aA
Susisiekimo ministerija Seimui pateikė siūlymus dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo, numatant galimybę Lietuvoje registruoti dešiniavairius automobilius.
© DELFI / Tomas Vinickas

„Šiuo metu galima užregistruoti tik istorines dešiniavaires transporto priemones arba skirtas atlikti specialiems darbams, kaip vandens siurbimo mašina ir panašiai“, – „Laisvojoje bangoje“ kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Europos Komisija Lietuvai pateikė siūlymų dėl dešiniavairių automobilių, tačiau kai kurie jų yra gana atgrasantys. Pavyzdžiui, stacionari įranga, kurios pagalba būtų galima stebėti lenkiantį automobilį. Taip pat reikėtų pakeisti priekinius žibintus ir perkelti veidrodėlius. Tad jei Seimas pritars, dešiniavairių automobilių registravimas nebus toks paprastas“, – tikino pašnekovas.

Jo teigimu, kur kas sudėtingiau bus mikroautobusų vairuotojams. Mat keleiviams ir kroviniams skirtos durys turi būti tik automobilio dešinėje: „Tuo metu Anglijoje, tokių autobusiukų durys yra kairėje automobilio pusėje. Taigi tokių transporto priemonių įregistravimas jau negalimas. Europos Komisija su nerimu žiūrėjo į tai, kad vilkikai ir autobusai iš Didžiosios Britanijos gali lengvai atkeliauti į ES kelius. Ir noriu pažymėti, kad EK Lietuvą padavė į teismą tik dėl lengvųjų automobilių, nes pamatė kokia grėsmė gali kilti dėl autobusų ir krovininių priemonių“.

Būdas kontroliuoti – dideli mokesčiai

„Techniškai tvarkingi automobiliai Europoje yra labai brangūs. Anglijoje 10 metų automobilio savininkas turi mokėti didelius mokesčius, jei nori jį eksploatuoti. Tai gali susidaryti apie 10 000 Didžiosios Britanijos svarų draudimui, aplinkos taršai ir pan. Tad vairuotojas verčiau perka naują automobilį ir moka mažesnius mokesčius. Todėl senesnių automobilių ten yra ne vienas šimtas tūkstančių ir jie neardomi, nes laukia eilės antrinei rinkai. Tačiau visoje Europoje nėra tam tinkamų sąlygų“, – pasakojo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas.

„Štai Bulgarijoje EK griežtai reikalavo, kad nebūtų jokių ribojimų dešiniavairiams automobiliams ir įstojus į ES per metus buvo importuota virš 100 000 naudotų automobilių iš Jungtinės Karalystės, kurie vėliau tapo nepatrauklūs dėl to, kad daugiau jų pirkti niekas nenorėjo. Ir dėl automobilių dalių, ir todėl, kad pamatė, jog nėra taip patogu jais važinėti, nes dažnai vairuotojai susidariusias situacijas sprendžia ir akių kontaktu“, - pavyzdį pateikė V. Pumputis.

Anot jo, prognozuoti, kaip gali pasikeisti automobilių parkas Lietuvoje tikrai sudėtinga: „Žinant kai kurių jaunuolių lengvabūdiškumą, kai yra galimybė už 2000 litų nusipirkti pakankamai naują automobilį su vairu dešinėje pusėje, tai reikia pasižiūrėti kaip tai išplistų. Reikia panagrinėti ir kaimyninių valstybių pavyzdžius. Latvija ir Estija turi stiprius saugiklius, kad tokie automobiliai neišplistų. Manome, kad Lietuvoje taip pat bus pasirinkta tokia sistema“.

„Vakarų Europoje pagrindinis to saugiklis – pastebimai brangesnis civilinis atsakomybės draudimas. Latvijoje užregistruoti leidžiama, bet eksploatuoti draudžiama. Estija taip pat turi mokestinius svertus. Praktiškai visame regione šis klausimas sprendžiamas per mokesčius, nes čia yra rizika didesnė ir pasekmės skaudesnės. Lietuvoje civilinės atsakomybės draudimas yra vienas pigiausių iš visų ES šalių. Ir jei bus sprendžiama vos kelių šimtų litų skirtumu, tai žmonės gal ir norės važinėti“, - tikino specialistas.

Patvirtinti turėtų iki Naujųjų

„Vakarų ekspresas“ rašo, kad Seimas įstatymo pakeitimo pasiūlymus, kurie, tiesa, kol kas tebederinami su EK specialistais, turėtų apsvarstyti ir patvirtinti dar iki Naujųjų metų, t. y., rudens sesijos metu.

„Daug kas dar gali keistis, ta papildoma įranga dar nepatvirtinta Seimo, todėl ir apie jos pobūdį kalbėti ankstoka. Aišku viena – ji turėtų būti stacionari, o ne lengvai išimama“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Jo teigimu, įvesti tokį papildomos įrangos reikalavimą pasiūlė pati Europos Komisija (EK), Lietuvai nurodžiusi įteisinti dešiniavairius automobilius. Niekur kitur Europos Sąjungoje (ES) panaši sistema nėra taikoma, nes kitos šalys šį klausimą išsprendė per privalomojo civilinės atsakomybės draudimo mokestį.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Tesla“ užsibrėžė tikslą pagaminti rekordinį skaičių automobilių ir gamintojui beveik pavyko (1)

„Tesla“ tikėjosi šį ketvirtį užbaigti su rekordiniu rezultatu – pirkėjams pristatyti 100...

Pristatyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ dalyviai: miesto visureigiai varžysis su sportiniais modeliais (1)

Tapti „Lietuvos metų automobiliu 2020“ pretenduoja 37 automobiliai – tiek jų bus išrikiuota...

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (6)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (25)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

„Regitra“ paskelbė naujus numerio ženklų derinius – siūlo suskubti ir dar neturintiems automobilio (103)

„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių...

Top naujienos

Apžvalgininkai: tai buvo pagrindinė ir esminė Karbauskio klaida (82)

„Klaida buvo į savo rinkimų sąrašą priimti labai skirtingus žmones, turbūt orientuojantis tik...

Užkalnis. Valdžia pasmerkta ir pasirašė sau nuosprendį (67)

Ši valdžia turi tiek pat jėgų, kiek subliuškęs balionas – ir tai buvo aišku dar prieš...

Turistų traukos taikinys Lietuvos pakraštyje – žmonės netingi atvykti net iš tolimiausių šalies miestų (28)

Savaitgaliais į Paliesiaus kaimą, esantį Ignalinos rajone, suvažiuoja nemažai automobilių,...

Per ištaigingus Putino vizitus – kuriozinės situacijos (25)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį apsilankė Saudo Arabijoje, taip...

Didžiulis gaisras Alytuje: skelbiama ekstremali padėtis, sprendžiama dėl laikino mokyklų uždarymo (135)

Dėl trečiadienį Alytuje, padangų perdirbimo įmonėje, kilusio gaisro skelbiama ekstremali...

Į garsiojo Lietuvos kriptomilijonieriaus įkvėptos komedijos premjerą Audrius Bružas atvyko „Lamborghini" (20)

Trečiadienio vakarą žinomi žmonės rinkosi į naujausios Tado Vidmanto komedijos „Pats sau...

Bus saugiau: Vilniuje siautėjusį maniaką įkalino dėl pasikėsinimo nužudyti mažametę (48)

Į laisvę lygtinai išleistas dėl pasikėsinimo nužudyti savo sugyventinę nuteistas tris kartus...

Kai Violetai diagnozavo paskutinės stadijos vėžį, sūneliui tebuvo 11 mėnesių (5)

Kai Violetai Ilgūnei diagnozavo vėžį, sūneliui nebuvo ir metų. Emigracijoje tuo metu gyvenusiai...

Valstiečių atsakas: „stato į vietą“ ir Pranckietį, ir Žemaitaitį papildyta (233)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) planas nuversti Seimo pirmininką Viktorą...

Biomedicinos mokslų daktarė: atkreipkite dėmesį į duonos sudedamąsias dalis (24)

Šiandien minimą pasaulinę maisto dieną daugybė šalių informuoja visuomenę apie maisto...