Pagal nuo liepos 1 d. įsigaliojusią tvarką, apgadinta transporto priemonė yra išregistruojama bei netenka teisės sugrįžti į eismą ir tais atvejais, kai draudimo įmonė nusprendžia, jog remontuoti transporto priemonę yra ekonomiškai netikslinga. E. Masiulis mano, kad tokia tvarka įneša per daug sumaišties, todėl ketvirtadienį užregistravo šią nuostatą panaikinančias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.

„Pagrindinis kriterijus sprendžiant, ar automobilis tinkamas toliau važiuoti, turėtų likti jo saugumas. Saugumas įvertinamas atliekant techninę apžiūrą, negalima atsižvelgti vien į remonto kaštus. Juolab kad pasitaiko kurioziškų situacijų – pavyzdžiui, apgadinus apynaujo automobilio išorę draudikai gali nuspręsti, kad remonto išlaidos yra didesnės nei 75 proc. automobilio rinkos vertės. Ar tokiu atveju tikrai reikia išregistruoti mašiną? Apskaičiuojant eismo įvykio metu padarytą žalą draudikai transporto priemonės savininkui taip pat gali pasiūlyti mažesnę išmoką – mainais už tai, kad automobilis nebūtų išregistruotas. Todėl šiandien įstatymo pataisos yra reikalingos“, – sakė Liberalų sąjūdžio frakcijos Seime seniūnas E. Masiulis.

Atsižvelgiant į teikiamas pataisas, draudimo įmonės, atsakingos už eismo įvykių metu padarytų žalų administravimą, tik teiktų informaciją apie apgadintų transporto priemonių būklę techninės apžiūros duomenų bazei ir transporto priemonių registrui. Jei transporto priemonių pažeidimai turės tiesioginės įtakos eismo saugumui, tokiems automobiliams (siekiant toliau važinėti) neeilinė techninė apžiūra būtų privaloma.

E. Masiulis taip pat siūlo priimti dar vieną Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, numatančią, kad tam tikroms transporto priemonėms, pavyzdžiui, tik šiltuoju metų laiku vairuojamiems motociklams, nebūtų privalomas visus metus galiojantis transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės draudimas. Pagal dabartinę tvarką nesant tokio draudimo sustabdomas leidimas transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti eisme.

„Motociklai Lietuvos klimato sąlygomis žiemą nevažinėja, todėl jų savininkams prievolė įsigyti visus metus galiojantį civilinį transporto priemonės draudimą yra nemenka papildoma finansinė našta. Baudimas už tokio draudimo neturėjimą, atimant teisę šią priemonę vairuoti, yra, švelniai tariant, neproporcinga priemonė“, – sakė E. Masiulis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)