Tarnybos, atsakingos už bešeimininkių atliekų tvarkymą, kiekvieną rudenį ir pavasarį pajunta padangų keitimo sezoną – grioviuose, pakelėse, pamiškėse, kitose nuošalesnėse vietose vis atsiranda didesnė ar mažesnė rietuvė senų padangų.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Ima mokesčius

Nors oficialiai deklaruojama, kad padangos turėtų būti renkamos nemokamai, nes padangų gamintojai ir importuotojai moka tam mokesčius, realiai automobilių servisai dažnai ima mokestį iš tų, kurie nori palikti senas padangas. Senų padangų priėmimą riboja net savivaldybių įkurtos stambių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės – priduodant didesnį kiekį reikia mokėti, nemokamai priimamos tik keturios padangos. Žmonės, norėdami išvengti kad ir nedidelio, bet vis tiek dar vieno mokesčio, senų padangų nepalieka automobilių servise, krauna jas į automobilį ir „papuošia“ jomis pamiškę ar palaukę.

Išspręsta situacija su tepalais ir filtrais teikia vilčių

Automobilių prekyba ir priežiūra užsiimančios bendrovės „Inchcape Motors“ servisų vystymo vadovas Artūras Kviliūnas sako, jog senų automobilių padangų surinkimas dabar yra didžiausias aplinkosauginis rūpestis servisų darbe.

„Būtų gerai, kad su senomis padangomis būtų surastas toks pats sprendimas, kaip buvo išspręsti tepalų ir filtrų tvarkymas ar kiti klausimai. Juk buvo laikas, kai tepalų ir filtrų taip pat niekas nesupirkdavo, todėl mažesni, rečiau tikrinami automobilių servisai juos tiesiog išmesdavo. Dabar šis klausimas puikiai išspręstas, tepalai ir filtrai superkami, todėl taršos aplinkai tikrai sumažėjo“, – pasakoja „Inchcape Motors“ servisų vystymo vadovas.

A.Kviliūnas sako, jog gamintojai, su kuriais bendradarbiauja jų servisai, griežtai kontroliuoja Europos Sąjungos keliamų aplinkosauginių reikalavimų įgyvendinimą. Būdami Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA) nariais bei bendradarbiaudami su bendrove „Atliekų tvarkymo centras“, servisai randa reikalingus aplinkosauginius sprendimus.

„Jei turime klausimą, į jį gauname atsakymą“, – apie darbą su atliekų tvarkymo organizatoriais sako A.Kviliūnas. Jo atstovaujama bendrovė anksčiau yra dirbusi su kitais atliekų tvarkytojais, tačiau netenkino kainodara bei trūko veiklos organizavimo.

Tikisi pakeisti situaciją

Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA) vienintelė Lietuvoje turi licencijas organizuoti automobilių servisuose susidarančių apmokestinamųjų gaminių, tarp jų ir padangų bei alyvų atliekų tvarkymą. Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis sako, jog asociacijos parinktas atliekų tvarkytojas „Atliekų tvarkymo centras“ narius aptarnauja tvarkingai, iš savo klientų padangos surenkamos nemokamai, tačiau kiti padangų gamintojai ir importuotojai klausimus sprendžia įvairiai, todėl rinkoje susiformavo netolygi situacija, kai kur už padangų priėmimą reikalaujama mokėti pinigus.

Iki 2011 metų, kol GIA subūrė didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus ir importuotojus, tokius kaip „AD BALTIC“, „Inter Cars Lietuva“, „Skuba“ ir kiti, situacija buvo apgailėtina. Monopolininko teisėmis veikusi bendrovė rinkdavo mokestį iš gamintojų ir importuotojų už apmokestinamųjų gaminių sutvarkymą, tačiau automobilių servisus dar kartą apmokestindavo už tuos pačius gaminius. Neapsikentę susidariusius situacijos didelė dalis atsakingų gaminių gamintojų ir importuotojų 2011 metais nutraukė tiesioginį bendradarbiavimą su monopoline bendrove ir pavedė GIA organizuoti gaminių atliekų tvarkymą.

„Panaši situacija kaip dabar su padangomis, buvo ir su tepalais ir filtrais, bet pasistengus pavyko ją išspręsti. Nustačius, kad už filtrus bus mokama, susiformavo tam tikra rinka, servisų darbuotojai tvarkingai priduoda atliekas, už tai gaudami tam tikrą lėšų sumą“, – sako A.Skinulis. Jis tikisi, kad tokią sistemą pavyks suformuoti ir su senomis padangomis, nors tam reikalinga pakeisti kai kuriuos teisės aktus.

Skaičiuojama, kad guminės padangos, patekę į gamtą, suyra apytikriai per 120-140 metų. Viena lengvojo automobilio padanga sveria maždaug iki 10 kg. Perdirbamos jos gali pavirsti įvairiomis dangomis sporto aikštynams ar žaidimų aikštelėms, parkavimosi borteliais ir kitais gaminiais, kuriems tinka perdirbta guma.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (22)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (3)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (40)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Top naujienos

„Žalgiris“ – tikras fenomenas: kodėl žaliai baltas kraujas taip masina Eurolygos turčius? lyderis – pagal du rodiklius (81)

Jau tapo įprasta, kad kasmet į kovą prieš galingiausias Europos krepšinio armijas stojantis Kauno...

Azovo jūroje – naujas karštasis taškas: turime būti pasiruošę (230)

Vieną vasaros rytą keturi Ukrainos pakrančių apsaugos pareigūnai greitaeigiu patruliavimo...

Kelyje po Europą: džiaugsmas piniginei, laisvėje gyvenančios beždžionės ir laimingi žmonės (20)

Įspūdžius apie mūsų kelionę reikia skaityti vienu įkvėpimu. Tai – kaip greitas veiksmo...

Užkalnis: kaip jums paaiškinti, kad jūsų restoranas blogas? (293)

Žinau, kad daug kas galvoja, kad man patinka kritikuoti restoranus ir visaip prie jų kabinėtis....

Septyneri metai namo statyboms: pora atskleidė, kas atėmė daugiausia laiko ir pinigų (189)

Namo statybos – ilgai trunkantis ir nelengvas procesas, kuris gali trukti keletą metų ar net...

Draugas papasakojo apie Grafininos parodytas kaukes: jei ji gyva ir stebi šią situaciją – jai tai brangiai kainuos (92)

Paskelbus be žinios dingusios Sandros Grafininos paiešką, suimtas jos vyras Nigelas Westas. Šią...

Johnny Deppas kaltina buvusią žmoną pasibjaurėtinu elgesiu: teigia savo lovoje radęs jos ekskrementų (10)

Johnny Deppas kaltina savo buvusią žmoną nederamu elgesiu – esą po konflikto ji specialiai...

Gailina pusę metų jautėsi pavargusi kol pagaliau rado ligą: buvo priversta gerti 15 tablečių per dieną (14)

Dusulys , drebulys, augantis svoris ir nuolatinis nuovargis – sutrikusios skydliaukės simptomai,...

Peskovas: Merkel ir Putinas planuoja naują formatą dėl Sirijos (146)

Rusija ir Vokietija sieks naujo formato su Prancūzija ir Turkija, kad būtų stabilizuota padėtis...

Netikėčiausios vestuvių tendencijos: sodybos primirštos – ieškoma kur kas egzotiškesnių vietų (12)

Beveik netenka organizuoti vestuvių tikroje kaimiškoje sodyboje – šiuolaikinės poros renkasi...