Visi iki vieno, vienaip ar kitaip susiję su automobilių pramone, atvirai ar puse lūpų kalba apie didžiulius pokyčius, paliesiančius pačią mobilumo sampratą. Ateitis prognozuojama labai įdomi: esą niekas nebeturi automobilio, o iš taško A į tašką B keliauja autonomiškais moduliais. Na, beveik niekas. Carlosas Ghosnas, kuris šiuo metu pirmininkauja „Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi“ aljansui, šventai įsitikinęs, kad tai nesąmonė, skelbia thetruthaboutcars.com.
Carlosas Ghosnas
© Sipa Press/Scanpix

Nors nemažai automobilių gamintojų vadovų transporto priemonių nuosavybės teisės klausimus ignoruoja, atsirado keli drąsesni, kurie teigia, kad naujasis status quo bus toks pat, koks ir buvo iki šiol. Tuo tarpu pramonės ekspertai tvirtina, kad mūsų visų ateitis – tušti garažai, automobilių nuomos ir pavėžinimo paslaugos. Kitaip tariant, neužilgo ateis toks metas, kai automobilių pardavėjus pakeis „Uber“ ir „Lyft“.

C. Ghosnas taip tikrai nemano.

„Labai daug žmonių mano, kad įvyks kažkoks drastiškas pasikeitimas – kitaip tariant, mano, kad vienas dalykas absoliučiai pakeis kitą, jį išstums. Taip tikrai nebus. Šiuo atveju kalbame ne apie pakeitimą, o apie papildymą. Tradicinis automobilių gamybos ir pardavimo verslas niekur nedings“, – sako jis.

Rinkos analitikai ir mobilumo ekspertai, ar girdite, kas jums sakoma?

Tiesa, paklaustas, kuriose tiksliai rinkose ir toliau bus parduodama daug automobilių, C. Ghosnas tikslaus atsakymo neturi, tik samprotauja, jog, jeigu tokios rinkos kaip Japonijoje, Europoje ir Jungtinėse Valstijose stabilizuosis ir ypatingo augimo nedemonstruos, erdvės teigiamiems pokyčiams apstu Kinijoje ir Indijoje.

Kaip ten bebūtų, svarbiausia žinutė yra ta, kad, anot C. Ghosno, mobilumą suteikiančios paslaugos naujų automobilių pardavimų bent artimiausiu metu tikrai nepakeis.

Akivaizdu, kad technologijų bendrovės, bet kokia kaina siekiančios išpopuliarinti autonomiškų automobilių technologijas, ir pavėžėjimo paslaugų entuziastai nesutaria. „Man atrodo, kad automobilių nuosavybės teisė yra tai, ko labai greitai nebeliks, nes tai labai neveiksmingas dalykas“, – per interviu „Bloomberg“ yra sakęs vienas iš „Uber“ vadovų Jeffas Holdenas.

Jis tvirtina, kad automobilį turintis asmuo vidutiniškai juo naudojasi vos 4 proc. viso laiko. Pavėžėjimo paslaugos – žymiai veiksmingesnis sprendimas, o jas teikiantys automobiliai aktyviai naudojami 80-90 proc. viso laiko. (...) Tam tikra prasme nuosavas automobilis virsta savotišku hobiu. Tai tarsi neturi prasmės“, – sako jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (16)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis – apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir tikrą baimę (1)

Prieš daugiau nei 70 metų 41-erių Juano Kvedaro seneliai pabėgo iš Lietuvos ir saugesnio bei...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (371)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (109)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (351)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (175)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (22)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Ką per vestuves bandė nuslėpti princas Harry ir Meghan Markle? Viską išdavė kūno kalba (3)

Kūno kalbos ekspertas atskleidė , kaip „nervingai“ Harry trynė Meghan ranką savo nykščiu,...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (187)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (26)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (7)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...