aA
Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus. Šie Vyriausybės patvirtinti KET pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m., skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Virginijos Kesminės nuotr.
Virginijos Kesminės nuotr.

Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais.

Pakeitimai, numatomi nuo 2022 m. sausio 1 d.

Keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka. Kaip pastebėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis, iki šiol eismo dalyviai tuomet, kai prireikdavo praleisti specialiąsias tarnybas, skubančias į iškvietimą, turėjo persirikiuoti kuo dešiniau. Tačiau, anot ministro, užsienio šalių praktika, o taip pat ir pavyzdžiai Lietuvoje, rodo, kad vairuotojai intuityviai suformuoja tunelį ir taip praleidžia skubančias tarnybas.

„Toks eismo organizavimo būdas, būtent, sudaryti specialų transporto koridorių specialiajam transportui, rodo užsienio pavyzdžiai, leidžia įvykio vietą pasiekti kartais net 4 minutėmis greičiau. Jeigu eismo įvykis įvyksta, tai reiškia, kad 40 proc. didėja tikimybė išgelbėti sužeistą žmogų“, – kalbėjo jis.

Siūloma drausti parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose. Anot ministro, tai ypač aktualu miestuose, kai išvažiavimai iš kiemų, sankryžos užstatomos taip, kad nebesimato, kas atvažiuoja, kitų eismo dalyvių. Tad KET patikslinimais tokią praktiką siūloma uždrausti.

Taip pat patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją. Patikslinus tvarką numatoma, kad šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje apsisukantis vairuotojas privalės visais atvejais duoti kelią tam, kuris suka į dešinę pagal leidžiamą šviesoforo signalą. Kalbant apie išvažiavimą iš greitėjimo juostos ar įvažiavimą į ją, aiškino Susisiekimo ministerijos atstovai, galimi trys scenarijai.

Pirmasis – kai iš greitėjimo juostos norima įsilieti į eismą pagrindiniame kelyje. Tokiu atveju įsiliejantis į eismą vairuotojas privalo duoti kelią važiuojantiems pagrindiniu keliu. Antruoju atveju, kai kairiau esanti transporto priemonė nori persirikiuoti į dešinę, o važiuojanti greitėjimo juosta – persirikiuoti kairiau, vairuotojas, esantis dešinėje, turės duoti kelią tam, kuris rikiuosis iš kairės eismo juostos į dešinę. Trečiu atveju, jeigu automobilio vairuotojas pradeda važiuoti greitėjimo juosta, kuri pereina į lėtėjimo juostą, ir savo krypties nekeičia, jis turi pirmumą prieš norinčius įsilieti į lėtėjimo juostą vairuotojus.

Norima įtvirtinti įpareigojimą nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos. Tokio pakeitimo, anot Susisiekimo ministerijos, reikia, kadangi užėmę įkrovos stoteles ir ilgam palikti elektromobiliai neleidžia paslaugomis naudotis kitų elektrinių transporto priemonių vairuotojams.

Pakeitimai, numatomi nuo 2022 m. birželio 1 d.

Siūloma nustatyti naują eismo organizavimo būdą – dviračių gatvę. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/val. greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

Kaip skelbia BNS, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius tikisi, kad bent jau pakeitimai dėl dviračių gatvių, kuriose prioritetas būtų teikiamas šiai transporto priemonei, įsigaliotų pavasarį, o ne „jau dviračių sezono įkarštyje“. Jis sakė, kad tokie pakeitimai galėtų galioti maždaug pusėje Vilniaus gatvių.

„Vilniaus mieste turime šiek tiek daugiau nei 1,5 tūkst. kilometrų gatvių. Mano supratimu, apie pusė jų turėtų būti tokių. Kalbant apie pusę, ką aš turiu omenyje, tai yra ir sodininkų gatvelės lygiai taip pat, ne tik kitos, jos vėlgi dažnai yra tokio pločio, kuris neatitinka statybų techninio reglamento (...). Beveik visos sodininkų gatvės, išskyrus magistralines, daugybė individualių kvartalų gatvių ir gatvių centrinėje dalyje“, – BNS sakė R. Šimašius.

Siūloma įteisinti skirtingus maršrutiniam transportui skirtų eismo juostų žymėjimus – A ir A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės.

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(78 žmonės įvertino)
2.3077

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria hibridams: kokią naudą gauna vairuotojai?

Kalbant apie hibridinius automobilius, galima pritaikyti posakį, kad viskas, kas nauja, – jau...

Pokyčiai elektromobilių rinkoje, kuriuos lemia augantis elektromobilių skaičius

Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „ Regitra “...

Top naujienos

Baltarusio nuotraukos iš Palangos užminė mįslę: kaip toks žmogus pateko į Lietuvą? (6)

Baltarusijos opozicijos informacinis kanalas skelbia, jog Lietuvoje atostogauja baltarusiškos...

Kauno rajone nukrito ir užsidegė sportinis lėktuvas: pranešama, kad žuvo du vyrai papildyta (3)

Policijos departamentas informavo, kad Kauno rajone įvyko tragiškas įvykis.

Iš sinoptikų – senokai girdėtos naujineos apie orus: bus ramu ir malonu

Antradienio dieną Lietuvos orus lems aukšto atmosferos slėgio sritis, tad laukia maloni ir...

Delfi PliusJonathan Tirone

Pareigūnai: dėl Rusijos renginys Amerikoje gali pavirsti į diplomatinį košmarą

JAV pastangos susilpninti Kremliaus įtaką pasaulinėms atominės energijos rinkoms baudžiant už...

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė (24)

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Delfi PliusSniego pilys

Per Chruščiovo laidotuves nepasirodė nė vienas aukšto rango pareigūnas: liaudis jį vadino „kukurūzniku“, o šeimą lydėjo tragedijos

Nikitos Chruščiovo šeimą nelaimės persekiojo visą gyvenimą. SSKP generalinis sekretorius...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.

Kaime Lietuvos pajūryje dėl prancūzo kepamų blynelių šią vasarą driekiasi eilės: tokie puikūs, kad išparduoda viską

Keliolika kilometrų nuo Baltijos jūros, visai netoli Šventosios esančiuose Darbėnuose, gyvena...

Norite nebrangiai atsinaujinti namus? Štai centus kainuojantys dekoro elementai, kurie suteiks daugiau jaukumo

Dalis žmonių rudenį keičia namų dekorą – pakloja naujus kilimėlius prie durų, užtiesia...