aA
Automobilių importuotojai turi mokėti bent 500 Lt aplinkos teršimo eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis mokestį už kiekvieną į Lietuvą įvežamą automobilį, kitaip Lietuva pavirs senų automobilių kapinynu, teigia Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos pirmininkas Gerardas Penikas.
© Reuters/Scanpix

Tokią mintį G.Penikas antradienį išsakė Vilniuje vykusiame Asociacijos ir eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) tvarkytojų susitikime, kurio metu buvo apžvelgta esama ENTP tvarkymo situacija ir aptarti nauji aplinkosaugos reikalavimai, nustatyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojams bei gamintojams ir importuotojams.

G.Penikas mano, kad 500 Lt mokesčio įvedimas yra vienintelė išeitis iš katastrofiškos situacijos, nes dabar vos keli procentai į Lietuvą įvežamų automobilių yra sutvarkomi ar pakartotinai panaudojami taip, kad į aplinką nepatektų automobilių dalys ar pavojingos medžiagos. Didžiuliai automobilių kiekiai arba lieka stovėti kieme, arba yra išardomi nelegaliuose servisuose, kurie išsirenka tik vertingas dalis, visas kitas išmesdami tiesiog į aplinką – taip pamiškėse ar kitose nuošalesnėse vietose atsiranda nelegalūs sąvartynai.

VĮ „Regitra“ duomenimis, pernai Lietuvoje įregistruota 224 tūkst. lengvųjų automobilių. Per tą patį laiką nurašyta (legaliai išardyta, išduodant pažymą) 36 tūkst. automobilių.

Susitikime savo poziciją taip pat pristatęs Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos direktorius Alfredas Skinulis nesutiko, kad problemą būtų galima išspręsti įvedant drakoniškus mokesčius. Anot jo, vienas iš geriausių būdų sutvarkyti šią sritį – užtikrinti, kad visi transporto priemonių gamintojai ir importuotojai vykdytų numatytas pareigas. Importuotojų asociacijos atstovo teigimu, reikia sukurti sistemą, kuri užtikrintų senų automobilių surinkimą ir tinkamą sutvarkymą.

Gamintojų ir importuotojų sąvade registruoti importuotojai, kurių šiuo metu yra 402, vidaus rinkai pernai pateikė tik 24 tūkst. automobilių, tai yra vos 11 proc. nuo bendro Lietuvoje registruotų automobilių skaičiaus. Likusią dalį, - beveik 90 proc.,- automobilių į Lietuvą atgabeno neregistruoti (arba nelegalūs) importuotojai, kurie nefinansuoja ENTP tvarkymo ir visuomenės informavimo ir švietimo.

Kaip žinoma, naudojimui netinkamas, nevažiuojantis automobilis yra taršos šaltinis: iš jo į dirvožemį gali ištekėti aplinkai žalą darantys skysčiai (degalų, alyvos likučiai, įvairios rūgštys), išdaužyti automobilio stiklai ne tik teršia aplinką, bet ir gali sužeisti greta žaidžiančius vaikus. Plastikas, guma ar kitos automobilyje esančios medžiagos, pakliuvę į aplinką, ilgai nesuyra, o netinkamai deginamos dar ir užteršia orą. Gyventojai ir įmonės, dėl įvairių priežasčių kiemuose laikantys nebenaudojamus, nebevažiuojančius automobilius, nusižengia teisės aktų reikalavimams ir gali būti baudžiami už aplinkos taršą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (5)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (4)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (3)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (328)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (7)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

Top naujienos

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (37)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (21)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

NT brokeriai kyla į kovą: šį kartą kainų pasiutpolkės neištvėrė jie patys (76)

NT brokerių kantrybės taurė perpildyta – nauja žinia apie kylančias kainas iš skelbimų...

Karbauskis: slaptame dokumente minimos konkrečios pavardės (686)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis stoja į premjero Sauliaus Skvernelio pusę, ir...

Naujovė: Vaiko pinigus galės gauti patys vaikai nuo 16 metų (6)

Nuo sausio tėvams sutikus Vaiko pinigus galės gauti 16-mečiai ir vyresni, taip pat nepilnamečiai,...

Britų vyriausybė svyruoja, o išeičių horizonte nėra (26)

Jungtinės Karalystės ministrė pirmininkė Theresa May susiduria su didžiausia krize per visą...

Kaune begėdiškai pasidarbavo Grinčas: nusikirto kieme papuoštą eglutę (77)

Orui vis labiau šąlant ir dideliais kąsniais iš dangaus kartas nuo karto iškrentant sniegui,...

Vladimiras Laučius. Išlikimo klausimas: ar rinkimai mums vis dar leidžia rinktis? (136)

Eilinė kova dėl mokesčių ir ateinančių metų biudžeto eilinį kartą sukėlė viešas...

Vyro elgesys su žmona sporto klube sukrėtė lankytoją (30)

Vakare sporto klube, sėdėdamas prie registratūros, išgirdau triukšmą ir greitu žingsniu iš...

Meningokoką išgyvenusi, tačiau pasekmes jaučianti Aurelija: jei ne greita reakcija, viskas galėjo baigtis tragiškai (1)

Iš Jonavos kilusi Aurelija Ivanauskaitė meningokokine infekcija susirgo būdama 18 ir jeigu ne...