aA
Takata“ saugos pagalvių skandalas, prasidėjęs prieš kelerius metus, kai buvo pastebėta, kad brokuoti pagalvių sprogdikliai gali priversti pagalvę iššauti bet kada, ir sužaloti žmones, tęsiasi. Visame pasaulyje rasta 37 mln. automobilių, kuriuos reikia remontuoti, tačiau tai – ne viskas. Nuspręsta, kad teks remontuoti dar papildomą 1,1 mln. automobilių.
Iššovusios "Takata" saugos pagalvės
Iššovusios "Takata" saugos pagalvės
© AFP / Scanpix

Į „Takata“ saugos pagalvių skandalą įsivėlė iš esmės visi didieji automobilių gamintojai. Tiriant avarijų, kai netikėtai iššovė saugos pagalvės, priežastis, buvo atrasta ir tai, kad dalis „Takata“ bendrovės darbuotojų žinojo, kad saugos pagalvės yra brokuotos ir jų naudoti negalima, tačiau bendrovė nusprendė nieko nekeisti ir tylėjo kone dešimtmetį.

Tačiau naujausi duomenys rodo, kad šie skaičiai – nėra galutiniai. Japonijos „Honda“ remontui susigrąžina 1,1 mln. automobilių JAV po to, kai šiemet sausį įvyko avarija, per kurią, išsiskleidus saugos pagalvei, jos sprogdinimo mechanizmo nuolaužomis buvo sužalotas automobilio vairuotojas.

„Hondos“ išplatintame pranešime akcentuojama, kad remonto kampanija prasidės kiek vėliau šiemet ir apims nemažą skaičių įvairių „Honda“ (JAV rinkoje „Acura“) modelių, pagamintų 2001-2016 m. Kaip pranešė gamintojas, rasta problema susijusi su tuo, kad saugos pagalvės išskleidimo mechanizme esančios cheminės medžiagos gali degraduoti, sulaužyti išskleidimo mechanizmą, o tuomet pagalvė drauge su plastiko ir metalo dalimis šautų tiesiai į vairuotoją ar keleivį.

Remontuojamų modelių sąrašas:

  • 2003 m. Acura 3.2CL
  • 2013-2016 m. Acura ILX
  • 2003-2006 m. Acura MDX
  • 2002-2003 m. Acura 3.2TL
  • 2004-2006 m. ir 2009-2014 m. Acura TL
  • 2007-2016 m. Acura RDX
  • 2010-2013 m. Acura ZDX
  • 2001-2007 m. ir 2009 Honda Accord
  • 2001-2005 m. Honda Civic
  • 2002-2007 m. ir 2010-2011 m. Honda CR-V
  • 2003-2011 m. Honda Element
  • 2007 m. Honda Fit/Jazz
  • 2002-2004 m. Honda Odyssey
  • 2003-2008 m. Honda Pilot
  • 2006-2014 m. Honda Ridgeline

Iš viso „Honda“ dėl brokuotų saugos pagalvių turėjo remontuoti 12,9 mln. automobilių. Pirmoji remonto banga dėl „Takata“ pagalvių kilo dar 2013 m. Teigiama, kad su šiomis brokuotomis saugos pagalvėmis susiję bent 20 mirčių ir dar apie 100 sužalojimų atvejų. „Takata“ bendrovei dėl šio pažeidimo buvo skirta 1 mlrd. JAV dolerių bauda, kurią sumokėjusi bendrovė paskelbė apie savo bankrotą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

Rapšio nemalonumai lenktynėmis nesibaigia: užfiksavo viršijus greitį 45 km/h neturint teisės vairuoti (21)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs šalies plaukikas...

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„ Volkswagen “ ir „ Audi “ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose...

„Renault“ nusipirko apsauginių kaukių gamybos liniją – pirmiausia gamins savo darbuotojams

„ Renault “ praneša, kad įsigijo apsauginių kaukių gamybos liniją, kuri bus naudojama gaminti...

Išardė du „Tesla“ elektromobilius – radiniai nepradžiugtų nei inžinierių, nei savininkų (50)

Automobilį sudaro dešimtys tūkstančių skirtingų detalių – nuo pačių didžiausių kaip...

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

Top naujienos

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (135)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (333)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Po nelegalių lenktynių Rapšys policijai įkliuvo antrą kartą (21)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs plaukikas Danas...

Malonią šilumą kai kur užgoš trumpas lietus

Ketvirtadienio dieną per Lietuvą slinks mažai aktyvus ir nekontrastingas šaltasis atmosferos...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (58)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (96)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (103)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (1)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (29)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

|Maža didelių žinių kaina