aA
Tuo pačiu automobiliu ryte nuvežti vaikus į mokyklą, per dieną įveikti sudėtingiausius darbus, prireikus netgi įvažiuoti į mišką, o vakare nuplovus vykti į restoraną miesto centre. Ilgą laiką toks universalumas buvo laikomas tik prabangių visureigių privilegija, tačiau dabar tuo pasižymi ir dauguma pikapų. Vis dėlto nepaisant išaugusio universalumo, pagrindinė pikapų paskirtis vis dar yra sunkus darbas – tai įrodo šio tipo modelių dalyvavimas Lietuvos konkurse „Komercinis automobilis 2020“, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Šiuolaikinis pikapas savas visur – ir miške, ir šalia prašmatnaus restorano
© Vytautas Pilkauskas

Didesnėmis pravažumo ir krovumo galimybėmis aprūpinti pikapai kadaise sumanyti kaip darbiniai arkliai, tačiau nuo jų atsiradimo viskas gerokai pasikeitė. Konkurse dalyvaujantis „Ford Ranger“ gali vežti 1 toną krovinio ir tempti iki 3,5 t sveriančią priekabą, tačiau jame yra itin patogios elektra valdomos odinės sėdynės, naujausia multimedijos įranga ir saugumo sistemos.

Patogumai ir papildomai pajėgumo

Komercinių automobilių konkurso komisijos nario, „Altas komercinis transportas“ pardavimo vadovo Karolio Šimkaus manymu, šiuolaikiniai pikapai – lengvuosius ir komercinius automobilius jungianti grandis. Išbandęs kone visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo modelius jis įsitikino, kad jie pažengę toliau nei dauguma vartotojų įsivaizduoja.

„Pradedant nuo to, kokie jie yra kelyje ir kokį grįžtamąjį ryšį suteikia vairuotojui, pereinant prie gebėjimo važiuoti greitai automagistralėse, tuo pat metu užtikrinti gana nedideles degalų sąnaudas ir baigiant saugumo bei komforto įranga, kurios šie modeliai nestokoja“, – komentavo pašnekovas.

Pavyzdžiui, net standartinės įrangos „Ford Ranger“ aprūpintas eismo juostos laikymosi pagalba, įspėjimo apie susidūrimą, pastovaus greičio palaikymo sistemomis, turi oro kondicionierių, USB jungtis ir „Bluetooth“ sąsają. Aukštesnės komplektacijos modeliai priklauso tik nuo pirkėjo poreikių ir fantazijos.

Kitas konkurso „Komercinis automobilis 2020“ komisijos narys, ilgametis žurnalistas Valdas Vilūnas pastebėjo, kad šiuolaikinių pikapų patogumas ir važiavimo komfortas nesiskiria nuo kitų automobilių, tačiau, be to, dar suteikia ir didesnių galimybių vežti krovinius ar tempti priekabas.

„Daugeliui toks automobilis – tai patikimas darbinis arklys kasdien ir eiklus žirgas kelionėms bei pramogoms“, – kalbėjo jis.

10 pavarų išsprendžia visas problemas

K. Šimkus pastebėjo, kad nauji pikapų modeliai gauna vis daugiau mazgų, naudojamų lengvuosiuose automobiliuose, ir kartu perima pažangiausias technologijas.

„Ford Ranger“ komercinio transporto specialistą nustebino itin komfortišku važiavimu, geru vairuotojo pasirinktos krypties išlaikymu, kai automobilį tik labai nežymiai veikia šoninis vėjas ir kelio nelygumai, taip pat itin mažai aukštyn žemyn šokinėjanti pakaba (ji dažnai yra pikapų, kurių galinėje pakaboje dėl patvarumo sumontuotos vadinamosios lingės, problema).

Ekspertas palankiai įvertino ir 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę. K. Šimkus pažymėjo, kad griežtėjant emisijų normų standartams gamintojai mažina darbinį variklių tūrį, todėl norint maksimaliai išnaudoti trauką dideliam ir sunkiam automobiliui tenka ieškoti naujų sprendimų.

„10 laipsnių pavarų dėžė – viena iš tokių išeičių. Perjungimai sklandūs, o magistralėje galima važiuoti gana ekonomiškai. Tai – dėžė, galinti kompensuoti variklio galios trūkumą ir netgi geriau prisitaikanti prie kelio sąlygų važiuojant su visiškai pakrautu automobiliu“, – dėstė kompanijos atstovas.

Tinka ir asmeniniam naudojimui

V. Vilūno teigimu, pikapų pirkėjai – racionalius sprendimus mėgstantys žmonės. Anot jo, niekas nesirenka krovininio visureigio vien dėl gražios spalvos ar įvaizdžio.

Nors pikapai laikomi Australijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos žemynams skirtomis transporto priemonėmis, K. Šimkus pasidžiaugė, kad pastaraisiais metais prasiplėtė ir europiečiams siūlomų modelių gama.

Šiuolaikiniai pikapai, anot komercinio transporto eksperto, tai – vis dar daugiausia įmonėms skirti automobiliai, nors jau tinka ir privatiems asmenims, ypač propaguojantiems aktyvų laisvalaikį ar turintiems užmiesčio sodybas.

„Reikia nepamiršti jų kilmės – tai didesnio pravažumo ir krovumo transporto priemonės sėkmingai veiklą vykdantiems ūkininkams. Kita vertus, su vieninteliu tokiu automobiliu galima lengvai įveikti daugybę kasdienių iššūkių“, – įvertino pašnekovas.

„Ford Ranger“ su daugeliu užduočių susidoroti leidžia 232 milimetrų prošvaisa, 4 varantieji ratai su blokuojamu diferencialu ir 2 litrų dyzelinis variklis. Siūlomos net trys skirtingos jo versijos, išvystančios nuo 130 iki 213 AG pajėgumą. Maksimalus galingiausio motoro sukimo momentas – 500 Nm.

„Komercinio automobilio 2020“ finalas vyks rugsėjo 5 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Neįtikėtina mintis: labiausiai apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai (6)

Technologijų kompanijos „ Continental “ padalinys „Continental Engineering Services“ ir „...

„Volkswagen“ turi naujienų: į kelius išridens kompaktišką visureigį – nusipirksit jau kitąmet (14)

Naujasis kompaktiškas krosoveris „Taigo“ – tai pirmas Europos rinkai skirtas „Volkswagen“...

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (78)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Top naujienos

Klimatalogas įvardijo, kas mūsų laukia rugpjūtį: kaitra nesugrįš, lietūs bus labai netolygūs (3)

Lietuvoje prasidėjo paskutinis vasaros mėnuo, o po rekordinių liepos karščių , atrodo, jau...

Prestižinis sovietinio elito kurortas, kuriame anuomet atostogauti geidė visi, pažėrė gerų vaizdų: va čia tai jau virš visko (2)

Mažiau nei parą – tiek laiko praleidome legendiniame Latvijos pajūrio kurorte – Jūrmaloje....

Apgręžiant migrantus – platus pasieniečių arsenalas: kol kas jėgos neprireikė, bet viskam pasiruošta (332)

Pirmadienio vakarą priimtas sprendimas leisti apgręžti neteisėtai sieną kertančius migrantus...

Keistas tvarstis pakaušyje užminė naują mįslę dėl Kim Jong Uno (18)

Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas pastarosiomis dienomis viešumoje pasirodo su kelių...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Nacių naikinimui sukurta „Supertvirtovė“ kirto japonams – pamažu tai virto „mirtina rutina“ II dalis

Jeigu nepaskaudo akys skaitant pirmąją dalį ir linksniuojant žodžius „Tvirtovė“ bei...

Papietavusi prie ežero išsižiojo: atostogos tai atostogos, bet kokia kainytė! (66)

Paprastai aš nelinkusi burbuliuoti dėl kainų, ypač kai poilsiauju. Atostogos tam ir yra, kad...

Apsidairykite, ar jūsų namuose nėra šių daiktų: pritraukia skurdą ir negandas

Namų ūkio gerovei įtakos turi ne tik patys namai , bet ir daiktai, kurie juose yra. Skurdą ir...

Sugrįžę po emigracijos gimtinėje atidarė barą: trys broliai dirba ir barmenais, ir indų plovėjais (62)

Į gimtinę po emigracijos sugrįžę trys broliai – Kasparas, Paulius ir Mindaugas – kartu su...

Žinoma nuomonės formuotoja: kai sužinojau, kad autoavarijoje žuvo pažįstama mergina, prižadėjau sau niekada to nebedaryti (4)

Gyvename laikais, kai svarbią gyvenimo dalį užima socialiniai tinklai. Čia žmonės stebi savo...