Galinčius savarankiškai važiuoti automobilius Stanfordo universiteto Robotikos laboratorija kuria jau keleri metai. Neseniai jos sukurtas automobilis pasiekė tokio tipo transporto priemonių greičio rekordą – 224km/val. („Audi TT-S“, kodinis pavadinimas „Shelly“). Tačiau kitas jų tikslas yra dar ambicingesnis: su „Shelly“ pralėkti iki pat Pikes Peak kalno viršūnės.
© Gamintojo nuotr.

GPS ir landšafto informacija „maitinama“ be vairuotojo važiuojanti eksperimentinė „Audi TT-S“ sukurta taip, kad sugebėtų savarankiškai atlikti valdomą slydimą (vadinamą „driftą“) ir sugebėtų po tokio čiuožimo atgauti stabilumą. Gali būti, jog šis automobilis taps automatinių ateities vairavimo sistemų pirmtaku, kurios leis žmonėms sėkmingiau išvengti autoavarijų.

„Mes siekiame išsiaiškinti, kaip valdyti automobilį iki pat jo galimybių ribos“, – teigė Palo Alto (JAV) įsikūrusios „Volkswagen“ „Electronics Research Lab“ (ERL) vyresnysis inžinierius Ganymedas Stanekas, kartu su Stanfordo universiteto mokslininkais kūręs naująjį automobilį.

Projekte dalyvauja ta pati komanda, kuri sukūrė „Junior“ – autonominį „Volkswagen Passat“, kuris laimėjo antrąją vietą DARPA organizuojamame robotizuotų automobilių lenktynių konkurse 2007 m.

Naujasis autonominis TT-S gerokai skiriasi nuo „Junior“. „Junior“ sugebėjo analizuoti aplinkos informaciją, jis turėjo videokameras, kurios galėjo matyti objektus ir kelio dangos ypatumus, ir visą šią informaciją jis derino su GPS navigacijos duomenimis. Visos informacijos apdorojimas buvo sudėtingas – mašinos viduje buvo patalpinti du kompiuteriai su „Linux“ operacine sistema ir keturių branduolių „Pentium“ procesoriais, o programa buvo sukurta C ir C++ terpėse.

TT-S „Shelly” įdiegta kitokia sistema. Čia nėra videokamerų, tik GPS ir mažesnis, mažesnės galios kompiuteris, naudojantis „Sun Java Real Time System“ realaus laiko sistemą. Kodėl? Nepaisant galingų „Junior“ procesorių, į aplinką reaguoti jis sugebėdavo per 20-50 milisekundžių. TT-S „Shelly“ važinėja daug didesniu greičiu, o lekiant 220km/val. net 20 milisekundžių yra per didelis vėlinimas.

„Norėdami kontroliuoti ratus ties sukibimo su kelio danga riba, mums reikia sugebėti reaguoti per kelias milisekundes“, – sakė G.Stanekas. Būtent tokio laiko pakanka, kad TT-S sureaguotų į pakitusias važiavimo sąlygas. Didžiausias iššūkis transporto priemonės laukia kitais metais, kai kūrėjų komanda su savo kūriniu dalyvaus „Pike's Peak hill climb race“ lenktynėse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspūdingą modelį pristatęs „Tesla“ vadovas prakalbo apie raketų technologijas (15)

Automobilių gamintojos „ Tesla “ vadovas Elonas Muskas tviteryje pranešė, kad kurdama naujos...

Naudotų automobilių rinka šiemet augo 19,1 proc. (2)

Šiemet per 10 mėnesių Lietuvoje užregistruota 143,8 tūkst. naujai įvežtų naudotų lengvųjų...

Spalį Lietuvoje populiariausi „Volkswagen Passat“ ir „Audi A6“ (31)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Vokietijos specialistų naudotų automobilių ataskaita: „Volkswagen Tiguan“ po 100 tūkst. kilometrų (47)

DELFI su žurnalu „ Auto Bild Lietuva “ tęsia straipsnių seriją, kuriais kviečia skaitytojus...

„CityBee“ ieško 1000 naujų automobilių (26)

Lietuvių įkurtas ir vos per kelerius metus vienu didžiausių automobilių dalijimosi operatorių...

Top naujienos

Kremliaus ruporai vilniečius baugina: jūs net nežinote, kas jus vežioja sostinės gatvėmis (33)

Ar žinojote, kad Vilniuje važiuodami autobusu 3G iš oro uosto į Fabijoniškes ir įsigiję...

Karbauskis ruošia sprendimą, kuris perbraižys Lietuvos verslo ribas (112)

Valdančioji „valstiečių“ frakcija netrukus ketina Seime teikti Konkurencijos įstatymo...

Kas vyksta Luhanske: pateikė dvi versijas miesto centrą apsupę ginkluoti asmenys (37)

Šiuo metu vadinamojoje „Luhansko liaudies respublikoje“ (LLR) tvyro įtampa - antradienį į...

Masiulis: Seimo komisija vykdo „archeologinius kasinėjimus“, o rusiška įranga diegiama toliau (14)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK), tęsiantis neteisėtų verslo ir politikų...

Pataria, kaip gauti vaistų receptą ilgesniam laikui (14)

Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai primena, kad tam tikromis lėtinėmis ligomis sergantiems...

Indrė Makaraitytė. Kodėl Matijošaitis gali ramiai varyti poršu? (265)

Yra žmogus Lietuvoje, kuriam leidžiama būti turtingam. Netgi labai turtingam.

DELFI kviečia į kalėdinės dainos, kurioje – ir Grybauskaitės balsas, klipo filmavimo užkulisius (1)

Pasitikdami gražiausias metų šventes garsiausi Lietuvos muzikantai jau trečią kartą inicijuoja...

Kepenio pareiškimai atvėrė skaudžią žaizdą: partizanai išžudė stribus ar paprastus sodiečius? (1071)

Seimo narys Dainius Kepenis , prabilęs, kad jo bičiulio Jurgio Lebriko šeimą išžudė partizanai...

Tyrimas patvirtino: atotrūkis nuo Estijos jau nebejuokingas (602)

Pagal ekonomikos augimą Lietuvą jau lenkia ne tik Estija , bet ir Latvija . Be to, nors visų...

Bevertei medžiagai žada aukso amžių: kai kas jau dabar džiaugiasi pigesne šiluma (8)

Brangstant ir mąžtant tradicinėms energijos gamybos žaliavoms, atsinaujinanti energetika tampa...