Švytinčiam baltam „Porsche“ su grėsminga juoda apdaila prireikia mažiau nei aštuonių minučių įveikti garsųjį Niurburgringo trasos žiedą. Rezultatas buvo garbingas, tačiau tikrai ne impozantiškas 600 arklio galių žvėriui, kuris įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/val. greičio per kiek daugiau nei tris sekundes.
"Porsche Mission E"
© Gamintojo nuotr.

Skirtingai nei serijiniu būdu gaminamas „Panamera“ automobilis, kuris gali lengvai pagerinti šį rato laiką, „Mission E“ koncepcija neturi skirstomųjų velenų, stūmoklių ar vožtuvų orui ir kurui degimo kameroje maišyti ar žvakei uždegti. Ji varoma elektronų, kurie maitinami ličio jonų baterijomis, srovės ir gali beveik visiškai įsikrauti per 15 minučių.

Tesla Model S“ nei kiek nepriartėjo prie šių specifikacijų – tame ir slypi esmė. „Porsche“ 1 milijardo eurų rizikingas sumanymas „Tesla“ savininkams nuvilioti nuo jų mylimo elektra varomo automobilio tėra tik vienas pavyzdys, kaip Europos aukščiausios kokybės automobilių gamintojai investuoja mėgindami prilygti savo „Silicio slėnyje“ įsikūrusiam konkurentui, rašo „Autonews“.

„Tesla“ nulinės emisijos sportiškas sedanas privertė geriausius Europos automobilių gamintojus atrodyti apgailėtinai atsiliekančiais srityje, kurioje paprastai jie dominuoja – technologijoje. Kyla klausimas, ar pripažinti prekių ženklai pajėgs susigrąžinti automobilių pirkėjų širdis ir protus.

Vokietijos geriausiai žinomas sportinių automobilių gamintojas žada, kad jo „Mission E“, kurios koncepcija pristatyta pernai metų Frankfurto automobilių mugėje, bus „elektra varomas „Porsche“, kuris nusipelno šio vardo“. Tai reiškia, kad jis bus nuosekliai greitas per ilgesnį laiko tarpą, neprarasdamas savo eksploatacinių savybių, nepaisant pakartotinio greičio didinimo ir stabdymo.

"Porsche Mission E"
"Porsche Mission E"
© Gamintojo nuotr.

Manoma, kad tai bus pirmas nulinės emisijos automobilis, vertas atsidurti lenktynių trasoje.

Vis dėlto, „Porsche“ prireiks kelerių metų, kol galės pradėti masinę savo elektra varomų automobilių gamybą ir pardavinėti juos su padoriu pelnu. Tuo tarpu „Tesla“, greičiausiai nuostolingai, toliau kiekvienais metais tieks dešimtis tūkstančių išliaupsintų sedanų ir padidinto pravažumo automobilių turtingiems pažanguoliams visame pasaulyje.

„Norėčiau, kad mes, o ne „Tesla“, būtume pastatę tą automobilį ant kelio“, – išsipasakojo vyresnysis „Porsche“ inžinierius su šiam prekės ženklui neįprastu technologiniu pavydu. – Galų gale, visgi mes turime uždirbti pinigus“.

Pasikalbėkite su kitais gamintojais Vokietijoje ir išgirsite panašų pagarbos su pavydo priemaišomis akordą. Ar tai Volstryto finansuojamas verslo modelis, groteskiški rinkodaros teiginiai ar arogantiškas apsisprendimas ignoruoti įsigalėjusią tvarką, tokią kaip naudojimasis nepriklausomais mažmenininkais, „Tesla“ atsisako žaisti pagal tas pačias taisykles kaip visi kiti. Ir iki šiol kompanijai viskas puikiai sekasi.

Kaip konkuruoti?

Kaip Europos pirmaujantys automobilių gamintojai, ir ypač prabangieji Vokietijos prekės ženklai, konkuruoja su tokiu varžovu? Tiesą sakant, jie negali to daryti – bent jau tol, kol „Tesla“ išliks pinigus prarandančia prabangių ir sportiškų automobilių gamintoja, kurią remia investuotojai.

"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
© AFP/Scanpix

„Dalis to – kultūros klausimas, – sakė „Mercedes-Benz“ atstovas, panoręs likti anonimišku. – Negalima lyginti 130 metų senumo kompanijos, kurią sukūrė vokiečių inžinerinis išmoningumas, su Silikono slėnio startuoliu. Tai skirtingas požiūris“.

Nepaisant šių skirtumų, „Audi“, BMW ir „Mercedes“ prisijungia prie „Porsche“ lenktynėse, kurių tikslas – reaguoti į „Tesla“ sėkmę. „Audi“ planuoja pradėti gaminti elektra varomą modelį 2018 metais. „Mercedes“ pademonstruos savo pasiryžimą konkuruoti su „Tesla“ dar šį mėnesį įvyksiančioje Paryžiaus automobilių parodoje pristatydamas koncepcinį automobilį.

„Mercedes“ taip pat planuoja sukurti atskirą prekės ženklą elektra varomiems automobiliams, kuris pasiūlys dvi elektrines padidinto pravažumo mašinas ir du baterijomis varomus sedanus. Šią žinią praėjusį mėnesį „Bloomberg“ atskleidė su situacija susipažinę asmenys.

BMW tikisi, kad jų visiškai autonomiškas „iNEXT“, turintis pasirodyti 2021 metais, sukels revoliuciją automobilių pramonėje ir tuo pat metu pasiūlys geriausią sprendimą tiems, kurie ieško aukščiausios klasės nulinės emisijos automobilių. Sportinių automobilių i3 ir i8 pardavimai per pirmąjį šių metų pusmetį krito 12 procentų, nors bendrai BMW prekės ženklas augo 6 procentais.

„Volvo“ planuoja „Model S“ konkurentą, kuris pasirodys 2019 metais ir turės tą patį pagrindą kaip S90, V90 ir XC90. Tikimasi, kad „Jaguar Land Rover“ debiutuos su baterijomis varoma koncepcija lapkritį vyksiančioje Los Andželo automobilių parodoje.

Neabejotina, kad Europos Sąjungai siekiant pažaboti kelių transporto išmetamų taršalų kiekį atsiras daugiau elektra varomų automobilių. Kitų metų pradžioje bus paskelbta apie dar griežtesnes naujas CO2 normas laikotarpiui po 2021 metų. Automobilių gamintojai neturi kito pasirinkimo kaip tik elektrifikuoti savo transmisijas. „Tesla“ paprasčiausiai aplenkė sėkmės išlepintus vokiečius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ stabdo gamybą Japonijos rinkai

Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ pranešė stabdantis gamybą vietos rinkai. Antras...

„Daimler“ montuos autobusuose automatinio pėsčiųjų atpažinimo sistemas

„Daimler“ koncernas pranešė, jog pirmą kartą pasaulyje į turistinius autobusus pradės...

„Auto Bild“ paskelbė didžiojo žieminių padangų testo rezultatus (5)

Vokietijos „ Auto Bild “ žurnalo atliktuose bandymuose „Continental“ žieminių padangų...

LG Lenkijoje statys didžiausią Europoje baterijų gamyklą (11)

Pietų Korėjos bendrovė „ LG Chem“ planuoja pastatyti džiausią ličio jonų baterijų...

Elektrinis „Renault Zoe“ jau Lietuvoje (7)

„Renault“ atstovai Lietuvoje „Sostena“ savo salonuose siūlo išbandyti naująjį...

Top naujienos

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (1)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (162)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (90)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Nelaimė užlietose Šilutės r. pievose – apvirto valtis su žmonėmis, vienas žuvo (15)

Ketvirtadienio vakarą, apie 19 val., Šilutės r. Sausgalvių kaime, vandeniu užlietoje...

Maskvoje pakeliui į ketvirtfinalį R. Berankis sustabdė karjeros aukštumas šturmuojantį serbą (14)

Rusijos sostinėje Maskvoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos ( ATP ) 250 serijos turnyro...

Netiki A. Verygos pažadais: atlyginimus jau galėtume didinti 400 eurų, tačiau ir toliau skatiname emigraciją (156)

Seimas pradeda svarstyti žymiai didėjantį kitų metų PSDF biudžetą, kuriame nemažą dalį...

Rinkimų prievaizdai iškasė duobę liberalams: R. Šimašius užsiminė apie atsistatydinimą (189)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad teisėsaugos įtarimų sulaukęs...

Žvilgsnis į „Islamo valstybę“ iš vidaus: konfiskuotas kompiuteris atskleidė pikantiškų detalių (6)

Pareigūnai Rakoje konfiskavo vieno „ Islamo valstybės “ džihadisto nuotakos kompiuterį, kuris...

Parduotuvės atidaryme žinomi svečiai mėgavosi išskirtiniu dėmesiu (1)

Ketvirtadienio vakarą namų jaukumo ir kosmetikos prekių tinklo „Rituals“ parduotuvė...

Įdomi detalė: kokias fantazijas labiausiai mėgsta Lietuvos vyrai? (8)

Ar esate atkreipę dėmesį į vyrų švarkuose esančias nosinaites? Taip, tai tikrų tikriausia...