aA
Seimui pateiktas projektas, kuriuo siekiama leisti dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėjas nenulipus nuo dviračio, tačiau privalomai sustojus ir praleidus kitas transporto priemones, kurių važiavimo kryptis būtų kertama. Projekte akcentuojama ir tai, kad dviratininkai, važiuojantys per perėjas, privalėtų judėti pėsčiojo greičiu bei nekelti šiems eismo dalyviams pavojaus, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Dviratininkai
Dviratininkai
© Rytis Šeškaitis

Jei projektui būtų pritarta ir jame numatyta eismo tvarka įsigaliotų, dviratininkai, įvažiavę į perėją ir nepraleidę kitų transporto priemonių bei sukėlę avariją, būtų pripažinti kaltais dėl eismo įvykio.

Projekto autorių teigimu, rengiant projektą buvo įvertinta avaringumo statistika. Pabrėžiama, kad dabartinio reikalavimo – nulipti nuo dviračio prieš pėsčiųjų perėją – beveik niekas nesilaiko. Apklausus 422 dviratininkus paaiškėjo, kad skirtinguose miestuose nuo 90 iki 100 proc. apklaustųjų per pėsčiųjų perėjas važiuoja nepaisydami draudimo.

„Avarijų dėl to, kad važiuoja per perėjas, beveik nėra. Tikimės, kad naujoji tvarka net padidins eismo saugumą neverčiant dviratininkų „nusikaltėliais“ – įpareigos dviratininką sustoti ir praleisti automobilius ir pėsčiuosius. Taip pat įpareigos dviratininką per perėjas važiuoti 3-7 km/val. greičiu. Tai pat tikimės, kad tai paskatins dažniau dviratį naudoti kaip kasdienę transporto priemonę – sveikesnę ir ekologiškesnę“, – akcentavo projekto autoriai.

Reikės praleisti

Įstatymo projektas Seimui pateikė 17 įvairių frakcijų Seimo narių grupė.

Jei projektui būtų pritarta ir jis įsigaliotų, Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisos skambėtų taip:

Dviračio, motorinio dviračio vairuotojui galima kirsti važiuojamąją kelio dalį tiek reguliuojama, tiek nereguliuojama pėsčiųjų perėja važiuojant dviračiu, motoriniu dviračiu. Privažiavęs nereguliuojamą pėsčiųjų perėją dviračio, motorinio dviračio vairuotojas privalo:

1) sustoti,
2) praleisti važiuojamąja kelio dalimi važiuojančias transporto priemones,
3) pradėti važiuoti tik įsitikinęs, ar jo veiksmai neprivers kitus eismo dalyvius keisti judėjimo kryptį bei greitį,
4) pradėti važiuoti pėsčiųjų perėja tik įsitikinęs, kad tai yra saugu.

Privažiavus reguliuojamą pėsčiųjų perėją dviračio, motorinio dviračio vairuotojui eismo tvarką nustato šviesoforai arba reguliuotojas.

Važiuodamas tiek per nereguliuojamą, tiek per reguliuojamą pėsčiųjų perėją dviračio ar motorinio dviračio vairuotojas privalo važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Projekto autoriai pabrėžė, kad analizuota ir užsienio šalių praktika. Nustatyta, kad per pėsčiųjų perėjas teisės aktai leidžia važiuoti dviračiu Vienos konvenciją pasirašiusiose Vokietijoje, Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Estijoje.

„Pavyzdžiui, Vokietijoje kelių eismo taisyklės tiesiogiai nedraudžia dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėją. Tačiau, kirsdami važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėja pirmenybę prieš motorinių transporto priemonių vairuotojus turi tik pėstieji, o dviratininkai, jei jie važiuoja, pirmenybės neturi, o ją įgyja tik nulipę ir vesdami dviratį, tada jie traktuojami kaip pėstieji. Jungtinėje Karalystėje varytis dviratį per pėsčiųjų perėjas yra tik rekomendacinio pobūdžio. Estijoje dviratininkai, kirsdami kelio važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėja, neturi sukelti pavojaus pėstiesiems ir pasirinkti saugų greitį. Latvijoje dviratininkams taip pat leidžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį per pėsčiųjų perėjas, netrukdant pėstiesiems ir sumažinus greitį“, – vardija projekto autoriai.

Galimybė yra ir dabar

Kaip aiškina projekto autoriai, galimybę dviratininkams kirsti važiuojamąja kelio dalį nenulipus nuo dviračio numato ir dabartinės Kelių eismo taisyklės (KET), nurodančios, kad dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, arba žymi dviračių juostos dalį važiuojamojoje dalyje. Šias linijas leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

„Šis ženklinimas atskiria pėsčiųjų ir dviratininkų srautus perėjose. Tai yra, Lietuvoje pėstiesiems galima eiti tik per pėsčiųjų perėją, o dviratininkams važiuoti tik per iš kvadratų pažymėtą dviračių pervažą. Deja, šio ženklinimo visur neįrengsi, pėstieji netelpa į perėjos plotį (eina ir dviračių pervažas), dviratininkai nesutelpa į dviračių pervažas (važiuoja per perėjas). Poreikis tokiam ženklinimui yra beveik ant kiekvienos perėjos“, – tikino Seimui pateikto projekto iniciatoriai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.7500

Įvertinus vidutinio greičio matuoklių įtaką eismui, Kelių direkcijos žinutė vairuotojams: jų atsiras dar daugiau (3)

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (Kelių direkcija) naujai įrengtos vidutinio greičio...

„Regitra“ įspėja vairuotojus: šią savaitę padaliniuose prognozuojamas rekordinis ukrainiečių srautas

Balandį Ukrainai laikinai panaikinus muito mokesčius į šalį įvežamoms transporto priemonėms,...

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Jau beveik savaitę iš Lietuvos nesitraukia svilinantis karštis. Nors tokios vasaros daugelis...

Patarė, kaip rinktis elektromobilį tiems, kurie nenori būti „kaip visi“

Visam pasauliui garsiai kalbant apie aplinkos taršą ir būtinybę riboti transporto priemonių su...

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Top naujienos

Kaip Rusijos „defoltas“ gali paveikti karą: ekspertai išskiria vieną grėsmę agresorei

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad...

Įspūdingiausi atlyginimai Lietuvoje gegužę: viršūnėje – vidutiniškai 56 tūkst. eurų mokėjusi įmonė

Gegužę 21 įmonė mokėjo didesnius nei 10 tūkst. eurų vidutinius atlyginimus , o algų medianų...

Policija, teismai ir ministerijos sulaukė grasinimų: masiškai ieškoma sprogmenų nuolat pildoma (1)

Antradienį vienas po kito pasipylė grasinami skambučiai ir laiškai. Pranešta, kad užminuotas...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (4)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...

Analitikas: Lukašenka ieško, ką pasiūlyti Kremliui, kad išsisuktų nuo Putino planų (1)

Koks Baltarusijos vaidmuo Rusijos pradėtame kare prieš Ukrainą, Žinių radijo laidoje...

Kremlius: Rusijos puolimas baigsis, kai Ukraina pasiduos (10)

Kremlius antradienį pareiškė, kad Rusija nutrauks puolimą, kai tik Ukraina pasiduos, ir...

Nepaprastoji padėtis Lietuvoje pratęsta iki rugsėjo vidurio

Dėl Rusijos karinės agresijos Ukrainoje Lietuvoje nepaprastoji padėtis pratęsta iki rugsėjo...

NKSC vadovas: rusų kibernetinės atakos prieš institucijas, verslą tęsiasi

Kibernetinės atakos prieš Lietuvos valstybines institucijas, verslą antradienį tęsiasi, tačiau...

Karo ekspertai neatmeta, kad viename sektoriuje ukrainiečiai jau prarado galimybę perimti iniciatyvą (2)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad...