Skirtingai nei serijiniu būdu gaminamas „Panamera“ automobilis, kuris gali lengvai pagerinti šį rato laiką, „Mission E“ koncepcija neturi skirstomųjų velenų, stūmoklių ar vožtuvų orui ir kurui degimo kameroje maišyti ar žvakei uždegti. Ji varoma elektronų, kurie maitinami ličio jonų baterijomis, srovės ir gali beveik visiškai įsikrauti per 15 minučių.

Tesla Model S“ nei kiek nepriartėjo prie šių specifikacijų – tame ir slypi esmė. „Porsche“ 1 milijardo eurų rizikingas sumanymas „Tesla“ savininkams nuvilioti nuo jų mylimo elektra varomo automobilio tėra tik vienas pavyzdys, kaip Europos aukščiausios kokybės automobilių gamintojai investuoja mėgindami prilygti savo „Silicio slėnyje“ įsikūrusiam konkurentui, rašo „Autonews“.

„Tesla“ nulinės emisijos sportiškas sedanas privertė geriausius Europos automobilių gamintojus atrodyti apgailėtinai atsiliekančiais srityje, kurioje paprastai jie dominuoja – technologijoje. Kyla klausimas, ar pripažinti prekių ženklai pajėgs susigrąžinti automobilių pirkėjų širdis ir protus.

Vokietijos geriausiai žinomas sportinių automobilių gamintojas žada, kad jo „Mission E“, kurios koncepcija pristatyta pernai metų Frankfurto automobilių mugėje, bus „elektra varomas „Porsche“, kuris nusipelno šio vardo“. Tai reiškia, kad jis bus nuosekliai greitas per ilgesnį laiko tarpą, neprarasdamas savo eksploatacinių savybių, nepaisant pakartotinio greičio didinimo ir stabdymo.
"Porsche Mission E"

Manoma, kad tai bus pirmas nulinės emisijos automobilis, vertas atsidurti lenktynių trasoje.

Vis dėlto, „Porsche“ prireiks kelerių metų, kol galės pradėti masinę savo elektra varomų automobilių gamybą ir pardavinėti juos su padoriu pelnu. Tuo tarpu „Tesla“, greičiausiai nuostolingai, toliau kiekvienais metais tieks dešimtis tūkstančių išliaupsintų sedanų ir padidinto pravažumo automobilių turtingiems pažanguoliams visame pasaulyje.

„Norėčiau, kad mes, o ne „Tesla“, būtume pastatę tą automobilį ant kelio“, – išsipasakojo vyresnysis „Porsche“ inžinierius su šiam prekės ženklui neįprastu technologiniu pavydu. – Galų gale, visgi mes turime uždirbti pinigus“.

Pasikalbėkite su kitais gamintojais Vokietijoje ir išgirsite panašų pagarbos su pavydo priemaišomis akordą. Ar tai Volstryto finansuojamas verslo modelis, groteskiški rinkodaros teiginiai ar arogantiškas apsisprendimas ignoruoti įsigalėjusią tvarką, tokią kaip naudojimasis nepriklausomais mažmenininkais, „Tesla“ atsisako žaisti pagal tas pačias taisykles kaip visi kiti. Ir iki šiol kompanijai viskas puikiai sekasi.

Kaip konkuruoti?

Kaip Europos pirmaujantys automobilių gamintojai, ir ypač prabangieji Vokietijos prekės ženklai, konkuruoja su tokiu varžovu? Tiesą sakant, jie negali to daryti – bent jau tol, kol „Tesla“ išliks pinigus prarandančia prabangių ir sportiškų automobilių gamintoja, kurią remia investuotojai.
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"

„Dalis to – kultūros klausimas, – sakė „Mercedes-Benz“ atstovas, panoręs likti anonimišku. – Negalima lyginti 130 metų senumo kompanijos, kurią sukūrė vokiečių inžinerinis išmoningumas, su Silikono slėnio startuoliu. Tai skirtingas požiūris“.

Nepaisant šių skirtumų, „Audi“, BMW ir „Mercedes“ prisijungia prie „Porsche“ lenktynėse, kurių tikslas – reaguoti į „Tesla“ sėkmę. „Audi“ planuoja pradėti gaminti elektra varomą modelį 2018 metais. „Mercedes“ pademonstruos savo pasiryžimą konkuruoti su „Tesla“ dar šį mėnesį įvyksiančioje Paryžiaus automobilių parodoje pristatydamas koncepcinį automobilį.

„Mercedes“ taip pat planuoja sukurti atskirą prekės ženklą elektra varomiems automobiliams, kuris pasiūlys dvi elektrines padidinto pravažumo mašinas ir du baterijomis varomus sedanus. Šią žinią praėjusį mėnesį „Bloomberg“ atskleidė su situacija susipažinę asmenys.

BMW tikisi, kad jų visiškai autonomiškas „iNEXT“, turintis pasirodyti 2021 metais, sukels revoliuciją automobilių pramonėje ir tuo pat metu pasiūlys geriausią sprendimą tiems, kurie ieško aukščiausios klasės nulinės emisijos automobilių. Sportinių automobilių i3 ir i8 pardavimai per pirmąjį šių metų pusmetį krito 12 procentų, nors bendrai BMW prekės ženklas augo 6 procentais.

„Volvo“ planuoja „Model S“ konkurentą, kuris pasirodys 2019 metais ir turės tą patį pagrindą kaip S90, V90 ir XC90. Tikimasi, kad „Jaguar Land Rover“ debiutuos su baterijomis varoma koncepcija lapkritį vyksiančioje Los Andželo automobilių parodoje.

Neabejotina, kad Europos Sąjungai siekiant pažaboti kelių transporto išmetamų taršalų kiekį atsiras daugiau elektra varomų automobilių. Kitų metų pradžioje bus paskelbta apie dar griežtesnes naujas CO2 normas laikotarpiui po 2021 metų. Automobilių gamintojai neturi kito pasirinkimo kaip tik elektrifikuoti savo transmisijas. „Tesla“ paprasčiausiai aplenkė sėkmės išlepintus vokiečius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)