Antradienį kauniečiams bus pristatytas naujas autobusas „Scania“, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Tai pirmasis tokio tipo „Scania“ autobusas Lietuvoje. Galimybę išbandyti naują autobusą suteikė UAB „Scania Lietuva“, siūlanti pažangias technologijas Lietuvos rinkai ir prisidedanti prie alternatyviais degalais varomų transporto priemonių plėtros, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Scania" dujinis autobusas
© Gamintojo archyvas

Dujomis varomų autobusų privalumai

Pastaruoju metu susidomėjimas dujinėmis transporto priemonėmis auga, ir tai vyksta ne be priežasties. „Dujinių autobusų gamybos technologija sparčiai vystoma, jų variklių tarša maža, galia tokia pati kaip benzininių ar dyzelinių, o triukšmingumas mažas, – sako UAB „Scania Lietuva“ Prekybos direktorius Kęstutis Bacevičius. – Be to, tokių transporto priemonių kaina – prieinama.“

Pasak vadovo, ne vienas pasaulio miestas, siekiantis mažinti aplinkos užterštumą, renkasi būtent dujomis varomus autobusus.

Planuojami kardinalūs Kauno viešojo transporto parko pokyčiai

„Kitais metais planuojame kardinaliai atnaujinti troleibusų parką ir iš dalies – autobusų parką, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Šiuo metu vyksta intensyvios derybos su bankais dėl finansavimo, atliekama rinkos analizė, svarstomi visi potencialūs naujų transporto priemonių įsigijimo variantai. Esame jau bandę įvairius autobusus, dabar išbandysime ir įvertinsime dujomis varomų autobusų privalumus ir trūkumus.“

Atlikus visas reikalingos pirkimo procedūras ir kažkuriam gamintojui laimėjus konkursą, naujos transporto priemonės Kauną galėtų pasiektų antrąjį kitų metų pusmetį. „Tikimės, naujų autobusų pirkimo konkurse dalyvaus gausus gamintojų būrys, o naujų transporto priemonių kaina tikrai bus konkurencinga, – sako M. Grigelis.

„Scania“ technologijos

„Scania“ prie dujomis varomų transporto priemonių sprendimų dirba beveik 100 metų, o pastaraisiais dešimtmečiais Europoje parduotų dujinių transporto priemonių skaičius viršijo 1200 vnt.

Dabartinės technologijos padėjo pasiekti, kad „Scania“ dujinių variklių techninės savybės – našumas, patikimumas ir efektyvumas – tapo panašios į atitinkamų benzininių ar dyzelinių (pavyzdžiui, dujinių variklių šiluminis efektyvumas našiausiame taške 40%, dyzelinių – 43%), degalų ekonomija geresnė nei bet kada anksčiau, CO2 ir kitų išmetamųjų medžiagų emisija sumažėjo drastiškai (beveik 15–20 % ir gerokai viršija visus minimalius „Euro 6“ varikliams keliamus reikalavimus), o triukšmo parametrai yra 50% mažesni nei dyzelinių transporto priemonių ir atitinka „PIEK Light certificate“ reikalavimus.

ES parama ekologiško transporto plėtrai

Vadovaudamasi Europos Sąjungos direktyva, Lietuva skatina alternatyvių energijos šaltinių (degalų) naudojimą transporte bei ragina kurti tam reikalingą infrastruktūrą bei atnaujinti viešojo transporto parką. Tam Lietuvoje numatyta skirti virš 33 mln. eurų. ES struktūrinių fondų lėšomis planuojama finansuoti 85 proc. autobusų įsigijimo paramos, o 15 proc. turės prisidėti paraiškos teikėjas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (2)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Top naujienos

Orai: pasilepinom ir užteks – plūstels permainos (14)

Artimiausiomis dienomis orai subjurs – į šalį atkeliaus vėsa, prapliups krituliai.

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (71)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

„Apple“ darbuotojai papasakojo apie tamsiausius savo darbo užkulisius (35)

„Apple“ – viena iš bendrovių, kur laikomasi bene griežčiausio konfidencialumo kodekso....

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (15)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (112)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (789)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Esminis bruožas, kuris vienija visas laimingiausias poras (1)

Kokia ilgalaikių santykių paslaptis? Kai kurie žmonės sako, kad bendravimas. Kiti gi tvirtina, kad...

Populiariame banke darbuotojai rengtis kaip nori gali ne visi: matuoja net kulniuko aukštį (36)

Su pavasariu grįžo ir fotoreportažų ciklas „ Penktadienio aprangos kodas “, kuriame įvairių...

Mažėja norinčių drybsoti pliaže: dabar madingos kitokios atostogos (9)

Lietuvių atostogų scenarijus jau seniai neapsiriboja vien tik drybsojimu nuo ryto iki vakaro ant...

Karbauskis: aš – švariausias politikas Lietuvoje, o mes kitąmet tikriausiai laimėsime visus trejus rinkimus (770)

Nors žemės ūkio ministras Bronius Markauskas išsaugojo pareigas bent jau iki tol, kol savo...