Dauguma lietuvių renkasi praktiškas spalvas

Lietuvoje net 30,2 proc. „carVertical“ tikrintų automobilių buvo pilkos spalvos, 17,9 proc. – baltos ir 17,9 proc. – juodos. Panašios tendencijos vyrauja ir kitose Europos šalyse. Pilką, juodą ir baltą vairuotojai laiko praktiškomis spalvomis – jos neišsiskiria iš aplinkos ir nereikalauja išskirtinės priežiūros.

Praeityje pilkos spalvos automobiliai buvo dar populiaresni: 2000 m. jie sudarė net 40,6 proc. platformoje tikrintų transporto priemonių. Vėliau augant susidomėjimui kitomis spalvomis, pilkos populiarumas šiek tiek sumažėjo.

Baltos spalvos dalis naudotų automobilių parke augo labiausiai: nuo 2,8 proc. 2000 m. iki 16,9 proc. 2010 m ir 20,1 proc. 2020 m. Panašios tendencijos tyrime pastebėtos ir su juoda spalva: 2000 m. juodų transporto priemonių buvo vos 11,6 proc., o 2010 m. ir 2020 m. jau atitinkamai 25,3 proc. ir 25,4 proc.

„Monochromatinės spalvos išliks populiarios dar ilgą laiką. Juodos, baltos ir pilkos spalvos automobilių paklausa pastebima visame pasaulyje. Šiemet pakilo susidomėjimas ir mėlynomis transporto priemonėmis, bet visgi didžioji dalis vairuotojų renkasi gana konservatyvias spalvas“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Automobilių spalvų tendencijos

Aukščiausios klasės automobiliai paprastai dažomi tamsesnėmis spalvomis. Visgi ne visiems vairuotojams jos patinka, nes ant tokios transporto priemonės labai matosi dulkės ir įvairūs nešvarumai. Nors daugumai vairuotojų tai nesudaro keblumų, Pietų Europos automobilių pirkėjai tokių modelių vengia.

Gamintojai šiais laikais siūlo mažesnį spalvų pasirinkimą

Lietuvos rinkoje ryškūs automobiliai nėra itin vertinami: geltonų transporto priemonių gatvėse yra vos 1,7 proc. Raudona šiek tiek populiaresnė – 8,9 proc. Iš visų ryškių spalvų, vairuotojai labiausiai mėgsta mėlyną – 16,2 proc. visų tikrintų transporto priemonių.

Geltona niekada neturėjo didelės gerbėjų bazės: 2000 m. geltonų automobilių Lietuvoje buvo vos 1,2 proc., 2010 m. šis skaičius nukrito iki 0,8 proc., o 2020 m. pakilo iki 1,3 proc. Raudonų automobilių 2000 m. buvo 3,2 proc. ir šis skaičius po truputį augo: 2010 m. buvo 4,8 proc., o 2020 m. – 5,9 proc. Mėlynų automobilių 2000 m. šalyje buvo net ketvirtadalis – 25,1 proc. Vėliau jų populiarumas sumenko iki 10,5 proc. 2010 m. ir paaugo iki 11,2 proc. 2020 m.

„Gamintojai šiais laikais pirkėjams siūlo mažesnį spalvų pasirinkimą. Dar prieš porą dešimtmečių spalvoti automobiliai buvo ganėtinai įprastas dalykas, tačiau šiuo metu didžioji dalis vairuotojų nenori išsiskirti gatvėje ir renkasi ramesnes spalvas. Nemažai vairuotojų galvoja, kad parduoti geltoną ar raudoną automobilį gali trukti ilgiau nei juodą ar pilką“, – aiškina M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas pataria renkantis naudotą transporto priemonę teikti prioritetą jos būklei, o ne spalvai. Visgi kėbulo dažų sluoksnis gali nemažai papasakoti apie automobilio praeitį ir pasufleruoti apie galimus apgadinimus. M. Buzelio teigimu, dominančios transporto priemonės dažų sluoksnį derėtų pamatuoti su specialiu matuokliu, kuris iškart atskleis, jei automobilis praeityje buvo pakliuvęs į didelę avariją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją