aA
Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje sėkmingai veikia ir lietuviai. Broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai kartu su pusbroliu Martynu Šileika sukūrė prietaisą, kurį įjungus į OBDII jungtį, bevieliu „bluetooth“ ryšiu susiejus su mobiliuoju telefonu galima ne tik atlikti automobilio diagnostiką, bet ir programuoti, koreguoti parametrus, „atrakinti“ gamintojų neaktyvuotas funkcijas. „OBDeleven“ ženklu pavadintas kauniečių produktas tapo populiaria preke, daugiausia įrenginių parduodama Amerikoje bei Vokietijoje.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Serviso įranga sutilpo į telefoną ir belaidį prietaisą

Kaip sukurti produktą, leidžiantį bet kuriam automobilių entuziastui mobiliosios programėlės pagalba ne tik matyti visus automobilio parametrus, bet ir atlikti programavimo darbus, kurie įprastai daromi tik rimtuose servisuose ar gamintojo atstovybėse su nemažai kainuojančia įranga?

Pasirodo, tam reikia jaunatviško entuziazmo ir tikėjimo savo vizija. Taip pat – nemažai specifinių techninių žinių, ekspertinio automobilių kompiuterinės įrangos ir jos veikimo principų išmanymo.

21 pasaulio šalyje parduodamo lietuviško automobilių diagnostikos ir programavimo prietaiso – „OBDeleven“ istorija prasidėjo prieš septynerius metus, Jonavos pašonėje esančiame Šveicarijos kaime.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys „OBDeleven“.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginys„OBDeleven“.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Ten broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai įkūrę autoservisą remontavo automobilių elektroniką. Prieš tai dirbę autorizuotuose „Audi“ ir „Volkswagen“ servisuose broliai jau buvo sukaupę nemažai patirties automobilių diagnostikoje ir jų programavime.

Netrukus broliai suprato, jog patogiam darbui servise trukdo gana gremėzdiška įranga, įvairiais laidais jungiama su nešiojamuoju kompiuteriu. Taip jiems prieš 7 metus kilo idėja sukurti prietaisą, kurio valdymui nereikėtų kompiuterio, o jį galėtų pakeisti išmanusis mobiliojo ryšio telefonas.

Iš šios idėjos galiausiai gimė savo savybėmis unikalus prietaisas. Kiek didesnis už degtukų dėžutę įrenginys, kurį susiejus „bluetooth“ ryšiu su išmaniuoju telefonu, programinės įrangos dėka galima atlikti ne tik diagnostiką, bet ir sudėtingus automobilio programavimo darbus. Kitaip tariant, šis lietuvių produktas savo galimybėmis prilygsta profesionaliai įrangai, kurią naudoja autorizuoti servisai ar automobilių gamintojų atstovybės.

„Pradžia buvo tikrai nelengva, nuo 8 iki 18 val. su broliu garaže dirbome prie automobilių. Po to – nusiplauni rankas ir iki vidurnakčio ar 1 val. nakties prasėdi prie kompiuterio. Kita vertus, tuo pačiu dirbant ir su projektu, ir su automobiliais buvo galimybė patiems testuoti savo įrangą“, – sakė A. Astrauskas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Taip atrodė pirmieji „OBDeleven“ prototipai, servise dirbę meistrai prietaisą kūrė naudojami Arduino modulius ir konstruktoriaus detales.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Prie dviejų patyrusių specialistų prisijungė jų pusbrolis M. Šileika, tuo metu Kauno technologijos universitete studijavęs automobilių elektroniką bei gilinęsis į programavimą.

„Sujungę žinias, po kelerių metų kūrybos visus darbus savo servise jau galėjome atlikti naudodami išmanųjį telefoną. Kūrėme įrankį, kuris pirmiausia būtų patogus mums patiems dirbti. Kad jis leistų „apklausti“ visus automobilyje esančius valdymo blokus, kad jo dėka būtų galima programuoti. Tokių prietaisų rinkoje tiesiog nebuvo“, – pasakojo kūrėjai.

Atrado naują nišą – sudėtingų procesų automatizavimą

Sukūrę patogų naudoti, telefonu valdomą automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginį, jauni specialistai rado dar vieną nišą. Tai nemažai laiko atimančių rutininių procesų automatizavimas.

„Pamatėme, kad esama labai daug besikartojančių darbų. Pavyzdžiui, atvažiuoja tepalus pasikeitęs klientas ir prašo panaikinti pranešimą prietaisų skydelyje. Tada turi suvesti labai daug parametrų, darbas trunka apie 10 minučių. Pamatėme, kad šių procesų automatizavime, viską leidžiant atlikti vienu paspaudimu, yra labai didelis potencialas“, – sakė E. Astrauskas.

Dirbant servise, sukurtos vieno paspaudimo funkcijos leido sutaupyti nemažai laiko, ėmus pardavinėti prietaisą, šis sprendimas sulaukė didelio klientų susidomėjimo.

„Mums tekdavo atlikti ir sudėtingus darbus. Pavyzdžiui perprogramuoti galinius žibintus iš amerikietiško standarto į europinį. Tai trukdavo apie pusvalandį, be to, atliekant darbą rankiniu būdu, reikia ne tik daug kruopštumo, bet egzistuodavo tikimybė padaryti klaidų. Sukūrę vieno paspaudimo aplikacijas, šį darbą galėjome padaryti trumpiau, nei per minutę. O aplikacijos suteikė galimybę bet kuriam vairuotojui programuoti savo automobilį be specifinių žinių“, – sakė „OBDeleven“ kūrėjai.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginys„OBDeleven“.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Ne paslaptis, jog kai kurias automobilio funkcijas, tokias, kaip galimybė sinchronizuoti išmanaus telefono ekraną su multimedijos displėjumi, tam tikruose automobilių modeliuose gamintojai tiesiog yra išjungę. Tai daroma dėl įvairių priežasčių, kai kurios funkcijos dar nėra iki galo ištobulintos, taip pat nenorima žemesnės komplektacijos automobiliams suteikti papildomų komfortų elementų.

Kauniečių sukurtas technologinis sprendimas vieno mygtuko paspaudimu „atrakinti“ gamintojų „paslėptas“ funkcijas sulaukė didelio susidomėjimo. Pasak kūrėjų, kai kurie vartotojai jų gaminamą prietaisą perka vien dėl galimybės praplėsti automobilio funkcionalumą, pavyzdžiui aktyvuoti „CarPlay“ funkciją.

Orientavosi į eilinį vartotoją

„Mūsų klientas – paprastas vartotojas, automobilių entuziastas, kuriam reikia realiu laiku pasižiūrėti kai kuriuos automobilio parametrus, jeigu atsirado problemų – sužinoti jų pobūdį, taip pat – įjungti ar išjungti kai kurias automobilio funkcijas“, – pasakojo „OBDeleven“ kūrėjai.

Šveicarijos kaime, garaže automobilius remontavę ir patogų įrenginį pirmiausia sau sukūrę specialistai neslepia, galvota ir apie platesnes perspektyvas, šio technologinio sprendimo pristatymą rinkai.

„Dirbome jau turėdami tam tikrą verslo viziją. Tačiau mes niekada negalvojome apie tai, ką čia padarius tokio, kad uždirbtume milijoną. Tiesiog norėjome sukurti naują produktą, kuris būtų patogus naudoti bei tuo pačiu – inovatyvus“, – portalui „Delfi“ sakė E. Astrauskas.
2014 metų kovą broliai Astrauskai ir jų pusbrolis M. Šileika įkūrė bendrovę uždarąją akcinę bendrovę „Voltas IT“, tų pačių metų liepą sukurtas pirmoji „OBDeleven“ versija, oficialiai registruotas šis prekės ženklas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys „OBDeleven“.
Taip atrodė pirmieji „OBDeleven“ prototipai, servise dirbę meistrai prietaisą kūrė naudojami Arduino modulius ir konstruktoriaus detales.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Pavyko įtikinti „Volkswagen“ atstovus

Svarbiu posūkiu bendrovės veikloje tapo gauta oficiali „Volkswagen“ koncerno licencija – leidimas naudoti naujausius automobilių duomenis. Šiuo metu lietuvių sukurtas įrenginys gali aptarnauti „Audi“, „Volkswagen“. „Seat“, „Škoda“, „Bentley“, „Lamborghini“ automobilius.

Prietaiso kūrėjai prisimena, į „Volkswagen Group“ atstovus dėl šios licencijos kreipėsi, kai jų bendrovė dar buvo labai maža, negalėjo pasigirti nei produkto populiarumu, nei apyvartomis.

„Pirmas jų klausimas buvo, kam jums reikia tos licencijos? Nes ją tuo metu Europoje turėjo tik keli didieji gamintojai, ko gero tokie, kaip „Bosh“ ar „Siemens“. O čia, kažkokie vaikinai iš Jonavos rajono į juos kreipėsi“, – pasakojo bendrovės įkūrėjai.

„Voltas IT“ atstovams pavyko įtikinti koncerną „Volkswagen Group“, kad šios licencijos jiems tikrai reikia. Pasirašant sutartį vokiečiai prasitarė, kad tai ketvirtoji Europos bendrovė, gavusi oficialią „Volkswagen“ koncerno licenciją.

Pradžioje licencija suteikta dirbti tik Europoje, po kurio laiko – jau ir visame pasaulyje, išskyrus Kiniją.

„Licencija tuo metu kainavo labai brangiai, tokius pinigus, kurių atrodė, net neįmanoma uždirbti. Už šią licenciją mes VAG grupei pinigus mokame kiekvienais metais, o tai daro įtaką ir mūsų produktų kainai“, – sakė „Voltas IT“ įkūrėjai.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Sulaukė istorinio įvertinimo

Pirmosios kartos „OBDeleven“ buvo pagamintas Kinijoje, o antrosios kartos prietaisas – išskirtinai lietuviškos kilmės, jis gaminamas mūsų šalyje.

2017 metais pristačius PRO versiją „OBDeleven“ tapo profesionaliu diagnostikos įrankiu, galinčiu prisijungti prie visų automobilio sistemų, programuoti, stebėti ir aktyvuoti įvairias funkcijas. Kodavimo ir programavimo galimybės itin padidino vartotojų susidomėjimą.

Šveicarijos kaimo servise gimusi idėja galiausiai virto didelio susidomėjimo sulaukusiu produktu, o bendrovė „Voltas IT“ sulaukė tarptautinio pripažinimo.

2019 metais audito ir konsultacijų bendrovė „Deloitte“ paskelbė sparčiausiai augančių Vidurio Europos technologijų įmonių 50-ką, kuriame klasifikuojamos ir pristatomos 50 viso regiono sparčiausiai augančios technologijų kompanijos.

Lietuvių bendrovė „Voltas IT“ šiame reitinge užėmė pirmąją vietą ir buvo pripažinta greičiausiai besivystančia įmone, kurios vidutinis augimo tempas 2015–2018 m. siekė 5 tūkst. 734 proc.
Šis pasiekimas unikalus tuo, kad iki šiol pirmoji vieta iki šiol Lietuvos įmonei atitekusi dar nebuvo. Aukščiausiu pasiekimu buvo antroji vieta, kurią 2017 metais „Deloitte“ skyrė sonaro „Deeper“ kūrėjams.

Iki šiol tik su VAG grupės gaminamais automobiliais dirbę bendrovės „Voltas IT" kūrėjai jau įsigijo kito Vokietijos koncerno „BMW" licenciją, tad „OBDeleven" aptarnaujamų automobilių spektras dar labiau išsiplės.

„Jau greitai mūsų prietaisas turės ir „online" funkciją. Rinkoje pasirodė naujų automobilių, kuriuose pvz. 8 kartos „Volkswagen Golf" „užrakintos" funkcijos gali būti aktyvuojamos tik „online" būdu, jungiantis prie gamintojo serverių. Gali būti, kad būsime pirmieji iš trečiųjų šalių, kurie šią funkciją įgyvendinsime. Bent jau mums sakoma, kad esame pirmieji, kurie dėl to kreipėmės", – sakė „Voltas IT" kūrėjai.

Pasak jų, šiuo metu vyksta parengiamieji darbai – „Volkswagen" atstovai kuria platformą, kurios pagalba „OBDeleven" naudotojai galės koreguoti naujausių automobilių funkcijas.

Plėtros planuose – nauji projektai ir augimas

Šiuo metu „OBDeleven" programėlė parsisiųsta daugiau, kaip 1 mln. kartų. Bendrovės duomenų bazėje – daugiau, nei 1 mln. prijungtų įvairių automobilių.

Kauniečių sukurtą įrenginį galima įsigyti viso pasaulio šalyse, išskyrus Kiniją. Bendrovė kol kas neturi VAG licencijos teikti paslaugas šioje valstybėje.

Bendrovėje dabar dirba 33 žmonės. Persikėlus į naujas patalpas biurų komplekse „Magnum" kitais metais planuojama dar didesnė plėtra ir intensyviai ieškoma kvalifikuotų programuotojų.

Specifinį produktą ganėtinai nišinei automobilių diagnostikos rinkai kuriančios bendrovės įkūrėjai sakė ieškant naujų darbuotojų susiduriantis su tomis pačiomis problemomis, kaip ir kitos informacinių technologijų bendrovės.

Pirmiausia sunku rasti aukštos kvalifikacijos specialistų, dėl produkto specifikos ilgokai užtrunka jų „įvedimas" į darbo procesus. Visgi, darbas šioje nišoje turi ir savų privalumų.

„Jeigu surandi žmogų, kuriam tai, ką mes darome, yra įdomu, jis turi galimybę prisidėti prie didelę pridėtinę vertę generuojančio produkto kūrimo. Jis turi pastovų ir įdomų darbą, žino, kad visą laiką dirbs su vienu produktu", – sakė E. Astrauskas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(56 žmonės įvertino)
4.8393

Žada keisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo tvarką: dešimtmetį naudotis būtų galima tik su viena sąlyga (352)

Lietuvoje rengiamasi keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir vairuotojo...

Lietuvoje debiutuoja BMW naujos eros elektromobilis – „BMW iX“ (19)

Vilniuje pasirodė ryškiausia šių metu BMW naujiena tituluojamas elektrinis visureigis „ BMW iX...

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams (3)

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m....

Elektromobilio „Kia EV6“ testas: kas aplenks „Tesla“? (134)

Ta pati platforma – visiškai skirtingos mašinos tiek išvaizda, tiek ir charakteriu. Kaip taip...

Į Vilnių atvežtas ilgai lauktas „Maserati“ superautomobilis: visi Lietuvai skirti modeliai nupirkti iš karto (58)

Šiais griežto burnojimo dėl emisijų ir grasinimų, kad vidaus degimo varikliai bus uždrausti,...

Top naujienos

Sunku patikėti: policija net netyrė turtingos vilnietės nužudymo, nes manė, jog tai – savižudybė

Vilniaus policijos pareigūnai ilgą laiką net nebandė aiškintis turtingos vilnietės nužudymo ,...

Veryga kritikuoja siūlymą rezidentus įpareigoti atidirbti: arba visi, arba niekas (12)

Valdantieji siūlo, kad valstybės lėšomis rezidentūros studijas baigę medikai turėtų kelerius...

Ar Lietuva praleido progą netylėti: po blaškymosi užsienio politikoje gali sulaukti pasekmių (188)

Atėjo laikas laisvės ir demokratijos darbotvarkę paversti vienu pagrindinių Lietuvos užsienio...

Išrikiavo blogiausiai vertinamus ministrus: kas pateko į pirmą penketuką (179)

Rugsėjo pabaigoje „Baltijos tyrimai“ atliko apklausas, kurių metu gyventojai nurodė, jų...

Lukašenkos sprendimas pašiurpino gydytojus: tai beprotybė (296)

Baltarusijos valdžios pareigūnai praėjusį penktadienį pašiurpino gydytojus atsisakydami paklusti...

Vieno kroviklio direktyva: bus patogiau, bet gali didėti gaminių kainos (28)

Elektronikos gamintojai ir platintojai palaiko Europos Komisijos iniciatyvą Bendrijoje nustatyti...

Kaip sužinoti, kiek esate sukaupę skirtingose pensijų pakopose

Lietuviai jau beveik du dešimtmečius aktyviai investuoja pensijai papildomai: antros pakopos...

D+Regimantas Dima

Hitleris mieliau būtų išsirovęs dantis, nei su juo kalbėjęsis: karininkas Ispanijoje pritaikė stalininę taktiką – skersti savus, kad priešai bijotų

Ispanijos pilietinį karą mes žinome. Gerojoje pusėje už respublikonus kariavo Ernestas Hemingway,...

Po šūvių Vilniuje – policijos atstovo komentaras: toks elgesys pateisinamas tik vienu atveju (18)

Vėl šaudynės Vilniuje vidury dienos. Kaip dažnai būna panaudojami ginklai savigynai? Kaip...

Nausėda sako, kad Kairio baldų pirkimo situacija „neturi kartotis“ (98)

Prezidentas Gitanas Nausėda kritikuoja kultūros ministro kabineto baldų pirkimą sakydamas, kad...