Visi iki vieno, vienaip ar kitaip susiję su automobilių pramone, atvirai ar puse lūpų kalba apie didžiulius pokyčius, paliesiančius pačią mobilumo sampratą. Ateitis prognozuojama labai įdomi: esą niekas nebeturi automobilio, o iš taško A į tašką B keliauja autonomiškais moduliais. Na, beveik niekas. Carlosas Ghosnas, kuris šiuo metu pirmininkauja „Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi“ aljansui, šventai įsitikinęs, kad tai nesąmonė, skelbia thetruthaboutcars.com.
Carlosas Ghosnas
© Sipa Press/Scanpix

Nors nemažai automobilių gamintojų vadovų transporto priemonių nuosavybės teisės klausimus ignoruoja, atsirado keli drąsesni, kurie teigia, kad naujasis status quo bus toks pat, koks ir buvo iki šiol. Tuo tarpu pramonės ekspertai tvirtina, kad mūsų visų ateitis – tušti garažai, automobilių nuomos ir pavėžinimo paslaugos. Kitaip tariant, neužilgo ateis toks metas, kai automobilių pardavėjus pakeis „Uber“ ir „Lyft“.

C. Ghosnas taip tikrai nemano.

„Labai daug žmonių mano, kad įvyks kažkoks drastiškas pasikeitimas – kitaip tariant, mano, kad vienas dalykas absoliučiai pakeis kitą, jį išstums. Taip tikrai nebus. Šiuo atveju kalbame ne apie pakeitimą, o apie papildymą. Tradicinis automobilių gamybos ir pardavimo verslas niekur nedings“, – sako jis.

Rinkos analitikai ir mobilumo ekspertai, ar girdite, kas jums sakoma?

Tiesa, paklaustas, kuriose tiksliai rinkose ir toliau bus parduodama daug automobilių, C. Ghosnas tikslaus atsakymo neturi, tik samprotauja, jog, jeigu tokios rinkos kaip Japonijoje, Europoje ir Jungtinėse Valstijose stabilizuosis ir ypatingo augimo nedemonstruos, erdvės teigiamiems pokyčiams apstu Kinijoje ir Indijoje.

Kaip ten bebūtų, svarbiausia žinutė yra ta, kad, anot C. Ghosno, mobilumą suteikiančios paslaugos naujų automobilių pardavimų bent artimiausiu metu tikrai nepakeis.

Akivaizdu, kad technologijų bendrovės, bet kokia kaina siekiančios išpopuliarinti autonomiškų automobilių technologijas, ir pavėžėjimo paslaugų entuziastai nesutaria. „Man atrodo, kad automobilių nuosavybės teisė yra tai, ko labai greitai nebeliks, nes tai labai neveiksmingas dalykas“, – per interviu „Bloomberg“ yra sakęs vienas iš „Uber“ vadovų Jeffas Holdenas.

Jis tvirtina, kad automobilį turintis asmuo vidutiniškai juo naudojasi vos 4 proc. viso laiko. Pavėžėjimo paslaugos – žymiai veiksmingesnis sprendimas, o jas teikiantys automobiliai aktyviai naudojami 80-90 proc. viso laiko. (...) Tam tikra prasme nuosavas automobilis virsta savotišku hobiu. Tai tarsi neturi prasmės“, – sako jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (15)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (41)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (5)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Top naujienos

Pirmą kartą prabilo Osamos bin Ladeno motina jų namai – turtų ir įtakos atspindys (80)

Ant kampinės erdvaus kambario sofos įsitaiso ryškiai apsirengusi moteris. Sekcijos stikle, už...

Mįslinga tatuiruote pasipuošusi Meilutytė praleis beveik visą pasaulio taurės sezoną (49)

Glazge (Jungtinė Karalystė) vykusiame Senojo žemyno čempionate Rūta Meilutytė demonstravo ne...

Artimiesiems – šokas: vyrą po medikų vizito namuose rado ištiktą insulto (173)

Insultas, bet atvykote pavėluotai – tokius žodžius išgirdo sesuo, atvežusi savo brolį į...

Kaune grupės „G&G Sindikatas“ nario tuoktuvės: balto aukso žiedus išliejo iš tėčio vestuvinio žiedo (23)

Šeštadienio popietę Kauno rotušėje susituokė vienos populiariausių Lietuvoje hip-hopo grupių...

Mirė Nobelio taikos premijos laureatas, buvęs JT vadovas Kofis Annanas papildyta 13.30 (11)

Buvęs Jungtinių Tautų generalinis sekretorius ir Nobelio taikos premijos laureatas Kofi Annanas...

Blažytė: Galkinas pasišaipė labai laiku ir labai taikliai (13)

Labai laiku ir labai taikliai – taip Rusijos komiko Maksimo Galkino pokštus apie Dalią...

Voveraitės triskart per dieną: ir rafinuotam, ir paprastam skoniui (6)

Turiu prisipažinti, kad dievinu Dzūkijos kraštą ir visas jo gėrybes. Nuo žmonių, jų akcento...

Toma Vaškevičiūtė: kai jaučiu nepakantumą žmonėms ir aplinkai – jaučiuosi purvina ir labai skurdi (38)

Toma Vaškevičiūtė , 2008 m. baigė aktorinio meistriškumo studijas Lietuvos teatro ir muzikos...

Apmokestino fotosesijas Palangos botanikos parke (206)

Jeigu rengiatės Palangos botanikos parke rengti vestuvinę fotosesiją, pasiruoškite papildomus 60...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (901)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...