aA
Guntheris Holtorfas paliko Bavariją 1989-aisiais ir savo mėlynu visureigiu patraukė į Afriką. Prabėgus 26 metams jis grįžo namo nuvažiavęs beveik 900 000 km ir aplankęs 215 valstybių.
Automobilis, apvažiavęs visą pasaulį
© Gamintojo nuotr.

„Tai buvo tikra nuotykių kelionė“, – sako jis.

G. Holtorfas susipažino su savo ketvirtąja žmona Christine 1989 m., kai žlugus trečiai santuokai įdėjo skelbimą viename laikraštyje. Dviese jie keliavo 22 metus, prie jų dažnai prisijungdavo moters sūnus Martinas. Tačiau kelionėje ne viskas klostėsi taip, kaip pora norėjo. Vėžiu sirgusi Christine mirė 2010 m. Pora savo santykius oficialiai įteisino likus porai savaičių iki moters mirties ir Guntheris mylimajai prižadėjo, kad pabaigs kelionę aplink pasaulį jos atminimui.

Vokietis nepamena, kada jiems gimė idėja apkeliauti pasaulį, tačiau tvirtai žinojo, kad nori įsirašyti į Guinnesso rekordų knygą. Ir jiems tai pavyko – jų vardai bus įamžinti šalia daugiausiai valstybių apvažiavusio automobilio.

77-erių G. Holtorfas visą kelionę važiavo vienu automobiliu – mėlynu 1988-ųjų „Mercedes-Benz“ 300 GD. Žmona šiam visureigiui suteikė Otto pravardę.

„Kai pirkau šį automobilį, kiek skeptiškai žiūrėjau į „Mercedes“ pažadą, kad „kur yra G-klasė, ten bus ir kelias“. Be to, prieš tai buvau matęs pasaulio ir žinojau, koks turi būti automobilis, kad atlaikytų tokį turą“, – tvirtino keliautojas.

Jis savo žemėlapius vadina svarbesniais už pasą – jie rodo kelius, kuriais buvo važiuota, visas aplankytas šalis, taip pat – ateities planus.

Grįžęs namo G. Holtorfas planuoja savo mechaniko įgūdžius pritaikyti restauruojant senus automobilius.

Automobilį teko remontuoti kalnuose

G. Holtorfas su žmona iš pradžių 5 metus keliavo po Afriką, po to nusprendė važiuoti į Pietų Ameriką, kurią vyras gerai žinojo dirbdamas aviacijos versle ir norėjo parodyti savo mylimajai. Vėliau jie tęsė savo žygį po Šiaurės Ameriką, Aziją, Australiją ir apvažiavo visas Europos šalis.

Kai kuriose valstybėse jie buvo pirmieji svetimšaliai, kuriems leista įvažiuoti savo automobiliu. O kartais kelionės planavimas užtrukdavo itin ilgai - pavyzdžiui, vien tik planuojant kelionę į Mianmarą jie užtruko 6 metus.

Buvęs aviacijos bendrovių „Lufthansa“ ir „Hapag Lloyd Flug“ vadovas G. Holtorfas 1989-aisiais turėjo užtektinai santaupų kelionės pradžiai, tačiau vėliau jie užsidirbdavo braižydami žemėlapius. Jie sukūrė pirmąjį detalų Indonezijos sostinės Jakartos žemėlapį, kurį reguliariai atnaujindavo iki 2005 m. 400 puslapių miesto atlasas parduotas 150 000 kopijų tiražu.

Keliautojas tvirtina, kad jis nuolat vežiojosi atsarginių dalių, tačiau automobilis gedo labai retai, nepaisant to, kad beveik nuolat buvo perkrautas 500 kg nei leidžia charakteristikos ir praktiškai visada sverdavo apie 3,3 tonos. Vien tik ant stogo buvo 400 kg svėrusio turto.

Otto vis dar turi originalų variklį, tačiau užvedimo raktas nusidėvėjo, todėl vairuotojui teko Saudo Arabijoje užsisakyti jo kopiją. Oro kondicionavimo sistema buvo išimta vos po dviejų metų – šią „operaciją“ atliko mechanikas iš Kenijos. Keliautojas sako, kad taip buvo paprasčiau: ko nėra, tas negenda. Iš labiausiai įsiminusių remontų vairuotojas išskyrė atvejį, kai prireikė remontuoti automobilio važiuoklę 5000 metrų aukštyje Andų kalnuose.

G-klasės „Mercedes“ sukorė beveik 900 000 km, iš kurių net 250 000 km buvo bekelė. Gamintojų teigimu, toks žygis automobiliui prilygsta maždaug 2,5 mln. km įprastiems Europos keliams.

G. Holtorfas unikalų automobilį praėjusį savaitgalį perdavė „Daimler“ koncerno vadovui Dieteriui Zetsche, dabar šis unikalus eksponatas stovės kompanijos muziejuje Štutgarte.

Faktai apie rekordinę kelionę:

Automobilis: „Mercedes-Benz“ 300 GD
Variklis: dyzelinis 3.0 l, 88 AG
Laikas: 26 metai
Atstumas: 897 000 km
Bekelė: 250 000 km
Aplankyta šalių: 215
Kirsta sienų: 410 (už Europos ribų)
Aukščiausia aplankyta vieta: stovykla Evereste, 5200 m virš jūros lygio
Žemiausia vieta: Mirties jūra/Mirties slėnis – abu 150 m žemiau jūros lygio
Šalčiausia vieta: netoli Irkutsko, Sibire -27 laipsniai šalčio
Karščiausia vieta: Australija, netoli Alice Springs, +50 laipsnių karščio
Bendras laikas, praleistas vairuojant: 3,5 metų
Sustojimams pasieniuose skirtas laikas: pusę metų

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tokio dalyko dar nematėte: nufilmavo važiuojantį 15 metrų aukščio sunkvežimių bokštą (2)

Įspūdingais, milijonus peržiūrų pritraukusiais filmais garsėjanti „ Volvo Trucks “...

„Toyota“ statys pažangų technologijų miestą – laboratoriją

„ Toyota “ pranešė apie planus pastatyti ateities miestą 175 akrų (virš 70 hektarų) plote...

„Volkswagen“ pristatė naują „Caddy“: naujienų tiek, kad labiau primena asmeninį, ne komercinį automobilį

„Volkswagen“ Diuseldorfe pristatė naująjį „Caddy“. Tai jau penktoji modelio, kuris pirmą...

Dėl koronaviruso daugumos gamyklų darbą Kinijoje stabdęs „Volkswagen“ vėl ėmėsi gaminti automobilius

Automobilių gamintoja „ Volkswagen “ atnaujino veiklą daugumoje savo gamyklų Kinijoje, darbą...

„Mercedes-AMG“ papasakojo apie naujo segmento pradininką – „GLS 63 4MATIC+“ visureigį (2)

„ Mercedes-AMG “ vardas yra gerai žinomas pasaulyje. AMG – tai sportinius automobilius kurianti...

Top naujienos

Po visą Lietuvą sukrėtusio nužudymo Vilniaus gimnazijoje – šoką sukėlusi teisėjos dovana žudikui (41)

Kodėl Temidei yra užrištos akys? Ne, ne todėl, kad nebūtų daromas poveikis, o greičiausiai tik...

Atvykę į Santaros klinikas grūdasi ant žvyro, o naujos stovėjimo aikštelės stovi pustuštės

Šiemet prie Santaros klinikų atidaryta dar viena nauja daugiaaukštė automobilių stovėjimo...

Koronavirusas skverbiasi į Europą: dar dvi valstybės paskelbė apie pirmuosius užsikrėtimo atvejus (1)

Rumunija ir Norvegija trečiadienį pranešė apie pirmuosius užsikrėtimo naujuoju...

Pandemijos scenarijus ECB gali reikšti grįžimą prie jau išsemtų priemonių (2)

Jeigu koronaviruso protrūkis peraugs į regioninę ekonominę krizę, Europos centrinis bankas ( ECB...

The Economist

Kinija nepamiršo imperinės praeities – siekia tapti pasaulio centru

„Juostos ir kelio“ iniciatyva primena Kinijos imperinę prekybinių ryšių sistemą, teigia...

Įspėja, kas laukia dėl koronaviruso: poveikį pajus visas pasaulis (350)

Siekiant suvaldyti koronaviruso grėsmes, Vyriausybė trečiadienį paskelbė ekstremalią...

Valančiūnas buvo naudingas, bet „grizlius“ taškais užvertė Hardenas su Westbrooku

Po „Visų žvaigždžių“ savaitgalio pertraukos NBA čempionate į duobę įkritusi Memfio...

Žiniasklaida: Santaros klinikos dėl koronaviruso grėsmės atšaukia planines operacijas (165)

Vilniaus Santaros klinikos įpareigotos atšaukti planines operacijas bei riboti lankytojų srautus...