Jungtinėse Valstijose 2016 metais per automobilių avarijas žuvusių žmonių skaičius didėjo 5,6 proc. ir pasiekė 37461 žmogų. Tuo tarpu žuvusių pėsčiųjų skaičius kilo 9 proc. iki 5987 žmonių – aukščiausio skaičiaus nuo 1990 metų, penktadienį pranešė JAV automobilių saugumo agentūra.
JAV greitkelis
© Reuters / Scanpix

Nacionalinė greitkelių saugumo administracija nurodė, kad bendras aukų skaičius didėjo 2,6 proc. iki 1,18 žūties 100 mln. nuvažiuotų mylių, rašo autoblog.com.

Jungtinėse Valstijose autoįvykių aukų skaičius smarkiai kyla jau antrus metus iš eilės. 2015 metais jis didėjo net 8,4 proc. ir tai buvo aukščiausias metinis žūčių keliuose šuolis nuo 1964 metų.

Tačiau visą dešimtmetį iki 2015 metų autoįvykių aukų skaičius nuolat mažėjo – tai lėmė gamintojų įrengtos apsaugos nuo automobilių apsivertimo ir mašinose atsiradęs didesnis kiekis oro pagalvių, savo ataskaitoje pažymėjo agentūra. Gamintojai taip pat diegia priemones, kurios padeda išvengti susidūrimo važiuojant atbulomis ir kitų vairavimo klaidų.

Paskutinį kartą eismo įvykių aukų skaičius buvo didesnis tik 2007 metais, kai JAV keliuose žuvo 41259 žmonės.

Dviratininkų žūčių skaičius kilo 1,3 proc. ir pasiekė aukščiausią rodiklį nuo 1991 metų, rodo agentūros duomenys.

Žūtys, įvykusios dėl vairuotojų neatidumo, mažėjo 2,2 proc. iki 3450 aukų, o žūtys dėl vairuotojų mieguistumo krito 3,5 proc. Laikoma, kad vairuotojas būna neatidus, kai vairuodamas kalba telefonu, rašo žinutes, valgo, geria ar reguliuoja muzikos ar navigacijos sistemą.

Tačiau žmonių žūtys dėl vairavimo išgėrus kilo 1,7 proc. ir pasiekė 10497 žmones. Tragiškos avarijos dėl greičio viršijimo augo 4 proc. ir sudarė 10111 žūčių. Agentūra taip pat pažymėjo, kad 2500 žūčių buvo galima išvengti, jei visi žmonės būtų važiavę su prisegtais saugos diržais.

Ataskaita rodo, kad vis daugiau tragiškų eismo avarijų sukelia vyresnio amžiaus vairuotojai. Eismo įvykių, į kuriuos pateko 65 ar daugiau metų sulaukę vairuotojai, pernai didėjo 8,2 proc.

Ši ataskaita gali suteikti daugiau amunicijos automobilių gamintojams ir technologijų įmonėms, kurios spaudžia JAV Kongresą priimti įstatymus, kurie padėtų autonomiškai važinėjantiems automobiliams greičiau pasirodyti rinkoje. Vienas Senato komitetas praėjusią savaitę kaip tik priėmė vieną tokį įstatymą.

Johnas Bozzella, vadovaujantis automobilių pramonės asociacijai „Global Automakers“, kurios nariais yra „Toyota“, „Hyundai“ ir „Honda“, savo pranešime spaudai teigė, kad šios naujienos yra liūdinančios.

„Mes esame netoli kvantinio šuolio eismo saugumo srityje, kai įdiegsime pagalbines vairuotojo priemones, turėsime susietus automobilius ir automatines technologijas, kurios padės spręsti ir sušvelnins pagrindines žūčių priežastis, žmogaus klaidas ir pablogėjusios sveikatos pasekmes“, – teigė jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (80)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (55)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (7)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (70)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (145)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (26)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (30)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Putinas pripažino siūlęs Trumpui sandėrį dėl Ukrainos (34)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių,...

5 mitai apie išgyvenimą gamtoje, kuriais tikėti pavojinga (8)

Būdami vaikais dažnai žiūrėjome dokumentiką apie gamtą. Joje dažnai sukosi vaizdai apie...

71-erių milijonieriaus Stasio Brundzos žmona kreipėsi į teismą dėl skyrybų (1)

Verslininkas, automobilių kolekcionierius, buvęs garsus lenktynininkas bei politikas Stasys Brundza...

Dvi skirtingos Amerikos: kodėl vienos gyventojai nesididžiuoja būdami amerikiečiai (16)

Politikoje įprasta, kad dvi pusės siekia to paties, tik skirtingomis priemonėmis, deja, JAV...

Daugumai įprasti dalykai, kurie paverčia namus nejaukiais ir netvarkingais

Namuose yra daugybė dalykų, prie kurių esame pripratę ir kuriuos laikome naudingais. Tačiau tiesa...

Visų taip mėgstami ledai: kiek, kada ir kokių? naminių ledų receptas

Mitybos specialistė, tinklaraščio „ vaikumityba .lt“ autorė Vaida Kurpienė įsitikinusi,...

Ekspertė: lietuvių specialistai panašūs į norvegus, bet šykšti investicijų

„Pagal specialistų paruošimą neatsiliekame nuo norvegų, tik vis dar šykštime investicijoms“,...