Kas yra šiuolaikinis automobilių mechanikas? Cigaretės iš burnos neištraukiantis pusamžis vyras, kurio panagės pajuodusios, o veide atsispindi su švara ir tvarka nieko bendra neturintis darbas? Toli gražu ne. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, augančiame bei profesionalėjančiame sektoriuje keičiasi ir specialistai, ir jų naudojami įrankiai.
Dakaro ralio mechanikai
© Vytautas Dranginis

Gegužės 16–18 dienomis parodų rūmuose „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mechanika 2018“ transporto priemonių priežiūros ir detalių tiekimo įmonės parodys, kaip pasikeitė mechaniko profesija: nuo alyva skruostus išsipaišiusio šaltkalvio iki kūrybingo, visapusiškai modernų automobilį suprantančio meistro.

Mechanikas turi spręsti kompleksines užduotis

Praėjo tie laikai, kai automobilį buvo galima suremontuoti vienu veržliarakčiu ir plaktuku. Transporto priemonės tapo tokios sudėtingos, kompleksiškos, kad šiuolaikiniam mechanikui nepakanka mokėti sukti varžtus. „Inter Cars Lietuva“ mokymų projektų koordinatorius Justinas Laurušonis sako, kad ruošdami meistrus jie ugdo įvairiapusiškus specialistus.

„Šiuolaikinis mechanikas privalo būti ne tik šaltkalvis, bet ir elektros įrangos specialistas, turintis kūrybos gyslelę, sugebantis suvokti visų automobilio mechanizmų sandarą ir problemas sprendžiantis kompleksiškai“, – aiškino J. Laurušonis, atkreipdamas dėmesį, kad šiuolaikiniuose automobiliuose vienos detalės gedimui įtakos gali daryti bent keli susiję mechanizmai.

Jis sako, kad automobilius remontuojančių meistrų darbas nėra rutina, mat kiekvieną dieną jiems tenka susidurti su naujais iššūkiais ir spręsti naujas problemas.

Didžiausi iššūkiai automobilių sporte

„Kiekvienas mechanikas, nesvarbu, dirbantis su sportiniu automobiliu ar kasdiene mašina, turi kažkokių iššūkių. Automobilio serviso mechaniko iššūkis tas, kad jis niekada nežino, koks automobilis atvažiuos, o kiekvieno konstrukcija, remonto ypatumai skiriasi, tad kaskart tenka pasukti galvą. Geriausi servise tampa lenktynių mechanikais, kuriems labai vertingas kūrybiškumas“, – kalbėjo „Inter Cars Lietuva“ atstovas.

Romas Žalnierukynas
Romas Žalnierukynas
© Vytautas Dranginis

Jam pritaria, tačiau kuklumu spindi „Mototoja“ serviso vadovas Romas Žalnierukynas, kuris savo atostogas leidžia Dakaro ralio maratone. Užsitarnavęs gero, atsakingo ir kruopštaus meistro reputaciją jis spėjo sukaupti ilgametę patirtį, sunkiausiose pasaulio lenktynėse remontuodamas Benedikto Vanago ir Vaidoto Žalos „Toyota Hilux Overdrive“ automobilius.

„Mechanikas turi būti kruopštus ir atsakingas. Tai – svarbiausios savybės. Jos ypač vertinamos automobilių sporte, kuriame technika patiria milžiniškus krūvius, ją reikia remontuoti kasdien. Vis dėlto sportinio automobilio remontas – paprastesnis. Jis sukonstruotas taip, kad būtų kuo paprasčiau prižiūrėti ir suremontuoti gerokai greičiau nei kasdienį automobilį. Tik prižiūrėti tenka gerokai dažniau, pavyzdžiui, Dakare važiuojantį automobilį – kiekvieną dieną, nes jis ten patiria maksimalias apkrovas.

Gatvėje važinėjantis automobilis pas mus atvažiuoja tik techninei priežiūrai, o Dakare kasdien turime šalinti fizinius bolido pažeidimus. Galbūt jame nėra jokių sudėtingų mechanizmų, bet po dienos smūgių daug kas nukenčia. Ir darbo valandų ten kartais trūksta, tad mechanikas turi kuo skubiau rasti išeitį, kaip apsisukti kuo greičiau. Juk negali laukti savaitės, kol gamykla atsiųs reikiamą detalę“, – kalbėjo R. Žalnierukynas.

Lenktynių mechanikas turi subręsti

Lenktynės mechanikams – taip pat didžiausias iššūkis. Tai nėra kasdienis darbas nuo ryto iki vakaro toje pačioje darbovietėje. Varžybų metu meistrai dirba karo lauko sąlygomis, jų darbas skaičiuojamas ne valandomis, o dienomis, Dakare – savaitėmis. Čia mechanikai dirba dvi savaites. Ir tam ruošiasi kaip sportininkai.

„Praeina nemažai laiko, kol pribręsti tokiam darbui ir gali būti pasiruošęs jį dirbti bet kurią minutę. Prieš išvykdami ruošiamės tiek fiziškai, tiek morališkai tam, kas laukia. Ir į šį darbą žiūrime itin profesionaliai, nes jis mums patinka. Visai kaip ir sportininkai: jie atiduoda visas savo jėgas, stengdamiesi neprarasti formos, taip ir mes stengiamės viską padaryti kuo geriau ir apskaičiuoti savo jėgas abiem savaitėms“, – sakė ilgametę Dakaro patirtį sukaupęs meistras.

Būtent ištvermė yra labai svarbi savybė automobilių sporto mechanikams. Jų darbo diena neretai būna tokia ilga, kad miegui laiko paprasčiausiai nelieka. Dvi savaites Dakaro ralyje dirbantys mechanikai dažnai ilsisi tik kelionių tarp miestų metu, mat beveik kiekvieną dieną atsarginių detalių pilnu sunkvežimiu tenka įveikti kelių šimtų kilometrų atstumą iš vienos stovyklos į kitą, kartu išardyti senąją ir įrengti naują. O kai dienos pabaigoje atvyksta lenktyninis automobilis, kuriam sutvarkyti nusimato dar viena bemiegė naktis, sugebėjimas išlikti šaltakraujiškam tampa labai didele vertybe.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (15)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (32)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Fantastiškas velsiečio dublis atnešė dar vieną Čempionų lygos titulą „Real“ ekipai (319)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (37)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (136)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (9)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (136)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (20)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (4)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...

Scenos karalienei „Lietuvos balse“ surado pamainą: ateinu suteikti daugiau spalvų ir aistros (14)

Muzikinis TV projektas „Lietuvos balsas“ atsinaujina. Šiemet šou gerbėjai savo ekranuose...

Garsenybės tiesiog apsėstos šios dietos: kodėl neturėtumėte sekti jų pavyzdžiu? (22)

Pastaruoju metu ne viena garsenybė ėmė laikytis vadinamosios ketoninės dietos , kurios pagrindą...