Šalyje vėl prasidėjo padangų keitimo sezonas. Pamiškėse šalia mėlynai žydinčių žibučių jau atsiduria ir naudojimui nebetinkamos padangos. Šią kasmet besikartojančią problemą bandoma spręsti įvairių įstatymų priėmimu ir mokesčiais už jų pažeidinėjimą, tačiau akivaizdu, kad tokia tvarka nėra efektyvi. Be to, sąžiningai padangų versle dirbančioms įmonėms tenka finansuoti ir nelegaliai į šalį įvežtų padangų utilizavimą.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Aplenkia įstatymą

Aplinkos ministerijos atliekų departamento direktorius Dalius Krinickas radijo stočiai „Laisvoji banga“ sakė, kad šiuo metu padangų tvarkymo ir utilizavimo klausimus reglamentuoja Atliekų tvarkymo bei Mokesčio už žalą aplinkai įstatymai, kuriuose padangos įvardijamos kaip apmokestinamas gaminys ir už jį yra numatyti atitinkamo dydžio mokesčiai.

„Padangų įvežimo reikalavimai yra bendri, jie apibrėžti tam tikromis muitinės atliekamomis procedūromis“, - sakė pašnekovas. Šiuo metu pagrindinė institucija koordinuojanti atliekų tvarkymą yra Aplinkos ministerija. Jai pavesta koordinuoti ir kitų institucijų veiksmus, kad būtų pasiekti nustatyti tikslai.

Anot pašnekovo, Aplinkos ministerija nuolatos gauna skundų, dėl to, kad servisai ar padangų pardavėjai atsisako priimti panaudotas padangas, už tai reikalauja papildomo mokesčio, ar tiesiog panaudotas padangas išmeta kažkur pamiškėje.

Padangų importuotojų organizacijos direktorė Danguolė Butkienė teigia, kad vartotojų sąmoningumas auga ir, pirkdami padangas, jie domisi, ką reikės daryti su jau nebetinkamomis naudoti padangomis. Deja, to paties negalima pasakyti apie jas parduodančius ar keičiančius juridinius ar fizinius asmenis.

„Padangos utilizavimo mokestis gula tik ant padangas tiekiančio juridinio ar fizinio asmens pečių. Importuotojų pareiga finansuoti visas padangų sutvarkymo grandis, tai apibrėžta Lietuvos atliekų tvarkymo bei mokesčio už aplinkos tvarkymą įstatyme“, – sakė pašnekovė. Anot jos, norint, kad šių gaminių utilizavimas ir tvarkymas nekeltų problemų, pirmiausia reikia siekti, kad tinkamai veiktų pati sistema.

Nekontroliuoja įvežimo

Muitinė nėra suinteresuota ir negali patikrinti, kas ir ką įveža į šalį, nes neturi duomenų apie kiekvieną užsiregistravusį importuotoją Lietuvoje. Todėl nėra aišku, ar padangas gauna legaliai užsiregistravęs importuotojas ar ne. Iš muitinės departamento vadovų teko ne kartą girdėti frazę, kad padangos vežamos pas vieną ar kitą asmenį ir muitinė negali turėti jokių pretenzijų, nes prie siuntinio yra visi reikalingi dokumentai. Reiškia padangos pargabenamos legaliai, tačiau toliau jos į rinką patenka nelegaliai, nesiskaitant su galiojančiais įstatymais ir mokestine sistema“ , – kalbėjo D. Butkienė.

Pašnekovės teigimu, tai yra įstatymų spraga – žmogus gali įsivežti padangas į šalį nemokėdamas jokių mokesčių, o jų sutvarkymo naštą užkrauna čia esantiems verslininkams, nes nėra iš ko reikalauti mokesčių, jei importuotojas yra neindentifikuojamas.

D. Krinickas pritarė, kad tokia problema egzistuoja, nes padangų įvežimo į šalį procesas yra nekontroliuojamas. „Muitinės darbuotojams nėra įpareigojimų patikrinti, ar vežamos padangos, atliekos, ar kažkokie kiti apmokestinami gaminiai. Trūksta sprendimo, kad kiekvienas importuotojas turėtų turėti dokumentą patvirtinantį, iš kur jis nusipirko padangas, kad būtų galima atsekti, kiek padangų jis įsivežė į rinką ir kokį mokestį jis turi sumokėti, už apmokestinamąjį gaminį“, – teigė Aplinkos ministerijos specialistas.

Jo teigimu, tokio dokumento patvirtinimas yra labai svarbus, nes pagal dabar galiojančią tvarką už padangų sutvarkymą turi sumokėti padangų pardavėjas ar servisas, kuris pakeitė padangas. Todėl dažnai pasitaiko atvejų, kai padangos įvežamos iš kitų šalių, o jų sutvarkymo našta tenka čia esantiems verslininkams, nors ne jie buvo tų padangų pardavėjai.

Anot D. Butkienės vienintelis sprendimas norint pasiekti reikiamų rezultatų, tai padangų pardavėjų ir pirkėjų švietimas. „Pirkėjai turi gauti informaciją apie padangų utilizavimą ir sutvarkymą kiekvienoje prekybos vietoje. Ponas D. Krinickas neatkreipė dėmesio, kad jau dvejus metus yra įsigaliojęs įstatymas, kad kiekvienoje prekybos vietoje pirkėjui turi būti suteikta informacija, ką reikia daryti su padangomis, kai jos taps nebetinkamos naudojimui, tačiau praktikoje tai nevyksta“, - sakė pašnekovė.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (1)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (6)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (38)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (2)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Vokietijos greitkeliuose – savivaldžių automobilių bandymai (6)

Technologijų kompanija „ Continental “ plečia savivaldžių automobilių technologijų bandymus...

Top naujienos

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (182)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Apie emigrantus romaną parašęs ukrainietis turi patarimą išvažiuojantiems iš Lietuvos

Asimiliuotis taip, kad niekas nesuprastų tavo kilmės, ar integruotis išliekant lietuviu? Užsienyje...

Streikus išprovokavusios žydų reformos: ar tai gresia visos Europos krepšiniui? (10)

„Eurolyga virsta monstru“, – Krepšinis.lt pareiškė Nikola Vujčičius. Tokiais žodžiais...

Antstoliams perduotos skolos skandina tiek žmonių, kiek gyvena Kaune (44)

Vienas iš dešimties Lietuvos gyventojų turi skolų, perduotų antstoliams. Tai 250 tūkst....

Atšauktas susitikimas su Kim Jong Unu: pasakė, kas nutiko iš tikrųjų (24)

Likus savaitei, Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas nusprendė atsisakyti susitikimo...

Rūta Vainienė. Valstybinių verslų reinkarnacija. Konkurencija, sudie! (37)

Pamirškime tuo laikus, kai valstybė aktyviai vykdė privatizavimą. Kai už privatizavimą gaunamos...

„Nevėžio“ krepšininkai grasina nežaisti su „Žalgiriu“ (7)

Kėdainių „Nevėžio“ krepšininkai prieš galimai paskutines savo sezono rungtynes organizuoja...

Seksualine prievarta kaltinamas prodiuseris Weinsteinas pasidavė Niujorko policijai (1)

Holivudo magnatas Harvey Weinsteinas penktadienį atvyko į Niujorko policijos nuovadą...

Naujausia statistika: kuriose įmonėse algos skiriasi labiausiai (68)

Tarp didžiausių darbdavių daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų atlyginimai...

Dingusios trijų vaikų mamos istorija darosi vis keistesnė: moters kortele atsiskaityta parduotuvėje papildyta (62)

Dingusi vilnietė 36 metų Viktorija Šestelinskaja iki šiol nerasta. Iš namų ji išėjo...