aA
Visi iki vieno, vienaip ar kitaip susiję su automobilių pramone, atvirai ar puse lūpų kalba apie didžiulius pokyčius, paliesiančius pačią mobilumo sampratą. Ateitis prognozuojama labai įdomi: esą niekas nebeturi automobilio, o iš taško A į tašką B keliauja autonomiškais moduliais. Na, beveik niekas. Carlosas Ghosnas, kuris šiuo metu pirmininkauja „Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi“ aljansui, šventai įsitikinęs, kad tai nesąmonė, skelbia thetruthaboutcars.com.
Carlosas Ghosnas
© Sipa Press/Scanpix

Nors nemažai automobilių gamintojų vadovų transporto priemonių nuosavybės teisės klausimus ignoruoja, atsirado keli drąsesni, kurie teigia, kad naujasis status quo bus toks pat, koks ir buvo iki šiol. Tuo tarpu pramonės ekspertai tvirtina, kad mūsų visų ateitis – tušti garažai, automobilių nuomos ir pavėžinimo paslaugos. Kitaip tariant, neužilgo ateis toks metas, kai automobilių pardavėjus pakeis „Uber“ ir „Lyft“.

C. Ghosnas taip tikrai nemano.

„Labai daug žmonių mano, kad įvyks kažkoks drastiškas pasikeitimas – kitaip tariant, mano, kad vienas dalykas absoliučiai pakeis kitą, jį išstums. Taip tikrai nebus. Šiuo atveju kalbame ne apie pakeitimą, o apie papildymą. Tradicinis automobilių gamybos ir pardavimo verslas niekur nedings“, – sako jis.

Rinkos analitikai ir mobilumo ekspertai, ar girdite, kas jums sakoma?

Tiesa, paklaustas, kuriose tiksliai rinkose ir toliau bus parduodama daug automobilių, C. Ghosnas tikslaus atsakymo neturi, tik samprotauja, jog, jeigu tokios rinkos kaip Japonijoje, Europoje ir Jungtinėse Valstijose stabilizuosis ir ypatingo augimo nedemonstruos, erdvės teigiamiems pokyčiams apstu Kinijoje ir Indijoje.

Kaip ten bebūtų, svarbiausia žinutė yra ta, kad, anot C. Ghosno, mobilumą suteikiančios paslaugos naujų automobilių pardavimų bent artimiausiu metu tikrai nepakeis.

Akivaizdu, kad technologijų bendrovės, bet kokia kaina siekiančios išpopuliarinti autonomiškų automobilių technologijas, ir pavėžėjimo paslaugų entuziastai nesutaria. „Man atrodo, kad automobilių nuosavybės teisė yra tai, ko labai greitai nebeliks, nes tai labai neveiksmingas dalykas“, – per interviu „Bloomberg“ yra sakęs vienas iš „Uber“ vadovų Jeffas Holdenas.

Jis tvirtina, kad automobilį turintis asmuo vidutiniškai juo naudojasi vos 4 proc. viso laiko. Pavėžėjimo paslaugos – žymiai veiksmingesnis sprendimas, o jas teikiantys automobiliai aktyviai naudojami 80-90 proc. viso laiko. (...) Tam tikra prasme nuosavas automobilis virsta savotišku hobiu. Tai tarsi neturi prasmės“, – sako jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

„Lietuvos metų automobilio“ konkurse ieškota sportiškiausių: pergalę lėmė ne arklio galios (3)

Lietuvių vairuotojų tarpe gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (107)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (29)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (45)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (4)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (11)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (52)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (60)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (21)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (209)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (34)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...