Dvi dienas trukusiame renginyje atlikdami įvairias užduotis savo jėgas išbandė 12 mokinių, susirinkusių iš visos Lietuvos profesinio ugdymo mokyklų. Pirmąją vietą laimėjo Gedas Alekveravičius, antrąją ir trečiąją – atitinkamai Edmundas Baliukonis ir Dovydas Abikovas.

Nuo 2017 metų konkursas jau tapo tarptautiniu – jo finale susitinka nugalėtojai iš 13-os Europos šalių. Taigi, Lietuvai Kroatijoje vyksiančiame tarptautiniame konkurse atstovaus Gedas Alekveravičius.
Kaip pasakojo konkurso organizuojančios bendrovės „Inter Cars Lietuva“ direktorius Donatas Čiočys, Lietuva yra viena iš šio konkurso pradininkių Europoje ir viena iš pirmųjų, kuri suorganizavo tokį konkursą.

„Jis yra skirtas automechanikos specialybės mokiniams, mokytojams, mokyklų vadovams, gamintojams, kurie turi galimybę vienoje vietoje sujungti žinias, tobulinti jas, ieškoti naujų galimybių. Tačiau labiausiai čia telkiamas dėmesys mokiniams – jauniesiems automechanikams, ugdant jų profesines kompetencijas ir gilinant žinias. Tai įrodymas, kad šalyje ieškomi ir ugdomi geriausi automobilių mechanikų profesijos specialistai, o į mokymus investuoja automobilių pramonės gigantai“, – teigė D. Čiočys.
Šiemet konkurse dalyvavo daugiau nei 400 moksleivių iš 30-ties jas ruošiančių mokyklų, o finale susikovė 12 talentingiausių iš 9 mokyklų.
„Inter Cars“ vadovas D. Čiočys paaiškino, kaip atrodė finalinio etapo konkurse eiga ir užduotys.
„Iš viso yra 12 užduočių, kurias turi atlikti jaunieji automechanikai – tai filtrų keitimai, diržinės pavaros keitimas, alyvos keitimas, taip pat užduotys, susijusios su akumuliatoriaus pakeitimu ir kt.

Kiekvieną užduotį atliekantį dalyvį stebi gamintojo atstovas – dalyvis turi ne tik praktiškai atlikti užduotį, bet ir tinkamai užpildyti tam tikrą dokumentaciją. Kai užduotis jau atlikta, gamintojo atstovas sužymi savo formoje, kas buvo padaryta, o kas ne. Tokiu būdu konkurso dalyvis renka taškus. Daugiausia taškų surinkęs dalyvis laimi konkursą“, – paaiškino Donatas Čiočys.
Konkursą, kuriame skatinami jaunieji automechanikai, remia žinomiausi pasaulyje automobilių dalių gamintojai. „Bosch“ atstovas Lietuvoje Dangirutis Šapranauskas pabrėžia, kad automechanikos srityje visuomet reikalingi profesionalūs specialistai, tad įmonė prisideda prie jų lavinimo.

„Mums labai svarbu, kad mūsų produktai būtų labai kokybiškai naudojami ir aptarnaujami. Lietuvoje ir visame pasaulyje turime milžinišką partnerių tinklą „Bosch Car Service“. Mūsų tikslas yra, kad ten dirbtų labai kvalifikuoti žmonės, paslaugos būtų aukščiausio lygio, o klientai išvažiuotų patenkinti su pilnai suremontuotais automobiliais. Šis formatas – t.y. konkursas, kurį mes organizuojame kartu su „Inter Cars“, yra puiki terpė skatinti, ugdyti jaunuosius automechanikus, kad atėję dirbti į „Bosch Car Service“ ar į bet kurį kitą servisą, galėtų labai kokybiškai aptarnauti naujos kartos automobilius.
Mes turime įkurtą mokymo centrą, kuriame servisų darbuotojai gali atvažiuoti mokytis, susipažinti su naujausiomis technologijomis. Tokiu būdu darbas servise tampa lengvesnis, nes automobilių technologijos tobulėja milžiniškais tempais – neatsilikti nuo jų yra didelis iššūkis“, – sakė Dangirutis Šapranauskas, „Bosch“ atstovas Lietuvoje.

Jam antrino ir „Inter Cars Lietuva“ direktorius Donatas Čiočys, mat automobiliai per pastaruosius metus technologiškai taip pasikeitė, kad be diagnostikos jau nieko nebepadarysi. „Vien tik mechaniniai darbai – tai jau yra XIX amžius. Vaizdžiai sakant, jei prieš trisdešimt metų automobilyje buvo du kompiuteriai, tai dabar jų yra trys šimtai. Bet visa tai yra sukurta mūsų patogumui ir malonumui, todėl reikia nemažai žinių, kai tokį automobilį reikia aptarnauti“.

Antrąją finalinio etapo dieną vyko iškilminga apdovanojimų ceremonija, kurios metu apdovanotas daugiausiai balų surinkusių konkurso dalyvių trejetukas.
Pirmąją vietą laimėjęs Gedas Alekveravičius atstovaus Lietuvai tarptautiniame finale Kroatijoje. Jis prisipažįsta, kad tokios sėkmės nesitikėjo.
„Nesitikėjau, nustebinau save. Vien tai, kad patekau, jau yra didelis pasiekimas, o čia pavyko ir neblogai pasirodyti“, – sakė Gedas.
Anot jo, konkursui ruošėsi pakankamai ilgai – tris mėnesius: „Vakarais, po pamokų, papildomai praktikuojantis“.
Pasak pirmos vietos nugalėtojo, meilė automobiliams ir technikai atsirado nuo mažens – jau darželyje patiko žaisti su mašinėlėmis, traktoriukais.

Į Zagrebą, Kroatiją, besiruošiantis Gedas tarptautiniame konkurso finale ateis kaip į šventę: „Stengiuosi nesitikėti nieko, nes kai tikiesi mažiau, pasieki daugiau. Ir nenuvili savęs neparodęs gero rezultato“.
Gedo Alekveravičiaus mokytojas Vitalijus Kabelis teigė, kad jo mokinio sėkmė jam yra didžiausias džiaugsmas.
„Pamenu, teko dalyvauti ir pačiam tokiuose konkursuose. Kiekvienais metais, kai vyksta tokie konkursai, užplūsta prisiminimai iš jaunystės. Nuotaika labai pakylėta, ypač kai mokiniai laimi. Ruošdami mokinius dalyvauti konkurse stebime, kuriems labiausiai sekasi, kurie labiausiai motyvuoti. Juos duodame įdomesnių užduočių. Dirbame papildomai, vakarais, ir darbo tenka įdėti nemažai. O mokinių sėkmės receptas yra ir mūsų ilgametė patirtis. Tad ir rezultatai patys už save byloja“, – sakė V. Kabelis.
Antrosios vietos nugalėtojas Edmundas Baliukonis teigė, kad buvo pilnai pasiruošęs ir iškovoti pirmąją vietą, nes „ėjo vienas prie vieno su kolega“.
„Bet taip išėjo, kad gal kažkur paskubėjau, gal kažką primiršau. Ką padarysi. Labiausiai dėkoju mokytojams, kurie įdėjo didelį indėlį“, – šypsosi antrosios vietos nugalėtojas.
Trečiosios vietos nugalėtojas Dovydas Abikovas sakė, kad prizinės vietos užimti nesitikėjo.
„Gal kai tikiesi blogiausio, gali būti ir geriau. Ir nesi toks nuliūdęs. O dabar – džiugu ir malonu“, – sakė A. Abikovas.
Pasak konkursą organizuojančios bendrovės „Inter Cars“ vadovo Lietuvoje, automechaniko profesija šiandien yra be gali svarbi, tik kartais nepelnytai ją primirštame ir nuvertiname.
„Ši specialybė informaciniame sraute pranyksta, tačiau ji yra labai aktuali mūsų gyvenime. Ir dar daugelį metų ateityje nei jokios informacinės technologijos, nei robotai automobilių nesuremontuos. O žmonės vis dar nori važinėti automobiliais ir toliau važinės. Tačiau visoms transporto priemonėms reikia priežiūros. Taigi, ši specialybė dar daug metų bus reikalinga ir aktuali“, – reziumavo D. Čiočys.

Norinčių studijuoti inžinerines automobilių specialybes – vis mažiau: kodėl?
Kaip anksčiau rašė Delfi, Lietuvoje jau keletą metų trūksta kvalifikuotų įvairių sričių specialistų, pavyzdžiui, automobilių ir sunkvežimių mechanikų, inžinierių. Verslo atstovai skundžiasi, jog sunku surasti darbuotojų, o jauni žmonės – nenori mokytis. Vilniaus kolegijos Transporto inžinerijos katedros docentas Donatas Kriaučiūnas apžvelgė, kaip dabar jaunuoliai vertina tokius mokslus, kiek perspektyvi yra mechaniko specialybė ir kokia yra transporto ateitis.
Pastebima, jog inžinerijos mokslai pritraukia mažiau studentų nei anksčiau. Docentas patvirtina tokią mintį, tačiau pabrėžia, jog tokia situacija galėjo susidaryti ne tik dėl to, kad jaunimui tai neįdomu. „Manau, kad keičiasi visuomenė ir tas šiek tiek atsispindi. Prieš kokių 10 metų buvo tikrai didelis susidomėjimas. Kai aš studijavau buvo didelės studentų grupės, tai dabar šiek tiek pasikeitė. Kai aš įstojau, tai buvo 2009 metais, tuo metu buvo 7 grupės po maždaug 30 studentų.
Po to šiek tiek sumažėjo, nes inžineriniai mokslai nėra lengvi ir reikia mokytis, tai pakankamai sudėtinga. Tai dabar, pavyzdžiui, kolegijoje dažniausiai turime 2 grupes po 30 studentų. Skaičiai sumažėjo, bet susidomėjimas išlieka“, – „Žinių radijui“ sakė D. Kriaučiūnas.
Daugiau apie automobilių inžinerijos profesijos tendencijas skaitykite čia: Ryškėja liūdna tendencija Lietuvoje – žmonės nebenori rinktis šios gerai apmokamos specialybės: kas vyksta?