aA
Šalyje vėl prasidėjo padangų keitimo sezonas. Pamiškėse šalia mėlynai žydinčių žibučių jau atsiduria ir naudojimui nebetinkamos padangos. Šią kasmet besikartojančią problemą bandoma spręsti įvairių įstatymų priėmimu ir mokesčiais už jų pažeidinėjimą, tačiau akivaizdu, kad tokia tvarka nėra efektyvi. Be to, sąžiningai padangų versle dirbančioms įmonėms tenka finansuoti ir nelegaliai į šalį įvežtų padangų utilizavimą.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Aplenkia įstatymą

Aplinkos ministerijos atliekų departamento direktorius Dalius Krinickas radijo stočiai „Laisvoji banga“ sakė, kad šiuo metu padangų tvarkymo ir utilizavimo klausimus reglamentuoja Atliekų tvarkymo bei Mokesčio už žalą aplinkai įstatymai, kuriuose padangos įvardijamos kaip apmokestinamas gaminys ir už jį yra numatyti atitinkamo dydžio mokesčiai.

„Padangų įvežimo reikalavimai yra bendri, jie apibrėžti tam tikromis muitinės atliekamomis procedūromis“, - sakė pašnekovas. Šiuo metu pagrindinė institucija koordinuojanti atliekų tvarkymą yra Aplinkos ministerija. Jai pavesta koordinuoti ir kitų institucijų veiksmus, kad būtų pasiekti nustatyti tikslai.

Anot pašnekovo, Aplinkos ministerija nuolatos gauna skundų, dėl to, kad servisai ar padangų pardavėjai atsisako priimti panaudotas padangas, už tai reikalauja papildomo mokesčio, ar tiesiog panaudotas padangas išmeta kažkur pamiškėje.

Padangų importuotojų organizacijos direktorė Danguolė Butkienė teigia, kad vartotojų sąmoningumas auga ir, pirkdami padangas, jie domisi, ką reikės daryti su jau nebetinkamomis naudoti padangomis. Deja, to paties negalima pasakyti apie jas parduodančius ar keičiančius juridinius ar fizinius asmenis.

„Padangos utilizavimo mokestis gula tik ant padangas tiekiančio juridinio ar fizinio asmens pečių. Importuotojų pareiga finansuoti visas padangų sutvarkymo grandis, tai apibrėžta Lietuvos atliekų tvarkymo bei mokesčio už aplinkos tvarkymą įstatyme“, – sakė pašnekovė. Anot jos, norint, kad šių gaminių utilizavimas ir tvarkymas nekeltų problemų, pirmiausia reikia siekti, kad tinkamai veiktų pati sistema.

Nekontroliuoja įvežimo

Muitinė nėra suinteresuota ir negali patikrinti, kas ir ką įveža į šalį, nes neturi duomenų apie kiekvieną užsiregistravusį importuotoją Lietuvoje. Todėl nėra aišku, ar padangas gauna legaliai užsiregistravęs importuotojas ar ne. Iš muitinės departamento vadovų teko ne kartą girdėti frazę, kad padangos vežamos pas vieną ar kitą asmenį ir muitinė negali turėti jokių pretenzijų, nes prie siuntinio yra visi reikalingi dokumentai. Reiškia padangos pargabenamos legaliai, tačiau toliau jos į rinką patenka nelegaliai, nesiskaitant su galiojančiais įstatymais ir mokestine sistema“ , – kalbėjo D. Butkienė.

Pašnekovės teigimu, tai yra įstatymų spraga – žmogus gali įsivežti padangas į šalį nemokėdamas jokių mokesčių, o jų sutvarkymo naštą užkrauna čia esantiems verslininkams, nes nėra iš ko reikalauti mokesčių, jei importuotojas yra neindentifikuojamas.

D. Krinickas pritarė, kad tokia problema egzistuoja, nes padangų įvežimo į šalį procesas yra nekontroliuojamas. „Muitinės darbuotojams nėra įpareigojimų patikrinti, ar vežamos padangos, atliekos, ar kažkokie kiti apmokestinami gaminiai. Trūksta sprendimo, kad kiekvienas importuotojas turėtų turėti dokumentą patvirtinantį, iš kur jis nusipirko padangas, kad būtų galima atsekti, kiek padangų jis įsivežė į rinką ir kokį mokestį jis turi sumokėti, už apmokestinamąjį gaminį“, – teigė Aplinkos ministerijos specialistas.

Jo teigimu, tokio dokumento patvirtinimas yra labai svarbus, nes pagal dabar galiojančią tvarką už padangų sutvarkymą turi sumokėti padangų pardavėjas ar servisas, kuris pakeitė padangas. Todėl dažnai pasitaiko atvejų, kai padangos įvežamos iš kitų šalių, o jų sutvarkymo našta tenka čia esantiems verslininkams, nors ne jie buvo tų padangų pardavėjai.

Anot D. Butkienės vienintelis sprendimas norint pasiekti reikiamų rezultatų, tai padangų pardavėjų ir pirkėjų švietimas. „Pirkėjai turi gauti informaciją apie padangų utilizavimą ir sutvarkymą kiekvienoje prekybos vietoje. Ponas D. Krinickas neatkreipė dėmesio, kad jau dvejus metus yra įsigaliojęs įstatymas, kad kiekvienoje prekybos vietoje pirkėjui turi būti suteikta informacija, ką reikia daryti su padangomis, kai jos taps nebetinkamos naudojimui, tačiau praktikoje tai nevyksta“, - sakė pašnekovė.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (33)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (15)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (5)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

„Ford“ gali parduoti verslą Rusijoje (6)

Trečias pagal dydį pasaulyje automobilių gamintojas „ Ford Motor Company“ gali parduoti savo...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (53)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Gyvai / Vanagas finišavo tarp TOP 5, Žala grįžo 11-as, Juknevičiui – vėl techninės problemos atnaujinta 20.13 val. (354)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Atostogauti ketinę lietuviai niršta: kelionių organizatoriai be perspėjimo atšaukė keliones (34)

Poilsines keliones į Tenerifę Ispanijoje nusipirkę lietuviai pasipiktino, kai gavo laiškus iš...

Britų parlamentas sprendžia premjerės likimą aklavietė dėl „Brexit“ toliau – nepramušama (22)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsuoja dėl...

Atostogos lietuvių pamėgtoje saloje: maistas už centus ir pikantiški pasiūlymai gatvėje (61)

Balis – unikali Indonezijai priklausanti sala, kurią dabar renkasi kone visi, galintys keliauti...

Gyvai / Europos taurė: „Rytas“ – ALBA (18)

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai Europos taurės „Top-16“ etapo pirmąjį ratą baigia...

Santykių ekspertas Darius Ražauskas: neištikimam vyrui reikalinga „šoko terapija“

Su neištikimybe susiduria daugybė porų - vienos kaip mat išsiskiria, kitos bando lipdyti...

Į Vilnių pasižiūrėti Sirvydžio žaidimo atvyko pats „Raptors“ bosas (4)

Į jaunuosius krepšinio talentus besižvalgantis ESPN skautas Jonathanas Givony Europos taurės...

JK lietuvių bendruomenės pirmininkė: po tokio posūkio daug lietuvių rimtai susimąstė apie grįžimą į Lietuvą (295)

Didžiosios Britanijos parlamentui antradienį atmetus ministrės pirmininkės Theresos May su...