aA
Šių metų birželį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui ratifikuoti 1949 m. Ženevoje patvirtintą konvenciją, kuri Lietuvoje vairuotojo pažymėjimą turintiems gyventojams suteiktų teisę vairuoti transporto priemones daugiau pasaulio šalių, pavyzdžiui, Japonijoje, JAV, Naujojoje Zelandijoje. Nors džiugiai paskelbta, kad tokia galimybė turėtų atsirasti nuo kitų metų sausio 1 d., tikėtina, kad pasiruošimo procesas gali užtrukti ilgiau.
Vairuotojo pažymėjimas
© DELFI / Karolina Pansevič

Kol kas Lietuvoje išduodami nacionaliniai vairuotojo pažymėjimai atitinka Europos Sąjungos modelį, tačiau galioja tik ES ir Europos ekonominės erdvės valstybėse. Taip pat su Lietuvoje įgyta teise vairuoti galima važinėti šalyse, kurios pasirašiusios 1968 m. Vienos Kelių eismo konvenciją. Prie šios sutarties prisijungusios 75 valstybės.

Tačiau iki šiol Lietuvos gyventojai čia įgiję vairuotojo pažymėjimą negalėjo džiaugtis vairavimu kitose valstybėse, tokiose kaip Japonija, JAV, Singapūras, Šri Lanka, nes Lietuva nebuvo ratifikavusi jau minėtos Ženevos konvencijos.

Gali šiek tiek užtrukti

Kadangi vykdomoji valdžia išreiškė valią ratifikuoti Ženevos konvenciją, procesas pajudėjo į priekį, tačiau viskas gali ir užtrukti, nes naujai vairuotojo pažymėjimo tvarkai turi pasiruošti ir juos išduodanti „Regitra“.

Kaip tinklaraščiui Euroblogas.lt teigė „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovė Ingrida Kuorytė, „Regitra“ visada aktyviai pasisakė už siūlymą Lietuvai prisijungti prie Ženevos konvencijos, nes tokiu atveju Lietuvos vairuotojo pažymėjimai būtų pripažįstami daugiau valstybių.

„Džiaugiamės, kad Lietuva artėja šio tikslo link, nes visai neseniai, rugsėjo 27 d., Seimas priėmė įstatymą dėl Ženevos konvencijos ratifikavimo. Numatoma, kad šis įstatymas įsigalios jau nuo kitų metų sausio 1 d., tačiau tikėtina, kad tam, jog minėta konvencija įsigaliotų Lietuvoje, dar turės būti atliktos atitinkamos tarptautinėje teisėje numatytos procedūros“, – kalbėjo pašnekovė.

Kaip veiks praktiškai?

Pasak I. Kuorytės, Vienos ir Ženevos konvencijos numato, kad jas ratifikavusios valstybės gali išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus, kurie turi atitikti tam tikrus reikalavimus.

„Tad Lietuvos vairuotojams, norintiems vairuoti tik, pavyzdžiui, prie Ženevos konvencijos prisijungusioje šalyje, geriausia turėti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo ji. Todėl Lietuvai jau prisijungus prie abiejų minėtų konvencijų, būtų tikslinga išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus: „O tam pirmiausia reikėtų pakeisti Vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisykles, tuomet parengti ir suderinti tarptautinio pažymėjimo blanką bei atlikti kitas procedūras. Jei viskas klostytųsi sklandžiai, tikėtina, kad tai truktų apie vienerius metus“.

Kaip aiškino „Regitros“ atstovė, tarptautinis vairuotojo pažymėjimas reikalingas tik vairuojant užsienyje, todėl jis būtų išduodamas kaip papildomas dokumentas prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo. „O jei žmogus neplanuoja vairuoti automobilio kitose šalyse, jam šis pažymėjimas nėra privalomas“, – pabrėžė I. Kuorytė.

Kiek galėtų kainuoti tarptautinio vairuotojo pažymėjimo išdavimas „Regitroje“, pašnekovė kol kas pasakyti negalėjo. Visų pirma, pasak jos, reikia parengti projektą.

„Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas skiriasi nuo mums įprasto dokumento – tai A6 formato knygutė pilku viršeliu ir baltais puslapiais, kuriuose išvardyta visa informacija apie vairuotoją, jam suteiktas kategorijas. Iš esmės, tai yra nacionalinio vairuotojo pažymėjimo vertimas į kitas užsienio kalbas“, – tinklaraščiui Euroblogas.lt aiškino „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

Pašnekovė taip pat paminėjo internete galimus rasti skelbimus, kurie jau dabar siūlo Lietuvoje pasidaryti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą. Tiesa, pasak I. Kuorytės, tokia veikla yra neteisėta.

„Lietuvoje nėra institucijos, kuriai būtų priskirta funkcija išduoti tarptautinius vairuotojo pažymėjimus. Taigi tai yra neteisėta veikla, nes už pinigus pardavinėjami jokios juridinės galios neturintys dokumentai. Negana to, asmuo, už nelegalaus dokumento panaudojimą, gali turėti rimtų problemų“, – įspėjo „Regitros“ atstovė. Todėl norintiems legaliai vairuoti Ženevos konvenciją pasirašiusiose valstybėse siūloma palaukti, kol Lietuva pasiruoš šiai naujovei.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (34)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (15)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (5)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

„Ford“ gali parduoti verslą Rusijoje (6)

Trečias pagal dydį pasaulyje automobilių gamintojas „ Ford Motor Company“ gali parduoti savo...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (759)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (202)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (133)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (40)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (441)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (35)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...