aA
Nors pats Jungtinės Karalystės automobilių gamybos įmonės vadovas Ralfas Spethas dyzeliniu automobiliu nevažinėja, šio tipo transporto priemonių likimas jam tikrai svarbus.
Pati "Jaguar" gamina ne vieną dyzelinį variklį
© Gamintojo archyvas

Visų Europos šalių vyriausybės imasi ryžtingų priemonių, kad nors kiek apribotų dyzelinio transporto kiekį miestų gatvėse. Tokio užmojo tikslas – sumažinti oro taršą.

Ypač griežtas priemones numatoma taikyti gimtojoje „Jaguar Land Rover“ šalyje. Londonas pranešė apie ketinimus nuo 2019 metų pradžios apmokestinti visus dyzelinių automobilių savininkus, vairuojančius automobilius centrinėmis šalies sostinės gatvėmis. Griežtas sprendimas dar labiau pakurstė dyzeliams paskelbtą karą. Beje, dyzelinių variklių technologiją planuojama uždrausti ir Paryžiuje, Berlyne bei Atėnuose, rašo thetruthaboutcars.com.

Kadangi tokie varikliai ir toliau montuojami nemažame skaičiuje „Jaguar Land Rover“ siūlomų automobilių, kurie tiekiami tiek į Europą, tiek į Šiaurės Ameriką, R. Spethas visiškai neseniai pamėgino apginti dyzelinių variklių technologiją labai paprastai išdėstydamas pagrindinius jos pranašumus. Pasauliui reikia dyzelių, o nei žiniasklaida (nei „Volkswagen“) nedaro nieko, kad su jais susijusios aplinkybės būtų bent kiek palankesnės.

Kaip rašoma Jungtinės Karalystės svetainėje „Autocar“, R. Spethas tvirtina, kad tiek jo vadovaujama bendrovė, tiek ir kiti dyzelinių automobilių pramonės dalyviai esmine savo užduotimi laiko technologijos tobulinimą. „Jaguar Land Rover“ planuoja įtikinti, kad šiuolaikiniai, pažangūs dyzeliniai varikliai turi nemažai pranašumų.

„Naujausia dyzelinių variklių technologija yra gerokai pranašesnė tiek emisijų, tiek veikimo, tiek kietųjų dalelių išmetalų atžvilgiu. Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai tikrai mažiau kenkia aplinkai nei benzininiai, – sakė R. Spethas. – Todėl dyzeliai privalo turėti ateitį.“

"Jaguar Land Rover" vadovas Dr. Ralfas Spethas
"Jaguar Land Rover" vadovas Dr. Ralfas Spethas
© Reuters / Scanpix

„Jaguar Land Rover“ vadovas užsiminė, kad, atsižvelgiant į vis griežtėjančias emisijų reguliavimo taisykles, būtina negailėti pastangų, norint užtikrinti dyzelinių variklių išteisinimą. R. Spethas įsitikinęs, kad iššūkį kelia ne vien įstatymų leidėjai, bet ir visuomenė, kurios požiūris nūnai keičiasi.

Anot R. Spetho, nemenkas vaidmuo formuojant klaidingą nuomonę tenka ir žiniasklaidai: juk neretai vietoj šiuolaikinių mažiau žalos aplinkai darančių transporto priemonių nuotraukų publikuojami praėjusių laikų modelių atvaizdai.

„Visi supranta, kad iš seno modelio dyzelio rūkstantys juodi dūmai yra kenksmingi, todėl reikia, kad vietoj senų būtų eksploatuojami nauji automobiliai“, – sakė jis.

Negalima sakyti, kad R Spetho pastabose nėra tiesos. Juk kiekvienas, bent kiek nusimanantis apie žurnalistiką, žino, kad suodžiais apnešto išmetimo vamzdžio, kyšančio iš vintažinio devintojo dešimtmečio dyzelinio automobilio, nuotrauka yra puiki atitinkamą klausimą gvildenančio straipsnio iliustracija.

Beje, R. Spethas kaltina ne tik žiniasklaidą. Anot jo, nemenką meškos paslaugą padarė bendrovė „Volkswagen“, o tiksliau – plačiai nuskambėjęs jos dyzelio emisijų skandalas, pakankamai prisidėjęs prie šiuo metu technologijai paskelbto karo.

„Niekas nebetiki automobilių gamybos pramonės autoritetais, – sakė R. Spethas. – Į mus žiūrima kaip į pažeidėjus, nepateikiančius teisingos informacijos. Privalome įrodyti, kad mūsų technologija – tikrai puikus pasirinkimas, todėl reikia sumažinti jos daromą žalą sveikatai ir aplinkai.“

R. Spethas įsitikinęs, kad dyzelių draudimas miestuose ir bandymas išstumti juos iš rinkos tikrai gali atsirūgti tiek aplinkosaugininkams, tiek įstatymų leidėjams, nes bandant visiškai elektrifikuoti automobilių pramonę ir taikant dyzeliniams varikliams vis griežtesnius su emisijomis susijusius apribojimus, vartotojai gali sugrįžti prie benzininių variklių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojo dilema: laukti kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių...

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose...

Įspėjo norinčius gauti kompensaciją už taršaus automobilio sunaikinimą: yra vienas „kabliukas“ (39)

Nuo lapkričio pradžios iki šių metų pabaigos Lietuvos gyventojai gali teikti prašymus...

Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo...

„Autodinos servisas“ pardavinės ne tik „Opel“ – imsis ir „Citroën“ markės (4)

Vilniuje atveria duris naujas „Citroën“ markės automobilių salonas. Teisė pardavinėti ir...

Top naujienos

Pasikeitė žaidėjai, bet žaidimo taisyklės – tos pačios: Zelenskio laukia rimtas iššūkis

„Žiūrint globaliai, iš strateginės pusės, labai norėčiau, kad taptume stiprūs, kad Ukraina...

Automobilių mokestis įgauna aiškius kontūrus: gautas pirmas pritarimas Seime (112)

Seimas antradienį priėmė svarstyti „valstiečių“ įstatymo projektą dėl transporto...

Seimas pritarė „valstiečių“ siūlymui išplėsti NT mokestį (49)

Seimas antradienį pritarė „valstiečių“ frakcijos siūlymui išplėsti nekilnojamojo turto (NT)...

Rinktinės kapitonė Jocytės atėjimą apibūdino vaizdžiai: buvo dugnas, o dabar – toks saulės blyksnis

Lietuvos moterų krepšinio perlas 13-metė Justė Jocytė kartu su rinktine pirmadienį...

Karbauskis ruošiasi naujam balsavimui: Pranckiečio situacija gali pasikartoti (77)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis tikino,...

Plastikos chirurgo Sauliaus Vikšraičio šeimoje – skyrybų drama: žmona į teismą kreipėsi dėl vyro kaltės, dalinsis solidų turtą (67)

Šalyje žinomas plastikos chirurgas, kaunietis Saulius Vikšraitis skiriasi su žmona Aurelija....

Krūtų implantus gaubiančios kalbos apie mirtiną ligą – tiesa ar blefas? grožio mitų griovėjos

Legendinė Coco Chanel teigė, jog rankos – moters vizitinė kortelė, kaklas – jos pasas,...

Mandarinai – skaniausi paspaudus šaltukui: ko dar nežinojote apie šiuos citrusus (5)

Kiekvienas metų laikas į maisto racioną atneša tik jam būdingus produktus. Jei vasarą...

Psichologinis viršininko ar kolegų spaudimas: kaip gintis ir kurių profesijų atstovai kenčia dažniausiai

Geras mikroklimatas darbovietėje – kone vienas svarbiausių dalykų, tačiau ne visuomet visi...

Kas ves Lietuvą į Tokiją? Atėjo Maskoliūno metas, o gal bus sugrąžintas Sireika? laida „Krepšinio zona“ (55)

Visą savaitę iki LKF Vykdomojo komiteto posėdžio, kuriame turėtų paaiškėti naujasis Lietuvos...