Draudimo bendrovės „Ergo“ Draudimo departamento direktorius Darius Bivainis sako, kad nors elektromobiliai yra atsparesni šalčiui ir itin žemoje temperatūroje juos užvesti gerokai lengviau nei, pavyzdžiui, dyzelinu varomas transporto priemones, jų vairuotojai gali susidurti su kitomis problemomis.

„Užvedant elektromobilį gerokai žemiau nulio nukritęs termometro stulpelis problemų neturėtų sukelti, bet reikėtų žinoti, kad elektrinė baterija šaltyje tampa mažiau efektyvi. Dėl to su tiek pat įkrauta baterija žiemą nuvažiuojamas šiek tiek mažesnis atstumas nei vasarą. Taigi elektromobiliu važiuojant šaltuoju metų laiku reikia atidžiau sekti baterijos įkrovimo lygį“, – sako D. Bivainis.

Jis pabrėžia, kad, kelyje išsikrovus elektromobilio baterijai, suteikti pagalbą tokiai transporto priemonei sudėtingiau nei įprastais degalais varomiems automobiliams.

„Jei keliaujant baigėsi benzinas ar dyzelinas, pagalbos kelyje apsaugą turintiems vairuotojams degalų pristatoma į vietą, todėl jie gali kelionę tęsti, o išsikrovusį elektromobilį jau tenka transportuoti iki artimiausios įkrovimo stotelės arba į namus. Tai, be abejo, užtrunka“, – teigia D. Bivainis.

Tenka traukti iš griovių

Pasak specialisto, užvesdami savo transporto priemones šaltyje, elektromobilių vairuotojai su problemomis beveik nesusiduria, bet žiemiškos vairavimo sąlygos jiems rizikingos tiek pat, kiek ir kitų automobilių vairuotojams.

„Visiems vairuotojams apsnigta, slidi kelio danga tikrai apsunkina važiavimą – nesvarbu, prie kokios transporto priemonės vairo jie sėstų. Praėjusių metų gruodį ir šiemet sausį pagalbą kelyje, kurios prireikė dėl gamtos sąlygų, iš viso suteikėme daugiau nei 100 kartų. Dalis šių atvejų susiję su dėl šalčio neužsivedančiais automobiliais ar užšalusiomis jų durelėmis, tačiau daugiausia pagalbos vairuotojams prireikė dėl patirtų eismo įvykių ir įklimpimo sniege“, – kalba D. Bivainis.

Draudikų atstovas pasakoja, kad bene dažniausias žiemiškų gamtos sąlygų nulemtas įvykis, dėl kurio vairuotojams prireikia pagalbos, yra nuslydimas nuo kelio. Dažniausiai tokios nelaimės nutinka užmiesčio keliuose nepasirinkus saugaus greičio.

„Labai dažnai tiesiog ištraukti į griovį ar pusnis nuslydusio automobilio nepakanka – dėl apgadinimų tenka iš karto jį gabenti į servisą. Tipinis žiemos eismo įvykis miestuose – atsitrenkiama į priekyje važiuojančią transporto priemonę. Dėl sniego dangos ar plikledžio kelias tampa slidus, stabdymo atstumas gerokai pailgėja, o vairuotojai tai ne visada įvertina. Vairavimo sąlygas žiemą dažnai apsunkina ir gausūs krituliai“, – sako bendrovės atstovas.

„Ergo“ duomenimis, šią žiemą 60 proc. suteiktos pagalbos kelyje atvejų automobilius teko transportuoti po eismo įvykio arba gedimo. 37 proc. atvejų klientams suteiktas pakaitinis automobilis, o 12 proc. situacijų pavyko išspręsti įvykio vietoje – pristatyti degalų, pakeisti ratą, atrakinti užšalusias dureles ir pan.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)