aA
Rinkdamasis naują automobilį pirkėjas susiduria su daugybe klausimų, į kuriuos tenka atsakyti, kad džiaugtųsi galutiniu pasirinkimu. Dėl griežtų Europos Sąjungos reikalavimų bene kiekvieno automobilio faktoriai kaip saugumas ar ekologija yra itin aukšto lygio. Tačiau vienas pagrindinių naujo automobilio pasirinkimo kriterijų yra patikimumas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Kia Sorento"
"Kia Sorento"
© Gamintojo archyvas

Beveik jokie ES reikalavimai ar direktyvos negali numatyti patikimumo, mat jis nėra lengvai pamatuojamas ir jokio objektyvaus skaičiaus automobilio gamintojas nurodyti negali. Iš esmės klientams yra du sufleriai: gamintojo suteikiamas garantinis laikotarpis, svyruojantis nuo dvejų iki septynerių metų, ir ilgalaikiai automobilių bandymai.

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Audi“, BMW ar „Opel“ savo automobiliams suteikia dvejų metų garantiją, o norint pratęsti ją iki penkerių, reikės susimokėti papildomai. „Hyundai“ jau standartiškai taiko penkerių metų, o „Kia“ klientai net septynerius metus gali džiaugtis automobilio garantiniu laikotarpiu – tai ilgiausias periodas visame regione.

Garantija – kokybės garantas?

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius sutinka, jog garantija, kaip ir patikimumo testai, yra svarbus kriterijus.

„Automobilio patikimumui išsiaiškinti reikėtų atlikti ilgalaikius testus, kokius daro „Auto Bild“ žurnalas: po 100 tūkst. pravažiuotų kilometrų automobilį nuperka, išardo ir taip nustato defektus. Testuojami įvairiausi automobiliai – ir ilgą (7 metų) garantiją turintys „Kia“, ir tie, kuriems suteikiamas vos poros metų garantinis laikotarpis. Testai atskleidžia įvairių rezultatų, bet drąsiai galima teigti, kad ilgesnė garantija rodo gamintojo pasitikėjimą automobilio kokybe ir patikimumu“, – pasakojo automobilių žinovas.

Pasak jo, jei gamintojas nebijo įsipareigoti ilgesniam laikui, tai reiškia, kad klientas gali tikrai mažiau dėl to jaudintis.

Vitoldas Milius
Vitoldas Milius
© DELFI / Andrius Ufartas

„Trumpa garantija tarsi parodo gamintojo nenorą prisiimti atsakomybę, nes galbūt nežino, kaip bus po tų kelerių metų. Logiška mintis ir ta, kad gamindamas nepatikimus automobilius ir suteikdamas ilgą garantiją gamintojas nurėš didelę pelno dalį“, – kalbėjo V. Milius.

Išsamius automobilių kokybės tyrimus jau daugiau nei tris dešimtmečius atliekanti JAV įmonė „J. D. Power“ šiais metais atnaujino ilgametės studijos rezultatus ir apžvelgė gendančius ar blogai veikiančius agregatus bei įrangą, kuria sunku, nepatogu ar neaišku kaip naudotis arba ji neveikia taip, kaip tikisi vairuotojai. Vienodais aukščiausiais balais už kokybę buvo įvertinti „Dodge“ ir „Kia“. „Dodge“ tapo pirmuoju JAV gamintoju per tyrimo istoriją, gavusiu aukščiausią įvertinimą, o „Kia“ jį gauna jau šešerius metus iš eilės.

Taip pat ši studija atskleidė, jog anksčiau kokybės etalonu laikytos japoniškos markės prarado savo pozicijas ir joms nepavyksta pasivyti sparčiai kokybės kartelę keliančių kai kurių JAV ar korėjietiškų automobilių.

„Kartą garsus inžinierius W. Edwardsas Demingas pasakė: „Kokybė yra pirkėjų poreikių supratimas ir jų patenkinimas“ ir ilgą laiką Japonijos automobilių gamintojai pateisindavo šiuos lūkesčius, tačiau per paskutiniuosius kelerius metus juos aplenkė kiti, labiau suprantantys, ką šių dienų pirkėjui reiškia kokybė“, – sakė Dave‘as Sargentas, „J. D. Power“ automobilių kokybės padalinio viceprezidentas.

Mitas, kad seni – patikimesni

Vyrauja mitas, jog apskritai nauji automobiliai nėra patikimi, o visi senų modelių agregatai –paprasti ir tiesiog nebuvo kam gesti, bet statistika rodo ką kita.

Tinklalapis consumerreports.org atliko patikimumo tyrimą, į kurį buvo įtraukta daugiau nei 420 tūkst. automobilių, pagamintų 2000–2020 metais. Buvo pasitelkti paskutinių dvylikos mėnesių gedimų duomenys, didelį kilometražą nuvažiavusių automobilių „nusiskundimams“ buvo taikoma atitinkama formulė, eliminuojanti natūralaus nusidėvėjimo pasekmes, o naujiems suteikta patikimumo prognozė, apskaičiuota pagal daugelį kriterijų ir tų pačių ankstesnių modelių agregatų patikimumo istoriją.

Šio tyrimo rezultatai, daugelio nuostabai, rodo tendencingą automobilių patikimumo augimą kas kelerius metus. Pavyzdžiui, didelių variklio gedimų turėjo 2 procentai 2012 metais pagamintų automobilių, o nuo 2016 metų – mažiau nei vienas procentas. Klimato kontrolės sistemos, stabdžių ir pakabos gedimais skundėsi per 4 procentai 2012 metų modelių savininkų, o 2017 metų šis skaičius nukrito iki vieno. Bene mažiausiai gedo elektronika: daugelio automobilių svyravo apie 3–4 procentus, tik paskutiniaisiais metais nukrito iki 2 proc.

Dainius Leonavičius
Dainius Leonavičius
© Organizatoriai

„Toks mitas tikrai yra, bet aš negalėčiau jam pritarti, nes yra labai daug niuansų. Kalbama, kad dabar automobiliai gaminami su mažais varikliais, kurių resursai negali būti dideli, bet realybė parodo, kad taip nėra. Normalūs resursai, normaliai visi važiuoja, bet esmė turbūt yra ta, kad apskritai pasikeitė automobilio statusas ir apie jį dauguma žmonių negalvoja kaip apie viso gyvenimo pirkinį“, – apie naujų automobilių patikimumą toliau kalbėjo V. Milius.

Jo teigimu, dažniausiai net ir patikimą automobilį žmonės keičia po 3–5 metų todėl, kad jis atsibosta. Jiems nebereikia automobilio, kuris tarnautų 20 metų.

„Kitas mitas yra tai, kad genda elektronika, nieko panašaus. Pavyzdžiui, devintąjį dešimtmetį prancūzai pradėjo montuoti daug elektronikos ir po kelių mėnesių galėdavai atrasti neveikiančius elektra valdomus langus. Ar dabar yra tokių situacijų? Ne, viskas veikia. Daugelį gedimų per laiką gamintojai tiesiog išgydė“, – pasakojo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius.

Vitoldui antrina ir rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos kolega Dainius Leonavičius, teigdamas, kad tai – labiau nepagrįstas mitas nei faktas: „Negirdėjau požymių, kad dabartiniai būtų mažiau patvarūs už prieš dvidešimt ar trisdešimt metų gamintus automobilius. Taip, galima įvardinti kai kuriuos sėkmingus modelius, pavyzdžiui, kai kuriuos „Mercedes-Benz“ su itin ilgalaikiais varikliais, bet čia – vienetai. Mito šalininkai teigia, kad neva net naujų variklių sienelės plonesnės, bet reikia atsiminti, kad ir technologijos – kitos. Tokios išvados, kad senesni automobiliai buvo patvaresni, daryti negaliu“.

Vertingesni ir jokių didelių išlaidų

Į žodį „garantija“ gali tilpti labai daug ir tiesa yra tai, kad viena garantija nebūtinai lygi kitai, bet keli aspektai galioja visiems atvejams: garantiniu laikotarpiu automobilį reikia prižiūrėti gamintojo numatytais intervalais autorizuotuose servisuose, o bet koks didesnis gedimas vairuotojui nieko nekainuos.

„Suteikdamas penkerių ar septynerių metų garantinį laikotarpį gamintojas prisiima ilgalaikę riziką ant savo pečių, bet, žinoma, ir vairuotojas stengsis savo automobilį prižiūrėti tinkamai, nes netgi ir planuojant jį parduoti, vis dar galiojanti garantija bus papildoma vertė“, – apie automobilio priežiūrą garantiniu laikotarpiu kalbėjo D. Leonavičius.

Šiuo klausimu savo nuomonę išdėstė ir V. Milius: „Visada reikia skaityti, ką dengia konkretaus automobilio garantija, susipažinti su jos sąlygomis, bet bendrai galima sakyti, kad kuo ilgesnė garantija, tuo vartotojui naudingiau. Tai galima palyginti su draudimu. Įbrėžus buferį galbūt gali ir pats suremontuoti, nieko baisaus, bet kai automobilis patiria didelės žalos, draudimo dėka nelieki basas, čia ir yra svarbiausias dalykas. Tiek garantija, tiek draudimas leidžia jaustis ramiai ir nebijoti didesnių gedimų, kurie dažniausiai užklumpa netikėtai.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.8750

Vairuotojams ryte prireiks atidumo: kelininkai perspėja ir apie plikledį, ir apie lijundrą

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir šlapdribos, sudėtingos eismo sąlygos šiuo metu šalies...

„Porsche“ išplėtė „Taycan“ gamą – pristato penkias „Sport Turismo“ versijas

Vienas sėkmingiausių pastarųjų metų „ Porsche “ modelių „Taycan“ dar labiau išplėtė...

Eismo sąlygas sunkina slidūs, provėžoti keliai

Pirmadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina slidūs, provėžoti keliai, įspėja Automobilių...

Laisvės partijos atstovai siūlo didinti baudas už stovėjimą neįgaliųjų vietose (3)

Seimo Laisvės frakcijos atstovai siūlo didinti baudas už automobilių statymą neįgaliesiems...

Sudėtingesnės eismo sąlygos dar išlieka didžiojoje šalies dalyje, o naktį jas sunkins snygis, plikledis ir rūkas

Dėl buvusio ir vietomis besitęsiančio snygio ir pustymo sudėtingesnės eismo sąlygos...

Top naujienos

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Ko siekia Rusija? Visi tarsi nemato vieno dalyko (2)

Rusija turi ekonominį interesą žvanginanti ginklais Ukrainos pasienyje, sako konservatorius...

Paaiškino, kaip elgtis susirgus COVID-19: nuo kada skaičiuoti izoliaciją ir kaip gauti nedarbingumą? (11)

Vilnietė Greta praėjusį trečiadienį susirgo COVID-19 liga: užgulė nosį, pradėjo skaudėti...

Nausėda atšaukė susitikimą su Dobrovolska: neįvyks ir skambutis su Zelenskiu (23)

Prezidento Gitano Nausėdos planuose – pasikeitimai. Atšauktas susitikimas su teisingumo ministre...

Rusija savo karo kainą jau paskaičiavo: kalba yra ne apie Ukrainą, o daug didesnius dalykus (170)

Buvęs užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius , vertindamas vis labiau besieskaluojančią...

Pulkininkas: NATO priešakinės pajėgos ginti Lietuvą būtų pasiruošusios per kelias valandas (6)

Rukloje dislokuotos NATO priešakinės pajėgos Lietuvą nuo užpuolimo būtų pasiruošusios ginti...

Atėnų gyvenimą paralyžiavo sniegas: „Žalgirio“ rungtynės su „Panathinaikos“ oficialiai vėl nukeltos

Kauno „Žalgirio“ krepšininkų šią savaitę turėjo laukti dviguba Eurolygos išvyka, tačiau...

„Bloomberg“ šaltinis informavo, kokį atsakymą JAV pateiks Rusijai (23)

Vašingtonas neketina pateikti konkretaus raštiško atsakymo į kiekvieną Rusijos saugumui keliamą...

ES atnaujino rekomendaciją dėl judėjimo apribojimo priemonių (2)

Europos Sąjunga ( ES ) patvirtino atnaujintą rekomendaciją dėl su laisvo judėjimo ribojimu...

Lėktuvas, kuriuo skrido Aušra Maldeikienė, patyrė gedimą ir turėjo leistis avariniu būdu: nenorėčiau pakartoti (31)

Pirmadienį iš Lenkijos skridusi europarlamentarė Aušra Maldeikienė bei kiti keleiviai...

Putinas dar nežino, kas iš tikrųjų jo laukia: atsakas gali būti labai asmeniškas (105)

Vakarų šalys svarsto įvairias galimybes nubausti Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną , jeigu...