Padangų gamintoja „Goodyear“ mano, kad jei mes kuriame kitokius ateities automobilius, tai turėtume iš naujo kurti ir padangas jiems. Kompanija pristatė naują koncepciją: sferines gumos padangas, galinčias judėti bet kuria kryptimi. Kodėl autonomiškai važinėjančiam automobiliui, neturinčiam vairo, neišbandžius kažko radikaliai skirtinga?

„Goodyear“ teigia, kad jos padangos „Eagle–360“ leis savarankiškai važinėjantiems automobiliams lengvai sukiotis ankštose erdvėse, pavyzdžiui, automobilių aikštelėse ar judriose miestų gatvėse.

Užuot naudojus mechanines jungtis, jos jungsis prie automobilio per magnetinę levitaciją: kelio duobės daugiau negadins automobilio pakabos, nes mašina iš tikrųjų sklęs virš savo padangų, kurios amortizuos visus kelio nelygumus. Gamintoja tvirtina, kad magnetinė levitacija keleiviams užtikrins itin tolygų ir tylų važiavimą, be to gerokai mažiau dėvėsis automobilio mechanizmai, rašo CNN.

Sferinių padangų pranašumas taip pat bus tas, kad jos turės kur kas didesnį paviršiaus plotą, negu įprastosios, taigi jos ne taip greitai susidėvės. Tokios padangos netgi galėtų „protingai“ suktis, kad užtikrintų dar ilgesnį protektoriaus tarnavimą.

„Goodyear“ tokiose padangose taip pat ketina įdiegti kelis išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, „Eagle–360“ padangose esantys jutikliai automobilio kontrolės sistemoms galėtų siųsti duomenis apie oro sąlygas. Pačios padangos sausomis oro sąlygomis galėtų sukietėti, o šlapiomis – suminkštėti ir taip padidinti sukibimą su slidžia danga.

„Pamažu mažindamos vairuotojo sąveiką ir kišimąsi į autonominio automobilio valdymą, padangos atliks vis svarbesnį pirminio ryšio su keliu vaidmenį“, – pranešime teigė „Goodyear“ vyriausiasis techninis vadovas Josephas Zekoski.

Tiesa, „Goodyear“ pripažįsta, kad padangos „Eagle–360“ yra dar tolima ateitis.

Tačiau savavaldžiai automobiliai jau dalyvauja bandymuose ir šios pramonės srities ekspertai prognozuoja, kad visiškai autonomiški automobiliai prekyboje pasirodys iki šio dešimtmečio pabaigos. Šiuolaikiniai automobiliai jau turi išmaniąsias sistemas, kurios leidžia komunikuoti su kitais automobiliais ir nujausti avarijas, kol jos dar neįvyko.

Todėl „Goodyear“ sukūrė ir artimiausios ateities padangų konceptą, kuris, įmonės manymu, per artimiausius kelerius metus taps nuolatiniu automobilių palydovu.

Kaip ir „Eagle–360“, „IntelliGrip“ padangos pasižymės keliomis išmaniomis funkcijomis, rašo money.cnn.com. Pavyzdžiui, jos galės fiksuoti oro sąlygas ir numatyti padangų nusidėvėjimą bei pranešti tai savo automobiliui ir aplinkinėms mašinoms. Tačiau „IntelliGrip“ padangos vis dar bus panašios į tradicines: joms reikės ašių, stipinų ir ratlankių (ir kol kas jokių magnetų).

„Goodyear“ savo koncepcines padangas pristatė praėjusią savaitę per Ženevos tarptautinę automobilių parodą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Renault“ išlaiko komercinio transporto lyderio pozicijas Lietuvoje

Remiantis „AutoTyrimų“ duomenimis, 2017-aisiais lengvųjų komercinių automobilių segmente...

„Volkswagen“ grupės pardavimai 2017 metais pasiekė naują rekordą (1)

Vokietijos automobilių gamybos grupė „ Volkswagen “ 2017 metais padidino automobilių pardavimus...

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – didžiausias ES pernai (3)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje 2017 metais buvo didžiausias visoje Europos...

Pernai Lietuvos daugiausiai registruota naudotų „Volkswagen“, „Opel“ ir „Audi“ (7)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Ford“ atnaujina visą komercinių automobilių liniją

Populiariausių Europoje komercinių automobilių gamintojas „ Ford “ 2018-uosius pradeda...

Top naujienos

Skandalinga medžiaga: sostinėje slapta filmuojami ir įrašinėjami nuomininkai (27)

Vilniaus senamiestyje, Vokiečių gatvėje esantis namas slepia didelę paslaptį. Į DELFI redakciją...

Dviguba savižudybė Kazlų Rūdoje: tragišką sprendimą paskatino nelaiminga meilė?

Šalia Kauno esantį Kazlų Rūdos miestelį šią savaitę sukrėtė didelė tragedija –...

Rusija mums gali atjungti elektrą greičiau, nei susijungsime su Europa (315)

Elektros tinklo įžiedinimo darbai, techniškai leisiantys Rusijai Baltijos šalis atjungti nuo BRELL...

Arūnas Milašius. Pagaliau jie išvažiavo. Brangių lietuvių mums nereikia (264)

Ant nosies kabant valstybės šimtmečiui galime pranešti džiugią naujieną – šiandien šalies...

Kaip gana nekaloringas gėrimas užaugina „alaus pilvą“ (13)

Alaus pilvas - ne vieno žmogaus problema. Savaime aišku, kad alkoholio vartojimas yra susijęs...

Šventosios komplekso „Elija“ plėtotojas pateikė 25 mln. eurų ieškinį (1)

Buvusio Šventosios komplekso „ Elija “ plėtotojas verslininkas Vaidas Šimaitis ir jo motina...

Banko sąskaitos uždarymas klientui virto galvos skausmu (5)

Kai apsilankai banko skyriuje ir kai tai darai labai retai, tarkime, vieną kartą per dvejus metus...

Anūkės ir senelio nuotrauka sujaudino visą pasaulį: skelbia tragišką žinią (39)

Apie Braylynn ir jos senelį kalbėjo visi - viena bendra nuotrauka apie kančią pasakė daugiau nei...

Už 0,3 g kanapių pateko į areštinę ir prarado darbą (240)

LNK laidos dalyvis Tadas teigia, kad rugpjūčio mėnesį jį sulaikė policijos pareigūnai, kurie jo...

Vykstantiems į labiausiai izoliuotą pasaulio šalį – pribloškiančios instrukcijos (34)

Šiaurės Korėjoje norintys paviešėti amerikiečiai turi sudaryti testamentą, taip pat suderinti...