aA
Europos Komisija (EK) įvardijo 19 technologijų, kurios privaloma tvarka turėtų jau visai greitai būti diegiamos naujuosiuose automobiliuose. Tokių priemonių ketinama imtis siekiant iki 2020 m. per metus įvykstančių mirčių Senojo žemyno keliuose skaičių sumažinti iki mažiau nei 15 tūkst.
Netrukus naujausios saugumo sistemos bus montuojamos į visus naujus automobilius (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo nuotr.

Autonominė avarinio stabdymo sistema, apie nusukimą iš pasirinktos eismo juostos įspėjanti sistema – tai vos pora iš netrumpo EK sudaryto privalomųjų įrenginių sąrašo. Visi jie montuojami ir dabar, tačiau daryti tai ar ne – kol kas vis dar lengvųjų automobilių gamintojų pasirinkimas.

EK keliamas tikslas – ne avarijos padarinių mažinimas, o pastangos visiškai išvengti avarijų. Autonominė avarinio stabdymo ir apie nusukimą iš pasirinktos eismo juostos įspėjanti sistemos jau yra tapusios privalomomis pagal Europos Sąjungos (ES) teisės aktus autobusams ir krovininėms transporto priemonėms, rašo autocar.co.uk.

2015 m. ES šalių narių keliuose užfiksuota 26 tūkst. 120 mirčių, 2009 m. jų buvo 35 tūkst. 360, o 1990 m. – net 76 tūkst. 650. Nepaisant akivaizdaus aukų skaičiaus mažėjimo, vis tik šis skaičius metams bėgant traukiasi ne taip sparčiai, kaip norėtųsi. Dėl šios priežasties EK aktyviau ėmėsi privalomųjų saugumo priemonių diegimo klausimo.

Parengtoje ataskaitoje minima išaugusi miesto visureigių paklausa, todėl svarbu vertinti saugumo priemones atsižvelgiant į miesto visureigių skaičiaus didėjimą, nes šio tipo automobilių svorio centras atsiduria aukščiau, jų masė – didesnė, o priekinės dalies forma – agresyvesnė.

Be to, EK pateikia dar ir kitų iniciatyvų dėl stabdžių žibintų, užsidegančių, kai automobilis atlieka avarinio stabdymo manevrą, priminimų užsisegti saugos diržus ir slėgio padangose sekimo sistemos. Tai vos kelios naujovės, įtrauktos į ES sudarytą pasyvių saugumo priemonių sąrašą.

EK siūlo transporto priemonėse privalomai diegti išmaniąją greičio reguliavimo sistemą, dar vieną sistemą, padėsiančią neišvažiuoti už pasirinktos eismo juostos ribų, vairuotojo mieguistumo ir blaškančių veiksnių stebėjimo sistemą. Šias priemones privalomomis EK pageidauja padaryti per artimiausius penkerius metus.

Tai – pirmas atvejis, kai autonominės automobilio valdymo sistemas ketinama paversti privalomomis, todėl galima užtikrintai teigti, kad tokie EK planai taptų užtikrintu žingsniu automobilių autonomiškumo kryptimi.

Pažeidžiamiems eismo dalyviams – vaikams bei garbaus amžiaus asmenims – ir dažniausiai traumų patiriantiesiems, pavyzdžiui, dviratininkams naujų saugumo priemonių apraše skiriamas ypatingas dėmesys, o šių priemonių įgyvendinimo jau imtasi Londone.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW pristatė didžiausią savo visureigį (11)

Vokietijos BMW pristatė naują visureigių šeimos narį – X7. Gamintojas pabrėžia, kad tai –...

Dėl infliacijos siūloma dar didinti vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sumas (11)

Finansų ministerija Vyriausybei siūlo dėl infliacijos patikslinti transporto priemonių...

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (14)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (8)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (8)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Top naujienos

Skausmingas Šimašiaus sprendimas: apsispręsti padėjo nemalonių klausimų gausi apklausa (134)

Rugsėjo 19 – spalio 2 dieną rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “ Liberalų...

Smulkusis prekybininkas palygino antkainius: mūsų iki 20 proc., didžiųjų – iki kelių šimtų (104)

Tris parduotuves Marijampolėje valdantis verslininkas tikina, kad nors už įsigytas prekes...

Krepšininkas Mindaugas Kuzminskas patvirtino kalbas apie skyrybas ir atskleidė jų priežastį: stengiausi viską išsaugoti (155)

2017-ųjų liepos 6-ąją, Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, krepšininkas Mindaugas...

Po Trumpo ir Putino pareiškimų – baugus perspėjimas: tokio scenarijaus nenorėtų niekas Putinas: atpildas neišvengiamas (68)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas, paskelbęs, kad jo šalis planuoja pasitrauks iš Vidutinio nuotolio...

Profesorius Stukas: kodėl reikėtų pradėti valgyti daugiau bulvių (28)

Vilniaus universiteto profesorius dr. Rimantas Stukas primena seniai žinomą tiesą – esame tai,...

Geriausias sezono rungtynes sužaidęs Valančiūnas ir „Raptors“ namuose nušlavė „Hornets“ (7)

Be pralaimėjimų NBA pirmenybėse ir toliau žygiuoja Rytų konferencijos lyderiai Toronto...

„Barbora” verčia nerimauti: dėl vienos priežasties klientai sutiktų mokėti ir daugiau (17)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas, kuris sunerimęs dėl internetinės parduotuvės...

Rinkos gidas į švelnų „Brexitą“, kai – ir jei – jis pagaliau įvyks (5)

Kol „Brexito“ stebėtojai sulauks galutinio sprendimo, tikriausiai praeis lapkritis ir prasidės...

Finaliniai TS-LKD kandidatų debatai. Šimonytė ir Ušackas deklaravo, dėl ko niekada nesutartų su valdančiaisiais (642)

Pirmadienį Kaune vyko finaliniai Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD )...

Neįtikėtini sutapimai, kurie įrodo, kad gyvenimo pokštai kartais nenusileidžia kino filmams (1)

Net jei netikite likimu, kartais nutinka kažkas tokio, kas neturi kito paaiškinimo. Nuo susitikimų...