aA
Vos tik kiek aprimo skandalas dėl automobilių gamintojų klastotų išmetamųjų teršalų rodiklių, naujas tyrimas automobilių pramonei sudavė dar vieną smūgį. Paaiškėjo, kad nuo 2000 metų visi europiečiai papildomai už degalus sumokėjo 150 milijardų eurų. Ir tai yra automobilių gamintojų kaltė.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Gamintojai žadėjo geresnį automobilių efektyvumą ir mažesnes degalų sąnaudas, bet panašu, jog visa tai buvo melas. Skaičiuojama, kad vien Vokietijos vairuotojai nuo 2000 metų papildomai už degalus sumokėjo 36 milijardus eurų – daugiausiai iš visų europiečių.

Šiuos skaičiavimus atliko aplinkosaugininkai iš „Transport & Environment“ (T&E) ir „NABU“ specialistai. Jie rėmėsi bandymais, matuojant realų degalų naudojimo efektyvumą.

Nustatyta, kad automobilių gamintojai manipuliuoja laboratoriniais tyrimais, siekdami gauti geresnius rezultatus, kurie gerokai prasilenkia su realybe. Teigiama, kad taip buvo siekiama parduoti daugiau automobilių.

Pasak tyrėjų, buvo naudojami net tokie metodai, kaip automobilių dalių išmontavimas. Tokiu būdu automobiliai tapdavo lengvesni ir atrodė, kad naudoja kur kas mažiau degalų.

Gregas Archeris iš „Transport & Environment“ (T&E) teigė, kad „automobilių gamintojų teiginiai, jog jie padarė didelę pažangą gerindami degalų suvartojimo rodiklius yra melas.

Nepaisant normų, skirtų išmetamųjų teršalų mažinimui, per penkerius metus CO2 kiekis niekaip nepakito, o skaičiuojant nuo 2000 metų jis sumažėjo tik 10 proc. – tai yra gerokai mažiau nei skelbė automobilių pramonė.

Baltijos šalims – apie 1 mlrd. eurų

Nukentėjo visi piliečiai, kurie papildomai už sunaudotus degalus sumokėjo 150 mlrd. eurų.

Vien tik praėjusiais metais vokiečiai papildomai sumokėjo už degalus 5,5 mlrd. eurų. Nuo 2000 metų britų vairuotojai sumokėjo papildomai 24,1 mlrd. eurų, prancūzai – 20,5 mlrd. eurų, italai – 16,4 mlrd. eurų, o ispanai – 12 mlrd. eurų.

Tiesa, lietuvių, latvių ir estų nuostoliai tokiomis didelėmis sumomis neskaičiuojami. Anot tyrėjų, per 2000-2017 m. lietuviai už degalus permokėjo 0,4 mlrd. eurų, latviai – 0,2 mlrd. eurų, estai – 0,3 mlrd. eurų.

Ir ataskaita rodo, kad bėgant metams situacija tik blogėja. 2000 metais realus degalų sunaudojimas automobiliuose buvo 9 proc. didesnis nei, kad žadėjo automobilių gamintojai, tačiau 2016 metais šis rodiklis pasiekė 42 proc.

Nauja procedūra gali nieko nepakeisti

Nauji automobilių gamintojų ir Europos Komisijos pasiūlyti matavimo metodai pradėjo veikti nuo šių metų rugsėjo. Tad senieji testavimų metodai (NEDC) bus pakeisti „WLTP procedūra“ ir tikimasi, kad ji leis sužinoti daugiau ir realistiškesnių duomenų.

Duomenys bus renkami ilgesnį laiką, taip pat esant aukštesnei akseleracijai ir įvertinant kitus papildomus veiksnius, pavyzdžiui, naudojimąsi oro kondicionieriumi. Tiesa, tokie metodai bus taikomi tik naujiems automobiliams.

Taip pat yra abejojančių naujųjų testų veiksmingumu. „Transport & Environment“ (T&E) pacitavo pačios Europos Komisijos Jungtinio tyrimų centro (JRC) tyrimo rezultatus, kuriuose teigiama, kad „naujoje sistemoje yra naujų spragų ir automobilių gamintojai toliau žaidžia su testų rezultatais“.

Šįkart bandoma parodyti kuo didesnes emisijas. Kodėl taip daroma? „WLTP“ bus naudojama kaip atsvaros taškas ir Europos Komisija iki 2025 metų ją siūlys sumažinti 15 proc..

Vadinasi, kuo didesnį ir neatitinkantį tikrovės išmetamųjų teršalų kiekį automobilių gamintojai dabar parodys, tuo mažiau reikės jį sumažinti.

Naudojama taktika yra gana paprasta. Testavimų metu yra naudojami automobiliai, kurių akumuliatoriai yra praktiškai iškrauti, tad naudojama daugiau degalų, kad būtų įkrauti akumuliatoriai, taip pat lėčiau perjungiamos pavaros, todėl variklio sūkių greitis buvo didesnis ir tokiame lygyje išsilaikė ilgiau nei turėtų būti naturaliomis sąlygomis.

„JRC“ sakė, kad tokios neįprastos sąlygos rezultatus padidina vidutiniškai 4,5 proc., o kai kurių transporto priemonių net 13 proc.

Tad galima tik pritarti „Transport & Environment“ nuomonei, jog automobilių pramonė ir toliau žaidžia su testų rezultatais ir tokie „JRC“ skaičiai reiškia, kad automobilių gamintojams iki 2025 metų tereikės dirbtinai padidintus CO2 rodiklius sumažinti perpus, o kai kuriais atvejais galės ir nieko nedaryti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (11)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (331)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (96)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (46)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Į paskutinę kelionę išlydimas Saulius Karosas: amžinojo poilsio verslininkas atguls Menininkų kalnelyje (58)

Šią savaitę verslo pasaulį ištiko netektis – naktį iš antradienio į trečiadienį mirė...

Jevgenijus Kiseliovas: praėjus 28 metams, Lietuvoje žmonės gyvena taip, kaip mums net sapne nesisapnavo (173)

Sausio 13-oji – diena, kai prisimenami žmonės, kuriuos 1991 metais Vilniuje nužudė mūsų...

Kauno centre, prie ligoninės, mirė vyras: liudininkė negalėjo patikėti personalo abejingumu (903)

Penktadienį grupelė kauniečių su mirtimi susidūrė tiesiog vienoje miesto centro gatvių. Čia...

Ar į Naująją Zelandiją neišvykusi mergaitė padėkos Puidokui? (63)

„Skvernelis, Skvernelio, Skverneliui, Skvernelį...“ – trečią dieną iš eilės žiniasklaida...

Gdanske į paskutinę kelionę palydimas meras Pawelas Adamowiczius

Žmonės iš visos Lenkijos šeštadienį laukia ilgoje eilėje prie Gdansko bazilikos, kur...

Apdovanojimų užkulisiuose ryškiausiai švietė Karolina Meschino ir Remis: pora dalijosi bučiniais ir spinduliavo meilę (27)

Penktadienio vakarą griausmingai paminėti jau tretieji „Žmonių“ apdovanojimai, kurių metu...

Medžioklė tęsiasi: naujas „Žalgirio“ magas ir pagrindinis Šaro tikslas šių metų Eurolygoje (56)

Kauno „Žalgirio“ vyrai iš medžioklės Nemuno saloje pagaliau grįžo su laimikiu: penktadienį...

Sėkmingą tinklaraštį sukūrusi Gabrielė Gzimailaitė: kai kurie ant mūsų pyksta, kad „durnos mergos iš nieko pinigus darosi“ (20)

Gabrielę Gzimailaitę „Instagram“ seka kiek daugiau nei 100 tūkst. žmonių, o tinklaraštis jau...

Dizainerė priminė, kaip 2000-aisiais atrodė lietuvių interjerai nuotraukų galerija (4)

Posakis, kad nauja – tai gerai pamiršta sena, galioja ir interjerui. Nors tūkstantmečių...

Kokie karjeros posūkiai laukia žiemos Zodiako ženklų: kai kurių laukia paaukštinimas (1)

Astrofame.com astrologai skelbia, ką gi 2019-ieji parodys jūsų karjerai. Kokie svarbiausi įvykiai...