aA
Kas yra šiuolaikinis automobilių mechanikas? Cigaretės iš burnos neištraukiantis pusamžis vyras, kurio panagės pajuodusios, o veide atsispindi su švara ir tvarka nieko bendra neturintis darbas? Toli gražu ne. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, augančiame bei profesionalėjančiame sektoriuje keičiasi ir specialistai, ir jų naudojami įrankiai.
Dakaro ralio mechanikai
Dakaro ralio mechanikai
© Vytautas Dranginis

Gegužės 16–18 dienomis parodų rūmuose „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mechanika 2018“ transporto priemonių priežiūros ir detalių tiekimo įmonės parodys, kaip pasikeitė mechaniko profesija: nuo alyva skruostus išsipaišiusio šaltkalvio iki kūrybingo, visapusiškai modernų automobilį suprantančio meistro.

Mechanikas turi spręsti kompleksines užduotis

Praėjo tie laikai, kai automobilį buvo galima suremontuoti vienu veržliarakčiu ir plaktuku. Transporto priemonės tapo tokios sudėtingos, kompleksiškos, kad šiuolaikiniam mechanikui nepakanka mokėti sukti varžtus. „Inter Cars Lietuva“ mokymų projektų koordinatorius Justinas Laurušonis sako, kad ruošdami meistrus jie ugdo įvairiapusiškus specialistus.

„Šiuolaikinis mechanikas privalo būti ne tik šaltkalvis, bet ir elektros įrangos specialistas, turintis kūrybos gyslelę, sugebantis suvokti visų automobilio mechanizmų sandarą ir problemas sprendžiantis kompleksiškai“, – aiškino J. Laurušonis, atkreipdamas dėmesį, kad šiuolaikiniuose automobiliuose vienos detalės gedimui įtakos gali daryti bent keli susiję mechanizmai.

Jis sako, kad automobilius remontuojančių meistrų darbas nėra rutina, mat kiekvieną dieną jiems tenka susidurti su naujais iššūkiais ir spręsti naujas problemas.

Didžiausi iššūkiai automobilių sporte

„Kiekvienas mechanikas, nesvarbu, dirbantis su sportiniu automobiliu ar kasdiene mašina, turi kažkokių iššūkių. Automobilio serviso mechaniko iššūkis tas, kad jis niekada nežino, koks automobilis atvažiuos, o kiekvieno konstrukcija, remonto ypatumai skiriasi, tad kaskart tenka pasukti galvą. Geriausi servise tampa lenktynių mechanikais, kuriems labai vertingas kūrybiškumas“, – kalbėjo „Inter Cars Lietuva“ atstovas.

Romas Žalnierukynas
Romas Žalnierukynas
© Vytautas Dranginis

Jam pritaria, tačiau kuklumu spindi „Mototoja“ serviso vadovas Romas Žalnierukynas, kuris savo atostogas leidžia Dakaro ralio maratone. Užsitarnavęs gero, atsakingo ir kruopštaus meistro reputaciją jis spėjo sukaupti ilgametę patirtį, sunkiausiose pasaulio lenktynėse remontuodamas Benedikto Vanago ir Vaidoto Žalos „Toyota Hilux Overdrive“ automobilius.

„Mechanikas turi būti kruopštus ir atsakingas. Tai – svarbiausios savybės. Jos ypač vertinamos automobilių sporte, kuriame technika patiria milžiniškus krūvius, ją reikia remontuoti kasdien. Vis dėlto sportinio automobilio remontas – paprastesnis. Jis sukonstruotas taip, kad būtų kuo paprasčiau prižiūrėti ir suremontuoti gerokai greičiau nei kasdienį automobilį. Tik prižiūrėti tenka gerokai dažniau, pavyzdžiui, Dakare važiuojantį automobilį – kiekvieną dieną, nes jis ten patiria maksimalias apkrovas.

Gatvėje važinėjantis automobilis pas mus atvažiuoja tik techninei priežiūrai, o Dakare kasdien turime šalinti fizinius bolido pažeidimus. Galbūt jame nėra jokių sudėtingų mechanizmų, bet po dienos smūgių daug kas nukenčia. Ir darbo valandų ten kartais trūksta, tad mechanikas turi kuo skubiau rasti išeitį, kaip apsisukti kuo greičiau. Juk negali laukti savaitės, kol gamykla atsiųs reikiamą detalę“, – kalbėjo R. Žalnierukynas.

Lenktynių mechanikas turi subręsti

Lenktynės mechanikams – taip pat didžiausias iššūkis. Tai nėra kasdienis darbas nuo ryto iki vakaro toje pačioje darbovietėje. Varžybų metu meistrai dirba karo lauko sąlygomis, jų darbas skaičiuojamas ne valandomis, o dienomis, Dakare – savaitėmis. Čia mechanikai dirba dvi savaites. Ir tam ruošiasi kaip sportininkai.

„Praeina nemažai laiko, kol pribręsti tokiam darbui ir gali būti pasiruošęs jį dirbti bet kurią minutę. Prieš išvykdami ruošiamės tiek fiziškai, tiek morališkai tam, kas laukia. Ir į šį darbą žiūrime itin profesionaliai, nes jis mums patinka. Visai kaip ir sportininkai: jie atiduoda visas savo jėgas, stengdamiesi neprarasti formos, taip ir mes stengiamės viską padaryti kuo geriau ir apskaičiuoti savo jėgas abiem savaitėms“, – sakė ilgametę Dakaro patirtį sukaupęs meistras.

Būtent ištvermė yra labai svarbi savybė automobilių sporto mechanikams. Jų darbo diena neretai būna tokia ilga, kad miegui laiko paprasčiausiai nelieka. Dvi savaites Dakaro ralyje dirbantys mechanikai dažnai ilsisi tik kelionių tarp miestų metu, mat beveik kiekvieną dieną atsarginių detalių pilnu sunkvežimiu tenka įveikti kelių šimtų kilometrų atstumą iš vienos stovyklos į kitą, kartu išardyti senąją ir įrengti naują. O kai dienos pabaigoje atvyksta lenktyninis automobilis, kuriam sutvarkyti nusimato dar viena bemiegė naktis, sugebėjimas išlikti šaltakraujiškam tampa labai didele vertybe.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje startavo „Metų automobilis 2022“: įspūdingo parko vertė siekia beveik 2 mln. eurų

Trečiadienio rytą Vilniuje iškilmingai startavo 25-ieji, jubiliejiniai, „Lietuvos metų...

Žada keisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo tvarką: dešimtmetį naudotis būtų galima tik su viena sąlyga (509)

Lietuvoje rengiamasi keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir vairuotojo...

Lietuvoje debiutuoja BMW naujos eros elektromobilis – „BMW iX“ (22)

Vilniuje pasirodė ryškiausia šių metu BMW naujiena tituluojamas elektrinis visureigis „ BMW iX...

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams (3)

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m....

Elektromobilio „Kia EV6“ testas: kas aplenks „Tesla“? (159)

Ta pati platforma – visiškai skirtingos mašinos tiek išvaizda, tiek ir charakteriu. Kaip taip...

Top naujienos

Profesorė Jančorienė: per šiuos 4 laisvadienius laukiame bangos pacientų

Koronaviruso kreivė Lietuvoje trečiadienį ir vėl šovė į viršų. Fiksuoti net 3509 nauji...

Armonaitė: ribojimai gali griežtėti išvardijo, kokie būtini ribojimai tikrai išliks, o kurie gali griežtėti (375)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako besitikinti, jog koronaviruso pandemija...

D+Ernestas Naprys

Šiemet pasaulyje brangsta beveik viskas: dalies žaliavų kaina pašoko kelis kartus, o atsargos sparčiai senka (3)

Gamtinės dujos šiemet yra labiausiai pabrangusi žaliava – Europoje dujų kaina nuo metų...

Lietuvoje – 3360 naujų koronaviruso atvejų, 34 mirtys

Praėjusią parą nustatyta 3360 naujų COVID-19 atvejų, mirė 34 žmonės, ketvirtadienį pranešė...

Skaisgirytė sako turinti tik vieną klausimą dėl Širinskienei įtarimų sukėlusių pusryčių JAE (22)

Prezidento vyriausioji patarėja Asta Skaisgirytė sako turinti tik vienintelį klausimą dėl...

Petrauskas nesuprato Šeškaus kompanijos dejavimo dėl kvapo: atsiprašau, bet daug kur smirda

Citadele Karaliaus Mindaugo taurės (Citadele KMT) turnyre pirmąją pergalę pasiekė Kėdainių...

D+ Viktorija Vilcanaitė

Po skyrybų su Erica Jennings Jurgis Didžiulis kelia sparnus ir verčia naują lapą: kraustymasis iš bendrų namų veikė kaip terapija

Pastaruoju metu dainų ir muzikos autorius Jurgis Didžiulis patyrė nemažai pokyčių. Skyrybos...

Kodėl Lietuva laukia Vilniuje tanku siautėjusio sovietų leitenanto ekstradicijos: jis turi ką papasakoti (327)

Vairavau tanką, nieko nežudžiau. Taip jau 3 dešimtmečius ginasi 1991-ųjų sausį Lietuvos...

JAV pajėgų vadas – apie nerimą keliančias žinias iš Kinijos: matėme labai reikšmingą įvykį (65)

JAV Jungtinio štabų vadų komiteto pirmininkas generolas Markas Milley trečiadienį sakė, kad...

Praneša apie naujus neramumus Pabradėje: migrantus teko raminti ašarinėmis dujomis migrantų srautas nemažėja (34)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba ( VSAT ) praneša, kad iš Baltarusijos bandančių patekti...