aA
Consumer Reports“ paskelbė, kad elektromobilio „Tesla Model 3“ stabdymo kelias yra ilgesnis už „Ford F-150“ pikapo. Jis toks ilgas, kad automobilis gali būti pagrįstai laikomas pavojingu ir įtakingas Jungtinių Amerikos Valstijų žurnalas negalėjo jo rekomenduoti. „Tesla“ iš pradžių neigė bandymų rezultatus, tačiau dabar juos pripažįsta, o Elonas Muskas pažadėjo padėtį ištaisyti per kelias ateinančias dienas. Gresia automobilių atšaukimas?
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

„Tesla“ anksčiau skelbė, kad 97 km/val. greičiu važiuojantis „Model 3“ sustoja maždaug 40 metrų ilgio atkarpoje. Tai – nėra labai geras rezultatas, tačiau jis nėra ir blogas. Vis dėlto „Consumer Reports“ bandymai parodė kitokią tiesą – „Model 3“ vidutiniškai prireikė 46,3 metrų, kad pilnai sustotų. Tai – labai prastas rezultatas tokio dydžio ir svorio automobiliui.

Tiesą sakant, toks prastas, kad automobilis gali būti laikomas pavojingu, o žurnalas nesiryžo rekomenduoti jo pirkti.

„Tesla“ iš pradžių neigė šių bandymų rezultatus ir kaltino ką tik galėjo: orą, vairuotojus, bandymų kelio paviršių. Tačiau vėliau teko pripažinti, kad „Model 3“ stabdymo sistema nėra tobula. Ką tai reiškia?

Įprastai tai reikštų, kad automobiliai bus atšaukiami ir jų savininkai turės pristatyti juos į atstovybes, kur elektromobiliai bus taisomi. Tai reikštų garsias antraštes žiniasklaidoje ir dar didesnį „Tesla“ akcijų vertės smukimą. Tai turbūt taip pat reikštų papildomus prakaito lašus ant E. Musko kaktos.

Tačiau nieko nepanašaus – trūkumas bus ištaisytas programinės įrangos atnaujinimu nuotoliniu būdu. Kitaip tariant, vieną rytą į savo automobilį atsisėdę „Model 3“ vairuotojai pastebės, kad jis turi geresnius stabdžius. 21 amžius.

E. Muskas teigia, kad kompanija nenusiramins, kol „Model 3“ stabdymo kelias nebus trumpesnis nei kitų panašių automobilių. Jau po kelių dienų trūkumas bus pataisytas ir, reikia numanyti, žurnalistai užguls atstovybių telefonus, bandydami užsakyti bandomąjį važiavimą. „Model 3“ vardas vėl figūruos antraštėse ir testuose ir šįkart teigiamame kontekste.

Beje, „Consumer Reports“ nebuvo vienintelis leidinys atlikęs tokius bandymus. „Car and Driver“ kiek anksčiau skelbė, kad „Model 3“ stabdymo kelias yra trumpiausias klasėje. Tačiau kartu buvo aiškinama, kad bandymas atliktas 6 kartus ir skirtumai tarp rezultatų buvo didžiuliai. Ilgiausias užfiksuotas stabdymo kelias siekė beveik 60 metrų.

Taigi, panašu, kad problema kyla dėl stabdžių veikimo pastovumo, o ne fizinių jų savybių. Tai net nesusiję su jų temperatūra – bandymai atlikti ir stabdžiams visiškai atvėsus ir jiems esant visai šiltiems.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi e-tron“ gavo netikėtą iššūkį – užkopti į tik slidininkams įveikiamą šlaitą (5)

„ Audi “ savo pirmąjį vien tik elektra varomą visureigį išbandė kalnuose, kuriuose geriausi...

„Regitra“ perspėja: kaip bus keičiami vairuotojo pažymėjimai ir ką būtina žinoti (33)

Kaip žinia, kovo 29 d. yra numatytas Jungtinės Karalystės išstojimas iš Europos Sąjungos,...

Kas nutinka, kai mieste automobiliai yra visiškai uždraudžiami (45)

Pontevedros mieste (Ispanija) šaukti nebūtina – susikalbėti galima ir nekeliant balso. Mat tam...

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (62)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (34)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

Top naujienos

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi (11)

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti (6)

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Ferdinando Giugliano. Kas gi kamuoja euro zonos ekonomiką?

Vos per dvejus metus euro zona nuo savo pasaulinės ekonomikos didvyrės statuso staigiai pasuko žemyn.

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (334)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (139)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (18)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1968)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (190)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (577)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (83)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...