aA
Dėl prestižinių markių spaudimo Europos masinių vidutinių automobilių klasės pardavimai šiemet veikiausiai pasieks rekordines žemumas. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad masinės markės šiemet Vakarų Europoje realizuos mažiau nei pusę milijono vidutinio dydžio automobilių, tuo tarpu dar 2011 m. jų pardavimai viršijo 800 tūkst. vnt.
Toyota Avensis ir Honda Accord
© DELFI montažas

Toks nuosmukis skatina gamintojus galvoti apie pasitraukimą iš segmento arba alternatyvių modelių pasiūlą. „Toyota“ Europos padalinio vadovas Didier Leroy’us leidiniui „Automotive News Europe“ pripažino, kad šiuo metu konkuruoti vidutinių automobilių klasėje yra labai sudėtinga. „JATO Dynamics“ duomenimis, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius „Avensis“ pardavimai Europoje smuktelėjo net 28 proc., tad D. Leroy’us pripažino, kad gali tekti koreguoti pasiūlą šiame segmente ir apsvarstyti, ar išvis reikia specialiai Europos rinkai skirto modelio, ar galima čia prekiauti globalesniu produktu. Prasti „Avensis“ rezultatai ir mažėjanti vidutinių automobilių rinka gali paskatinti Japonijos gamintoją europiečiams pasiūlyti „Camry“ modelį.

Toyota Avensis ir Honda Accord
Toyota Avensis ir Honda Accord
© DELFI montažas

„IHS Automotive“ prognozuoja, kad dėl smunkančios paklausos iš Senojo žemyno rinkos kitąmet gali būti patrauktas dar vienas japoniškas modelis – „Honda Accord“. Pastarojo modelio pardavimai sausio-balandžio mėnesiais sumažėjo 26 proc. ir nesiekė nei 1 400 vnt. „Honda Motor“ atstovė spaudai tvirtino, jog kitais metais Europoje dar bus galima įsigyti „Accord“, tačiau tolesnių planų nedetalizavo. „IHS Automotive“ analitikas Timas Urquhartas neabejoja, kad ilgainiui kai kurios masinės markės pasitrauks iš vidutinių automobilių klasės ir verčiau siūlys visureigiškus ar kitokius nišinius modelius. Jis priminė dar 2008 m. iš rinkos patrauktą „Nissan Primera“ modelį.

Masinių vidutinių automobilių pirkėjai vis dažniau renkasi prestižinių markių modelius. Jau minėtu sausio-balandžio laikotarpiu 3-serijos BMW aplenkė populiariausią masinį vidutinį modelį „Volkswagen Passat“, o C klasės „Mercedes-Benz“ ir „Audi A4“ buvo populiaresni už antroje vietoje tarp masinių modelių atsidūrusį „Opel Insignia“. Jei masinius ir prestižinius vidutinio dydžio modelius suverstume į vieną katilą, prestižiniams atitektų net trys iš pirmųjų keturių vietų. Reikia prisiminti, kad dėl panašios prestižinių markių konkurencijos prieš kurį laiką išnyko masinių didelių automobilių klasė.

„PwC Autofacts“ analitikas Christophas Stuermeris pastebi, kad kovodami su šiuo reiškiniu kai kurie masiniai gamintojai savo vidutinius modelius „išaugino“ vos ne iki 5-serijos BMW dydžio. Atsikovoti pirkėjus bandoma ir siūlant „prestižines“ masinių modelių versijas, pavyzdžiui, kitąmet Europos rinkoje pasirodysiantis naujos kartos „Mondeo“ bus pirmasis „Ford“ modelis, turintis ištaigingą „Vignale“ komplektaciją, pasižyminčią geresne salono apdaila ir turinčią daugiau modernios įrangos. Panašių planų „Renault“ turi su „Initiale Paris“ linija.

„Ford“ planuoja, kad „Vignale“ galėtų sudaryti apie 5 proc. Europoje parduodamų automobilių. „IHS Automotive“ būsimajam „Mondeo“ prognozuoja puikius rezultatus: šio modelio pardavimai Vakarų Europoje kitąmet turėtų pasiekti 100 tūkst. vnt. ir daugiau nei du kartus viršyti 2013 m. rezultatą. Su „Mondeo“ debiutu „IHS Automotive“ sieja ir viso vidutinių automobilių segmento atsigavimą: prognozuojama, kad kitais metais Vakarų Europoje bus realizuota apie 560 tūkst. masinių vidutinių automobilių.

„Opel“ siekdama paskatinti pirkėjų susidomėjimą „Insignia“ modeliu pasitelkė agresyvią kainodarą ir pasiekė puikių rezultatų. Šiais metais pasirodęs atnaujintas „Insignia“ buvo pasiūlytas už mažesnę kainą ir jo pardavimai Vakarų Europos rinkoje išaugo 33 proc.

Nors vidutinių automobilių segmentas keičiasi, jis lieka svarbiu didelių įmonių autoparkams. Ch. Stuermeris mano, kad siūlydami palankų komforto, saugumo, mažų degalų sąnaudų ir žemos kainos derinį šie automobiliai ras savo pirkėją, tačiau gamintojai pelno čia galės gauti tik išnaudodami bendras architektūras. Pavyzdžiui, netrukus pasirodysiantis „Volkswagen Passat“ yra sukurtas tos pačios MQB architektūros pagrindu kaip ir „Volkswagen Golf“, „Škoda Octavia“, „Seat Leon“ ar „Audi A3“. Toks sprendimas turėtų sumažinti „Passat“ gamybos kaštus ir leisti šiame sunkumų prispaustame segmente uždirbti pelno.

Vis dėlto T. Urquhartas pastebi, kad prestižiniai vidutiniai modeliai ir toliau aršiai konkuruos su masiniais, nes dėl didesnės liekamosios vertės gali pateikti patrauklius lizingo pasiūlymus ir dažnas pirkėjas vietoje modernaus „Mondeo“ už nežymiai didesnę mėnesinę įmoką pasirinks C klasės „Mercedes-Benz“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lexus“ parodė, kuo mėgins įveikti lietuvių meilę „Audi“ ir BMW (21)

Pirmadienį Lietuvoje oficialiai pristatytas Lietuvoje iki šiol nepardavinėtas naujas, 7 kartos, „...

Kaunas renkasi metų automobilį: „Audi“ ir BMW kol kas lenkia netikėtas modelis (4)

Spalio pabaigoje Rotušės aikštėje startavus „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams,...

Situacijos, kai vairuotojai sulaukia „šalto dušo“: ar jas jau išgyvenote (3)

Kartais vairuotojai nepasikuklina ir teigia, kad yra geri, nes vairuoja jau dvidešimt metų ar per...

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (4)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (351)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Top naujienos

Parduotuvių darbas sekmadieniais: lietuviai pasidalijo į dvi stovyklas

Prekybos tinklų darbo laikas sekmadieniais – vis dar neišspręstas klausimas. Seime sprendimas...

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (359)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Žiemos ar vasaros laikas: kurį pasirinks Lietuva? apklausa (442)

Sveikatos apsaugos ir švietimo ekspertai sutaria, kad praktikos sukioti laiką kiekvieną pavasarį...

Baltarusį sužavėjo apsilankymas „Žalgirio“ arenoje: mokykitės ekonomikos iš lietuvių!

Baltarusių žurnalistas Antonas Rogačius praėjusį penktadienį lankėsi Kauno „Žalgirio“...

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kąstuvo

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (30)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Apie gimdymą be rožinių akinių: pasakė, ko moterys bijo labiausiai (16)

Ar įmanoma pasiruošti gimdymui ir numatyti visus įmanomus variantus? O pasiruošti jiems? Klausytis...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (24)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (49)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Naujas turistinis maršrutas Mažojoje Lietuvoje: šis kraštas nuo seno viliojo skanaus maisto gerbėjus (3)

Tilžės sūris, vofeliai, kafija – tai tik keli Mažosios Lietuvos skanėstai, apie kuriuos...