aA
Čekija mini reikšmingą sukaktį šalies pramonės istorijoje. Gruodžio 9 dieną, prieš 25 metus, t. y. 1990 m., tuometinė pokomunistinė šalies vyriausybė priėmė sprendimą, kuris tebedaro įtaką visos valstybės ūkiui, – nutarė „Škodos“ automobilių gamyklą parduoti Vokietijos koncernui „Volkswagen“, praneša LRT radijas, apžvelgdamas Čekijos verslo naujienas.
Škoda Superb
Škoda Superb
© DELFI / Kiril Čachovskij

Koncernas „Volkswagen“ pasirinktas iš 24 pretendentų, o galutinis sprendimas svyravo tarp vokiečių „Volkswageno“ ir prancūzų bei švedų konsorciumo „Renault/Volvo“. Nors tuometinis vyriausybės sprendimas visuomenės vertintas atsargiai dėl karčios istorinės patirties, buvusios okupacijos ir būgštavimų dėl būsimų investuotojo planų, tikrovė ilgainiui pranoko lūkesčius.

Privatizuota „Škoda“ sukūrė per dešimtį naujų modelių, Čekijoje tapo pagrindiniu privačiu darbdaviu, kurio didžiausia apyvarta, tarptautiniu mastu pagamino per milijoną automobilių, išplėtė realizacijos rinkas bei gamybą ne tik į Vakarus, bet ir į Aziją, o šįmet Didžiojoje Britanijoje „Škoda“ išrinktas patikimiausiu automobiliu.

Pagrindinis variklis – automobilių pramonė

Paskutinį metų ketvirtį Čekijos statistikos biuras apskaičiavo, kad šalis lenkia visas likusias ES nares pagal pramonės dalį valstybės verslo ūkyje, t. y. yra labiausiai pramoninė. Čekijos pramonė sudaro daugiau nei 47 proc. šalies verslo ūkio.

Galima palyginti – kaimyninėje milžinėje Vokietijoje šis rodiklis tėra 40 proc. Labiausiai Čekiją vejasi Vengrija (46 proc.), po jos – Lenkija (45 proc.), Rumunija – (44 proc.). Iš Baltijos šalių šiuo požiūriu pirmauja Estija (beveik 34 proc. pramonės šalies verslo ūkyje), po jos – Lietuva (31 proc.) ir Latvija (29 proc.).

Pasak Čekijos statistikų, šalies pramonėje dirba beveik 2 mln. žmonių – t. y. beveik trečdalis visų dirbančių asmenų. Pagrindiniu varikliu Čekijoje lieka automobilių pramonė, kurią sudaro keturių tarptautinių koncernų gamyklos su dešimtimis pagalbinių įmonių.

Kita vertus, ES mastu Čekijos pramonės indėlis pagal bendrą statistiką atrodo kukliau – šalis užima 11 vietą pagal pramonės vaidmenį sąjunginėje gamyboje. Pirmauja Vokietija, kurios pramonė pagamina daugiau nei ketvirtį visos produkcijos, antra – Didžioji Britanija (13 proc.), trečia – Italija (12 proc.), o jai ant kulnų lipa Prancūzija.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kitą vasarą Europoje pasirodys „Nissan X-Trail“: bus ir elektrifikuota versija (2)

Kone lygiai po metų, 2022-ųjų metų vasarą, įspūdingą „Nissan“ krosoverių asortimentą...

Automobilių pasaulį sudrebinęs sugrįžimas: pokytis prilygo „Lituanicos“ ir „SpaceX“ skirtumui (2)

Viena svarbiausių pirkėjų grupių, kuriai įtikti stengiasi beveik visi automobilių gamintojai,...

„Audi A6 e-tron concept“: elektromobilis, kuris nuvažiuos daugiau nei 700 kilometrų (5)

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus...

Nepelnytai užmiršta klasika – kodėl niekas nebenori hečbekų ir universalų (17)

Automobiliai, panašiai kaip ir apranga, seka paskui madas. Vienas didžiausių skirtumų tarp šių...

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis (5)

Griežtėjant automobilių taršos reikalavimams gamintojai siūlo vis daugiau aplinkai draugiškų...

Top naujienos

Anykščių r. neaiškios kilmės koronaviruso atmaina užsikrėtė ir paskiepyti: vicemeras dėsto kitokius skaičius

Antradienį pranešta apie anykštėnus užsikrėtusius dar nežinoma koronaviruso atmaina. Radus...

Beprotiškai ilgas karantinas nepraėjo be pasekmių: beveik pusė Lietuvos gyventojų ant pavojingos ribos (331)

Beveik pusės Lietuvos gyventojų psichologinė gerovė antrosios COVID-19 bangos metu yra tokia,...

Valstybės skola auga, bet būtinų mokesčių pakeitimų su tuo nesieja: dėl grąžinimo mato tik vieną pavojų (99)

Nors valstybės skola praėjusiais metais didėjo kiek daugiau nei 11 proc. ir pasiekė 47,3 proc....

Privalomasis šokis ant Daukanto aikštės grindinio: ar Vilnius dar tiki čiuožėjų ašaromis? (65)

„Būtų nuostabu, jei Lietuva galėtų mumis didžiuotis. O kol kas galiu tik kukliai viltis...

Čmilytė-Nielsen apie darbingo amžiaus didinimą iki 72 metų: reikia atskirti du dalykus papildyta (47)

Komentuodama Europos Komisijos siūlymą Lietuvoje ilginti darbingą amžių iki 72 metų, Seimo...

Maskva po Čekijos užmojų išsiųsti visus rusų diplomatus: puikiai suprantat, kas laukia (199)

Čekijos politikai puikiai supranta, kad Maskva reaguos į jų veiksmus, skirtus dvišalių...

The Economist | D+

Nuo šio posto priklausys visos ES ateitis: dėl Merkel vietos vyksta tikras karas – rinkimai bus visiškai kitokie

„Mano vieta – Bavarijoje.“ Paklaustas, ar po rugsėjo mėnesio rinkimų, kai Angela Merkel...

Princas Philipas nenorėjo didelių laidotuvių, bet jau suplanuota, kad mirus karalienei Elžbietai II viskas bus gerokai kitaip (35)

Visas pasaulis gedi karalienės Elžbietos II vyro princo Philipo , kuris mirė balandžio 9 d.,...

Beveik 50 metų praskraidę lėktuvų pilotai – apie vieną pavojingiausių oro uostų ir nepamirštamą skrydį virš Everesto (2)

Balandžio pradžioje, po 47 metų prie komercinių skrydžių šturvalo, paskutinį kartą su „...