aA
Penktadienį Europos Komisija (EK) priėmė naujas taisykles, kuriomis sugriežtinama automobilių tikrinimo tvarka. Siūloma, kad senesnių lengvųjų automobilių apžiūra būtų atliekama kasmet. Pagal naują tvarką pirmoji naujo automobilio techninė apžiūra būtų atliekama po 4 metų, kita – po 2 metų, o vėliau kasmet (nuo dabar Lietuvoje galiojančios 3-2-2 sistemos būtų pereinama prie 4-2-1).
© Shutterstock nuotr.

EK duomenimis, Europos keliuose dėl techninių gedimų įvykstančiose avarijose kasdieną žūsta daugiau nei 5 žmonės. Dėl techninių trūkumų įvyksta 6 proc. visų automobilių avarijų, jose per metus žūsta 2 000 žmonių, o dar daugiau sužalojama. Be to, su techniniais trūkumais susiję 8 proc. visų motociklų avarijų.

Neseniai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje atlikti tyrimai rodo, kad keliuose važinėja iki 10 proc. automobilių, kurių techninė būklė neatitiktų techninės apžiūros reikalavimų. Be to, pagal dabartines taisykles daugelis techninių aspektų, kurie turėtų rimtų pasekmių saugai (pavyzdžiui, stabdžių antiblokavimo sistema ir elektroninė stabilumo kontrolė), net netikrinami.

Dažnesnė senų automobilių techninė apžiūra esą būtina todėl, kad penktaisiais-šeštaisiais transporto priemonės naudojimo metais labai išauga dėl techninių gedimų įvykstančių didelių avarijų skaičius.

Kad pasiūlymai taptų teisės aktais, juos turi patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės.

Nauji pasiūlymai

EK siūlo imtis griežtų priemonių prieš ridos klastojimą ir registruoti ridos skaitiklio rodmenis, taip pat įvesti privalomą elektroninių saugos komponentų patikrą bei pagerinti transporto priemonių apžiūros kokybę – nustatyti bendrus trūkumų vertinimo, įrangos ir inspektoriams taikytinus minimalius standartus.

Be to, priėmus naujus siūlymus, itin didelės ridos automobilių ir furgonų techninė apžiūra taptų dažnesnė, jie būtų tikrinami kaip ir kitos daug kilometrų nuvažiuojančios transporto priemonės, pavyzdžiui, taksi, greitosios pagalbos automobiliai ir pan. Visoje ES taptų privaloma ir motorolerių bei motociklų techninė apžiūra. Pabrėžiama, kad motorolerių ir motociklų vairuotojai, ypač jaunieji vairuotojai, priskiriami prie didžiausios kelių naudotojų rizikos grupės.

Šiuo metu galiojančios ES taisyklės, kuriose nustatomi minimalūs transporto priemonių tikrinimo standartai, buvo parengtos 1977 m., o vėliau tik nežymiai atnaujintos. Tačiau nuo tada automobiliai, vairuotojų elgesys ir technologijos labai pasikeitė.

EK teigimu, naujais pasiūlymais norima per metus išgelbėti daugiau kaip 1 200 gyvybių ir išvengti daugiau kaip 36 000 su techniniais gedimais susijusių avarijų.

„Vairuodami automobilį, kuris nėra tinkamas naudoti kelyje, jūs keliate pavojų sau ir kiekvienam jūsų automobilyje esančiam žmogui – savo šeimai, draugams, kolegoms. Dar daugiau – jūs keliate pavojų visiems šalia jūsų esantiems kelyje. Tai savaime suprantama: mes nenorime, kad mūsų keliuose važinėtų tokie mirtiną pavojų keliantys automobiliai“, – sakė transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (1)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (78)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Kelią skinasi naujas projektas: bus privaloma deklaruoti ir parduotus, ir nusipirktus automobilius (77)

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtiems Saugaus eismo automobilių keliais...

Ką privalo pirkti tie, kurie nori gauti 1000 eurų kompensaciją naujesniam automobiliui įsigyti (44)

Įsigaliojus tvarkai, kuria remiantis senus ir taršius automobilius vairuojantys gali pretenduoti į...

Top naujienos

Gyvai / Eurolygos dvikova Maskvoje: CSKA – „Žalgiris“ (48)

Kauno „Žalgirio“ (3-8) krepšininkų laukia sunki užduotis. Eurolygos 12-o turo rungtynėse...

Seime brandinamam skandalingam sprendimui turi atsaką: gal tuomet naikinkime vienmandates? (25)

„Jeigu mes žmonių klaustume, kas jiems yra svarbiau, ar valdžios stabilumas ir gebėjimas dirbti,...

Rapšys nesulaikomas – apgynė Europos čempiono titulą ir iškovojo antrą aukso medalį (10)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Glazge (Jungtinė Karalystė) vykstančiose Senojo...

Bjauriuoju ančiuku praminta Panevėžio eglė pagaliau atsitiesė: pajuokos objektas tapo tikru grožio etalonu (28)

Šiemet Panevėžys tapo ankstyviausiu kalėdinio laikotarpio pranašu Lietuvoje ir, aplenkęs visus...

Arūnas Milašius. Kodėl ūkininkai pralaimėjo dar prieš išvarydami traktorius į miestus (104)

Formaliai praeitos savaitės ūkininkų protesto akcijos atnešė sėkmę – žymėtas dyzelinas...

Neįtikėtinas rusų sukčiaus įžūlumas: pastatė netikrą pasienio postą, pravežė migrantus ir paleido atgal į Rusijos miškus pasiėmė 10 tūkst. eurų (14)

Rusijoje buvo suimtas vyras, klaidingoje vietoje įkasęs pasienį žyminčius stulpus, kad apgautų...

Seimas gavo eksperto vertinimą: prekybininkai garantuotai padidintų kainas, bankams mokestis būtų nepakeliamas (161)

Seimui jau pateiktas nepriklausomo eksperto vertinimas dėl bankų ir prekybos tinklų mokesčio....

Ištyrė ir rėžė rezultatus: kurį mėnesį gimusiems didžiausia tikimybė sulaukti šimto metų, o kurį – mažiausia? (1)

Ar turi reikšmės tai, kokį mėnesį gimėte? Akivaizdu, kad taip, ir šį kartą kalba sukasi ne...

Ekspertė rėžė: pas plastikos chirurgą turėtumėte apsilankyti dar prieš trisdešimtmetį (3)

Kalbėdama su žmonėmis pastebiu, kad dauguma nežino, kada kreiptis į estetinės medicinos...