Jie nori, kad automatinė stabdymo sistema (AEB, angliškai „autonomous emergency braking“) būtų prilyginta saugos diržams, rašo bbc.co.uk.

Vis dėlto yra abejonių, kad vairuotojai ims pernelyg pasitikėti šia sistema. Ji taip pat kritikuojama dėl kainos, nes įranga automobilius pabrangina nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių svarų, priklausomai nuo modelių.

Technologijos veikimas paremtas radaru, kamera ir lazeriniais jutikliais, kurių tikslas – aptikti, kada kyla susidūrimo pavojus. Ji gali užfiksuoti, jeigu priekyje važiuojantis automobilis prilėtina arba staigiai stabdo. Jeigu kyla avarijos grėsmė, stabdymo sistema aktyvuojama automatiškai.

Šiuo metu AEB sistemą diegia dar mažuma gamintojų ir ji dažniausiai siūloma kaip papildoma įranga.

Thatchamo tyrimų centro direktorius Matthew Avery tvirtina, kad AEB – tai „kiti saugos diržai“.

„Jeigu vairuotojas suklysta, ji automatiškai stabdo automobilį ir sušvelnina susidūrimą arba apskritai jo išvengia“, – sako jis.

Sūnų Adrianą eismo įvykyje praradęs Tony Davisonas tvirtina, kad AEB yra „puiki idėja“ ir kad valdžia turėtų imtis veiksmų, kad ji taptų standartinės įrangos dalimi.

Jis neslepia, kad ta akimirka, kai policininkai jam pranešė apie sūnaus žūtį, sugriovė jo gyvenimą.

„Nebuvo nė dienos nuo tada, kad nepagalvočiau apie jį, – sako T. Davisonas. – Viskas, ką dabar galima padaryti, tai apsaugoti kitas šeimas nuo to, ką mes patyrėme“.

Šios sistemos šalininkai Britanijoje tvirtina, kad įvedus reikalavimą standartiškai automobiliuose montuoti AEB, per 10 metų būtų galima išgelbėti daugiau nei 1220 gyvybių. Vis dėlto Transporto departamentas sako, kad kol kas tokių planų nėra.

Praėjusį rudenį automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija „Euro NCAP“ pirmą kartą išbandė ir palygino, kuo skiriasi įvairių gamintojų siūlomos sistemos, padedančios išvengti susidūrimo. Organizacija pabrėžė, kad automatinio avarinio stabdymo sistemos tėra pagalbinės ir vairuotojai neturėtų jomis aklai pasitikėti. Pavojingose situacijose jos gali nepakankamai ar ne laiku suveikti. Kaip vyko šis testas, galite žiūrėti žemiau esančiame vaizdo siužete.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (119)