aA
Guntheris Holtorfas paliko Bavariją 1989-aisiais ir savo mėlynu visureigiu patraukė į Afriką. Prabėgus 26 metams jis grįžo namo nuvažiavęs beveik 900 000 km ir aplankęs 215 valstybių.
© Gamintojo nuotr.

„Tai buvo tikra nuotykių kelionė“, – sako jis.

G. Holtorfas susipažino su savo ketvirtąja žmona Christine 1989 m., kai žlugus trečiai santuokai įdėjo skelbimą viename laikraštyje. Dviese jie keliavo 22 metus, prie jų dažnai prisijungdavo moters sūnus Martinas. Tačiau kelionėje ne viskas klostėsi taip, kaip pora norėjo. Vėžiu sirgusi Christine mirė 2010 m. Pora savo santykius oficialiai įteisino likus porai savaičių iki moters mirties ir Guntheris mylimajai prižadėjo, kad pabaigs kelionę aplink pasaulį jos atminimui.

Vokietis nepamena, kada jiems gimė idėja apkeliauti pasaulį, tačiau tvirtai žinojo, kad nori įsirašyti į Guinnesso rekordų knygą. Ir jiems tai pavyko – jų vardai bus įamžinti šalia daugiausiai valstybių apvažiavusio automobilio.

77-erių G. Holtorfas visą kelionę važiavo vienu automobiliu – mėlynu 1988-ųjų „Mercedes-Benz“ 300 GD. Žmona šiam visureigiui suteikė Otto pravardę.

„Kai pirkau šį automobilį, kiek skeptiškai žiūrėjau į „Mercedes“ pažadą, kad „kur yra G-klasė, ten bus ir kelias“. Be to, prieš tai buvau matęs pasaulio ir žinojau, koks turi būti automobilis, kad atlaikytų tokį turą“, – tvirtino keliautojas.

Jis savo žemėlapius vadina svarbesniais už pasą – jie rodo kelius, kuriais buvo važiuota, visas aplankytas šalis, taip pat – ateities planus.

Grįžęs namo G. Holtorfas planuoja savo mechaniko įgūdžius pritaikyti restauruojant senus automobilius.

Automobilį teko remontuoti kalnuose

G. Holtorfas su žmona iš pradžių 5 metus keliavo po Afriką, po to nusprendė važiuoti į Pietų Ameriką, kurią vyras gerai žinojo dirbdamas aviacijos versle ir norėjo parodyti savo mylimajai. Vėliau jie tęsė savo žygį po Šiaurės Ameriką, Aziją, Australiją ir apvažiavo visas Europos šalis.

Kai kuriose valstybėse jie buvo pirmieji svetimšaliai, kuriems leista įvažiuoti savo automobiliu. O kartais kelionės planavimas užtrukdavo itin ilgai - pavyzdžiui, vien tik planuojant kelionę į Mianmarą jie užtruko 6 metus.

Buvęs aviacijos bendrovių „Lufthansa“ ir „Hapag Lloyd Flug“ vadovas G. Holtorfas 1989-aisiais turėjo užtektinai santaupų kelionės pradžiai, tačiau vėliau jie užsidirbdavo braižydami žemėlapius. Jie sukūrė pirmąjį detalų Indonezijos sostinės Jakartos žemėlapį, kurį reguliariai atnaujindavo iki 2005 m. 400 puslapių miesto atlasas parduotas 150 000 kopijų tiražu.

Keliautojas tvirtina, kad jis nuolat vežiojosi atsarginių dalių, tačiau automobilis gedo labai retai, nepaisant to, kad beveik nuolat buvo perkrautas 500 kg nei leidžia charakteristikos ir praktiškai visada sverdavo apie 3,3 tonos. Vien tik ant stogo buvo 400 kg svėrusio turto.

Otto vis dar turi originalų variklį, tačiau užvedimo raktas nusidėvėjo, todėl vairuotojui teko Saudo Arabijoje užsisakyti jo kopiją. Oro kondicionavimo sistema buvo išimta vos po dviejų metų – šią „operaciją“ atliko mechanikas iš Kenijos. Keliautojas sako, kad taip buvo paprasčiau: ko nėra, tas negenda. Iš labiausiai įsiminusių remontų vairuotojas išskyrė atvejį, kai prireikė remontuoti automobilio važiuoklę 5000 metrų aukštyje Andų kalnuose.

G-klasės „Mercedes“ sukorė beveik 900 000 km, iš kurių net 250 000 km buvo bekelė. Gamintojų teigimu, toks žygis automobiliui prilygsta maždaug 2,5 mln. km įprastiems Europos keliams.

G. Holtorfas unikalų automobilį praėjusį savaitgalį perdavė „Daimler“ koncerno vadovui Dieteriui Zetsche, dabar šis unikalus eksponatas stovės kompanijos muziejuje Štutgarte.

Faktai apie rekordinę kelionę:

Automobilis: „Mercedes-Benz“ 300 GD
Variklis: dyzelinis 3.0 l, 88 AG
Laikas: 26 metai
Atstumas: 897 000 km
Bekelė: 250 000 km
Aplankyta šalių: 215
Kirsta sienų: 410 (už Europos ribų)
Aukščiausia aplankyta vieta: stovykla Evereste, 5200 m virš jūros lygio
Žemiausia vieta: Mirties jūra/Mirties slėnis – abu 150 m žemiau jūros lygio
Šalčiausia vieta: netoli Irkutsko, Sibire -27 laipsniai šalčio
Karščiausia vieta: Australija, netoli Alice Springs, +50 laipsnių karščio
Bendras laikas, praleistas vairuojant: 3,5 metų
Sustojimams pasieniuose skirtas laikas: pusę metų

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (13)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (14)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

Top naujienos

Kas atsitiko? „Valstiečiai“ bambalių klausimą bando įkišti į stalčių (475)

Dar pernai valdantieji „valstiečiai“ žadėjo imtis vadinamųjų „bambalių“ klausimo....

Mauricas: tokių prastų pasaulio lūkesčių nebuvo nuo pat 2009 metų (161)

Finansų rinkose nuotaikos negerėja. Jau kitais metais tikimasi, kad ekonomikos augimas pastebimai...

Kaip tvarkyti savo pinigus, kad užtektų ne tik duonai: keli būdai, kurie tinka daugeliui (14)

Demografinė Lietuvos padėtis verčia vis daugiau gyventojų susimąstyti, kad orios senatvės tik...

Mokytoja Rusijoje įsiuto dėl užrašo ant lentos (317)

Krasnodaro krašto Bogučiansko rajono Tajožnyj gyvenvietėje 20-osios mokyklos istorijos ir...

„Lietkabeliui“ į kompaniją: išsinerti iš senos odos panoro ir Prienų klubas (1)

Panevėžio „Lietkabelis“ nėra vienintelis klubas, siekiantis perkelti veiklą į naują...

Kaip į pirmąjį kalėdinį vakarėlį puošėsi sostinės stileivos

Trečiadienio popietę mados ir grožio viešųjų ryšių agentūra „ Polhem PR “ stilingąją...

Unikauskas patarė, kaip atsikratyti pilvo (9)

Atsikišęs pilvas erzina daugelį, tačiau jei to priežastis visceraliniai riebalai, tikėtina, kad...

4 rūšių toksiški indai, kurių reikia kuo greičiau atsisakyti (123)

Šiais laikais daug kas stengiasi laikytis sveikos mitybos taisyklių. Bet ne visi žino, kad indai,...

„John Lewis“ kalėdinėje reklamoje – Eltono Johno gyvenimo istorija

Kaip gyvenimą gali pakeisti kalėdinė dovana? Jei tai yra pianinas, kurį vaikystėje gauna Eltonas...

Orai: ypač šals Rytų Lietuva (27)

Ketvirtadienio dieną šalyje bus dar ganėtinai šilta, tačiau artėjanti žiema apie save mums...