aA
„Swedish Automobile“ pranešė, kad Švedijos automobilių gamintojas „Saab Automobile“ kreipėsi į Vänersborgo teismą dėl bankroto. Toks sprendimas priimtas po to, kai ankstesni „Saab“ savininkai „General Motors“ (GM) nesutiko, kad „Saab“ pereitų į kinų rankas.
© Reuters/Scanpix

Vänersborgo teismo atstovas patvirtino šią informaciją agentūrai AFP, pridurdamas, kad teismas šiuo metu nagrinėja pateiktą prašymą. Teismo tinklapyje skelbiama, kad į teismą dėl bankroto kreipėsi „SAAB Automobile Aktiebolag“, „Saab Automobile Tools AB“ ir „Saab Automobile Powertrain“ kompanijos.

„Teismas tikisi jau artimiausiu metu išnagrinėti prašymą ir paskirti likvidatorių“, - teigiama pranešime.

Amerikiečiai nedavė leidimo

Sulaukusi GM pozicijos, Kinijos kompanija „Youngman“ nusprendė atsisakyti planų investuoti į Švedijos automobilių gamintoją, todėl „Saab“ valdyba nutarė, kad be tolesnio finansavimo kompanija bus nemoki ir bankroto procedūra bus geriausia išeitis.

Lapkričio pradžioje GM paskelbė įšaldysianti licencijas ir nutrauksianti atsarginių dalių tiekimą tuo atveju, jeigu 100 proc. „Saab“ akcijų pereis kompanijoms „Pangda Automobile Trade Co“ ir „Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co“.

Gruodį GM atmetė dar vieną planą, pagal kurį buvo ketinta parduoti dalį „Saab“ akcijų Kinijos gamintojai „Youngman Lotus Automobile Co“ ir neįvardintam bankui. Iš viso Kinijos investuotojams buvo siūloma 48 proc. „Saab“ akcijų.

„Kiekvienas pateiktas pasiūlymas yra tiesiogiai ar netiesiogiai susijęs su kontrolės perdavimu, kuris būtų nuostolingas GM ir jos akcininkams“, - savaitgalį sakė GM atstovas spaudai Jamesas Cainas. - Todėl GM negali palaikyti nė vienos pasiūlytos alternatyvos“.

Dienraštis „Svenska Dagbladet“, cituodamas „Saab“ šaltinius, šeštadienį pranešė, kad kompanija planavo pirmadienį pateikti teismui planą, pagal kurį Švedijos automobilių gamintoja įsteigtų technologijų plėtros kompaniją Nyderlanduose, kurios pusė priklausytų kinų „Youngman“ automobilių grupei.

Bet, rašo Švedijos laikraštis „Dagens Industri“, „Youngman“, paskutinį kartą investavusi lėšas į sunkumų drebinamą Švedijos automobilių gamintoją, nebeketina „Saab“ daugiau skirti lėšų. Tokį sprendimą greičiausiai paskatino GM kategoriškas „ne“ tolesniam kinų dalyvavimui projekte.

Todėl pirmadienį „Saab“ nebematė kitos išeities, tik kreiptis į teismą dėl bankroto.

Pirmadienio rytą šią informaciją patvirtino ir „Saab“ generalinis direktorius Viktoras Miuleris (Victor Muller).

„Saab“ dirba 3,7 tūkst. žmonių, jiems atlyginimai vėlavo penkis mėnesius iš eilės.

„Saab“ nutraukė gamybą 2011 m. pavasarį, nes tiekėjai atsisakė tiekti dalis Švedijos kompanijai. Automobilių surinkimas pagrindinėje įmonėje Trolehetano mieste buvo nutrauktas birželio pradžioje. Automobilių gamintoja per trečiąjį šių metų ketvirtį patyrė 138 mln. eurų nuostolių. Rugsėjį apeliacinis teismas Švedijoje pritarė „Saab“ prašymui dėl savanoriško reorganizavimo ir apsaugos nuo kreditorių.

Kompanija „Saab“, kurios būstinė įsikūrusi Stokholme, buvo įsteigta 1937 metais. Serijinė automobilių gamyba buvo pradėta 1949 m. pabaigoje.

2010 m. pradžioje „General Motors“ pardavė „Saab“ Olandijos kompanijai „Spyker Cars“, kuri vėliau pakeitė pavadinimą į „Swedish Automobile“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naudotų automobilių rinkos apsukos sulėtėjo bet, pavažinėtų mašinų Lietuvoje skaičius vis dar auga (3)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ skelbia, kad lapkritį Lietuvos naudotų automobilių rinka sulėtėjo...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (132)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (7)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

„Volkswagen“ paskelbė, nuo kada gamins tik elektromobilius (8)

Vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „ Volkswagen “ paskelbė nuo kada pradės...

Dėl atnaujintos gatvės pasiskundę Kauno vairuotojai tokio valdininkų atsakymo nesitikėjo (127)

Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės...

Top naujienos

Anglijoje nužudyta ir išniekinta 14-metė lietuvė dar spėjo atsiprašyti tėvų už susidėjimą su netinkama kompanija

Vulverhamptone, Anglijoje , išžagintos, nužudytos ir išniekintos keturiolikmetės iš Lietuvos...

Netikėta: prieš šventes pigiausi maisto produktai šiemet pigesni (64)

Kainų palyginimo portalo „ Pricer.lt “ atliktas kainų tyrimas rodo, kad lapkričio mėnesį...

Į Lietuvą atkeliauja sniegas ir tikra žiema (54)

Sinoptikė Izolda Marcinonienė laidoje „DELFI Diena“ teigė, kad savaitgalį džiaugsimės...

Teisėsaugai – smūgis: teisėjai suabejojo, ar dėl 6 žmonių žūties nuteisė kaltą asmenį (35)

Net šešias gyvybes nusinešio gaisro sostinės Žirmūnų mikrorajono daugiabutyje byla pakrypo...

Baškienė apie nusivylimus politikoje: tokie dalykai Seime mane liūdina (143)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) narė, Seimo pirmininko pirmoji pavaduotoja...

Vitas Vasiliauskas: pajamų nelygybės klausimas kitąmet tik aštrės (213)

Vyriausybės vykdoma mokesčių ir viešojo sektoriaus politika neprisideda prie pajamų nelygybės...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (132)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (33)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Atsikirto Mauricui dėl Lietuvos pavadinimo „pigia“ (72)

Ekonomistas Žygimantas Mauricas paskelbė, kad Lietuva negaus pusės milijardo eurų Europos...