aA
Tikriausiai žinote, kad mechaninė pavarų dėžė hibridiniuose automobiliuose nėra labai praktiškas sprendimas - šiuo metu rinkoje nėra nė vieno tikro hibrido su įprasta mechanine transmisija. Kai kurie automobilių entuziastai netgi teigia, kad be mechaninės pavarų dėžės prarandama dalis vairavimo malonumo. „Toyota“ su tuo iš dalies sutinka, todėl šių metų Tokijo automobilių parodoje pristatys sportinį automobilį su automatine transmisija, kuri virsta mechanine vos vieno mygtuko paspaudimu.
Automatinės/mechaninės pavarų dėžės svirtyje slepiasi ir užvedimo mygtukas
© Gamintojo archyvas

„GR HV Sports“ – tai koncepcinis automobilis, įkvėptas „Toyota“ lenktynių komandos „Gazoo TS050 Hybrid“ bolido, dalyvaujančio ištvermės lenktynėse. Iš tikrųjų galima pastebėti tik keletą panašumų tarp šio koncepcinio automobilio ir lenktyninio bolido. Kažkiek panašus priekio dizainas, galinis difuzorius, dar kelios detalės, tačiau dramatiškai akivaizdžių panašumų nėra. Kita vertus, „GR HV Sports“ yra sportinis automobilis naudojantis hibridinę jėgainę, o tai jau šis tas naujo.

Automobilis naudoja THS-R hibridinę sistemą su nežinomo darbinio tūrio varikliu priekyje (spėjama, kad tai – 2 litrų agregatas) ir baterijomis automobilio viduryje. Taip stengiamasi pasiekti labai gerą svorio pasiskirstymą ir žemą svorio centrą, kad automobilis posūkiuose būtų labai vikrus ir smagus vairuoti. Kol kas „GR HV Sports“ svoris nėra skelbiamas, tačiau nesunku numanyti, kad jis bus palyginti nemažas. Automobilis varomas tik galiniais ratais.

Nors jėgainės parametrų nežinome, „Toyota“ didžiuojasi netradiciniu sprendimu – automatine pavarų dėže, kuri leidžia keisti pavaras kaip mechaninė. 6 greičių transmisija visą darbą gali atlikti pati, tačiau vairuotojas gali nuspausti mygtuką, perjungiantį ją į rankinį režimą. Tuomet pavarų svirtį galima judinti taip, lyg turėtumėte įprastą 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Kaip veikia ši sistema?

Įprastai automatinės pavarų dėžės sportiniuose automobiliuose turi porą mentelių – po vieną vairo kairėje ir dešinėje. Patraukus vieną, pavara pakeičiama į aukštesnę, patraukus kitą – į žemesnę. Vieniems tokios sistemos patinka, o kiti ilgisi tų laikų, kuomet pavaras tikrai keisdavo patys. Ši „Toyota“ pavarų perjungimo sistema iš esmės yra tokia pati – pavaras vis tiek perjunginės kompiuteris. Keičiasi tik jungiklio konfigūracija – jokios mechaninės jungties tarp šios svirties ir pavarų dėžės nebus, kaip nėra ir tarp mentelių bei transmisijos.

Ar toks pavarų perjungimo mechanizmas tenkins vairavimo entuziastus? Vargu. Viską vis tiek atliks kompiuteris, kuris neleis padaryti klaidų, o ir sankabos pedalo nėra. Už tikrą mechaninę pavarų dėžę ši sistema nebus labiau įtraukianti. Kita vertus, galbūt tai taps bent jau šiek tiek įdomesne alternatyva mentelėms prie vairo?

Vairavimo entuziastai mėgsta mechanines pavarų dėžes todėl, kad joms reikia šiek tiek daugau įgūdžių. Artėjant prie kiekvieno posūkio reikia pasirinkti saugų greitį ir nužeminti pavarą taip, kad automobilis išlaikytų optimalius variklio sūkius ir stabilumą. Jei vairuojate ekonomiškai, jums praktiškai jokio skirtumo nėra, ar vairuoti automobilį su mechanine, ar automatine pavarų dėže. Tačiau vairavimo entuziastai pavaras keičia nuolat, prieš beveik kiekvieną posūkį, bandydami išlaikyti optimalius variklio sūkius. Į juos „Toyota“ šiuo konceptu ir taikosi.

Ar „GR HV Sports“ bus gaminamas? Vargu, bent jau ne artimiausioje ateityje. Kompanija vis dar turi savo GT86 modelį, o ir naujoji „Supra“ jau pakeliui. Tačiau kai kurie šio koncepcinio automobilio elementai gali būti perkelti į masinės gamybos mašinas.

„GR HV Sports“ turi dar porą įdomių bruožų, neskaitant netradicinio pavarų perjungimo mechanizmo. Pavyzdžiui, „targa“ tipo stogą, kurį turi labai mažai naujų automobilių, ar matiniais dažais padengtą kėbulą. Pavarų perjungimo svirtyje po raudonu dangteliu slepiasi ir degimo mygtukas. Kas žino, gal bent kelis šiuos elementus pamatysime artimiausiuose markės sportiniuose automobiliuose?

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Netikėta problema: autonominiai automobiliai dėl vabzdžių likučių gali „apakti“ (18)

Kiekvienas smagesnis vasaros pasivažinėjimas automobilio stiklą papuošia žuvusių vabzdžių...

„Opel“ prakalbo apie elektrifikacijos pradžią: kitų metų pradžioje žada pirmąjį „Corsa-e“ (7)

Šių metų pradžioje „Opel“ užsiminė apie ketinimus išleisti savo labai populiaraus „Opel...

„Porsche“ paviešino vaizdo įrašą, kaip pagaminamas „Taycan“ – jau žada pigesnę elektromobilio versiją (2)

Nuo pat pirmo žingsnio iki dulkių nušluostymo – „Porsche“ paviešino naują vaizdo...

„Volkswagen“ parodė, kaip atrodys 8 kartos „Golf“ (16)

Nors Vokietijos „Volkswagen“ yra pažadėję savo naujausią „Golf“ modelį parodyti po...

„Audi“ į Lietuvą atvežė „Q3 Sportback“: siūlo norintiems ne tik erdvės, bet ir važiuoti bekele (5)

Lietuvą pasiekė naujasis „ Audi Q3 Sportback“ – pirmasis „Audi“ kompaktinio krosoverio...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (20)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (1)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (6)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (6)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (173)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (147)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (19)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...