aA
Europos „Metų automobilio 2015“ rinkimų organizatoriai paskelbė septynis finalininkus, kurie toliau varžysis dėl nugalėtojo vardo. Tarp septynių geriausių modelių pateko penki, kurie rungėsi ir Lietuvos „Metų automobilio 2015“ konkurso finale.
Europos Metų automobilio 2015 finalininkai
© DELFI montažas

Tarp finalininkų pateko BMW 2-serijos „Active Tourer“, „Citroen C4 Cactus“, „Ford Mondeo“, „Mercedes-Benz“ C-klasė, „Nissan Qashqai“, „Renault Twingo“ ir „Volkswagen Passat“. Lyginant su lietuviškuoju konkursu, europietiškojo finale yra tik du skirtingi modeliai – „Citroen C4 Cactus“ ir „Renault Twingo“ (pastarasis mūsų šalies konkurse nedalyvavo).

Išplėstiniame pretendentų sąraše iš viso buvo 33 automobiliai. Į finalą nepateko šie modeliai: „Audi TT“, BMW 2-serijos „Coupe“, BMW i8, BMW X4, „Citroën C1“, „Fiat 500X“, „Ford EcoSport“, „Hyundai i20“, „Infiniti Q50“, „Jeep Renegade“, „Kia Soul“, „Lexus NX“, „Lexus RC“, „Mercedes“ GLA, „Mercedes“ S-klasės kupė, „Mini Cooper“, „Nissan Pulsar“, „Nissan X-Trail“, „Opel Corsa“, „Peugeot 108“, „Porsche Macan“, „Škoda Fabia“, „Smart Fortwo“/„Forfour“, „Subaru WRX STI“, „Suzuki Celerio“ ir „Toyota Aygo“.

Konkurso nugalėtojas paaiškės kitų metų kovo 2 d., prieš prasidedant Ženevos automobilių parodai.

Europos „Metų automobilio“ konkurse gali dalyvauti tik nauji modeliai, kurie iki metų pabaigos pasirodys bent penkių šalių rinkose. Dar viena dalyviams keliama sąlyga – numatomi metiniai pardavimai turi būti bent 5 tūkst. vnt.

Konkurso komisiją sudaro 58 apie automobilius rašantys žurnalistai iš 22 šalių. Prestižinius rinkimus organizuoja pirmaujantys automobilizmo žurnalai – „Auto“ (Italija), „Autocar“ (Jungtinė Karalystė), „Autopista“ (Ispanija), „Autovisie“ (Olandija), „L'Automobile Magazine“ (Prancūzija), „Stern“ (Vokietija) ir „ViBilagare“ (Švedija).

DELFI primena, kad šeštadienį pasibaigusius Lietuvos „Metų automobilio 2015“ rinkimus laimėjo „Nissan Qashqai“.

Rinkimų istorija

Lietuvos žurnalistų autoklubo jau 18 metų organizuojami „Metų automobilio“ konkursai rengiami pagal kur kas didesnę istoriją turinčio ir nuo 1964 m. rengiamo Europos „Metų automobilio“ analogą.

Europos metų automobilio rinkimuose pergalę yra šventę 19 skirtingų gamintojų, o Lietuvoje – 10. Vienvaldžiu europietiškojo konkurso lyderiu drąsiai galima vadinti „Fiat“, nes šio italų koncerno 9 modeliai skirtingais metais buvo papuošti Europos metų automobilio karūna.

Lietuvoje dominuoja „Ford“ ir „Škoda“, kurių 4 skirtingi modeliai įvairiais metais yra tapę nugalėtojais. Nedaug atsilieka po 3 kartus karaliaus titulą paveržę vokiški „Volkswagen“. Po vieną kartą Lietuvos „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Mazda“, „Subaru“, „Nissan“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes“ ir korėjietiški „Huyndai“ bei „Kia“.

Tarp lyderių – ir prancūzai

Prancūzijos automobilių gamintojai Europos rinkimuose taip pat iškovojo ne vieną titulą. Daugiausia jų turi „Renault“ – šešis, „Peugeot“ - keturis, o „Citroen“ – tris. Tiesa, paskutinį titulą „Citroen“ iškovojo 1990 m. Tuomet komisijai geriausią įspūdį padarė XM modelis.

„Renault“ - taip pat vienas iš dviejų gamintojų, kurių vienas modelis nugalėjo dukart: „Clio“ geriausiu buvo pripažintas 1991 ir 2006 metais. Kitas tokį pasiekimą turintis modelis – „Volkswagen Golf“, komisijos geriausiu pripažintas 1992 (trečiosios kartos) ir 2013 m. (septintosios kartos).

Septintos kartos „Volkswagen Golf“ susižėrė ne tik Europos, bet ir pasaulio metų automobilio titulus. Analogiškus prizus šis sėkmingas modelis gavo daugelyje valstybių, ne išimtis – ir Lietuva. „Volkswagen Golf“ aiškia persvara laimėjo rinkimus 2013-aisiais.

Valstybių trivaldystė

Pusę amžiaus vykstančiuose rinkimuose daugiausia kartų nugalėjo Prancūzijos atstovai - 13 kartų. Po dvylika pergalių šventė automobilių gamintojai iš Italijos ir Vokietijos. Tarp Vokietijos gamintojų daugiausia titulų – keturis - susišlavė „Opel“ koncernas, du iš kurių – per pastaruosius penkerius metus. Geriausiu 2009 m. automobiliu Europoje buvo pripažintas „Opel Insignia“, o 2012 m. – naujos kartos hibridas „Opel Ampera“, identiškas JAV parduodamam „Chevrolet Volt“.

Prancūzams teoriškai galima būtų priskirti dar du titulus, pasiektus dabar nebeegzistuojančio „Simca“ gamintojo 1976-aisiais (1307 modelis) ir 1979-ais metais („Horizon“). Tačiau šie automobiliai didžiojoje Europos dalyje buvo parduodami su „Chrysler“ ženklu.

Tarp JAV gamintojų Europoje, kaip ir Lietuvoje, sėkmingiausias yra „Ford“ (penki titulai). Du iš jų sutapo su Lietuvos metų automobilio nugalėtojais – 1999 m. tokiu išrinktas „Focus“, o 2007 m. – „S-Max“. Nedaug iki pergalės trūko 2001 m. – tuomet „Ford Mondeo“ Europos rinkimuose tik vienu tašku nusileido „Peugeot 307“, o Lietuvoje pergalę šventė amerikietis.

Vieninteliai Europoje laurus nuskynę japonų gamintojai – „Nissan“ bei „Toyota“. ElektromobilisNissan Leaf“ geriausiu buvo pripažintas 2011 m., o paskutinis šį titulą pelnęs „Toyota“ modelis – antrosios kartos „Prius“ – jį iškovojo 2005 m.

Praėjusį kartą Europoje triumfavo „Peugeot 308“, kuris tapo „Metų automobiliu 2014“. Finale jis surinko 307 balus ir aiškia persvara aplenkė „BMW i3“ (223 balai) bei trečioje vietoje likusį „Tesla Model S“ (216 balų). „Citroen C4 Picasso“ surinko 182 balus, „Mazda 3“ - 180, „Škoda Octavia“ - 172, o „Mercedes-Benz“ S-klasė - 170.

Konkurso „Europos metų automobilis“ nugalėtojai

1964 m. Rover 2000
1965 m. Austin 1800
1966 m. Renault 16
1967 m. Fiat 124
1968 m. NSU Ro 80
1969 m. Peugeot 504
1970 m. Fiat 128
1971 m. Citroën GS
1972 m. Fiat 127
1973 m. Audi 80
1974 m. Mercedes 450S
1975 m. Citroën CX
1976 m. Simca 1307-1308/Chrysler Alpine
1977 m. Rover 3500
1978 m. Porsche 928
1979 m. Simca/Chrysler Horizon
1980 m. Lancia Delta
1981 m. Ford Escort
1982 m. Renault 9
1983 m. Audi 100
1984 m. Fiat Uno
1985 m. Opel Kadett
1986 m. Ford Scorpio/Granada
1987 m. Opel Omega
1988 m. Peugeot 405
1989 m. Fiat Tipo
1990 m. Citroën XM
1991 m. Renault Clio
1992 m. Volkswagen Golf
1993 m. Nissan Micra
1994 m. Ford Mondeo
1995 m. Fiat Punto
1996 m. Fiat Bravo/Brava
1997 m. Renault Mégane Scénic
1998 m. Alfa Romeo 156
1999 m. Ford Focus
2000 m. Toyota Yaris
2001 m. Alfa Romeo 147
2002 m. Peugeot 307
2003 m. Renault Mégane
2004 m. Fiat Panda
2005 m. Toyota Prius
2006 m. Renault Clio
2007 m. Ford S-Max
2008 m. Fiat 500
2009 m. Opel Insignia
2010 m. Volkswagen Polo
2011 m. Nissan Leaf
2012 m. Opel Ampera/Chevrolet Volt
2013 m. Volkswagen Golf
2014 m. Peugeot 308

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (37)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Rusijos apžvalgininkas: Putino nurodymas suglumino net Lavrovą (45)

Po dar vienos Rusijos prezidento Vladimiro Putino akistatos su Vakarais Rusijos piliečiai...

Teismas baudžia VRK ir Vilniaus savivaldybę – nesudarė galimybės balsuoti slaptai

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ir Vilniaus miesto savivaldybė regėjimo negalią turinčiam...

Profesorius Usonis išsakė griežtą poziciją apie laiko intervalų tarp vakcinų ilginimą (41)

Vos prasidėjus COVID-19 pandemijai, buvo pradėta kalbėti ir apie vakcinas. Tiesa, tuo metu dar...

Antakalnio kapinėse – minia žmonių: demonstruota sovietinė vėliava, keliems asmenims surašyti protokolai papildyta (536)

Gegužės 9 d., kai Rusijoje švenčiama Antrojo pasaulinio karo pabaiga (vadinamoji „Pergalės...

Pajamų deklaravimo rezultatai: ar auklės ir meistriukai atsispyrė pagundai pasislėpti šešėlyje (57)

Pasibaigus 2020 metų gyventojų pajamų deklaravimui, galima įvertinti, kokį poveikį šešėlinei...

Užkalnis naudojosi skiepyto elito teise valgyti „Neringos“ viduje, nebe terasoje (229)

Nauda iš skiepų didesnė, nei tik tas lipdukas, kurį duoda po bakstelėjimo į ranką: jei esi...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Tikrasis „Amerikos snaiperis“, už kurio galvą siūlė 30 tūkst. JAV dolerių: vieno šūvio galėjo tykoti keturias paras

Karo lauke kiekvienas ginklas turi savo paskirtį, kovinio panaudojimo nišą, kurios nauda...

Skaitytojo klausimas: ant ąžuolo lapų pamačiau žalius burbulus, kas tai galėtų būti? (3)

Grynas skaitytoja Rimantė kreipėsi į redakciją prašydama padėti nustatyti, ką ji užfiksavo...

Dėl kaltinimų smurtu – 3 metus trukęs policininko košmaras: dabar valstybė mokės įspūdingą kompensaciją (143)

Dėl dalyvavimo muštynėse nuteistas jaunas uostamiesčio pareigūnas ilgus metus įrodinėjo, kad...