aA
Siekiant užtikrinti saugesnį eismą magistralėje „Via Baltica“, šiais metais visoje kelio trasoje nuo Lenkijos iki valstybės sienos su Latvija diegiamos eismo saugos priemonės. Įvertinus eismo sąlygas, šiemet imamasi skubių, greito poveikio priemonių, o 2012–2013 m. planuojami didesni rekonstrukcijos darbai.
Avarija "Via Baltica" kelyje
Avarija "Via Baltica" kelyje
© DELFI skaitytojo nuotr.

Išnagrinėjus eismo įvykių priežastis, pirmiausia visoje magistralėje siekiama užtikrinti saugų automobilių įvažiavimą iš šalutinių kelių. Visų sankryžų šalutiniuose keliuose, jei iki šiol nebuvo, įrengiamos inžinerinės greičio mažinimo priemonės – kalneliai arba „triukšmo“ juostos, statomi kelio ženklai „STOP“. Taip siekiama užtikrinti, kad vairuotojai negalėtų išvažiuoti iš šalutinio kelio į magistralę neįsitikinę, kad tai yra saugu.

Atsižvelgiant į kintančias eismo sąlygas ir anksčiau įrengtas eismo saugos priemones, kai kuriose magistralės vietose keičiamas leistinas greitis. Pavojingiausiose vietose greitis mažinamas iki 70 km/h, o kur nėra būtinybės, panaikinami ankstesni greičio ribojimai.

Magistralėje padaugės ruožų, kuriuose draudžiama lenkti. Pavojingi ruožai bus papildomai žymimi kelio ženklais „Lenkti draudžiama“ bei horizontaliu ženklinimu – ištisine juosta. Ypatingas dėmesys skiriamas kelio ruožams, kuriuose nedideliu atstumu yra sankryžų. Šiais atvejais bus draudžiama lenkti visame ruože tarp sankryžų. Tai padės išvengti situacijų, kai lenkiantis automobilis staiga įvažiuoja į netoliese esančią sankryžą. Lenkimo galimybės labiausiai bus apribotos kelyje Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Nustatyta, kad itin pavojingos eismo situacijos susidaro ties degalinėmis, kai transporto priemonės bando sukti į degalines kirsdamos ištisinę skiriamąją liniją. Todėl ties degalinėmis, ypač „Via Baltica“ ruože netoli valstybės sienos su Lenkija, priešpriešiniai eismo srautai bus atskiriami inžinerinėmis priemonėmis, leistinas greitis ribojamas iki 70 km/h. Kai kur numatoma įrengti skiriamąsias iškilias saugumo saleles, įrengti plastikinius lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius. Tokie stulpeliai taip pat bus įrengiami saugumo salelėse prie sankryžų, ties posūkiais į kairę.

Kad autobusais važiuojantys žmonės išlipę galėtų saugiau pereiti kelią, kai kuriose gyvenvietėse, pvz., Pumpėnuose, bus įrengti pėsčiųjų takai nuo stotelės iki saugios perėjimo vietos. Tai vietos su kelio viduryje įrengtomis skiriamosiomis salelėmis, kuriose galima saugiai sustoti perėjus pusę kelio. Netoli Pasvalio esančioje Talačkonių gyvenvietėje numatoma pratęsti pėsčiųjų ir dviračių taką.

Šiais metais taip pat bus užsakyti nauji bei koreguojami esami kai kurių sankryžų rekonstrukcijos bei dviejų lygių pėsčiųjų perėjų įrengimo projektai. Rekonstrukcijos darbai numatomi 2012–2013 m.

Per artimiausius dvejus metus bus pradėtas rekonstruoti Panevėžio aplinkkelis. Jį numatoma išplatinti iki 3 eismo juostų, įrengti tris žiedines sankryžas, keisti eismo organizavimą.

Magistralė „Via Baltica“ kerta Lietuvos teritoriją Šiaurės–Pietų kryptimi ir priklauso I tarptautiniam transporto koridoriui. Per Baltijos šalis šis kelias veda į Varšuvą, toliau – į Vakarų Europą. Dėl itin didelių transporto srautų eismo sąlygos magistralėje yra sudėtingos, avaringumu išsiskiria kelio ruožas tarp Kauno ir valstybės sienos su Lenkija.

Šiemet įgyvendinamos bei artimiausiais metais numatomos diegti eismo saugos priemonės turėtų žymiai pagerinti eismo saugą visoje magistralėje „Via Baltica“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pastebi keistenybę: per karantiną pasipylė žalos, o kaltininkų nurodyti vairuotojai negali

Kovo viduryje šalyje įvedus karantiną , draudikai teigia jau pirmosiomis jo dienomis fiksavę gana...

Išlaikytas „Regitros“ teorijos egzaminas galios pusmečiu ilgiau

Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, „ Regitra “ būsimiems vairuotojams, kurių teigiamas...

Policija atsisakė reidų, kuriuose tikrinamas vairuotojų blaivumas (11)

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla teigia, kad dėl pareigūnų bei piliečių...

„Peugeot“ dizainas įvertintas dviem prestižiniais „Red Dot“ apdovanojimais

Naujieji „ Peugeot 208 “ ir 2008 gavo „Red Dot“ apdovanojimą už produkto dizainą (angl....

Kovą Lietuvos naujų automobilių rinka stojo – susitraukė 41 proc. (2)

Bendrovė „Autotyrimai“, išanalizavusi „Regitros“ pateiktus duomenis, skelbia, kad šių...

Top naujienos

Pirmoje fronto linijoje atsidūręs sanitaras – apie ašaras ir agresiją: tą supras retas (68)

Prausia, keičia sauskelnes, atlieka visus valymo darbus ir dezinfekciją bei tvarko mirusių...

Naujos apklausos dėl Skvernelio ir Verygos darbo: jas paveikė šokas vienas iš pjūvių - labai netikėtas (414)

Nors karantino sąlygomis gyvenantys šalies piliečiai teigia patirią ne tik finansinių, bet ir...

Šalis, kurioje nėra (ir negali būti?) koronaviruso, pradeda futbolo čempionatą (27)

Jei visoje valstybėje neužfiksuotas nė vienas koronaviruso atvejis, o čempionų ekipos įkūrėjas...

Itin mažą mirtingumą nuo koronaviruso fiksavusioje Vokietijoje padėtis keičiasi papildyta (11)

Vokietijoje pamažu didėja mirštamumas nuo naujojo koronaviruso sukeliamo susirgimo padarinių –...

Palangoje naujas draudimas sukėlė sumaištį: ar nuomininką išmesti į gatvę?

Palangos savivaldybės paskelbta žinia, kad mieste karantino metu uždrausta teikti apgyvendinimo...

Finansų ekspertė įspėjo, ko jokiu būdu šiuo laiku nereiktų daryti su santaupomis (21)

Taupyti ar netaupyti – tokį klausimą keliame šiuo laiku. Kaip elgtis su savo finansais krizės...

Dėl nepristatomų prekių – tūkstantinės baudos, blokuojamos svetainės (20)

Prekybos bendrovėms „ Sakalo grupė “ ir „ Techmada “ vartotojams nepristatant internetu...

Aistė Simėnaitė. Viešas dovanotas kaukes norėjusios parduoti rezidentės teismas: ar reikėjo viešinti vardą?

Kai man buvo kokie šešeri metai, nuėjau į parduotuvę nusipirkti ledų. Stovėdama kasoje...

Vidas Rachlevičius. COVID-19 – mūsų istorinė galimybė (19)

Pranešimai iš Lietuvos kovos su koronavirusu frontų primena karo suvestines. Kažkas puola,...

Lietuvoje atrado verslo nišą – vintažinius garsių dizainerių „perlus“ graibsto net už kelis šimtus

Besidomintis mada žino – tai, kas dabar atrodo tarsi seniena, praėjus dešimtmečiui bus...

|Maža didelių žinių kaina