aA
Kaip atskleidžia 2016 m. „Continental“ mobilumo studija „Mobility Study 2016 – The Connected Truck“, 75 proc. Vokietijoje apklaustų sunkvežimių vairuotojų mėgsta vairuoti. Ir tik 15 proc. prisipažino, kad rinkosi šį darbą todėl, kad nebuvo kitų alternatyvų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sunkvežimiai (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

55 proc. vairuotojų nori patys priimti sprendimus ir valdyti automobilį, o 67 proc. nelinkę taikytis su apribojimais, net jei technologijos lemtų didesnį saugumą. Žinoma, todėl jų nevilioja ir autonominis vairavimas.

Bet net 72 proc. tų vairuotojų, kurių stažas yra daugiau kaip 30 metų, automobiliuose norėtų daugiau pagalbinių sistemų.

Didesnė dalis profesionalių vairuotojų yra patenkinti poilsio laiku (64 proc.) ir darbo valandomis (51 proc.). Bet tuo pačiu metu daugiau kaip trys ketvirtadaliai vairuotojų atsakė, kad jų netenkina sunkvežimiams skirtų poilsio ir stovėjimo vietų skaičius aikštelėse, o 56 proc. kritikavo jų būklę.

Tik ketvirtadalis vairuotojų yra patenkinti dušinėmis ir tualetais poilsio vietose. Taip pat daugiau kaip pusė vairuotojų (54 proc.) dažniausiai kelyje bendrauja su kolegomis, tik 10 proc. yra patenkinti kelių būkle, o net 64 proc. yra nepatenkinti arba net labai nepatenkinti savo atlyginimu.

Itin trūksta aukštos kvalifikacijos vairuotojų

Taip pat itin trūksta aukštos kvalifikacijos vairuotojų – tą patvirtino net 91 proc. mobilumo studijoje dalyvavęs Vokietijos logistikos ekspertas. „Lengviau yra rasti teisininką, nei vairuotoją“, – prie komentarų pažymėjo vienas iš specialistų. Ekspertai pastebi, kad vis gilėja praraja tarp gerus įgūdžius turinčių vietinių vairuotojų ir vairuotojų iš užsienio.

Tuo pačiu metu vis didėja reikalavimai profesionaliems vairuotojams. Daugiau kaip 90 proc. vairuotojų neabejoja, kad ateityje bus tik daugiau su jų profesija susijusių iššūkių. Vien tik mokėti vairuoti sunkvežimį nebepakaks, tad palaipsniui vairuotojai perims logistikos organizavimo užduotis, krovinio apžiūrą, koordinaciją, bus atsakingi už planavimą ir terminų vykdymą.

Ypatingai tai aktualu krovinių pristatymo paslaugas teikiančioms įmonėms, kuriose vairuotojas yra vienintelis asmuo, atstovaujantis įmonei, su kuriuo tenka bendrauti užsakovui.

„Logistika taip pat turi žmogiškąjį faktorių, todėl mes investuojame į mokymus – ne tik profesionalių įgūdžių tobulinimą, bet ir bendravimo gebėjimus, kurie ateityje bus vis svarbesni“, – studijoje pabrėžė logistikos ekspertas

Vairuotojams iš Rytų Europos – minimalūs atlyginimai

Taip pat, pasak pramonės senbuvių, itin daug verslo modelių yra pagrįsti „neribotomis vairuotojų darbo valandomis“. Specialistai neabejoja, kad „vairuotojų išnaudojimas negali būti ateities verslo modelis“ – pervežimų paslaugas teikiančios įmonės iš Centrinės ir Rytų Europos kartais savo vairuotojams moka vos 2,80 eurų valandinį atlyginimą.

„Du trečdalius mūsų pardavimų atlieka subrangovai ir turime kokybės problemų su svetimais vairuotojais – visa tai dėl didelės konkurencijos rinkoje“.

Tolimųjų reisų vairuotojai yra patenkinti savo transporto priemonėmis – tik 7 proc. apklaustųjų skundėsi dėl jų patikimumo. Bet penktadalis vis dar nepatenkinti sunkvežimių salono komfortu ir patogumu, o ketvirčiui stinga geresnės komunikacijos įrangos. Verta paminėti, kad blogiausius salono vertinimus pateikė iki 7,5 tonų sveriančių sunkvežimių vairuotojai, daugiausiai atliekantys vietinius ir regioninius pervežimus.

Logistikos kompanijų atstovai iš esmės patenkinti savo vairuotojais ir du trečdaliai pareiškė, kad jais pasitiki. Tiesa, 14 proc. buvo priešingos nuomonės. Bet vertinant subrangovų kompanijų vairuotojus, kritikos buvo gerokai daugiau.

„Kalbant apie kokybę, yra itin didelis skirtumas tarp mūsų kompanijos vairuotojų, kurie gauna įprastą šalyje atlyginimą, ir subrangovų darbuotojus“, – sako autoparko ekspertas.

Technologijų kompanija „Continental“ pristatė jau ketvirtąją mobilumo studiją „Mobility Study 2016 – The Connected Truck“, kuri buvo skirta pervežimo transportui. Rinkos ir socialinių tyrimų institutas „Infas“ atiko daugiau kaip 4000 logistikos srities darbuotojų, užsakymų agentų, parkų operatorių ir sunkvežimių vairuotojų apklausą Vokietijoje ir Kinijoje.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas iššūkiams, su kuriais logistikos sektorius susiduria itin progresuojant naujoms technologijoms ir duomenų siuntimui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (3)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (81)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Kelią skinasi naujas projektas: bus privaloma deklaruoti ir parduotus, ir nusipirktus automobilius (77)

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtiems Saugaus eismo automobilių keliais...

Ką privalo pirkti tie, kurie nori gauti 1000 eurų kompensaciją naujesniam automobiliui įsigyti (44)

Įsigaliojus tvarkai, kuria remiantis senus ir taršius automobilius vairuojantys gali pretenduoti į...

Top naujienos

Už kovą „Žalgirį“ gyręs Jasikevičius mojo ranka į nokautuojantį Jameso dūrį: man tai neįdomu specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (70)

Antrus metus iš eilės Maskvos „Megasport“ arenoje Kauno „Žalgiriui“ teko žaisti...

RAND ataskaitoje – dar vienas įspėjimas NATO: šios temos Baltijos šalys vengia ne veltui (322)

NATO viršūnių susitikimą Londone prezidentas Gitanas Nausėda pavadino puikiu ir net fantastišku....

Lietaus debesys išplis po visą šalį – siautės itin stiprus vėjas (3)

Penktadienį pietvakarių vėjas pasidarys dar gūsingesnis.

Juodžiausias Jasikevičiaus ruožas: ugnimi į ugnį atsakiusį „Žalgirį“ palaidojo Jameso tritaškis (638)

Kauno „Žalgirio“ (3-9) krepšininkų pastangos nutraukti pralaimėjimų seriją Eurolygoje...

Katastrofos zonoje gyvenusi moteris: ekskursijos į šią vietą turi būti ne pramoga, o galimybė išvysti kvailumo pasekmes (32)

Pagaliau atėjo metas apžvelgti įdomiausią Černobylio zonos objektą – Pripetės miestą....

Latvijos miestas pasipuošė kaip pasakoje: tapo tikra Kalėdų sensacija (79)

Kalėdoms artėjant Latvijos miestai tampa vis gražesniais. Štai ir Uogrė pavirto tikru kalėdiniu...

Rūta Steponavičienė

Vyras papasakojo, kaip jam pavyko nutraukti saitus su alkoholiu: kada joks kodavimas nepadės? (6)

Alkoholizmas – turbūt viena iš opiausių Lietuvos problemų. Tik ar pagalvojame, kad ši...

Rapšys nesulaikomas – apgynė Europos čempiono titulą ir iškovojo antrą aukso medalį (68)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Glazge (Jungtinė Karalystė) vykstančiose Senojo...

Pasitikrinkite, ar jums tai negresia: 5 nepastebimi dalykai, kurie veda santykius į pražūtį (40)

Labai daug santykių nutrūksta – tokia realybė, kad ir kaip sunku būtų ją pripažinti. Dauguma...