pat ir unikalius „Italdesign“ superautomobilius.

Žinoma, neabejotinai aktualiausia naujiena – naujasis „Volkswagen Arteon“ – didelis ketverių durelių kupė, kuris pakeis „Passat CC“ modelį ir turi ambicijų konkuruoti aukštesniame, „Premium“ automobilių segmente su tokiais modeliais kaip 4 serijos BMW „Gran Coupe“.

Nors tokios ambicijos pradžioje vertė šypsotis, bet gyvai pamačius gamybai parengtą modelį, skeptiškumas pradėjo dingti – išties įspūdingai atrodantis „Gran Turismo“ klasės modelis, todėl bene vienas keisčiausiai čia atrodančių dalykų – „Volkswagen“ ženklas priekinėse grotelėse.

Pasižiūrėkite į renginyje darytas šio automobilio nuotraukas – jo aštrios briaunos lyg atkartoja greta stovėjusio vienetinio „Italdesign“ superautomobilio bruožus – nedaug trūksta iki minties, kad „Arteon“ giminingas su sportišku „Italdesign“ kupė, o ne klasikiniu „Passat“ modeliu.

Bet giminingumas su pastaruoju turi ir privalumų – taip, automobilio salonas, nors pagamintas naudojant kokybiškiausias vokiečių gamintojo gamoje medžiagas, visgi nedaug skiriasi nuo įprasto „Passat“. Kuris, pripažinkime, stovėdamas viena koja „Premium“ segmente, tikrai nėra prastas.

Be to, čia tikrai daug vietos ant dviejų galinių sėdynių, nors ir tenka sėdėti gana žemai – įpareigoja sportiško silueto automobilio žanras. Bet keleiviams skųstis tikrai nereikės – vietos kojoms daugiau nei užtektinai. „Arteon“ ratų bazė siekia 2841 mm.

O dar daugiau praktiškumo suteikia ir kartu su galiniu stiklu atsidarantis bagažinės dangtis – nulenkus galines sėdynes čia tilps daugiau kaip 1500 litrų, o standartiškai - 563 l, ir tai tikrai daug šios klasės automobiliams.

Šiame modelyje bus montuojami šeši benzininiai bei dyzeliniai varikliai (nuo 150 iki 280 AG), gausybė vairuotojo pagalbininkų bei elektroninių saugumo sistemų, multimedija „Discover Pro“ su 9,2 colio stikliniu ekranu ir valdymu gestais.

Žinoma, kainuosiantis nuo 35 tūkst. eurų modelis tikrai nebus bestseleris – tokiu būti jis ir nepretenduoja, bet tikrai pagyvins miesto gatves. Taigi, net ir „Volkswagen“ moka pagaminti ne tik praktiškus, bet ir efektingai atrodančius automobilius.

Kartu su „Arteon“ buvo pristatytas ir septynių vietų „Volkswagen Tiguan Allspace“. Už įprastą modelį šis turi 109 mm didesnį atstumą tarp ašių, taip pat jis yra ilgesnis 215 mm – pravers tiems, kuriems iki šiol Europoje siūlyta penkiavietė šio modelio versija buvo per maža.

„Audi“ „saldainiukas“ – naujas „RS3 Sportback“ modelis, kurio 2,5 l penkių cilindrų turbovariklis pasiekia 395 AG ir 480 Nm, iki 100 km/val. leisdamas įsibėgėti vos per 4,1 sekundes.

„Porsche“ stende – „Panamera Sport Turismo“ su šiek tiek (25 l) talpesne bagažine, bet atrodantis visiškai kitaip nei sedanas. Taip pat net 671 AG pasiekiantis „Panamera Turbo S E­Hybrid“ ir atnaujintas ekstremalus „Porsche 911 GT3“.

Ir, žinoma, du efektingiausi „Volkswagen“ grupės atstovai, reprezentuojantys visiškai priešingus automobilizmo raidos polius. Viename ašigalyje – itin efektingas „Italdesign“ superautomobilis „Zerouno“, kurių bus pagaminta vos 5 vienetai, ir kurių visi jau turi savo šeimininką, o pigiausias kainuoja nei daug nei mažai – 1 mln. eurų.

Atmosferinis 5,2 l V10 variklis, pasiekiantis įspūdingas 610 AG, iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti vos per 3,2 sekundes (sumontuota visų varančiųjų ratų pavara) ir pasiekti maksimalų 330 km/val. greitį. O itin mažą aerodinaminį pasipriešinimą turinčio automobilio kėbulas (4847 mm ilgis, 1970 mm plotis ir vos 1200 mm aukštis) atrodo ne tik efektingai, bet ir yra pagamintas iš itin lengvo, bet tvirto anglies pluošto.

O kitame poliuse – simpatiškas miesto miniatiūrinis autobusiukas, tiesa, kol kas dar tik koncepcinis „Sedric“ (Self-driving car). Gamintojas jį pristato kaip autonominį „pervežėją“, kuriuo mieste galima bus dalintis, jis pats autonomiškai atvyks į jums patogią vietą ir nuveš, ten kur reikia – automobilis valdomas balsu. Tai – pirmasis „Volkswagen“ autonominis automobilis, naudojant kurio platformą bus sukurtą ir daugiau modelių.

Tad matant, kaip sparčiai progresuoja autonominiai automobiliai, kažkaip nebetenka abejoti, kad ta ateitis kažkur netoli. O kaip galvojate jūs?

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi“ pristatė savo pirmąjį elektra varomą visureigį „e-tron“ (10)

„ Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis....

Naudota lietuviška svajonė – senstelėjęs „Passat“, „Golf“ ir „Audi A6“ (157)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavusi šalies transporto priemonių registrą valdančios VĮ...

Paryžiaus automobilių paroda: menkesnė, tačiau įdomių modelių premjerų netrūks

Jau kitą mėnesį Paryžius taps automobilių sostine. Šiame mieste vyksiančioje tarptautinėje...

„Kia“ parodė kaip reikiant pasikeitusį „ProCeed“ modelį

Pietų Korėjos „ Kia “ oficialiai pristatė naują „ProCeed“ modelį. Publika pirmą kartą...

GM dėl vairo stiprintuvo defekto remontuos 1,2 mln. automobilių, tarp jų – ir „Cadillac Escalade“ (4)

JAV automobilių gamintojas „ General Motors “ (GM) dėl vairo stiprintuvo problemų, dėl...

Top naujienos

Sunku tuo ir patikėti: Seimas vienu klausimu sutaria bene vieningai atnaujinta 16.17 (59)

Antradienį teisingumo ministras Elvinas Jankevičius Seime pateikė Notariato įstatymo ir...

Žiauri avarija Trakuose: nuo viaduko nukrito „Toyota“, baisiai sumaitotame automobilyje žuvo žmogus (37)

Antradienį, 14.40 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Įtariamieji Skripalių apnuodijimu pripasakojo tiek neįtikėtinų dalykų, kad Rusijai teko skubiai reaguoti (172)

Rusijos gynybos ministerija pirmadienį pamėgino diskredituoti nepriklausomą tyrėjų konsorciumą...

Gražulis apie Žmogaus teisių komitetą: jei manęs prašys, aš nesitrauksiu (23)

„Esu tinkamas dirbti Žmogaus teisių komitete“, – sako Seimo narys Petras Gražulis, nors net...

Rusija širsta dėl numušto lėktuvo, grasina imtis atsakomųjų veiksmų pasisakė ir Putinas (222)

Dėl incidento, per kurį virš Sirijos buvo numuštas Rusijos lėktuvas , Rusija antradienį...

DELFI TV Gyvai eteryje – „Ryto“ sporto direktorius Linas Kleiza (1)

DELFI TV Gyvai konferencijoje antradienį, 16 valandą 30 minučių, viešės Vilniaus „Ryto“...

Kasmetės mugės Vilniuje lankytojai laimikius tempia maišais: tą patį daiktą čia įsigijo dešimt kartų pigiau

Vilniaus „Gariūnų“ verslo centre šurmuliuoja kasmetė „ Mamų mugė “. Šiandien...

LRT tyrimo komisija artėja prie išvadų: VPT nustatė rimtų pažeidimų papildyta (28)

Viešųjų pirkimų tarnybai nustačius pažeidimus dėl LRT vykdyto robotizuotų kamerų vežimėlių...

Naujausia „Sodros“ analizė: kokią darbo užmokesčio dalį sudarys pensija ateityje (97)

Senatvės pensijos yra mažos, ir tikimybė, kad darbo užmokesčio ir pensijų santykis stipriai...

Tefloniniai indai – baubas ar visgi nepakeičiami pagalbininkai virtuvėje? (2)

Neprikepantys indai yra puikus išradimas – gaminant sunaudojama mažiau riebalų, o išplauti...