aA
Kaip atskleidžia 2016 m. „Continental“ mobilumo studija „Mobility Study 2016 – The Connected Truck“, 75 proc. Vokietijoje apklaustų sunkvežimių vairuotojų mėgsta vairuoti. Ir tik 15 proc. prisipažino, kad rinkosi šį darbą todėl, kad nebuvo kitų alternatyvų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sunkvežimiai (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

55 proc. vairuotojų nori patys priimti sprendimus ir valdyti automobilį, o 67 proc. nelinkę taikytis su apribojimais, net jei technologijos lemtų didesnį saugumą. Žinoma, todėl jų nevilioja ir autonominis vairavimas.

Bet net 72 proc. tų vairuotojų, kurių stažas yra daugiau kaip 30 metų, automobiliuose norėtų daugiau pagalbinių sistemų.

Didesnė dalis profesionalių vairuotojų yra patenkinti poilsio laiku (64 proc.) ir darbo valandomis (51 proc.). Bet tuo pačiu metu daugiau kaip trys ketvirtadaliai vairuotojų atsakė, kad jų netenkina sunkvežimiams skirtų poilsio ir stovėjimo vietų skaičius aikštelėse, o 56 proc. kritikavo jų būklę.

Tik ketvirtadalis vairuotojų yra patenkinti dušinėmis ir tualetais poilsio vietose. Taip pat daugiau kaip pusė vairuotojų (54 proc.) dažniausiai kelyje bendrauja su kolegomis, tik 10 proc. yra patenkinti kelių būkle, o net 64 proc. yra nepatenkinti arba net labai nepatenkinti savo atlyginimu.

Itin trūksta aukštos kvalifikacijos vairuotojų

Taip pat itin trūksta aukštos kvalifikacijos vairuotojų – tą patvirtino net 91 proc. mobilumo studijoje dalyvavęs Vokietijos logistikos ekspertas. „Lengviau yra rasti teisininką, nei vairuotoją“, – prie komentarų pažymėjo vienas iš specialistų. Ekspertai pastebi, kad vis gilėja praraja tarp gerus įgūdžius turinčių vietinių vairuotojų ir vairuotojų iš užsienio.

Tuo pačiu metu vis didėja reikalavimai profesionaliems vairuotojams. Daugiau kaip 90 proc. vairuotojų neabejoja, kad ateityje bus tik daugiau su jų profesija susijusių iššūkių. Vien tik mokėti vairuoti sunkvežimį nebepakaks, tad palaipsniui vairuotojai perims logistikos organizavimo užduotis, krovinio apžiūrą, koordinaciją, bus atsakingi už planavimą ir terminų vykdymą.

Ypatingai tai aktualu krovinių pristatymo paslaugas teikiančioms įmonėms, kuriose vairuotojas yra vienintelis asmuo, atstovaujantis įmonei, su kuriuo tenka bendrauti užsakovui.

„Logistika taip pat turi žmogiškąjį faktorių, todėl mes investuojame į mokymus – ne tik profesionalių įgūdžių tobulinimą, bet ir bendravimo gebėjimus, kurie ateityje bus vis svarbesni“, – studijoje pabrėžė logistikos ekspertas

Vairuotojams iš Rytų Europos – minimalūs atlyginimai

Taip pat, pasak pramonės senbuvių, itin daug verslo modelių yra pagrįsti „neribotomis vairuotojų darbo valandomis“. Specialistai neabejoja, kad „vairuotojų išnaudojimas negali būti ateities verslo modelis“ – pervežimų paslaugas teikiančios įmonės iš Centrinės ir Rytų Europos kartais savo vairuotojams moka vos 2,80 eurų valandinį atlyginimą.

„Du trečdalius mūsų pardavimų atlieka subrangovai ir turime kokybės problemų su svetimais vairuotojais – visa tai dėl didelės konkurencijos rinkoje“.

Tolimųjų reisų vairuotojai yra patenkinti savo transporto priemonėmis – tik 7 proc. apklaustųjų skundėsi dėl jų patikimumo. Bet penktadalis vis dar nepatenkinti sunkvežimių salono komfortu ir patogumu, o ketvirčiui stinga geresnės komunikacijos įrangos. Verta paminėti, kad blogiausius salono vertinimus pateikė iki 7,5 tonų sveriančių sunkvežimių vairuotojai, daugiausiai atliekantys vietinius ir regioninius pervežimus.

Logistikos kompanijų atstovai iš esmės patenkinti savo vairuotojais ir du trečdaliai pareiškė, kad jais pasitiki. Tiesa, 14 proc. buvo priešingos nuomonės. Bet vertinant subrangovų kompanijų vairuotojus, kritikos buvo gerokai daugiau.

„Kalbant apie kokybę, yra itin didelis skirtumas tarp mūsų kompanijos vairuotojų, kurie gauna įprastą šalyje atlyginimą, ir subrangovų darbuotojus“, – sako autoparko ekspertas.

Technologijų kompanija „Continental“ pristatė jau ketvirtąją mobilumo studiją „Mobility Study 2016 – The Connected Truck“, kuri buvo skirta pervežimo transportui. Rinkos ir socialinių tyrimų institutas „Infas“ atiko daugiau kaip 4000 logistikos srities darbuotojų, užsakymų agentų, parkų operatorių ir sunkvežimių vairuotojų apklausą Vokietijoje ir Kinijoje.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas iššūkiams, su kuriais logistikos sektorius susiduria itin progresuojant naujoms technologijoms ir duomenų siuntimui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (89)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (45)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (16)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (6)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

Top naujienos

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (431)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (420)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (1302)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Orai: savaitės pabaigoje nieko naujo (3)

Penktadienį per Lietuvą slinks dar vienas nedidelis žemo slėgio sūkurys.

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (209)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Rekordą Lietuvai pelnęs Vanagas svajojo apie TOP 10: penkias sekundes paliksime kitiems metams (82)

„Mes prieš startą pasitarėme, kad turime dar 4 minutes priekyje. Na, ir kur nematome, nelekiam,...

Geriausiu savo žaidėju Lekavičių vadinantis PAO treneris: jis neišpildo tik vieno prašymo (7)

Rickas Pitino iki šiol nebuvo viešėjęs Lietuvoje, bet apie lietuvius atsiliepia labai pagarbiai. O...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (434)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Fenomenaliai pataikiusi „Maccabi“ ketvirtame kėlinyje pasigailėjo katalonų (2)

Lapkritį trenerį Ioannį Sfairopoulą pasikvietusi Tel Avivo „Maccabi“ (8 pergalės/11...

Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, mirtinai partrenkta moteris (74)

Ketvirtadienio vakarą, apie 18.12 val., Vilniuje, Žirnių g., automobilis „VW Scirocco“...