aA
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Šiauliams piešia viziją: siūlo automobilių sporto kompleksą su trasa elektromobiliams
© Šiaulių TIC

Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo KTU Statybos ir architektūros (KTU SAF) fakulteto studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose. Jų įsitikinimu, būtent šis miestas galėtų tapti naująją automobilių sostine.

Automobilių sporto entuziastės vizijoje parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo dviejų iki aštuonių kilometrų, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, o taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms bei kitų renginių vietos.

Studenčių teigimu, automobiliai joms nesvetimi – Ieva dar visai mažytė lakstydavo tėčio garaže tarp remontuojamų automobilių, tuo tarpu Mylita su automobilių sportu susipažino kiek vėliau, pravažiavusi pirmąjį slalomą Nemuno žiede.

„Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams“, – sako merginos.

Jų teigimu, šiam miestui būtina prisitaikyti prie besikeičiančių tendencijų ir išnaudoti jau turimą potencialą. Tai buvo dar viena priežastis, kodėl studentės pasirinko sukurti automobilių potyrių centrą, kuris apimtų ne tik automobilių verslą, bet ir sportą, edukaciją tiek vaikams, tiek suaugusiesiems.

Šiauliams piešia viziją: siūlo automobilių sporto kompleksą su trasa elektromobiliams
© Asmeninins albumas

Trasa – elektromobiliams, miškas – gyvūnams

Merginų projektuojama trasa yra orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.

Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą. Tiesa, atsodinant mišką didėja galimybė susidurti su laukiniais gyvūnais, tad studentės, siekdamos išvengti netikėtų susidūrimų, projekte sukūrė apsauginius griovius ir barjerus, užtikrinančius tiek gyvūnų, tiek sportininkų saugumą.

Merginų teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – jis pritrauktų investicijas, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, o taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnę transporto priemonę.

Projektuojama, kad šis potyrių kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai. Visos funkcijos būtų sutelktos šalia „potyrių ašies“, kuri veda į kulminaciją – varžybų trasą.

Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais ištisus metus. Taip pat šalia įsikūrę esami ir būsimi automobilių salonai galėtų naudoti trasą bandomiesiems važiavimams.

Šiauliams piešia viziją: siūlo automobilių sporto kompleksą su trasa elektromobiliams
© Asmeninins albumas

Išanalizavo užsienio patirtį

Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.

Projekte integruotos automobilių gaudyklės, įvertinant posūkių kampus bei judėjimo trajektorijas ir pasiekiamus greičius. Žiūrovų tribūnos pakeltos aukščiau trasos lygio, parinktos saugiausios vietos, atsižvelgiant į trasos konfigūraciją. Taip pat įrengtos požeminės perėjos, siekiant išvengti pavojingų situacijų.

KTU studentės pabrėžia, kad vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri apjungtų iš pirmo žvilgsnio nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir tuo pačiu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.

Projekto rengimo metu studentės nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi lenktynėse Lietuvos bei Latvijos trasose. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, KTU SAF studentės konsultavosi ir su automobilių sporto atstovais.

Studentės užsiminė, kad kuriant šį projektą, nestigo iššūkių – reikėjo suderinti automobilių industriją ir sportą su tvariu urbanizmu bei architektūra.

Kalbėdamos apie tai, kodėl pasirinko architektūros studijas, abi merginos pabrėžė, kad architektūra jas sudomino kompleksiškumu. Tai sritis, kuri apjungia meną, tiksliuosius mokslus, psichologiją ir neaprėpiamą kiekį kitų sričių. Taip pat merginas žavėjo tai, kad architekto darbo rezultatas yra fizinis objektas, kuris kiekvieną dieną daro poveikį žmonių gyvenimams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Eismo sąlygas sunkina plikledis (3)

Šeštadienio rytą dėl plikledžio sudėtingesnės eismo sąlygos šiaurės vakarų ir vakarų...

Ragina planuoti keliones iš anksto: dėl pavasarinio polaidžio kai kur ribojamas eismas (9)

Dėl pavasario polaidžio, kai kuriuose valstybinės reikšmės rajoninių kelių ir atskirais...

„Peugeot“ liūtas riaumoja garsiau: kompanija pristatė naują įvaizdį (13)

2021 metų vasario 25 dieną vienas seniausių aktyviai veikiančių automobilių gamintojų – „...

Vairavimo egzaminų „Regitroje“ nesulaukiantys „klevai“ žada sukilti: organizuoja mitingą prie Seimo (68)

Lietuvoje pratęsus karantiną dėl koronaviruso pandemijos iki kovo pabaigos, būsimus vairuotojus...

Eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas (5)

Penktadienio rytą eismo sąlygas šalyje sunkina plikledis ir rūkas, įspėja Automobilių kelių...

Top naujienos

Vytautas Jokubauskas | D+

„Amžiaus projektas“ visą regioną pakeis neatpažįstamai: klaidos atveju Europos laukia beprecedentis pabėgėlių antplūdis (2)

Kol viso pasaulio ir Europos dėmesį kausto koronaviruso pandemija bei neblėstanti geopolitinė...

Moterį nustebino duomenų dalybos: nepaskolinus vienai kreditų įmonei, kita paskambino pati (22)

Jei norėdami pasiskolinti kreipsitės į „Finbee“, bet išgirsite neigiamą atsakymą,...

Vieną žiauriausių Kauno nusikaltėlių praeities nuodėmės pasivijo po daugelio metų (122)

Kadaise vienu nuožmiausių Kauno nusikaltėlių, Daškinių gaujos smogiku vadintą Jordį...

Romantiškoje vietoje per karantiną užsisakė greito maisto išsinešti: tai, ką paragavo, buvo verta nuodėmės (78)

Nors nesu greito maisto mėgėja ir jį valgau itin retai, bet nesumeluosiu sakydama, kad kartais...

Juvelyrai skaičiuoja prarastas pajamas: žmonės įprato taupyti, žiedų pardavimai smuko iki 10 kartų (129)

Karantinas juvelyrikos verslui atnešė daug iššūkių, tokių kaip tiekimo sutrikimai, parodų ir...

Vilniuje po Neries ledu dingęs vyras – žinomas dviratininkų treneris (415)

Vilniuje šeštadienį Neries upės ledas neatlaikė augintinio gelbėti puolusios poros. Moteriai...

Kaune BMW nesuvaldęs vyras tapo masinės avarijos kaltininku: apdaužyti šeši automobiliai (192)

Kaune BMW automobilio nesuvaldęs vyras Baltijos ir Naujakurių gatvių sankirtoje užlėkė ant...

Šalis, kurią reikia aplankyti bent du kartus: kelionė po ledo, pūgų ir lavos kraštą (10)

Islandija – tai šalis, kurią, kaip sakoma, reikia aplankyti bent du kartus. Vieną kartą –...

Laisvalaikis – (ne)karantinas. Kokius filmus ir knygas rekomenduoja Gintarė Masteikaitė (19)

Nevyriausybinių scenos meno organizacijų asociacijos vadovė Gintarė Masteikaitė sakė, kad...