aA
Lietuvos keliuose pradėjo važinėti saugūs, galingi, nauji miškovežiai automobiliai. Pasak privačių miškų savininkų, tai rodo, kad įstatymas, leidžiantis važiuoti 48 tonų svorio su kroviniu miškovežiu, pagaliau pradėjo veikti ir permainos ateina ir į labiausiai aplinką teršiančią miškų ūkio veiklą.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock nuotr.

„Šalies keliuose pastaruoju metu gerokai padaugėjo naujų galingesnių miškovežių automobilių ir tai rodo, kad ne vienerius metus diskutuotas ir net po priėmimo neveikęs įstatymas, padidinęs šalies keliais važiuojančių sunkiasvorių transporto priemonių svorį nuo 40 iki 48 tonų, pradeda veikti“, - pranešime žiniasklaidai cituojamas Privačių miško savininkų asociacijos direktorius Aidas Pivoriūnas.

„Tai labai pagerins ekologinę būklę, nes naujų transporto priemonių emisija kur kas mažesnė nei medienai vežti nepritaikytų ir atgyvenusių sunkvežimių, kurie važinėjo iki šiol. Svarbu nepamiršti ir saugumo keliuose klausimo, nes tik šiuolaikinė technika geba tai užtikrinti“, - teigia A. Pivoriūnas.

Du kartus už įstatymo projektą balsavus parlamentarams, Vyriausybė išleido nutarimą, kuriuo numatyta galimybė šalies keliais važiuoti 48 tonų svorio miškovežiams. Tačiau Susisiekimo ministerija išleido įsakymą, kuriuo visi ankstesni nutarimai tapo neįgyvendinami.

Susisiekimo ministro pasirašytame įsakyme buvo nurodoma, kad leidimas važiuoti miškovežiu, kurio masė su kroviniu siekia ne daugiau kaip 48 tonos, išduodamas tik vienam važiavimui. Tuomet miškininkai nuogastavo, kad norint pervežti visą per metus iškertamą šalies medieną reikia apie 200 tūkst. reisų, o kiekvienam jų reikėtų gauti atskirą leidimą.

„Džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerija suprato, jog nors miškovežis ir sunkesnis, jis negadina kelio dangos taip, kaip 40 tonų sunkvežimis, nes siekiant apsaugoti kelius nuo apkrovų, į šiuolaikinius miškovežius, kuriais aprūpintas modernesnis šalies miškų ūkis, montuojamos papildomos ašys, dedami papildomi ratai.

Be to, siekdami kaip įmanoma sumažinti transporto priemonės svorį, medienos vežėjai iki šiol kaip įmanydami bandė išlengvinti miškovežio konstrukcijas, o tai kenkia eismo dalyvių saugumui“, - teigia A. Pivoriūnas.

Tikimasi, kad ateityje šalies keliais galės važiuoti ir dar sunkesni miškovežiai. Norvegijos miškų savininkų federacijos ir Norvegijos medienos technologijų instituto atlikti tyrimai rodo, kad miškovežiai, kurių bendroji masė siekia 48 tonas, aplinką teršia 25 procentais daugiau, nei miškovežiai autotraukiniai, kurie sveria iki 60 tonų.

Daugelyje užsienio šalių jau dabar galima važinėti gerokai sunkesniais miškovežiais. Pavyzdžiui, Latvijoje ir Estijoje maksimalus leidžiamas miškovežio su kroviniu svoris siekia 52 tonas, Danijoje – 54 tonas, o Švedijoje, Suomijoje ir Norvegijoje – 60 tonų.

Stichinių nelaimių metu medieną miškovežiais Švedijoje galima gabenti autotraukiniais, kurių bendroji masė su kroviniu yra ne didesnė nei 85 tonos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įteisino lengvatą, bet vairuotojai įpročių nekeičia – naujove naudojasi vos 2 iš 10 (106)

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10...

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (23)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (32)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (9)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (337)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Išskirtinis darbu Seime nusivylusios Rimos Baškienės interviu vyksta apklausa (41)

Išskirtinis Seimo vicepirmininkės Rimos Baškienės interviu: kodėl politikė nusivylusi darbu...

Du iš trijų kandidatų į ministrus tikrinami: vieno dar ieško (38)

Premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad dvi iš trijų ministrų kandidatūros yra tikrinamos, o...

Kandidatų į prezidentus diskusijoje – kandžios replikos: norite atidaryti vartus į Rytus (161)

Rytų Europos studijų centro jau ketvirtą kartą organizuotoje „Diplomatijos šefo“ Stasio...

Skvernelis: taršių automobilių apmokestinimo sprendimai – jau kitąmet neatsisako NT mokesčio idėjos

Kitas metais Vyriausybė grįš prie siūlymų apmokestinti taršius automobilius ir nekilnojamąjį...

Mykolas Pleskas apie skirtingas tėvų kastas: yra tokių, nuo kurių mane net purto (19)

29 tūkstančiai valandų. 40 mėnesių absoliučios meilės. Tiek laiko man prireikė, kad...

R.I.T.A. Sostinės uniformų detektyvas: vietoj pasiūtų striukių – dukart brangesnės iš Lenkijos? (85)

Vilniaus miesto savivaldybė perka darbuotojams uniformas. Iš dizainerio ir bent dviejų mados...

Riebi žuvis ant šventinio stalo: dėti ar nedėti? (7)

Iki didžiųjų metų švenčių liko visai nedaug, tad lietuviai jau suka galvas, kas šiemet puoš...

Gyvai / Metinė konferencija apie Lietuvos užsienio politiką (26)

Ketvirtoji Rytų Europos studijų centro metinė konferencija apie Lietuvos užsienio politiką,...

Lietuvoje daugėja susirgimų pavojinga liga: vienas ligonis gali užkrėsti aštuoniolika asmenų (45)

Šiemet Lietuvoje užregistruota 17 susirgimų tymais. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC )...

Vilnietis, kurį policininkai ketino atvesdinti į teismą, gyvas pareigūnams nepasidavė (173)

Ketvirtadienį, 11.17 val., Vilniuje, S. Dariaus ir S. Girėno g., vyriškis į savo butą neįsileido...