aA
Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje sėkmingai veikia ir lietuviai. Broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai kartu su pusbroliu Martynu Šileika sukūrė prietaisą, kurį įjungus į OBDII jungtį, bevieliu „bluetooth“ ryšiu susiejus su mobiliuoju telefonu galima ne tik atlikti automobilio diagnostiką, bet ir programuoti, koreguoti parametrus, „atrakinti“ gamintojų neaktyvuotas funkcijas. „OBDeleven“ ženklu pavadintas kauniečių produktas tapo populiaria preke, daugiausia įrenginių parduodama Amerikoje bei Vokietijoje.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Serviso įranga sutilpo į telefoną ir belaidį prietaisą

Kaip sukurti produktą, leidžiantį bet kuriam automobilių entuziastui mobiliosios programėlės pagalba ne tik matyti visus automobilio parametrus, bet ir atlikti programavimo darbus, kurie įprastai daromi tik rimtuose servisuose ar gamintojo atstovybėse su nemažai kainuojančia įranga?

Pasirodo, tam reikia jaunatviško entuziazmo ir tikėjimo savo vizija. Taip pat – nemažai specifinių techninių žinių, ekspertinio automobilių kompiuterinės įrangos ir jos veikimo principų išmanymo.

21 pasaulio šalyje parduodamo lietuviško automobilių diagnostikos ir programavimo prietaiso – „OBDeleven“ istorija prasidėjo prieš septynerius metus, Jonavos pašonėje esančiame Šveicarijos kaime.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys „OBDeleven“.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginys„OBDeleven“.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Ten broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai įkūrę autoservisą remontavo automobilių elektroniką. Prieš tai dirbę autorizuotuose „Audi“ ir „Volkswagen“ servisuose broliai jau buvo sukaupę nemažai patirties automobilių diagnostikoje ir jų programavime.

Netrukus broliai suprato, jog patogiam darbui servise trukdo gana gremėzdiška įranga, įvairiais laidais jungiama su nešiojamuoju kompiuteriu. Taip jiems prieš 7 metus kilo idėja sukurti prietaisą, kurio valdymui nereikėtų kompiuterio, o jį galėtų pakeisti išmanusis mobiliojo ryšio telefonas.

Iš šios idėjos galiausiai gimė savo savybėmis unikalus prietaisas. Kiek didesnis už degtukų dėžutę įrenginys, kurį susiejus „bluetooth“ ryšiu su išmaniuoju telefonu, programinės įrangos dėka galima atlikti ne tik diagnostiką, bet ir sudėtingus automobilio programavimo darbus. Kitaip tariant, šis lietuvių produktas savo galimybėmis prilygsta profesionaliai įrangai, kurią naudoja autorizuoti servisai ar automobilių gamintojų atstovybės.

„Pradžia buvo tikrai nelengva, nuo 8 iki 18 val. su broliu garaže dirbome prie automobilių. Po to – nusiplauni rankas ir iki vidurnakčio ar 1 val. nakties prasėdi prie kompiuterio. Kita vertus, tuo pačiu dirbant ir su projektu, ir su automobiliais buvo galimybė patiems testuoti savo įrangą“, – sakė A. Astrauskas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Taip atrodė pirmieji „OBDeleven“ prototipai, servise dirbę meistrai prietaisą kūrė naudojami Arduino modulius ir konstruktoriaus detales.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Prie dviejų patyrusių specialistų prisijungė jų pusbrolis M. Šileika, tuo metu Kauno technologijos universitete studijavęs automobilių elektroniką bei gilinęsis į programavimą.

„Sujungę žinias, po kelerių metų kūrybos visus darbus savo servise jau galėjome atlikti naudodami išmanųjį telefoną. Kūrėme įrankį, kuris pirmiausia būtų patogus mums patiems dirbti. Kad jis leistų „apklausti“ visus automobilyje esančius valdymo blokus, kad jo dėka būtų galima programuoti. Tokių prietaisų rinkoje tiesiog nebuvo“, – pasakojo kūrėjai.

Atrado naują nišą – sudėtingų procesų automatizavimą

Sukūrę patogų naudoti, telefonu valdomą automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginį, jauni specialistai rado dar vieną nišą. Tai nemažai laiko atimančių rutininių procesų automatizavimas.

„Pamatėme, kad esama labai daug besikartojančių darbų. Pavyzdžiui, atvažiuoja tepalus pasikeitęs klientas ir prašo panaikinti pranešimą prietaisų skydelyje. Tada turi suvesti labai daug parametrų, darbas trunka apie 10 minučių. Pamatėme, kad šių procesų automatizavime, viską leidžiant atlikti vienu paspaudimu, yra labai didelis potencialas“, – sakė E. Astrauskas.

Dirbant servise, sukurtos vieno paspaudimo funkcijos leido sutaupyti nemažai laiko, ėmus pardavinėti prietaisą, šis sprendimas sulaukė didelio klientų susidomėjimo.

„Mums tekdavo atlikti ir sudėtingus darbus. Pavyzdžiui perprogramuoti galinius žibintus iš amerikietiško standarto į europinį. Tai trukdavo apie pusvalandį, be to, atliekant darbą rankiniu būdu, reikia ne tik daug kruopštumo, bet egzistuodavo tikimybė padaryti klaidų. Sukūrę vieno paspaudimo aplikacijas, šį darbą galėjome padaryti trumpiau, nei per minutę. O aplikacijos suteikė galimybę bet kuriam vairuotojui programuoti savo automobilį be specifinių žinių“, – sakė „OBDeleven“ kūrėjai.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginys„OBDeleven“.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Ne paslaptis, jog kai kurias automobilio funkcijas, tokias, kaip galimybė sinchronizuoti išmanaus telefono ekraną su multimedijos displėjumi, tam tikruose automobilių modeliuose gamintojai tiesiog yra išjungę. Tai daroma dėl įvairių priežasčių, kai kurios funkcijos dar nėra iki galo ištobulintos, taip pat nenorima žemesnės komplektacijos automobiliams suteikti papildomų komfortų elementų.

Kauniečių sukurtas technologinis sprendimas vieno mygtuko paspaudimu „atrakinti“ gamintojų „paslėptas“ funkcijas sulaukė didelio susidomėjimo. Pasak kūrėjų, kai kurie vartotojai jų gaminamą prietaisą perka vien dėl galimybės praplėsti automobilio funkcionalumą, pavyzdžiui aktyvuoti „CarPlay“ funkciją.

Orientavosi į eilinį vartotoją

„Mūsų klientas – paprastas vartotojas, automobilių entuziastas, kuriam reikia realiu laiku pasižiūrėti kai kuriuos automobilio parametrus, jeigu atsirado problemų – sužinoti jų pobūdį, taip pat – įjungti ar išjungti kai kurias automobilio funkcijas“, – pasakojo „OBDeleven“ kūrėjai.

Šveicarijos kaime, garaže automobilius remontavę ir patogų įrenginį pirmiausia sau sukūrę specialistai neslepia, galvota ir apie platesnes perspektyvas, šio technologinio sprendimo pristatymą rinkai.

„Dirbome jau turėdami tam tikrą verslo viziją. Tačiau mes niekada negalvojome apie tai, ką čia padarius tokio, kad uždirbtume milijoną. Tiesiog norėjome sukurti naują produktą, kuris būtų patogus naudoti bei tuo pačiu – inovatyvus“, – portalui „Delfi“ sakė E. Astrauskas.
2014 metų kovą broliai Astrauskai ir jų pusbrolis M. Šileika įkūrė bendrovę uždarąją akcinę bendrovę „Voltas IT“, tų pačių metų liepą sukurtas pirmoji „OBDeleven“ versija, oficialiai registruotas šis prekės ženklas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys „OBDeleven“.
Taip atrodė pirmieji „OBDeleven“ prototipai, servise dirbę meistrai prietaisą kūrė naudojami Arduino modulius ir konstruktoriaus detales.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Pavyko įtikinti „Volkswagen“ atstovus

Svarbiu posūkiu bendrovės veikloje tapo gauta oficiali „Volkswagen“ koncerno licencija – leidimas naudoti naujausius automobilių duomenis. Šiuo metu lietuvių sukurtas įrenginys gali aptarnauti „Audi“, „Volkswagen“. „Seat“, „Škoda“, „Bentley“, „Lamborghini“ automobilius.

Prietaiso kūrėjai prisimena, į „Volkswagen Group“ atstovus dėl šios licencijos kreipėsi, kai jų bendrovė dar buvo labai maža, negalėjo pasigirti nei produkto populiarumu, nei apyvartomis.

„Pirmas jų klausimas buvo, kam jums reikia tos licencijos? Nes ją tuo metu Europoje turėjo tik keli didieji gamintojai, ko gero tokie, kaip „Bosh“ ar „Siemens“. O čia, kažkokie vaikinai iš Jonavos rajono į juos kreipėsi“, – pasakojo bendrovės įkūrėjai.

„Voltas IT“ atstovams pavyko įtikinti koncerną „Volkswagen Group“, kad šios licencijos jiems tikrai reikia. Pasirašant sutartį vokiečiai prasitarė, kad tai ketvirtoji Europos bendrovė, gavusi oficialią „Volkswagen“ koncerno licenciją.

Pradžioje licencija suteikta dirbti tik Europoje, po kurio laiko – jau ir visame pasaulyje, išskyrus Kiniją.

„Licencija tuo metu kainavo labai brangiai, tokius pinigus, kurių atrodė, net neįmanoma uždirbti. Už šią licenciją mes VAG grupei pinigus mokame kiekvienais metais, o tai daro įtaką ir mūsų produktų kainai“, – sakė „Voltas IT“ įkūrėjai.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Sulaukė istorinio įvertinimo

Pirmosios kartos „OBDeleven“ buvo pagamintas Kinijoje, o antrosios kartos prietaisas – išskirtinai lietuviškos kilmės, jis gaminamas mūsų šalyje.

2017 metais pristačius PRO versiją „OBDeleven“ tapo profesionaliu diagnostikos įrankiu, galinčiu prisijungti prie visų automobilio sistemų, programuoti, stebėti ir aktyvuoti įvairias funkcijas. Kodavimo ir programavimo galimybės itin padidino vartotojų susidomėjimą.

Šveicarijos kaimo servise gimusi idėja galiausiai virto didelio susidomėjimo sulaukusiu produktu, o bendrovė „Voltas IT“ sulaukė tarptautinio pripažinimo.

2019 metais audito ir konsultacijų bendrovė „Deloitte“ paskelbė sparčiausiai augančių Vidurio Europos technologijų įmonių 50-ką, kuriame klasifikuojamos ir pristatomos 50 viso regiono sparčiausiai augančios technologijų kompanijos.

Lietuvių bendrovė „Voltas IT“ šiame reitinge užėmė pirmąją vietą ir buvo pripažinta greičiausiai besivystančia įmone, kurios vidutinis augimo tempas 2015–2018 m. siekė 5 tūkst. 734 proc.
Šis pasiekimas unikalus tuo, kad iki šiol pirmoji vieta iki šiol Lietuvos įmonei atitekusi dar nebuvo. Aukščiausiu pasiekimu buvo antroji vieta, kurią 2017 metais „Deloitte“ skyrė sonaro „Deeper“ kūrėjams.

Iki šiol tik su VAG grupės gaminamais automobiliais dirbę bendrovės „Voltas IT" kūrėjai jau įsigijo kito Vokietijos koncerno „BMW" licenciją, tad „OBDeleven" aptarnaujamų automobilių spektras dar labiau išsiplės.

„Jau greitai mūsų prietaisas turės ir „online" funkciją. Rinkoje pasirodė naujų automobilių, kuriuose pvz. 8 kartos „Volkswagen Golf" „užrakintos" funkcijos gali būti aktyvuojamos tik „online" būdu, jungiantis prie gamintojo serverių. Gali būti, kad būsime pirmieji iš trečiųjų šalių, kurie šią funkciją įgyvendinsime. Bent jau mums sakoma, kad esame pirmieji, kurie dėl to kreipėmės", – sakė „Voltas IT" kūrėjai.

Pasak jų, šiuo metu vyksta parengiamieji darbai – „Volkswagen" atstovai kuria platformą, kurios pagalba „OBDeleven" naudotojai galės koreguoti naujausių automobilių funkcijas.

Plėtros planuose – nauji projektai ir augimas

Šiuo metu „OBDeleven" programėlė parsisiųsta daugiau, kaip 1 mln. kartų. Bendrovės duomenų bazėje – daugiau, nei 1 mln. prijungtų įvairių automobilių.

Kauniečių sukurtą įrenginį galima įsigyti viso pasaulio šalyse, išskyrus Kiniją. Bendrovė kol kas neturi VAG licencijos teikti paslaugas šioje valstybėje.

Bendrovėje dabar dirba 33 žmonės. Persikėlus į naujas patalpas biurų komplekse „Magnum" kitais metais planuojama dar didesnė plėtra ir intensyviai ieškoma kvalifikuotų programuotojų.

Specifinį produktą ganėtinai nišinei automobilių diagnostikos rinkai kuriančios bendrovės įkūrėjai sakė ieškant naujų darbuotojų susiduriantis su tomis pačiomis problemomis, kaip ir kitos informacinių technologijų bendrovės.

Pirmiausia sunku rasti aukštos kvalifikacijos specialistų, dėl produkto specifikos ilgokai užtrunka jų „įvedimas" į darbo procesus. Visgi, darbas šioje nišoje turi ir savų privalumų.

„Jeigu surandi žmogų, kuriam tai, ką mes darome, yra įdomu, jis turi galimybę prisidėti prie didelę pridėtinę vertę generuojančio produkto kūrimo. Jis turi pastovų ir įdomų darbą, žino, kad visą laiką dirbs su vienu produktu", – sakė E. Astrauskas.

Taip šiuo metu atrodo 21 pasaulio šalyje parduodamas lietuviškas automobilių diagnostikos ir programavimo  įrenginys„OBDeleven“.
Bendrovės „Voltas IT“ įkūrėjai: Martynas Šileika, broliai Aivaras ir Edvardas Astrauskai.
© DELFI / Nerijus Povilaitis
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(56 žmonės įvertino)
4.8393

BMW pristatė atnaujintą kelionių motociklą „R 1250 RT“ (1)

Daugiau nei keturis dešimtmečius – nuo 1978-ųjų – „ BMW Motorrad“ santrumpa „RT“...

Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį: kėbulas ir važiuoklė – dar ne viskas (72)

Nusprendę įsigyti naudotą automobilį turėtumėte didelį dėmesį skirti ne tik jo kėbulo...

Lietuvoje pristatomas hibridinis „Jeep Compass“ (1)

Beveik 80 metų „Jeep“ viso pasaulio vairuotojams siūlo visureigius visiems gyvenimo atvejams –...

Elektromobilių pardavėjai tikisi rinkos sujudimo – kompensacijas galės gauti ir verslas (10)

Praėjusią savaitę patvirtinta 4000 Eur kompensacinės išmokos gavimo tvarka naują elektromobilį...

Patikrino, kiek galima nuvažiuoti automobiliu be alyvos: rezultatas nustebino (11)

Bet kuris automobilių inžinierius patvirtins, jog vidaus degimo variklis be alyvos gali dirbti vos...

Top naujienos

Situacija ir toliau grėsminga: Raseinių rajone pratęsiamas karantinas (25)

Trečiadienį Vyriausybė apsisprendė pratęsti lokalų karantiną Raseinių rajone dar dviem...

Prieš pat JAV rinkimus – keisti Putino ir Trumpo manevrai: nesusitarus viskas pakibo ant plauko (13)

Yra dar daug laiko susitarti. Taip 4 metus kartojo Donaldo Trumpo administracija, vilkindama derybas...

ŠMM sprendimas: moksleiviams vietoje papildomos savaitės atostogų – nuotolinis mokymasis (339)

Koronavirusui plintant šalies ugdymo įstaigose, Vyriausybė trečiadienį svarstys siūlymą šalies...

Unikali galimybė pamatyti visuomenei uždaras TV bokšto vietas: daugelis nė nenumano, kad ten galima patekti (8)

Greičiausiai daugelis jūsų yra buvę TV bokšte, matyt, buvote pakilę ir į 19 aukšte esantį...

Šalutinis didesnės minimalios algos poveikis: atlyginimus teks didinti ir vilkikų vairuotojams (97)

Vyriausybei patvirtinus planus kelti minimalios algos dydžius, didėtų ir darbo užmokestis, kurį...

Peržengta 300 koronaviruso atvejų riba: Blinstrubiškių židinys sparčiai plečiasi, blogėja situacija gydymo ir ugdymo įstaigose abu mirę asmenys užsikrėtė namų aplinkoje (643)

Lietuvoje per parą patvirtinta 311 naujų koronaviruso atvejų, praneša Sveikatos apsaugos...

Graudulinga Kim Jong Uno kalba – ne veltui: ekspertai Šiaurės Korėjai prognozuoja katastrofą (160)

Trys pragaištingi taifūnai, Jungtinių Valstijų remiamos sankcijos ir pasaulinė pandemija didina...

Rudeninės daržovių ir kruopų sriubos: kuo naudingos ir kaip jas skaniai paruošti

Sriuba – sveikas, skanus, lengvas ir organizmą sušildantis maistas. Ne veltui rudenį tautiečiai...

Prieš pat rinkimus netikėtai dingęs Uspaskichas užminė mįslę ir pačiai partijai (338)

Darbo partijos pirmininkas Viktoras Uspaskichas aktyviai reiškęsis socialiniuose tinkluose,...

|Maža didelių žinių kaina