Šiandien einant bet kuria miesto gatve nesunku pastebėti bent porą tyliai riedančių, elektra varomų automobilių, iš kurių dauguma yra raudonos spalvos ir pagaminti „Tesla“ kompanijos, rašo theguardian.com.

Aplinkos apsaugos departamento duomenimis, 2010 m. Honkongo gyventojai turėjo mažiau nei 100 elektromobilių, o 2016 m. sausio mėn. jų skaičius priartėjo prie 4500. Palyginimui, Londone, kuriame yra vienu milijonu gyventojų daugiau, yra 5 tūkst. registruotų elektromobilių.

Vizito Honkonge metu „Teslos“ vadovas Elonas Muskas pavadino miestą lyderiu integruojant elektra varomus automobilius. Pasak E. Musko, Honkongas galėtų būti pavyzdžiu kitiems pasaulio miestams. Apskritai E. Muskas Azijos šalis mato, kaip didžiausią erdvę savo kompanijos plėtrai.

Tuo tarpu savanorių grupė, skatinanti naudojimąsi elektromobiliais, reiškia susirūpinimą, kad, panaikinus egzistuojančias mokesčių lengvatas, elektra varomų automobilių pardavimai pastebimai smuks, kaip tai nutiko metų pradžioje Danijoje. Pasak grupės nario Johno Bowero, prailginta automobilio baterijos veikimo trukmė ir mažesni naudojimosi automobiliu kaštai išlaikytų šių transporto priemonių populiarumą tarp miesto gyventojų.

Būtina tobulinti elektromobiliams skirtą infrastruktūrą

Elektromobilio savininko Bowero nuomone, didžiausia kliūtis greitesnei elektra varomų automobilių integracijai yra nepakankamai pritaikyta infrastruktūra, ypač įkrovimo stotelių gyvenamuosiuose rajonuose trūkumas. Pasak jo, privačių garažų yra labai mažai, o gyvenamųjų namų parkavimosi aikštelės priklauso namų savininkų asociacijoms, kurios dažnai išpučia pinigų, reikalingų elektromobilių rozetėms įrengti, sumą.

Tuo tarpu elektros tiekimo kompanijos teigia sumontuosiančios visą reikalingą techninę įrangą iki pat namų slenksčio, ir vienintelis dalykas, kurį turės padaryti namų savininkų asociacija, – prijungti privačius rozečių lizdus prie nutiestų elektros instaliacijų.

Šiuo metu Honkonge yra apie 1300 viešų elektromobilių įkrovimo stotelių, išdėstytų aplink prekybos centrus, komercinius pastatus ir valstybinių institucijų pastatus. Tai reiškia, kad viena įkrovimo stotelė yra skirta trims-keturiems automobiliams. Automobilių vairuotojų manymu, idealiu atveju, viena įkrovimo stotelė turėtų tekti dviem automobiliams. Tuo tarpu Japonijoje viena stotelė yra skirta devyniems automobiliams, o Jungtinėse Valstijose – 12.

Elektromobilių savininkų nepasitenkinimą kelia ir lėto įkrovimo stotelės, kuriose jie turi praleisti kelias valandas, kol automobilis yra pilnai įkraunamas. Ir nors įkrovimo stotelių tinklas yra suplanuotas taip, kad vairuotojai niekada neatsidurtų toliau nei 20 km nuo stotelių, tačiau populiariose vietoje savaitgaliais neįmanoma išvengti eilių. Pavyzdžiui, viename 39 aukštų biurų ir prekybos centro komplekse yra tik dvi parkavimosi vietos, pritaikytos elektromobiliams įkrauti.