aA
Daimler Trucks & Buses“ tęsia elektrifikaciją ir pristato elektra varomą sunkvežimį „Mercedes-Benz eEconic“. Atrinkti klientai galės įvertinti jo praktiškumą jau 2021 m., o serijinė gamyba prasidės dar po metų. „eEconic“ pagamintas ant elektrinio „eActros“, kurio serijinė gamyba startuos jau kitąmet, platformos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mercedes-Benz eEconic
Mercedes-Benz eEconic
© Gamintojo archyvas

„Daimler Trucks & Buses“ iki 2039 m. ketina pagrindinėse rinkose pasiūlyti CO2 neutralų transportą ir pirmieji žingsniai to link buvo žengti bene prieš dešimtmetį. Tai leidžia koncernui užimti lyderio poziciją elektrinės pavaros technologijų srityje ir jau artimiausiu metu klientams pasiūlyti pirmuosius elektra varomus serijinės gamybos sunkvežimius“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Lietuvoje Paulius Kraučiūnas.

Efektyviausia mieste

Gamybos pradžioje „eEconic“ turės šešių ratų, iš kurių du varantieji, platformą, o vėliau ketinama pasiūlyti daugiau modifikacijų. Sprendžiant pagal klientų susidomėjimą, dažniausiai naudojama sunkvežimio versija bus šiukšliavežė.

Šiukšliavežių dienos rida nėra didelė, įprastai tesiekia iki 100 km, o jų maršrutai yra stipriai urbanizuotose vietovėse, kuriose atsiskleidžia visi elektrinio transporto privalumai. Patyręs vairuotojas gali tokiu sunkvežimiu važiuoti itin ekonomiškai, regeneruoti energiją stabdymo metu.

Elektra varomas sunkvežimis važiuoja be garso ir į aplinką neišmeta jokių emisijų, dėl to naudojant jį tankiai apgyvendintose vietovėse nebus trikdomi gyventojai. Toks sunkvežimis taip pat gali įvažiuoti į ribotų emisijų zonas.

Miesto sunkvežimis išsiskirs ir patogumu. Žemai įrengtas „DirectVision cab“ priekinis panoraminis stiklas ir įstiklintos durelės leis itin gerai matyti aplinką ir kitus eismo dalyvius. Vairuotojui ir kitiems darbuotojams patekti į kabiną bus daug patogiau: bet kurioje vietoje sėdintys žmonės išlipti ir įlipti gali pro bet kurias duris, net ir atveriamas į šaligatvio, o ne gatvės pusę. Taigi darbuotojai ir kiti eismo dalyviai bus saugesni. Pereiti iš vienos kabinos pusės į kitą taip pat bus patogu, mat jos aukščio užteks žmogui atsistoti.

„eEconic“ taip pat įdiegta daugybė saugumo asistentų, tarp jų – ir naujoji „Sideguard Assist“, įspėjanti apie nematomose transporto priemonės zonose esančias kliūtis.

Mercedes-Benz eEconic
Mercedes-Benz eEconic
© Gamintojo archyvas

Elektrinio mobilumo plėtra

„eEconic“ nėra pirmasis elektrinę pavarą turintis „Mercedes-Benz“ sunkvežimis: „eActros“ šiuo metu yra intensyviai bandomas Vokietijoje bei Šveicarijoje. Pirmiesiems klientams elektriniai apie 200 km viena įkrova įveikti galintys sunkvežimiai buvo perduoti dar 2018 m.

„eActros“ yra žinomiausias sunkvežimis, tačiau elektra varomų transporto priemonių su trikampe žvaigžde priekyje yra daugiau. Vidutinio galingumo „Freightliner eM2“ bei galingasis vilkikas „Freightliner e-Cascadia“ šiuo metu yra bandomi klientų JAV, o daugiau nei 140 kompaktiškųjų „Fuso eCanter“ naudojami įvairiuose pasaulio miestuose – nuo Niujorko iki Tokijo ar Amsterdamo.

Mercedes-Benz eEconic
Mercedes-Benz eEconic
© Gamintojo archyvas

„Daimler Trucks & Buses“ koncerne 2018 m. buvo įkurtas atskiras padalinys „E-Mobility Group“, jo specialistai kuria įvairių segmentų elektrinių produktų plėtros strategiją. Padalinyje dirbantys profesionalai siekia sukurti globalią elektrinių įrenginių bei platformų infrastruktūrą, atrasti kuo daugiau sinergijos taškų tarp skirtingų transporto priemonių – pasiekti tokį lygį, koks šiuo metu yra gaminant vidaus degimo variklius turinčius modelius. Kitas tikslas yra tiesiogiai susijęs su klientais – siekti, jog elektrinės transporto priemonės naudojimas būtų ekonomiškai tikslingas vertinant per bendros naudojimo kainos (angl. „Total Cost of Ownership“, TCO) prizmę.

2022 m. elektra varomos transporto priemonės bus pasiūlytos įsigyti visiems klientams Europoje, JAV bei Japonijoje, o dešimtmečio pabaigoje gamintojo gamoje atsiras ir vandeniliu varomi serijinės gamybos modeliai. 2039 m. „Daimler Trucks & Buses“ Europoje, Japonijoje ir NAFTA regione (JAV, Kanadoje bei Meksikoje) ketina siūlyti tik CO₂ neutralias naujas transporto priemones.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

„Dyzelgeitas“: žlugo „Volkswagen“ derybos su ieškovais dėl kompensacijos

Žlugo Vokietijos autopramonės milžinės „ Volkswagen “ derybos su šimtais tūkstančių...

„Renault“ įvardijo tris priežastis, kodėl lietuviai turėtų važinėti elektromobiliais (14)

Elektromobilių plėtra Lietuvoje lėtesnė nei Vakarų Europoje, tačiau vien praėjusiais metais...

Niekam negirdėta bendrovė dar šiemet į rinką išleis elektra varoma sunkvežimį (7)

Jei apie lengvuosius ir elektra varomus automobilius kone kasdien išgirstame kokią nors naujieną,...

„Maserati“ į Lietuvą atvežė unikalų modelį – tokių pasaulyje yra tik 50 (6)

Visus 105 savo gyvavimo metus „Maserati“ gamina išskirtinius, sportiškus ir prabanga...

„Maybach“ vardu bus pažymėti ne tik sedanai – pagamino itin prabangų visureigį (4)

„ Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC“ pristato naują SUV segmento prabangos formą. Tai – jau...

Top naujienos

Skaudi netektis: mirė poetas Kęstutis Navakas papildyta šalies vadovų komentarais

Eidamas 56-uosius metus sekmadienį mirė poetas Kęstutis Navakas. Tai BNS patvirtino Lietuvos...

Nemokamų studijų vietų daugės penktadaliu, bet likusiesiems džiaugtis nėra ko (38)

Šiais metais studijos, palyginti su praėjusiaisiais, kainuos daugiau, tačiau daugės ir valstybės...

Kenčia, bet nedrįsta spręsti: ne vieną problemą išspręsti padės ginekologės, urologo ir seksologo patarimai (14)

Daugelį žmonių kamuoja problemos, susijusios su seksualiniu gyvenimu, tačiau paprašyti...

Narkobarono Pablo Escobaro našlė atvira: gyvenimas priminė kraupų žaidimą knygos ištrauka (16)

Victoria Eugenia Henao savo melodramatišką gyvenimo istoriją pasakoja atsiminimų knygoje „Mano...

Galingi ciklonai atkeliauja į Lietuvą: po rekordiškos šilumos užklups permainos (3)

Vakarų ir Šiaurės Europoje šią savaitę vėl siautės galingi ciklonai. Stipraus vėjo bei...

Meilė treneriui: Šaro interviu nutraukė „Žalgirio“ amerikiečių siautulys (9)

Šarūnas Jasikevičius duodamas interviu tiesioginiame eteryje po pergalės Karaliaus Mindaugo...

„Žalgirio“ rūbinėje – pagyros „sužvėrėjusiam“ Ulanovui ir pažadas stipriai atšvęsti (17)

„Pasižiūrėkite, kokie visi laimingi. Gruodį rūbinė būdavo kaip per laidotuves, o dabar visi...

Turtingųjų stovyklavimo ypatumai: palapinėse stovi plokščiaekraniai televizoriai, sofos ir net dušas (22)

„Ruoškis, važiuosim pirkti kupranugario“, – gaunu žinutę iš Mišelio, mano angliškai...

Aptiko naują virusą su mokslininkams nežinomais genais: pavadino jaravirusu (22)

Mokslininkai aptiko mįslingą virusą , kurio genomą, rodos, beveik visiškai sudaro iki šiol...

Santykių ekspertas pataria: kada tėvai kaimynystėje padės išgelbėti santuoką, o kada – sugadins gyvenimą (9)

Su vyru planuojame statyti namą labai arti tėvų. Turime sklypą, tačiau sudvejojome, ar priėmus...

|Maža didelių žinių kaina