aA
Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų neišsikovojo –legaliai importuoti automobilį iš Europos šalių gali būti kur kas brangiau nei jį įsigyti. Pasikeitusią tvarką pajuto ir lietuviai. Su DELFI kalbėję naudotų automobilių pardavėjai akcentavo, kad pirkėjų iš Ukrainos nebemato. Dar daugiau, spėja jie, pigūs automobiliai, anksčiau palikdavę šalį ir keliaudavę tolyn į Rytus, gali vėl grįžti pas mus.
Automobilių turgus Kaune
© DELFI / Rafael Achmedov

Lapkritį Kijeve, Ukrainos sostinėje, gatvės buvo užkimštos Europoje registruotais automobiliais, tarp kurių netrūko ir atvežtų iš Lietuvos. Čia vyko protestai siekiant užsitikrinti, kad Ukrainos parlamentas priims sprendimą, palankų norintiems įsivežti automobilį iš Europos. Iki šiol galiojusi tvarka lėmė, kad įvežtinis automobilis dėl muitų ir kitų mokesčių pabrangdavo kone dukart. Visgi parlamentas, nepaisydamas net to, kad vienas iš europietiškus automobilius įvežančios organizacijos lyderių sudegino savo turimą „Land Rover“ automobilį, muitų neatšaukė, tik šiuos patikslino. Bei pabrėžė, kad važinėtis automobiliu, kuris nėra išmuitintas, nebus galima.

Nebeliko pinigų

„Nebeperka nieko dėl muitų. Mokesčiai – kosminiai. Pavyzdžiui, jei žmogus turėjo nusipirkęs dyzelinį 1,9 l darbinio tūrio 2003 m. „Renault Megane“ už 1200 eurų, tai mokesčiai sudaro dar beveik 2500 eurų“, – pasakojo DELFI automobilių prekyba besiverčiantis vyras (vardas ir pavardė redakcijai žinoma – DELFI).

Anot jo, įsivežti lengviau ir mokėti mažesnius muitus ukrainiečiai gali tuo atveju, jeigu perka „Euro 4“, „Euro 5“ taršos standarto automobilius, maždaug 2010 m. laidos. Tačiau didžioji bėda ta, kad naudotus automobilius pirkę ir palankesnių muitų laukę ukrainiečiai turi pigiai nusipirkę galybę senų ir brangiai išmuitinamų automobilių, tad pinigų naujesniems modeliams – nebeturi.

„Ir su neišmuitintu automobiliu važinėti Ukrainoje negali. Pirmą kartą bauda siekia apie 500 eurų, antrą kartą – jau apie 1200 eurų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis pabrėžė, kad nuo įstatymo priėmimo pradžios Ukrainoje taikoma 50 proc. nuolaida muitams. Taip siekiama, kad apie 2 mln. iš Europos šalių įvežtų automobilių būtų išmuitinti ir legalizuoti.

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Ir nepaisant to, kad yra nuolaida, mokesčiai vis tiek labai dideli. Dabar daugelis tų, kurie pirko automobilius, svarsto, ką daryti. Gali būti ir taip, kad visas tas šlamštas, senos mašinos, ką pirko iš mūsų ir kitų, grįš atgal“, – sakė naudotų automobilių pardavėjas.

Muito mokesčiai lėmė ir tai, kad pasieniuose su Ukraina – iš Europos vežtų ir sienos taip ir nekirtusių automobilių „kapinės“. Pašnekovas neslėpė, kad tokių – niekam nereikalingų – automobilių yra ir Lietuvoje, mat žinodami, ką perka ukrainiečiai, Lietuvos pardavėjai taip pat buvo atsivežę atitinkamų automobilių.

„Dabar mašinas perka tik Donecko regionas, mat jie nėra pavaldūs Ukrainoje galiojantiems įstatymams“, – pastebėjo pašnekovas.

Ne automobilių, o dokumentų

Kauno automobilių turgų valdančios UAB „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis DELFI pasakojo taip pat matantis pokyčius rinkoje. Pasak jo, ukrainiečiai atvažiuoja, tačiau ne pirkti automobilių, o nešini pluoštais jau įsigytų, Lietuvoje taip ir neišregistruotų, tačiau Ukrainos keliais važinėjusių, automobilių dokumentais.

„Jie grįžta, kad tuos automobilius išregistruotų. Sprendžiant pagal viską, mūsų automobilių parkas dabar turėtų pagražėti“, – sakė V. Naujanis.

Internete taip pat pilna skelbimų, kuriuose siūloma išregistruoti automobilius, valdomus Lietuvoje užsieniečių įsteigtų bendrovių. Vieša paslaptis, kad mūsų šalyje buvo steigiamos įmonės, kurios nuosavybės teise registruodavo įvairius automobilius, o vėliau suteikdavo įgaliojimus juos vairuoti ukrainiečiams. Tarp minimų pavadinimų – šimtus, o kartais net daugiau nei tūkstantį automobilių, įregistruotų įmonės vardu, turinčios UAB „Centrana“, UAB „Deltera“, UAB „Eilinga“, UAB „Moldas“, UAB „Luxana“, UAB „Sambuka“ ir kitos.

„Ukrainiečiai išregistruoja automobilius iš Lietuvos, vežasi dokumentus į Ukrainą, susimoka muitą ir registruoja savoje šalyje. Automobilių taip pat perkama, tačiau negausiai, mat dabar norima susitvarkyti visus, esamus šalyje su lietuviška registracija“, – kalbėjo V. Naujanis.

Anot žinovo, vienintelė problema, su kuria gali susidurti automobilius perregistruoti panorę ukrainiečiai, kad bendrovės, kurioms esą priklauso jų įsigyti automobiliai, yra bankrutavusios, arba jų sąskaitos areštuotos. V. Naujanis kalbėjo, kad galbūt tokių įmonių automobiliai ir atsiduria kažkur pasienyje, mat su jais neįmanoma nieko padaryti.

Automobilių turgus Kaune
Automobilių turgus Kaune
© DELFI / Rafael Achmedov

„Gali būti ir taip, kad jeigu automobilis kainavo 1000 eurų, o jo išmuitinimas atsieis dar 2000 eurų, tai žmonės galvoja, ar verta imtis procedūrų, ar geriau tą automobilį kur pakelėje numesti ir nesukti galvos“, – svarstė pašnekovas.

Kalbėdamas apie tai, ką pirko ukrainiečiai, V. Naujanis neslėpė, kad didžioji dalis automobilių – buvo itin pigūs, tačiau netrūko ir tokių, kurie buvo perkami už 3-5 tūkst. eurų. Tokie, svarstė žinovas, galbūt dar verti vargų ir pinigų juos išmuitinant. Visgi prognozuoti, kaip keisis situacija, kai po trijų mėnesių muito mokesčiams nebus daroma nuolaida ir ukrainiečiams teks mokėti visą kainą, jis nesiryžo.

Geriau vairuojantiems naujus

Vladimiras Šulmeisteris, Ukrainos infrastruktūros ministro pirmasis pavaduotojas, kalbėdamas apie šalies automobilių parką pabrėžė, kad dauguma europietiškais valstybiniais numeriais Ukrainos keliuose važinėjančių mašinų – senos. Ir siekis mažinti muitus naujiems automobiliams tokių vairuotojams neturės daug įtakos, atvirkščiai – nemažai žmonių bus nepatenkintų.

„Manau, kad netgi protesto akcijos nesibaigs ir spaudimas valdžiai toliau tęsis“, – žinių kanalui „112 Ukraina“ kalbėjo valdininkas, neslėpęs, kad ne visus automobilius išmuitinti ukrainiečiams neapsimokės – didžiausią naudą pajus tie, kurie įsigijo naujus automobilius, o nusipirkę senus, greičiausiai, jų turės atsisakyti.

Tai, kad šalies transporto registrą valdančioje „Regitroje“ išties juntamas didesnis norinčių išreigistruoti turimus automobilius žmonių antplūdis, DELFI patvirtino valstybės įmonės Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė.

Tačiau akivaizdu ir tai, kad Lietuvoje esantys naudoti automobiliai pirkėjus iš Ukrainos vis dar domina. Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas, DELFI sakė, kad šiemet, lyginant su praėjusiais metais, užklausų iš Ukrainos skaičius interneto portale išaugo 37 proc.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Ford“ papasakojo apie savo ateitį: laukia elektromobiliai ir jokio vienkartinio plastiko

Automobilių gamintojo „Ford“ paskelbtoje naujoje strategijoje kompanija įvardijo tvarios...

„Mercedes-Benz“ pristatė antrą kompaktišką visureigį – turi 7 vietas keleiviams (1)

Pasaulyje populiarėjančių „ Mercedes-Benz “ kompaktinės klasės automobilių šeima sparčiai...

„Porsche“ šeimą papildė du nauji 718 šeimos nariai – išsaugojo net mechanines pavarų dėžes

„Porsche“ pristato du galingus modelius ir į 718 šeimą priima „718 Spyder“ ir „718 Cayman...

„Peugeot“ skuba vytis elektromobilių gamybos traukinį – turės pirmą elektrinį SUV (1)

„ Peugeot “ paskelbė, kad metų pabaigoje rinką pasieksiantis naujasis „ Peugeot 2008 SUV...

„Volkswagen“ čekų vairuotojams sumokės per 20 mln. eurų kompensacijų dėl „dyzelgeito“

Prahos miesto apylinkės teismas nutarė, kad „Skoda“ ir „Volkswagen“ markių automobilių...

Top naujienos

Protestas Gruzijoje: 10 tūkst. žmonių bandė šturmuoti parlamentą policija panaudojo gumines kulkas ir vandens patrankas (332)

Gruzijoje ketvirtadienio vakarą apie 5 tūkst. žmonių susirinko į protestą prieš Rusijos...

80 proc. širdies ligų galima išvengti ir kardiologė pataria, kaip tai padaryti: vieno dalyko turite atsisakyti iškart (72)

Lietuvoje mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra daugiau nei 56 proc. DELFI laidoje „...

Atviras pokalbis su Agne Jagelavičiūte: visur, kur buvo galima tiesiog laimėti – aš pralaimėjau (147)

„Gal yra žmonių, kuriems kažkas gyvenime pasisekė ir galbūt sėkmė egzistuoja, bet savo...

Apie nuslėptą „bachūro“ praeitį Pravieniškėse prabilusiam kauniečiui – kalinių egzekucija (144)

Pravieniškių pataisos namus valdžiusiems Kauno nusikaltėliams įsiteikti norėjęs kalinys manė,...

Sabonis – gandų sūkuryje: gali būti iškeistas į aukštą naujokų biržos šaukimą (33)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį Brukline įvyks NBA naujokų birža. Savo pavardes joje...

Pasakė, kokių orų tikėtis per Jonines: galimi du scenarijai (4)

Penktadienio dieną per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas, kuris stums labai šiltą ir...

Vyro išpažintis: mergina ruošė man vakarienę, o aš tuo metu mylėjausi su kita (65)

„Mano mergina ruošė man šventinę vakarienę, o aš tuo metu buvau jai neištikimas. Esu...

Sparčiai populiarėjantis miego pagalbininkas – baltasis triukšmas: ką būtina žinoti apie galimus pavojus (21)

Prisimenu, kad kartais atrodydavo, jog visą dieną nieko kito neveikiu, kaip tik migdau savo...

30-metį glumina kolegių mėtomos užuominos: neprasidėčiau su jomis dėl vienos priežasties (220)

Man labai patiko naujas ir labai atmosferą įkaitinęs straipsnis apie vyrų ieškančias moteris...

Į Marakešo stiliaus vakarėlį susirinkusios garsenybės stebino savo įspūdingais kostiumais (72)

Ketvirtadienio vakarą „Relais & Châteaux Stikliai " kiemelyje vyko tradicija jau tapęs...