aA
Galinčius savarankiškai važiuoti automobilius Stanfordo universiteto Robotikos laboratorija kuria jau keleri metai. Neseniai jos sukurtas automobilis pasiekė tokio tipo transporto priemonių greičio rekordą – 224km/val. („Audi TT-S“, kodinis pavadinimas „Shelly“). Tačiau kitas jų tikslas yra dar ambicingesnis: su „Shelly“ pralėkti iki pat Pikes Peak kalno viršūnės.
© Gamintojo nuotr.

GPS ir landšafto informacija „maitinama“ be vairuotojo važiuojanti eksperimentinė „Audi TT-S“ sukurta taip, kad sugebėtų savarankiškai atlikti valdomą slydimą (vadinamą „driftą“) ir sugebėtų po tokio čiuožimo atgauti stabilumą. Gali būti, jog šis automobilis taps automatinių ateities vairavimo sistemų pirmtaku, kurios leis žmonėms sėkmingiau išvengti autoavarijų.

„Mes siekiame išsiaiškinti, kaip valdyti automobilį iki pat jo galimybių ribos“, – teigė Palo Alto (JAV) įsikūrusios „Volkswagen“ „Electronics Research Lab“ (ERL) vyresnysis inžinierius Ganymedas Stanekas, kartu su Stanfordo universiteto mokslininkais kūręs naująjį automobilį.

Projekte dalyvauja ta pati komanda, kuri sukūrė „Junior“ – autonominį „Volkswagen Passat“, kuris laimėjo antrąją vietą DARPA organizuojamame robotizuotų automobilių lenktynių konkurse 2007 m.

Naujasis autonominis TT-S gerokai skiriasi nuo „Junior“. „Junior“ sugebėjo analizuoti aplinkos informaciją, jis turėjo videokameras, kurios galėjo matyti objektus ir kelio dangos ypatumus, ir visą šią informaciją jis derino su GPS navigacijos duomenimis. Visos informacijos apdorojimas buvo sudėtingas – mašinos viduje buvo patalpinti du kompiuteriai su „Linux“ operacine sistema ir keturių branduolių „Pentium“ procesoriais, o programa buvo sukurta C ir C++ terpėse.

TT-S „Shelly” įdiegta kitokia sistema. Čia nėra videokamerų, tik GPS ir mažesnis, mažesnės galios kompiuteris, naudojantis „Sun Java Real Time System“ realaus laiko sistemą. Kodėl? Nepaisant galingų „Junior“ procesorių, į aplinką reaguoti jis sugebėdavo per 20-50 milisekundžių. TT-S „Shelly“ važinėja daug didesniu greičiu, o lekiant 220km/val. net 20 milisekundžių yra per didelis vėlinimas.

„Norėdami kontroliuoti ratus ties sukibimo su kelio danga riba, mums reikia sugebėti reaguoti per kelias milisekundes“, – sakė G.Stanekas. Būtent tokio laiko pakanka, kad TT-S sureaguotų į pakitusias važiavimo sąlygas. Didžiausias iššūkis transporto priemonės laukia kitais metais, kai kūrėjų komanda su savo kūriniu dalyvaus „Pike's Peak hill climb race“ lenktynėse.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kas nutinka, kai mieste automobiliai yra visiškai uždraudžiami (44)

Pontevedros mieste (Ispanija) šaukti nebūtina – susikalbėti galima ir nekeliant balso. Mat tam...

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (55)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (33)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

„City Bee“ į gatves išleido 20 automobilių, papuoštų ypatingais parašais (3)

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną šalies gyventojų kasmet švenčiama vis išradingiau. Nuo jų...

„Bentley“ nusprendė, kad „Bentayga“ per lėtas – pagamino greitesnį visureigį (8)

Kai „Bentayga“ pasirodė pirmą kartą, masyviam ir prabangiam visureigiui buvo prilipdyta tuomet...

Top naujienos

Prezidento rinkimų dėlionėje visi laukia paskutinio sprendimo: sociologo vertinimu, tai būtų sensacija (1)

Paskutinę dieną paduoti dokumentus rinkimams į prezidento rinkimus kandidatų dėlionėje dar liko...

ESO veikla privedė iki ribos: energetikai žengia į atvirą kovą (83)

„ Energijos skirstymo operatoriaus “ investicijomis ir viešaisiais pirkimais nepatenkinta...

Milda Dargužaitė apie darbą Skvernelio komandoje: tai tikrai viena didžiausių mano gyvenimo klaidų (306)

Vėl privačiame sektoriuje dirbanti, Danijos investicinei bendrovei „Northen Horizon“...

Po Trumpo pasiūlymo Europai atsiimti šimtus džihadistų – Berlyno reakcija (69)

Europai būtų „itin sunku“ priimti atgal šimtus Sirijoje nelaisvėn paimtų savo...

Bukumo viršūnė: meilę šventęs vyras pareigūnams pasiūlė kartu pavartoti narkotikų (14)

Vilniuje meilę ir muziką šventę vyrai linksmybes pratęsė areštinėje. Policijos pareigūnai pas...

Naujausiuose partijų reitinguose – nedideli pokyčiai: pirmaujanti TS-LKD šiek tiek pakrito, valstiečiai šiek tiek paaugo (126)

Pastarųjų šių metų apklausų duomenimis, jei artimiausiu metu vyktų rinkimai į Seimą,...

Mokslininkai jau kalba apie autizmo epidemiją: įtakos gali turėti net tėvo intelektas (2)

Autizmo atvejų daugėja ir jei iš pat pradžių daugėjimas nebuvo toks drastiškas, šiandien yra...

Veiksmingiau nei kosmetika: 5 produktai, kurie padės atsukti laikrodį atgal

Suvalgius apelsiną galima gauti iki dviejų trečdalių dienos vitamino C normos, portalui LRT.lt...

Į mišką išsiruošusiems vyrams teko neįprasta gelbėjimo operacija: vadavo apsvaigusią stirną (4)

Pasvalio rajone pašerti miško žvėrių važiavę vyrai nė neįtarė, kad jų kelionė virs...

Krepšinio zona. Kodėl „Žalgiris“ neteko karūnos ir ar šiemet jis gali likti nuogas? vyksta apklausa (15)

Ilgametis Lietuvos krepšinio karalius Kauno „Žalgiris“ neteko vienos regalijos – sekmadienį...