aA
Pastaruoju metu diskutuojama dėl Vidaus reikalų ministerijos (VRM) parengtų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisų, kuriomis siūloma radikaliai keisti šiuo metu galiojančią privalomosios techninės apžiūros (TA) sistemą. Poziciją šiuo klausimu išsakė ne viena suinteresuota grupė, tačiau kai kuriais atvejais pateikiama informacija būna netiksli arba klaidingai interpretuojama, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Organizatorių archyvas

Paskutinis toks nesusipratimas įvyko gegužės 21 dieną „Žinių radijo“ laidoje, kai Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius, kalbėdamas apie techninės apžiūros stočių veiklos priežiūrą, teigė, kad jų pareigūnai, techninės apžiūros įmonėse atlikę automobilių patikrinimus, net pusei automobilių pakeičia apžiūros išvadas.

Visgi per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių (iš pirmo karto teigiamą išvadą gauna 53,7 proc. automobilių) ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų (iš viso apie 1,419 mln. apžiūrų). Savo ruožtu LTSA pareigūnai pernai atliko 144 kontrolinius patikrinimus, kas sudaro viso labo 0,01 proc. nuo minėto bendro apžiūrų skaičiaus. T. y. šių tikslinių patikrinimų (kai automobiliai atrenkami pagal iš anksto gautą informaciją, skundą ar vertinant padidintą riziką) dėl jų specifikos ir itin nedidelio patikrų skaičiaus negalima laikyti reprezentatyviu TA sistemos kokybiniu tyrimu.

Šiais metais iki gegužės 21 d. LTSA atliko 53 patikrinimus. Jų metu 28 atvejais buvo rasta trūkumų, tačiau tik 13 atvejų buvo pakeista kontrolieriaus išvada iš teigiamos į neigiamą. Taip pat LTSA atstovas minėjo, kad patikrinimo protokolai surašomi esant labai rimties pažeidimas, nustačius pavojingų ir didelių trūkumų. Asociacijos „Transeksta“ duomenimis šiais metais nei vienu pakartotinio patikrinimo atveju nebuvo nustatyta pavojingų trūkumų. Pažymėtina, kad buvo atvejų, kai LTSA pareigūnai nurodydavo papildomą trūkumą po to, kai techninės apžiūros kontrolierius jau būdavo užfiksavęs ne vieną trūkumą. Išskirtinis atvejis – LTSA pareigūnai nustatė papildomą trūkumą po to, kai kontrolierius jau buvo nurodęs 18 trūkumų ir labai aiškiai įvertinęs tos transporto priemonės būklę, kaip keliančią pavojų kitiems eismo dalyviams.

Svarbu ir tai, kad LTSA beveik visais atvejais atlieka vadinamuosius tikslinius patikrinimus, kuriems atrenkamos transporto priemonės, kurių techninę būklę dėl jų amžiaus ir (ar) naudojimo specifikos galima vertinti nevienareikšmiškai.

Techninės apžiūros įmonės ir asociacija „Transeksta“ savo ruožtu nuolat atlieka vidinius kontrolinius patikrinimus ir vertina riziką pagal Vidaus kokybės kontrolės sistemą (VKK). Šiais metais – iki gegužės 21 d. – TA įmonėse buvo atlikta 511 kontrolinių patikrinimų (blokuojamas apžiūros protokolo spausdinimas ir automobilis patikrinamas pakartotinai). Techninės apžiūros išvada iš teigiamos į neigiamą buvo pakeista 84 atvejais.

„Transeksta“ pabrėžia, kad pakankamai efektyviai atlikti tikslinius tikrinimus leidžia įdiegtos vaizdo stebėjimo sistemos stotyse ir modernus TA informacinės sistemos vidaus kokybės kontrolės modelis (leidžia vertinti rizikas, atlikti blokavimo veiksmus, savalaikį informavimą atsakingų už kontrolę asmenų). TA įmonės ypatingai suinteresuotos jų kontrolierių veiklos skaidrumu, tam buvo investuotos nemažos lėšos į minėto Informacinės sistemos modelio sukūrimą. Asociacija yra suteikusi visas prieigas prie vaizdo sistemų ir VKK modulio LTSA pareigūnams, taip demonstruodama, kad tiek TA įmonių, tiek jas kontroliuojančių institucijų tikslai yra tapatūs – gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir eliminuoti korupcijos pasireiškimo rizikas.

„Transeksta“ ir jos įmonės toliau tobulina VKK modulį, bendradarbiauja su LTSA atstovais šiais klausimais, ieško būdų kaip dar efektyviau atlikti kontrolinius tikrinimus. Tuo pačiu Asociacija tobulins ir korupcijos prevencijos sistemas, kurios labiau užkardys galimybę klientams siūlyti kyšius ar kontrolieriams juos priimti.

Per 2017-2018 darbą TA įmonėse praradus pasitikėjimą arba dėl kompetencijos stokos buvo priversti palikti 13 kontrolierių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.2500

„Lexus“ pristato atnaujintą LC 500 kupė ir naują „LC 500 Convertible“ (1)

2020 m. bus išskirtiniai „ Lexus “ – šiemet pasaulį išvys dvi svarbios inovacijos. Pirmoji...

Draudikai įspėja: nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali baigtis baudomis (12)

Nuo liepos pirmosios Lietuvoje lengvųjų automobilių pirkėjai turi sumokėti ir vadinamąjį...

Nustebino emigranto prabangus „Audi“ su valstybiniu numeriu „Pa**bat“: kodėl tokių reikia? (372)

Tuo, kad Lietuvoje registruoti automobiliai nevažinėtų su valstybinio numerio ženklais, ant kurių...

Siutina automobilių registracijos mokestis: po „Regitros“ skaičiuoklių mokėti reikia net už netaršius (233)

Naudotais apynaujais automobiliais prekiaujantiems verslams nervus tampo naujasis automobilių...

Didžiojoje Britanijoje sužibėjęs Aurimas Vaškelis: konkurencijos Lietuvos drifte nėra

Daugelis drifto sportininkų savo bolidus ruošia visus metus, o vos tik prasidėjus sezonui – juos...

Top naujienos

Masiniai protestai Baltarusijoje tęsiasi: bendražygiai skelbia apie Tichanovskojos sulaikymą, naudojamos guminės kulkos, ašarinės dujos tūkstančiai žmonių traukia į Minsko centrą; pildoma (937)

Po sekmadienį vykusių rinkimų, kuriuos opozicija laiko suklastotais, Baltarusijoje vėl prasideda...

Gimusiųjų skaičius Lietuvoje per 30 metų nukrito daugiau nei dvigubai: mokslininkų prognozės – liūdnos (193)

Gimstamumo didinimas šiandien daugelyje Europos šalių yra aktuali tema. Lietuva – ne išimtis....

Linkevičius sako negalintis susisiekti Tichanovskaja, nerimauja dėl jos saugumo (94)

Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius pirmadienio vakarą pranešė negalintis...

Nausėda: dabar jau esame įvaldę kitas poveikio priemones nei per pirmąją koronaviruso bangą (179)

Prezidentas Gitanas Nausėda mano, kad dėl represijų po rinkimų Europos Sąjungai atėjo laikas...

Rojumi žemėje pramintą salą ištiko ekologinė katastrofa: niekada neatsigausime po padarytos žalos (39)

Sunerimę Mauricijaus gyventojai krovė iš maišų su cukranendrių lapais užtvarą, kad...

Poilsiaujant prie ežero sukandžiojo nežinomas gyvis: skausmas buvo toks stiprus, kad paėjau tik šlubuodama (111)

Į redakciją kreipėsi vilnietė, poilsiavusi prie Sienio ežero, netoli Aukštadvario, Trakų...

Balkonas nuo namo nukrito neatsitiktinai: visi buvo prieš dvi dienas įspėti nebesinaudoti balkonais (161)

Penktadienį pranešta apie incidentą Lazdynuose – nuo vieno iš šio mikrorajono daugiabučių...

Kodėl Japonijoje sutuoktiniai miega atskirai (20)

Japonijoje net ir tose šeimose, kurios gyvena mažesniame name ar bute, sutuoktiniai dažniausiai...

Šiauliečiai paaiškino, kodėl Pietinis rajonas toks populiarus: tai mūsų moterys sugalvojo prie sportinių kelnių avėti aukštakulnius (43)

Tikrai ne apie kiekvieną mikrorajoną Lietuvoje rašomos knygos. O štai apie Šiauliuose esantį...

Įvertino rinkimus Baltarusijoje: Lukašenka turi suprasti realybę – jo laikas baigėsi (94)

Skelbiama, kad sekmadienį Baltarusijoje daugiau nei 30 miestų ir miestelių vyko piliečių...

|Maža didelių žinių kaina