aA
Diskusija, ar vertėtų leisti vairuotojams, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti lengvuosius automobilius, leisti vairuoti ir A1 kategorijos motociklus, pasiekė Seimą. Ketvirtadienį parlamentarai bandydami nuspręsti, ar reikėtų leisti automobilių vairuotojams sėsti ir ant lengvųjų motociklų, nesutarė, kokiomis sąlygomis tą reikėtų padaryti. Užkliuvo ir siūlomas amžius, ir siūlymas baigti papildomus kursus.
Seimas nutarė leisti turint B kategoriją vairuoti ir lengvuosius motociklus, bet su papildomomis sąlygomis
© Shutterstock

Pasiūlymas leisti turintiems B kategoriją ir 2 metų vairavimo stažą bei būnant 24-erių amžiaus vairuoti A1 kategorijos motociklus ir motorolerius, kurių variklių darbinis tūris siekia iki 125 kub. cm., atkeliavo iš Peticijų komisijos, o šią pasiekė iš visuomenės.

Visgi Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, pristatydamas jo vadovaujamame komitete apsvarstytą projektą, pabrėžė, kad komitetas nusprendė pritarti ir siūlyti kompromisinį variantą.

„Mes pasirinkome Vokietijos variantą, kur 25-erių metų amžiaus variuotojas, turintis penkerius metus vairavimo su B kategorija stažą, galėtų vairuoti A1 kategorijos motociklą išklausęs papildomą teorijos ir praktikos kursą. Egzaminų laikyti nereikėtų“, – komentavo J. Sabatauskas.

Jis pabrėžė ir tai, kad teisę vairuoti A1 kategorijos motorolerius ir motociklus būtų galima tik Lietuvoje. Užsienio šalyse reikėtų turėti įgijus A1 kategoriją.

Sukėlė daugybę ginčų

Toks Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymas sukėlė nemažai ginčų Seimo posėdžių salėje. Parlamentaras Edmundas Pupinis kalbėjo, kad jam pagrįstai kyla klausimas, ar tikrai žmogų, kuris jau turi teisę vairuoti B kategorijos transporto priemonę, dar reikia siųsti į kursus, kurie nepigiai kainuoja – 250-300 eurų.

„Tuo labiau, kad kai pasižiūrime, kad jau nuo 16 metų po kursų galima vairuoti A1 kategorijos motorolerius ir motociklus. Ar tikrai reikia jau esamus vairuotojus versti iš naujo dalyvauti kursuose? Siūlau bent jau, kad užtektų tik praktinio mokymo“, – pasiūlytą pataisą pristatė Seimo narys.

Šiai pataisai balsavimu pritarė ir kiti Seimo nariai, tačiau J. Sabatauskas pabrėžė, kad jo vadovaujamas komitetas pataisai nebuvo pritaręs.

E. Pupinio žodžiams pritarė ir parlamentaras Mykolas Majauskas. Pasak jo, vargu ar daugelis gatvėje atskirtų, kur važiuoja 50 kub. cm variklį turintis motoroleris, o kur – 125 kub. cm.

„Tokią praktiką taiko ne viena Europos Sąjungos šalis ir reikėtų suteikti tą lengvatą nelankyti kursų turintiems pakankamą vairavimo stažą ir leisti vairuoti lengvuosius motociklus“, – tikino jis.

Jis pabrėžė ir tai, kad gaila, jog komitetas neliko prie originalaus pasiūlymo – teisę vairuoti A1 suteikti 24 metų amžiaus ir 2 metų stažą turintiems variuotojams. M. Majausko nuomone šį reikėtų reikėtų vėl grąžinti svarstyti.

Tokios pat nuomonės buvo ir Gintautas Paluckas, pabrėžęs, kad suaugusį žmogų „varyti“ per kursus dėl 125 kub. cm. dydžio variklį turinčio motociklo yra neprotinga.

„Iš tiesų, jeigu A1 gali šešiolikmetis gali išsilaikyti, tai dabar siūlomas amžius – 25 metai – tikrai nepagrįstas reikalavimas. Du metai stažo vairuojant B kategorijos transporto priemones yra tikrai pakankama. O siūlymas papildomai mokytis praktikos sudaro įspūdį, kad pataikaujama tame sektoriuje dirbantiems verslininkams“, – akcentavo parlamentaras Linas Jonauskas.

Replikuodamas į tokias pastabas J. Sabatauskas pasiūlė įsivaizduoti žmogų, kuris niekada nėra vairavęs motorolerio ar lengvojo motociklo. Tokiam eismo dalyviui, pasak jo, reikėtų papildomo mokymo, kadangi dalyvavimas eisme su tokia transporto priemone kaip reikiant skiriasi nuo važiavimo lengvuoju automobiliu.

Pritarė, bet teiks naują pasiūlymą

Po įvykusio balsavimo pasiūlytam projektui pritarė 109 Seimo nariai iš balsavusių 118. Dar 7 susilaikė, o 2 buvo prieš.

Mykolas Majauskas
Mykolas Majauskas
© DELFI / Domantas Pipas

Kaip „Delfi“ aiškino M. Majauskas, kadangi dėl įvairių prieštaravimų buvo pasiūlytas kompromisinis variantas, kaip reikiant nutolęs nuo pirminės projekto idėjos – 24 metų amžiaus, 2 metų stažo ir jokių papildomų kursų, buvo nuspręsta balsuojant jam pritarti, kad nebūtų stabdomas įstatymo pakeitimas.

„Šiandien Seime projektui buvo pritarta, tačiau netrukus registruosime iš visų skirtingų Seimo frakcijų pasiūlymą ir bus balsuojama dėl grįžimo prie pirminio varianto“, – akcentavo M. Majauskas.

Pasak jo, naujas pakeitimas turėtų būti registruojamas artimiausiomis dienomis, tikimasi, kad ir balsavimą dėl įstatymo pakeitimo priėmimo pavyks surengti per kelias artimiausias savaites.

„Taip pat diskutuosime ir dėl įstatymo pakeitimo įsigaliojimo datos, kadangi ministerija siūlo ją atidėti, o mes manome, kad nėra ko delsti“, – pabrėžė pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(136 žmonės įvertino)
4.2206

BMW pristato greičiausią savo M, bet kiekis ribotas

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų,...

Dėl vieno „Regitros“ klientų įpročio tūkstančiai negali vairavimo egzaminų laikyti anksčiau

Kiekvieną mėnesį apie dešimtadalis suplanuotų B kategorijos praktikos egzaminų vietų lieka...

Prasidėjus geriems orams, kviečia į nemokamą „Yamaha MT“ testų dieną

Trečiadienį, gegužės 25 – ąją Vilniuje motociklų „ Yamaha “ gerbėjų ir visos motociklų...

Vilnius bando: kontrolierius gali pakeisti išmani sistema (1)

Vilniuje šiomis dienomis važinėja automobilis, ant kurio stogo sumontuota įranga traukia praeivių...

Ekspertas papasakojo, kaip veiks viešajam transportui skirti šviesoforai (1)

Nuo birželio 1 d. įsigalios naujieji KET pakeitimai, kurie labiausiai pakeis eismą miestų...

Top naujienos

Nausėda pirmą kartą sureagavo į aršias kovas sukėlusį projektą: detales komentuoti šiandien anksti

Prezidentas Gitanas Nausėda pirmą kartą sureagavo į valdančiųjų pasiūlytą Civilinės...

Naujomis karo prognozėmis dalijasi jau ne tik ukrainiečiai: pagrindinė Rusijos puolimo ašis – ties vienu miestu

Pagrindiniai mūšiai Ukrainoje verda Donbase, aplink Severodonecką. Panašu kad Rusijos kariuomenė...

Po Kissingerio pareiškimo – griežta Landsbergio reakcija: tai pavojinga Lietuvai (3)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis tvirtina, kad jokia Vakarų ar pasaulio...

Ukraina: turime galingą poveikio Vengrijai svertą (6)

Vengrija pasinaudojo Rusijos karu prieš Ukrainą ir iš esmės šantažuoja Europos Sąjungą, bet...

Šimonytė sulaukė klausimo dėl dalyvavimo prezidento rinkimuose

Premjerė Ingrida Šimonytė nesutinka įvertinti jau beveik tris metus trunkančios prezidento...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių Rusija pademonstravo, kas liko iš „Azovstal“ gamyklos (7)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Delfi PliusGreta Klimkaitė, laida „Iš esmės“

Lietuvos ekspertai atsakė, ar dėl beždžionių raupų gali tekti riboti keliones: yra dvi netipiškos situacijos (1)

Pastarosiomis dienomis virtinėje Europos ir Šiaurės Amerikos šalių, įskaitant Jungtinę...

Teismas nuteisė kraupų nusikaltimą įvykdžiusį jaunuolį: panaudojęs fizinį smurtą išžagino mažametę

Lietuvos apeliacinis teismas, išnagrinėjęs Panevėžio apygardos prokuratūros prokurorės bei...

Seime susikirto medikai ir SAM – gydytojai jaučiasi neišgirsti, ministerija atkerta: atėjot čia skųstis (1)

Vis aktyviau kalbama apie gydymo įstaigų reformą . Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM)...

Delfi PliusRusnė Valatkaitė

Mitybos specialistė perspėja: taip gerdami kavą galite lengvai padauginti kofeino

Kava – gėrimas, be kurio daugelis žmonių neįsivaizduoja nė dienos. Kava turi daug naudos...