aA
Takata“ saugos pagalvių skandalas, prasidėjęs prieš kelerius metus, kai buvo pastebėta, kad brokuoti pagalvių sprogdikliai gali priversti pagalvę iššauti bet kada, ir sužaloti žmones, tęsiasi. Visame pasaulyje rasta 37 mln. automobilių, kuriuos reikia remontuoti, tačiau tai – ne viskas. Nuspręsta, kad teks remontuoti dar papildomą 1,1 mln. automobilių.
Iššovusios "Takata" saugos pagalvės
© AFP / Scanpix

Į „Takata“ saugos pagalvių skandalą įsivėlė iš esmės visi didieji automobilių gamintojai. Tiriant avarijų, kai netikėtai iššovė saugos pagalvės, priežastis, buvo atrasta ir tai, kad dalis „Takata“ bendrovės darbuotojų žinojo, kad saugos pagalvės yra brokuotos ir jų naudoti negalima, tačiau bendrovė nusprendė nieko nekeisti ir tylėjo kone dešimtmetį.

Tačiau naujausi duomenys rodo, kad šie skaičiai – nėra galutiniai. Japonijos „Honda“ remontui susigrąžina 1,1 mln. automobilių JAV po to, kai šiemet sausį įvyko avarija, per kurią, išsiskleidus saugos pagalvei, jos sprogdinimo mechanizmo nuolaužomis buvo sužalotas automobilio vairuotojas.

„Hondos“ išplatintame pranešime akcentuojama, kad remonto kampanija prasidės kiek vėliau šiemet ir apims nemažą skaičių įvairių „Honda“ (JAV rinkoje „Acura“) modelių, pagamintų 2001-2016 m. Kaip pranešė gamintojas, rasta problema susijusi su tuo, kad saugos pagalvės išskleidimo mechanizme esančios cheminės medžiagos gali degraduoti, sulaužyti išskleidimo mechanizmą, o tuomet pagalvė drauge su plastiko ir metalo dalimis šautų tiesiai į vairuotoją ar keleivį.

Remontuojamų modelių sąrašas:

  • 2003 m. Acura 3.2CL
  • 2013-2016 m. Acura ILX
  • 2003-2006 m. Acura MDX
  • 2002-2003 m. Acura 3.2TL
  • 2004-2006 m. ir 2009-2014 m. Acura TL
  • 2007-2016 m. Acura RDX
  • 2010-2013 m. Acura ZDX
  • 2001-2007 m. ir 2009 Honda Accord
  • 2001-2005 m. Honda Civic
  • 2002-2007 m. ir 2010-2011 m. Honda CR-V
  • 2003-2011 m. Honda Element
  • 2007 m. Honda Fit/Jazz
  • 2002-2004 m. Honda Odyssey
  • 2003-2008 m. Honda Pilot
  • 2006-2014 m. Honda Ridgeline

Iš viso „Honda“ dėl brokuotų saugos pagalvių turėjo remontuoti 12,9 mln. automobilių. Pirmoji remonto banga dėl „Takata“ pagalvių kilo dar 2013 m. Teigiama, kad su šiomis brokuotomis saugos pagalvėmis susiję bent 20 mirčių ir dar apie 100 sužalojimų atvejų. „Takata“ bendrovei dėl šio pažeidimo buvo skirta 1 mlrd. JAV dolerių bauda, kurią sumokėjusi bendrovė paskelbė apie savo bankrotą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(3 žmonės įvertino)
4.6667
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“ , „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto...

Prie Sendvario žiedo – eismo apribojimas (2)

Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

„Regitra“: automobilio numerio ženklus galima pasikeisti internetu arba atvykus į bet kurį padalinį (2)

Valstybės įmonei „Regitra“ sulaukiant vis daugiau klausimų dėl turimų automobilio numerio...

Nuo šiandien Kauno vairuotojų laukia pokyčiai: iki rudens viena gatve naudotis negalės (26)

Antradienį, kovo 19 dieną, remonto darbams uždaromas avarinės būklės Ateities plento viadukas....

„Porsche“ pasigyrė: jų naujasis kūrinys pralenks „Tesla Model X“ (7)

Vokietijos automobilių gamybos koncernas „Porsche“ patvirtino žinią apie 2020 metais...

Top naujienos

Prezidentiniai reitingai: pirmąjį trejetą vejasi naujas kandidatas (333)

Iki šalies vadovo rinkimų likus mažiau nei dviem mėnesiams, prezidentinių reitingų lentelėje...

Vidas Rachlevičius. Prezidento rinkimai: neklausinėkime kandidatų niekų (26)

Lietuva tarsi beviltiška romantikė ir naivuolė gyvena nuolatinio laukimo, nusivylimų ir naujos...

Mauricas: valdžia kovojo su maisto kainomis, bet atpigo visai kitos prekės (65)

„Luminor“ banko analitikai nusprendė pagerinti Lietuvos ekonomikos augimo prognozę –...

Pernai bankai kaip reikiant pasipildė kišenes: uždirbo daugiausiai nuo 2007-ųjų (120)

Didžiąją pelno dalį pernai bankams sukrovė paskolos, o pelnas buvo didžiausias nuo 2007-ųjų, -...

Aleksandras Ivanauskas-Fara įveikė tymus: negalėjo miegoti, akyse tvyrojo migla (11)

Dainininkas ir „ Rondo “ grupės lyderis Aleksandras Ivanauskas - Fara praėjusią savaitę...

Skvernelio atsakas Grybauskaitei: pagaliau viešai prisipažino, ką visą laiką darė (631)

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį apkaltino prezidentę Dalią Grybauskaitę apsunkinus...

Putino cenzūra pasiekė visiškai naują lygį (81)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pasirašė įstatymą, draudžiantį platinti visuomenei...

Vilniaus rajone įrengtas lankytojų dar neatrastas pažintinis takas: kitur to nerasite (2)

Jei ne pažintinių takų paieškos, apie šią vietą, tikriausiai, niekada nebūčiau sužinojęs,...

Rolandas Mackevičius: jei šiandien nerasite savo vaikui laiko, po kelerių metų jis jau siųs jus labai toli (16)

„Oi, aš vaikų norėjau nuo 24 metų, tai man tėvystė tikrai nėra iššūkis“, – atvirauja...

Įspėja vairuotojus: magistralėje – stumbrų banda (5)

Lietuvos automobilių kelių direkcija antradienio rytą išplatino įspėjimą vairuotojams.