Guntheris Holtorfas paliko Bavariją 1989-aisiais ir savo mėlynu visureigiu patraukė į Afriką. Prabėgus 26 metams jis grįžo namo nuvažiavęs beveik 900 000 km ir aplankęs 215 valstybių.
© Gamintojo nuotr.

„Tai buvo tikra nuotykių kelionė“, – sako jis.

G. Holtorfas susipažino su savo ketvirtąja žmona Christine 1989 m., kai žlugus trečiai santuokai įdėjo skelbimą viename laikraštyje. Dviese jie keliavo 22 metus, prie jų dažnai prisijungdavo moters sūnus Martinas. Tačiau kelionėje ne viskas klostėsi taip, kaip pora norėjo. Vėžiu sirgusi Christine mirė 2010 m. Pora savo santykius oficialiai įteisino likus porai savaičių iki moters mirties ir Guntheris mylimajai prižadėjo, kad pabaigs kelionę aplink pasaulį jos atminimui.

Vokietis nepamena, kada jiems gimė idėja apkeliauti pasaulį, tačiau tvirtai žinojo, kad nori įsirašyti į Guinnesso rekordų knygą. Ir jiems tai pavyko – jų vardai bus įamžinti šalia daugiausiai valstybių apvažiavusio automobilio.

77-erių G. Holtorfas visą kelionę važiavo vienu automobiliu – mėlynu 1988-ųjų „Mercedes-Benz“ 300 GD. Žmona šiam visureigiui suteikė Otto pravardę.

„Kai pirkau šį automobilį, kiek skeptiškai žiūrėjau į „Mercedes“ pažadą, kad „kur yra G-klasė, ten bus ir kelias“. Be to, prieš tai buvau matęs pasaulio ir žinojau, koks turi būti automobilis, kad atlaikytų tokį turą“, – tvirtino keliautojas.

Jis savo žemėlapius vadina svarbesniais už pasą – jie rodo kelius, kuriais buvo važiuota, visas aplankytas šalis, taip pat – ateities planus.

Grįžęs namo G. Holtorfas planuoja savo mechaniko įgūdžius pritaikyti restauruojant senus automobilius.

Automobilį teko remontuoti kalnuose

G. Holtorfas su žmona iš pradžių 5 metus keliavo po Afriką, po to nusprendė važiuoti į Pietų Ameriką, kurią vyras gerai žinojo dirbdamas aviacijos versle ir norėjo parodyti savo mylimajai. Vėliau jie tęsė savo žygį po Šiaurės Ameriką, Aziją, Australiją ir apvažiavo visas Europos šalis.

Kai kuriose valstybėse jie buvo pirmieji svetimšaliai, kuriems leista įvažiuoti savo automobiliu. O kartais kelionės planavimas užtrukdavo itin ilgai - pavyzdžiui, vien tik planuojant kelionę į Mianmarą jie užtruko 6 metus.

Buvęs aviacijos bendrovių „Lufthansa“ ir „Hapag Lloyd Flug“ vadovas G. Holtorfas 1989-aisiais turėjo užtektinai santaupų kelionės pradžiai, tačiau vėliau jie užsidirbdavo braižydami žemėlapius. Jie sukūrė pirmąjį detalų Indonezijos sostinės Jakartos žemėlapį, kurį reguliariai atnaujindavo iki 2005 m. 400 puslapių miesto atlasas parduotas 150 000 kopijų tiražu.

Keliautojas tvirtina, kad jis nuolat vežiojosi atsarginių dalių, tačiau automobilis gedo labai retai, nepaisant to, kad beveik nuolat buvo perkrautas 500 kg nei leidžia charakteristikos ir praktiškai visada sverdavo apie 3,3 tonos. Vien tik ant stogo buvo 400 kg svėrusio turto.

Otto vis dar turi originalų variklį, tačiau užvedimo raktas nusidėvėjo, todėl vairuotojui teko Saudo Arabijoje užsisakyti jo kopiją. Oro kondicionavimo sistema buvo išimta vos po dviejų metų – šią „operaciją“ atliko mechanikas iš Kenijos. Keliautojas sako, kad taip buvo paprasčiau: ko nėra, tas negenda. Iš labiausiai įsiminusių remontų vairuotojas išskyrė atvejį, kai prireikė remontuoti automobilio važiuoklę 5000 metrų aukštyje Andų kalnuose.

G-klasės „Mercedes“ sukorė beveik 900 000 km, iš kurių net 250 000 km buvo bekelė. Gamintojų teigimu, toks žygis automobiliui prilygsta maždaug 2,5 mln. km įprastiems Europos keliams.

G. Holtorfas unikalų automobilį praėjusį savaitgalį perdavė „Daimler“ koncerno vadovui Dieteriui Zetsche, dabar šis unikalus eksponatas stovės kompanijos muziejuje Štutgarte.

Faktai apie rekordinę kelionę:

Automobilis: „Mercedes-Benz“ 300 GD
Variklis: dyzelinis 3.0 l, 88 AG
Laikas: 26 metai
Atstumas: 897 000 km
Bekelė: 250 000 km
Aplankyta šalių: 215
Kirsta sienų: 410 (už Europos ribų)
Aukščiausia aplankyta vieta: stovykla Evereste, 5200 m virš jūros lygio
Žemiausia vieta: Mirties jūra/Mirties slėnis – abu 150 m žemiau jūros lygio
Šalčiausia vieta: netoli Irkutsko, Sibire -27 laipsniai šalčio
Karščiausia vieta: Australija, netoli Alice Springs, +50 laipsnių karščio
Bendras laikas, praleistas vairuojant: 3,5 metų
Sustojimams pasieniuose skirtas laikas: pusę metų

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (657)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (96)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...