aA
Padangų gamintoja „Goodyear“ mano, kad jei mes kuriame kitokius ateities automobilius, tai turėtume iš naujo kurti ir padangas jiems. Kompanija pristatė naują koncepciją: sferines gumos padangas, galinčias judėti bet kuria kryptimi. Kodėl autonomiškai važinėjančiam automobiliui, neturinčiam vairo, neišbandžius kažko radikaliai skirtinga?

„Goodyear“ teigia, kad jos padangos „Eagle–360“ leis savarankiškai važinėjantiems automobiliams lengvai sukiotis ankštose erdvėse, pavyzdžiui, automobilių aikštelėse ar judriose miestų gatvėse.

Užuot naudojus mechanines jungtis, jos jungsis prie automobilio per magnetinę levitaciją: kelio duobės daugiau negadins automobilio pakabos, nes mašina iš tikrųjų sklęs virš savo padangų, kurios amortizuos visus kelio nelygumus. Gamintoja tvirtina, kad magnetinė levitacija keleiviams užtikrins itin tolygų ir tylų važiavimą, be to gerokai mažiau dėvėsis automobilio mechanizmai, rašo CNN.

Sferinių padangų pranašumas taip pat bus tas, kad jos turės kur kas didesnį paviršiaus plotą, negu įprastosios, taigi jos ne taip greitai susidėvės. Tokios padangos netgi galėtų „protingai“ suktis, kad užtikrintų dar ilgesnį protektoriaus tarnavimą.

„Goodyear“ tokiose padangose taip pat ketina įdiegti kelis išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, „Eagle–360“ padangose esantys jutikliai automobilio kontrolės sistemoms galėtų siųsti duomenis apie oro sąlygas. Pačios padangos sausomis oro sąlygomis galėtų sukietėti, o šlapiomis – suminkštėti ir taip padidinti sukibimą su slidžia danga.

„Pamažu mažindamos vairuotojo sąveiką ir kišimąsi į autonominio automobilio valdymą, padangos atliks vis svarbesnį pirminio ryšio su keliu vaidmenį“, – pranešime teigė „Goodyear“ vyriausiasis techninis vadovas Josephas Zekoski.

Tiesa, „Goodyear“ pripažįsta, kad padangos „Eagle–360“ yra dar tolima ateitis.

Tačiau savavaldžiai automobiliai jau dalyvauja bandymuose ir šios pramonės srities ekspertai prognozuoja, kad visiškai autonomiški automobiliai prekyboje pasirodys iki šio dešimtmečio pabaigos. Šiuolaikiniai automobiliai jau turi išmaniąsias sistemas, kurios leidžia komunikuoti su kitais automobiliais ir nujausti avarijas, kol jos dar neįvyko.

Todėl „Goodyear“ sukūrė ir artimiausios ateities padangų konceptą, kuris, įmonės manymu, per artimiausius kelerius metus taps nuolatiniu automobilių palydovu.

Kaip ir „Eagle–360“, „IntelliGrip“ padangos pasižymės keliomis išmaniomis funkcijomis, rašo money.cnn.com. Pavyzdžiui, jos galės fiksuoti oro sąlygas ir numatyti padangų nusidėvėjimą bei pranešti tai savo automobiliui ir aplinkinėms mašinoms. Tačiau „IntelliGrip“ padangos vis dar bus panašios į tradicines: joms reikės ašių, stipinų ir ratlankių (ir kol kas jokių magnetų).

„Goodyear“ savo koncepcines padangas pristatė praėjusią savaitę per Ženevos tarptautinę automobilių parodą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Turi naują pasiūlymą įmonių autoparkams: Lietuvos rinkoje dar nematytą elektrinį mikroautobusą (3)

„Busnex“, elektra varomų transporto priemonių ir jų infrastruktūros tiekėjas bei įgaliotas...

Naujasis transporto pasaulis: Lietuvos laukia neišvengiami pokyčiai (15)

Europos Komisija (EK) užsimojo iš peties kovoti su klimato kaitą skatinančiais faktoriais....

Lietuvoje – išankstinė naujos kartos elektromobilių „BMW iX“ ir „i4“ premjera (11)

Visam pasauliui laukiant debiutuosiančių naujųjų BMW elektromobilių –visureigio „ BMW iX “...

Tyrimas: lietuviai – didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos šalyse (9)

Lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų yra labiausiai pasiryžę persėsti į...

Lietuva siekia, kad kas penktas automobilis šalyje būtų varomas elektra (30)

Lietuva sieks, kad iki 2030 m. ne mažiau kaip penktadalį viso šalies automobilių parko sudarytų...

Top naujienos

Iš Baltarusijos į Lietuvą atėjo neįprastas nelegalas su lagaminu: bijojau, kad būsiu sumuštas (298)

Lietuvos pasieniečiams akylai saugant valstybės sieną su Baltarusija , vienas nelegalų teigia,...

Anykštėnas koronavirusu susirgo net tris kartus: medikai paaiškino, kaip tai įmanoma (400)

Praėjusią savaitę portalas anyksta.lt išplatino žinutę, jog Anykščių rajono vicemeras,...

Kalbino Vytautas Bruveris, parengė Laura Tarandaitė | D+

Vokietijoje ryškėja tik du scenarijai: prabilo apie polinkį į kompromisus su Rusija (5)

Paskutinė rugsėjo savaitė Vokietijoje prasidėjo su intriga: bandoma nuspėti, kas sudarys...

15 įmonių išmokėjo daugiau nei 10 tūkst. eurų: didžiausi atlyginimai siekia beveik 23 tūkst. eurų (209)

Daugiau nei 10 tūkst. eurų siekiančius vidutinius atlyginimu s rugpjūtį išmokėjo 15 Lietuvos...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie ginklus: nutrūktgalviškas Jakilaičio eksperimentas su šarvinėmis liemenėmis – kas po galingų šūvių lieka iš apsaugos (1)

Jūs tikrai nenorėtumėte būti užsivilkęs šias šarvines liemenes – šįkart Edmundas...

Tai – mažiausias skraidantis prietaisas pasaulyje: neturi variklio, o nukritęs – suyra (22)

Northwestern universiteto Ilinojuje, JAV, inžinieriai pažvelgė į vėjo nešiojamas sėklas ir...

Mini sijonėlis atidengė išpuoselėtas kunigaikštienės Kate Middleton kojas: trijų vaikų mama nustebino fizine jėga (26)

Atvejai, kai Kate Middleton dėvi kažką, kas neatitinka jos įprasto karališkojo stiliaus...

Kieno didesni? Užstumk automobilį | 3 serija

Intrigų ir adrenalino čia netrūksta! Trečiojoje serijoje „UBR Team“ dalyviams įsteigė prizą...

Ekspertai pasakė, kaip dažnai turėtų mylėtis poros: kada per retai, o kada – jau per dažnai? (66)

Seksas – viena iš fizinio ir emocinio intymumo išraiškų tarp partnerių. Jis turi ir daugiau...

Stereotipus savo pavyzdžiu laužanti Monika: visos moterys čia yra labai laukiamos

Nors kiekvienas mūsų kasdien aplankome daugybę tinklalapių, retai kada susimąstome, kas iš...